Formula-E

Kilencen 13 ponton belül: legjobb bajnokság vagy mesterséges izgalmak?

Már a fele is lement a Formula-E 2018/2019-es szezonjának, és döbbenetesen szoros az összetett pontverseny állása – de vajon nem esett-e át a ló túloldalára az elektromos sorozat?
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

Hét futam, hét pole-pozíciós, hét különböző győztes pilóta és csapat – így lehetne röviden összefoglalni a Formula-E ötödik, 2018/2019-es idényét a múlt hétvégi római fordulót követően. Mindezeknek köszönhetően elképesztően kiélezett az összetett tabella élmezőnye is: az első helyet Jerome d’Ambrosio birtokolja a Mahindrával, de mindössze egyetlen pont az előnye a BMW-s Antonio Felix da Costa és három a DS Techeetah-t erősítő André Lotterer előtt. Sőt, még a kilencedik helyen álló Edoardo Mortara lemaradása is mindössze 13 egység: közéjük még Mitch Evans, Lucas di Grassi, Robin Frijns, Jean-Eric Vergne és Sam Bird fért be.
 
Az évad felénél ezek lenyűgöző számok, minden eddiginél izgalmasabbnak tűnik a bajnokság, ugyanakkor érdemes némileg az eredmények mögé is nézni. Nem véletlen, hogy többek között Di Grassi és Bird a római időmérő során is kifakadt a jelenlegi kvalifikációs rendszerre. A Formula-E-ben mindig is csoportokra bontották a mezőnyt, ám míg eddig vagy azok összetételét, vagy legalább azok sorrendjét sorsolták, az idei évben már fixen a tabella első öt helyezettje gurul pályára elsőként. Ez pedig egyértelmű hátrányt jelent a bajnokság élmenői számára a később érkezőkkel szemben, amit múlt szombaton is remekül láthattunk, hiszen nemhogy a Superpole-ba, de még a top 10-be sem jutott be senki az első ötösből.
 
A rossz rajtpozíció természetesen rendre nehéz helyzetbe hozza az aktuális éllovasokat, a címvédő Vergne szerint ráadásul a felügyelők is következetlenek az incidensek és vitás helyzetek megítélésekor és szankcionálásakor. Mindenesetre azt nem lehet elvitatni, hogy a bajnokság ezeknek és az amúgy általában valóban fordulatos és izgalmas futamoknak köszönhetően a végletekig kiélezett – azt pedig mindenki eldöntheti, hogy függetleníti-e magát attól, hogy ez részben a némileg talán igazságtalan szabályoknak is betudható. Mutatjuk a pontos állást a 13 versenyből álló idény hetedik viadala után:
 
1. J. d'Ambrosio Mahindra 65
2. A. Felix da Costa BMW 64
3. A. Lotterer DS Techeetah 62
4. M. Evans Jaguar 61
5. L. di Grassi Audi 58
6. R. Frijns Virgin 55
7. J-E. Vergne DS Techeetah 54
8. S. Bird Virgin 54
9. E. Mortara Venturi 52
10. D. Abt Audi 44
11. P. Wehrlein Mahindra 37
12. O. Rowland Nissan 35
13. S. Buemi Nissan 30
14. S. Vandoorne HWA 18
15. A. Sims BMW 18
16. F. Massa Venturi 15
17. O. Turvey NIO 6
18. G. Paffett HWA 4
19. J. M. Lopez Dragon 2
20. N. Piquet Jr. Jaguar 1
 
Fotó: Formula-E Media


Hozzászólások