Jegyek

Kiss Pál Tamás a listavezető csapattársaként indul a...

Egyéb autósport
Kiss Pál Tamás a listavezető csapattársaként indul a Nürburgringen
2013.08.09. 15:58
Igazi topcsapat vetette ki hálóját Kiss Pál Tamásra. Az Auto GP egyéni pontversenyét Sergio Campana révén holtversenyben vezető Ibiza Racing Team csapatfőnökét, Giuseppe Ciprianit meggyőzte a magyar pilóta eddigi futamokon nyújtott teljesítménye, amely arra sarkalta őt, hogy a Nürburgringre már saját csapatához láncolja a miskolci tehetséget.
 
Kiss Pál Tamás tehát a 2013-as Auto GP szezon hatodik versenyhétvégéjén, a jövő hétvégi, nürburgringi fordulón is ott lesz a rangos nemzetközi formulaautó-sorozat mezőnyében, ám ezúttal nem az osztrák Zele Racinget, hanem az olasz Ibiza Racing Teamet erősíti majd. Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy Tamás eddigi Auto GP-s produkciója osztatlan sikert aratott a csapatvezetők körében, és szinte mindenki a saját kötelekében szeretné tudni a magyar versenyzőt, hiszen tapasztalatból tudják, hogy jobban járnak, ha nem a konkurencia autóját vezeti.

A 22 éves pilóta előbb a Hungaroringen az MLR 71 istálló, majd Silverstone-ban és Mugellóban a Zele Racing színeiben is bizonyította rátermettségét, és hogy beugróként hihetetlenül gyorsan akklimatizálódva akár egy kisebb csapatot is fel tud repíteni az élmezőnybe. Mindkét említett csapat színeiben több pontot tudott szerezni legelső versenyhétvégéje alkalmával, mint előtte bárki más ugyanazzal az autóval, beleértve a korábbi Forma-1-es pilótát, Narain Karthikeyant is.

Eddigi hat futamából ötöt a top5-ben zárt, és a maradék egy versenyen is a pontszerző 7. helyen intették le. A Hungaroringen 18, Silverstone-ban 19, Mugellóban 20 pontot szerzett, vagyis teljesítménye nemcsak kimagasló, de kimagaslóan stabil is egyben. Silverstone-ban első dobogós helyezését is megszerezte a sorozatban, Mugellóban pedig messze túlteljesítette ex-Forma-1-es csapattársát, Christian Klient. Később csatlakozott be a sorozatba, így két versenyhétvégével, azaz négy futammal kevesebbet teljesített eddig, mint a többiek, mégis 5. az összetettben. Az eredmények tehát magukért beszélnek, és erre már nem tudnak nem felfigyelni a csapatfőnökök sem.

„Nagyon örülök ennek az újabb lehetőségnek. Az Ibiza Racing Team a mezőny legjobb csapatainak az egyike, amely jelenleg harmadik a csapatpontversenyben, és Sergio Campana révén holtversenyben vezeti az egyéni összetettet. Az elmúlt hétvégéken különösen erős formát mutattak mindig, ezért nagyon örülök, hogy a Nürburgringen csatlakozhatom hozzájuk, és együtt próbálhatok meg velük valami emlékezetes eredményt elérni” – kezdte az örömteli bejelentést Tamás, aki a csapat színeiben ugyan most versenyez majd először, de több csapattagot is jól ismer korábbi pályafutásából.

„Újdonsült csapattársamat, Campanát már régebbről ismerem, hiszen még 2004-ben egymás ellen indultunk egy gokart Eb-futamon, idén pedig közelebbről is megismerhettem őt az Auto GP paddockban, és sikerült vele egy nagyon jó kapcsolatot kialakítanom. További öröm és könnyebbség számomra, hogy tökéletesen ismerem a csapat főszerelőjét is, hiszen tavaly ő volt a mérnököm a World Series by Renault 3,5-ben” – mondta el a pilóta, aki végül a felkérés részleteit is megosztotta a publikummal.

„Giuseppe Cipriani csapatfőnök keresett meg, és mivel jobb ajánlatot adott, mint amit a Zele Racingtől kaptam, ezért nem tudtam nemet mondani erre a lehetőségre. Az eddigi futamokon nyújtott teljesítményem meggyőzte őt, hogy Campanával sikeres párost alkothatunk, és felvehetjük a versenyt az abszolút élmezőnnyel szemben. Remélem, hogy egy jó autóval én is a legelőkelőbb pozíciókért harcolhatok majd, és minden erőmmel azon leszek, hogy megháláljam a belém vetett bizalmat” – zárta Kiss Pál Tamás, aki a jövő hétvégén tehát megpróbálja majd továbbírni Auto GP-s sikersztoriját.
Írta: Borbás Bálint

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2016. Június 05. 14:00
Katalán Nagydíj
Circuit de Catalunya

Épült: 1991
Teljes hossza: 4727m
Szavazás
Mire lesz képes Valentino Rossi ellen Maverick Vinales 2017-ben?
Könnyedén legyőzi, s a vb-cím is az övé lesz!
Általában gyorsabb lesz az olasznál, és előtte végez összetettben.
Nagyjából a „Doktor” szintjén fog teljesíteni.
Elmarad Rossitól, de egy-két győzelem így is összejön neki.
Csúnyán lebőg mellette, és épp csak harcban lesz a dobogós helyekért.
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. J. Lorenzo Yamaha 115
2. M. Marquez Honda 105
3. V. Rossi Yamaha 78
4. D. Pedrosa Honda 66
5. M. Vinales Suzuki 59
6. A. Espargaro Suzuki 49
7. P. Espargaro Yamaha 48
8. H. Barbera Ducati 43
9. A. Iannone Ducati 41
10. E. Laverty Ducati 36
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2016  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: