MotoGP

Kiadó a 24. hely a 2017-es rajtrácson

A KTM gyári alakulatának érkezésével jövőre 23 fősre duzzad a királykategória mezőnye, ám a 2017 és 2021 között érvényes szabályok alapján még egy versenyző indulása megengedett, hiszen maximum 24 motoros állhat rajthoz a következő öt év során. A MotoGP szervezői várják azon csapatok jelentkezését, amelyek elfoglalnák ezt az utolsó helyet.
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

A múlt hétvégén indult 2016-os idényben összesen 21 állandó tagja van a gyorsasági motoros vb királykategóriájának, ám jövőre a KTM beszállásával ez a szám alighanem 23-ra módosul. A 2017 és 2021 között érvényes szabályok szerint legalább 22, legfeljebb 24 versenyző állhat rajthoz a MotoGP-ben, így egy hely még szabad a jövő évi rajtrácson, s a világbajnokság szervezői most nyíltan fel is ajánlották az érdeklődő csapatok számára ezt a lehetőséget.
 
Az esetleges jelentkezőnknek április 29-ig kell jelezniük a szándékukat az IRTA felé: első körben főként az alakulat történelmére kíváncsiak a szervezők. Ezt követően a potenciális új csapatokkal részletesen is közlik a részvétel felvételeit, emellett kérik, hogy a projektjük minden részletre kiterjedő leírását adják oda az illetékeseknek. A végső döntést a FIM, a Dorna és az IRTA küldötteiből álló bizottság hozza majd meg.
 
Erre a lépésre azért is van szükség, mert bár ugyan az elmúlt években a Suzuki és az Aprilia visszatérésével, valamint a KTM jövő évi érkezésével megnőtt a legnagyobb géposztályban szereplő gyártók száma, ezzel egyidejűleg több privát csapat is elhagyta a szériát: többek között a Paul Bird Motorsport, a Forward Racing, a Cardion AB és a IodaRacing is a távozás mellett döntött.
 
A mezőny feldúsítása érdekében a jövőre életbe lépő szabályok értelmében a gyártóknak kötelező minimum kettő, de legfeljebb négy motort bérbe adniuk, amennyiben van rá igény – ilyen szempontból jelenleg csak a Ducati működik teljes kapacitáson, sőt ők összesen hat szatellit gépet (Octo Pramac Yakhnich, Avintia Racing, Aspar Team) indítanak a két gyári motor mellett.
 
Fotó: crash.net


Hozzászólások