Supersport

Krummenacher a csapatát vádolja: „Lelassítottak engem”

Még soha nem volt ilyen lassú motorja, állítja a Supersport-világbajnoki tabellát továbbra is vezető svájci, aki szerint csapata jobban örülne, ha Federico Caricasulo győzne az év végén.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Bár Jules Cluzel is úgy utazhat majd a katari fináléra, hogy van még matematikai sansza a vb-címre, az idei Supersport-világbajnoki szezon egyértelműen a BARDAHL Evan Bros. párosáról szól. Randy Krummenacher négy, Federico Caricasulo pedig három futamot nyert idén, s az egész idény során a svájci vezette a tabellát. Argentínában viszont csak hetedik lett, így nyolc pontra olvadt az előnye olasz kollégájával szemben az utolsó fordulót megelőzően.
 
Amikor a verseny után az Eurosport interjúba kezdett Krummenacherrel, aligha számítottak rá, hogy a motoros nekimegy majd a saját csapatának – márpedig ez történt: „Nagyon kemény verseny volt. Mindig rendkívül egyenes és őszinte vagyok, és nem érdekelnek a következmények. Teljesen egyértelmű, hogy lelassítottak engem. A motorom egyáltalán nem ment, még szélárnyékban sem tudtam maradni” – fogalmazott Krummenacher.
 
Amikor a riporter félbeszakította a yamahás versenyzőt, hogy kire gondol pontosan, aki lassította őt, így felelt: „A csapatfőnök, mert nyilvánvalóan engedniük kell Caricasulót nyerni. Még sosem volt ilyen lassú motorom, még a GMT94-esek motorja mögött sem tudtam szélárnyékban maradni. Rendkívül ideges vagyok, ugyanolyan gépet kellene adniuk nekem, mint neki, és egyértelmű, hogy nem ugyanolyat adtak. Ez teljesen világos.”
Mindezek fényében mi várhat rá két hét múlva Katarban? „Nem tudom, mert nincs jobb motorom ennél. Minden, amit tehetek, hogy harcolok, mint ezen a futamon, de ez roppant kemény” – fogalmazott a svájci, aki aztán később a SpeedWeek.com hasábjain további részleteket is elárult:
 
„Erős voltam a féktávokon és a kanyarokban, de az egyenesben már szombaton is megelőztek a Hondák is! A futamon még rosszabb volt a helyzet. Ezzel szemben Caricasulo motorja nagyon gyors volt. Csalódott vagyok a helyzet miatt, de nem tudok változtatni rajta. Mindketten új motort kaptunk itt Argentínában, de az enyém lassabb a korábbiaknál, míg az övé gyorsabb az összes eddiginél. És ez az utolsó felhasználható motorblokkunk! Az egyetlen, amit tehetünk, hogy megpróbálunk egy erősebb használt motort bevetni.”
 

„Mindenki látja ezt, egyértelmű, hogy a csapat elégedettebb, ha Caricasulo nyer. Nyugodt maradok, csak ezt tehetem. Sokáig tartottam ezt magamban, de most kitört, és jobban érzem magam tőle” – zárta gondolatait Krummenacher, aki egyébként a San Juan-i futamon a pályán magával Caricasulóval is majdnem összetűzésbe került, amikor az olasz a hajrában agresszív manőverrel előzte meg és billentette ki az egyensúlyából őt.
 
Fotó: Yamaha Racing


Hozzászólások