Superbike

Laverty: „Megleptünk néhány embert” – portimaói összefoglaló nyilatkozatokkal

Az elmúlt napokban a Superbike világbajnokság csapatainak jelentős része teljesítette első tesztjét a téli szünetet követően. A címvédő Kawasaki távollétében a Suzuki bizonyult a leggyorsabbnak Portimaóban, de sokan nem is a mért körökre fókuszáltak – lássuk, miket csináltak a csapatok és versenyzőik a portugál aszfaltcsíkon.
A teszttilalom múlt hét közepén ért véget, s azóta a legtöbb alakulat már túl is van az első komolyabb tesztjén. A Kawasaki Tom Sykes és Loris Baz révén Almeriában gyakorolt két napig, ahol a suzukisok is jelen voltak, de címvédő istálló Portimaóba nem utazott már el. A portugál helyszínen azonban elég sokan összejöttek, s bár az első napokat nagyrészt elmosta az eső, vasárnap és hétfőn érdemi munkát is lehetett végezni, s mivel a mezőny egy jelentős része jelen volt, összehasonlítási alapot is kaptunk arról, ki hol áll a 2014-es felkészülés során.
Alex Lowes
 
A legmeggyőzőbb teljesítményt némileg váratlanul egyértelműen a Voltcom Crescent Suzuki nyújtotta, hiszen az első napot Eugene Laverty, a másodikat pedig Alex Lowes zárta az élen. Különösen a brit Superbike bajnok teljesítménye lenyűgöző, hiszen számára teljesen ismeretlen aszfaltcsíkon bizonyult a leggyorsabbnak, ám mint ahogy az újonc is elmondta: az idei szezon során gyakorlatilag folyamatosan új pályákon kell felvennie majd a versenyt a legjobbakkal. Ráadásul a motoros nem is csak a gyorsköre miatt lehetett boldog: „Sokkal elégedettebb vagyok a kemény gumikon teljesített versenyszimulációm alatti produkciómmal” – idézi Lowes szavait a bikesportnews.com weboldal. Csapattársa, a tavalyi ezüstérmes Laverty is boldogan nyilatkozott, hiszen vasárnapi elsősége után hétfőn második lett, egyetlen tizedmásodperces lemaradással:
Eugene Laverty
 
„Összességében ez egy jó teszt volt” – olvashatóak az ír szavai a crash.net szakportálon. „Eddig ez a portugáliai volt a legjobb: még vasárnap a nedves pályán is sikerült néhány jó kört teljesítenünk, hogy megértsük a motort, aztán pedig a szárazon rendkívül erős volt a tempónk, amely azt mutatja, hogy az elektronikával kapcsolatos munkálatok fontosak voltak és meghozták gyümölcsüket. Azt hiszem, megleptünk néhány embert azzal, hogy én és Alex is az elejében voltunk, de egyúttal jó érzés ezzel jutalmazni a csapatot, mert hihetetlenül keményen dolgoztak az elmúlt hónapokban, különösen Jerez óta. A munkát, amit hat hét alatt elvégeztek, a legtöbb csapat talán hat hónap alatt se tudta volna befejezni. Egy pillanatra sem álltak le, szóval jó látni a pozitív lehetőségeket. Jól érzem magam a GSX-R nyergében, s már várom Phillip Islandet.”
Marco Melandri
 
A Suzuki teljesítményét azért mindenképp árnyalja, hogy az egyik legnagyobb esélyesnek tartott Kawasaki ott sem volt Portimaóban, a pár nappal korábbi almeriai gyakorláson pedig Sykes-ék bizonyultak gyorsabbnak. Ráadásul a másik fő favoritként kezelt Aprilia is csak Marco Melandrit tudta a soraiban állandó versenyzői közül (Sylvain Guintoli a hírek szerint csak Ausztráliában csatlakozik hozzájuk, miután fizioterápián vesz részt vállműtétjét követően), s az olasznak sem volt teljesen zökkenőmentes a tesztje, miután problémái akadtak a vázbeállításokkal:
Davide Giugliano
 
„Az időjárási körülmények miatt az első két nap igazából kárba veszett” – nyilatkozta Melandri. „Sokat fejlődtünk az elektronika terén, de van némi problémánk a vázbeállításokkal. Ahogy a pálya lassacskán javult, a beállításokkal egyre több lett a gond. A teszt végén kezdtünk rájönni, milyen irányba menjünk, hogy a vezetési stílusomhoz igazítsuk a motort, de kár érte, hogy az utolsó fél órát elvesztettük egy olajfolt miatt, pedig megpróbálhattunk volna gyorskört futni. Csalódott vagyok emiatt, de a jó hír, hogy most már tisztábban látunk. Remélem, hogy tudunk még majd pályán tesztelni a Phillip Island-i első forduló előtt.”
Chaz Davies
 
Az apriliás pilóta által is említett megszakítás másokkal is kitolt hétfő délután: a ducatis Davide Giugliano is azt mondta, hogy egy friss szett abronccsal még jobbak lehettek volna (hétfőn a negyedik helyen zárta a gyakorlást). Az olasz gyártó egyébként már péntek óta Portimaóban volt, de az eső az ő számításaikat is keresztülhúzta, az utolsó két napon azonban fontos munkát tudtak végezni, elsősorban az Öhlins felfüggesztéseket illetően. Éppen ezért nem is a jó időeredmények elérése volt a legfontosabb célja a csapatnak: „Fontosabb volt, hogy kipróbáljuk a különböző fejlesztéseket és megértsük, hogyan működnek, mint az, hogy találjunk egy általános beállítást, amellyel gyorskört futhattunk volna” – fogalmazott Giugliano csapattársa, Chaz Davies a Ducati sajtóanyagában. „Nagyszerű lett volna a tempónkat is felmérni, de sajnos kifutottunk az időből. Ugyanakkor magunkkal visszük azt, amit itt Portugáliában tanultunk, s folytatjuk a következő, Phillip Island-i teszttel.”
Jonathan Rea
 
Negyedik gyári csapatként a Pata Honda alakulata is Portimaóban töltötte az elmúlt napokat (rajtuk kívül még az MV Agusta volt jelen, illetve számos EVO géppel induló csapat), akik ráadásul eredetileg már szombaton befejezték volna a munkát, ám a körülmények miatt vasárnapra és hétfőre is a helyszínen maradtak. S nem is bánták meg, ugyanis a csapat jó formát mutatott, s ez különösen igaz Jonathan Rea esetében, aki az utolsó napot a harmadik helyen zárta a két suzukis mögött. A Honda tehát a látottak alapján szintén előre tudott lépni 2013-hoz képest: „Ha Jerezben is olyan fejlődést tudunk elérni, mint itt, akkor úgy gondolom, elég jó formában leszünk Phillip Islanden” – írta ki hivatalos twitter-oldalukra Pieter Breddels technikai szakember véleményét az istálló, amely hamarosan csapatbemutatót tart, méghozzá a legfrissebb hírek szerint szombaton.


Hozzászólások