Jegyek

Kézfogás, ádáz csata, a barmok barma – az év legjei, 1....

Magazin
Kézfogás, ádáz csata, a barmok barma – az év legjei, 1. rész
2016.12.30. 18:11
A 2016-os motorsportos szezon is bővelkedett felejthetetlen, drámai, megható és vicces pillanatokban, amelyeket szokásunkhoz híven idén is összefoglaltunk az esztendő legvégén – kétrészes összeállításunk első felvonása következik.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

Legfeleslegesebb bemutató: A Nika Racing festése
Bár a bemutatóra még a tavalyi esztendő végén került sor, a „legfeleslegesebb” jelző idén nyert értelmet: 2015. decemberében nagy dérrel-dúrral leplezték a Nika Racing 2016-os festését és szponzorait, ám a fekete privát Honda Civicet végül egyszer sem láthattuk a WTCC rajtrácsán. A szezon elején még egyesével jelentették be, hogy nem indulnak az adott helyszínen, az idény végére pedig teljesen feledésbe is merült a svéd istálló…

Legnagyobb mentés: Marc Marquez az asseni szabadedzésen
A gyorsasági motoros vb legnagyobb mentéseivel már külön cikkben foglalkoztunk, az abszolút csúcsnak azonban egy olyan jelenetet választottunk, amely be sem került a MotoGP hivatalos oldalának összehasonlításába: a Holland TT edzésén a később világbajnok ismét bebizonyította, hogy nem nagyon figyelt oda fizikaórán…

Legszorosabb befutó: Moto3, Katari Nagydíj
Választhattuk volna a legkisebbek asseni viadalát, ahol még a 11. helyezett is épp csak egy másodperc fölötti hátránnyal ért célba, de ezt a kategóriát végül az a verseny nyerte, ahol a legkisebb különbség – szám szerint hét ezredmásodperc – döntött a győzelemről:
 

Legnagyobb csata: Lorenzo és Marquez Mugellóban
Az a finálé, amit a két spanyol produkált, akár az előző kategóriába is befért volna, ám „vigaszdíjként” megkapta az „év legnagyobb csatája” titulust: a tavalyi és a későbbi világbajnok egymást nem kímélve előzgették oda-vissza a másikat az utolsó körökben – nem véletlen, hogy a MotoGP Olasz Nagydíja lett nálunk az év versenye.
 

Legbutább manőver: Iannone kiütötte saját magát és Doviziosót Argentínában
E kategória győzteséhez kétség sem férhet: a később Barcelonában Lorenzót is megtorpedózó Iannone az utolsó előtti kanyarban indított reménytelen támadást csapattársa ellen, amelynek következtében a Ducati egy biztos kettős dobogót bukott el Termas de Río Hondóban – a vétkes olasz pedig vélhetően ennek is köszönhetően az ülését is a bolognaiaknál.

Legnagyobb barom és legkomolyabb megtorlás: Fenati kirúgatja magát Rossi csapatából
Egyszerűen nem tudtunk szebb kategórianevet adni annak, amelyben Romano Fenati toronymagasan az élen végzett, hiszen tényleg elképesztő barom az, aki annyira nem tudja kordában tartani az indulatait a pályán kívül, hogy kirúgatja magát az egyik legkomolyabb potenciállal rendelkező csapatból, amelyhez a MotoGP élő legendája adja a nevét. Bár a mai napig nem tudni, mi volt a pontos kiváltó ok, mindenesetre óriási lehetőséget dobott el magától az olasz, aki jövőre így is visszatér a Moto3 mezőnyébe.

Legfurább vétség: Coronel mobilozása az autóban
Ha már a szabálytalan és ostoba manővereknél tartunk: a WTCC mindenkori mókamestere, Tom Coronel is ráfázott arra, hogy a Nordschleifén a levezető körön élőben jelentkezett be a mobilján keresztül. A hollandot 5000 euróra megbírságolta az FIA, a pilóta pedig a rajongóit kérte meg, hogy dobják össze neki a pénzt.
 

Legijesztőbb pillanat: Monteiro balesete a Nordschleifén
Ugyancsak a németországi WTCC-fordulón történt az az eset, amely talán az év legnagyobb balesete is volt egyben: Michelisz Norbi csapattársa óriási tempónál csapódott neki a szalagkorlátnak, majd még Yvan Muller Citroënje is belerohant a Hondába. A portugál láthatóan nem is érezte jól magát az ütközés után – ijesztő pillanatok voltak.

Legtragikusabb pillanat: Luis Salom halálos balesete Barcelonában
Természetesen nem mehetünk el szó nélkül a szezon legszomorúbb eseménye mellett sem: a Moto2-ben szereplő spanyol a Katalán Nagydíj második pénteki szabadedzésén szenvedett balesetet a 12-es kanyarban, amely után már nem tudták megmenteni a pilóta életét. A gyorsasági motoros vb történetének 48. halálos áldozata volt Salom – reméljük, jövőre kihagyhatjuk év végi összeállításunkból ezt a kategóriát.
 
Legfelemelőbb pillanat: Rossi és Marquez kézfogása a Katalán GP leintése után
Hogy ne egy ilyen tragikus esettel zárjuk az első felvonást: ugyancsak a barcelonai hétvégén történt – talán részben Salom balesete is közrejátszott ebben – az egész évad egyik legszebb pillanata, amikor a tavaly év végén óriási botrányt kirobbantó két klasszis, a spanyolországi futamon is nagyot csatázó Valentino Rossi és Marc Marquez kezet rázott a leintést követően. Barátok már nyilván soha többé nem lesznek, de ez volt az a momentum, amikor talán némileg maguk mögött tudták hagyni az egész sportágat megmérgező 2015 végi eseményeket.

Összeállította: Balogh Tamás, Ferenci Péter és Papdi Tamás; Fotók: MotoGP Media; zimbio; Nika Racing
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtubefacebooktwitterrss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGPSuperbikeWTCC
2017. Április 09. 21:00
Argentin Nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Épült: 2008
Teljes hossza: 4805m
Szavazás
Hányadik helyen végez a WTCC 2017-es szezonjában Michelisz Norbert?
Világbajnok lesz!
Épp csak lemarad a vb-címről, második lesz.
Harmadik lesz, megszerezve hazánk első vb-dobogóját.
Megismétli tavalyi negyedik helyét.
Csak az ötödik helyen végez.
Hatodik vagy annál rosszabb pozícióban zár.
VB Ranglista
MotoGPSuperbikeSupersportWTCC
Poz.PilótaMárkaPont
1.M. VinalesYamaha25
2.A. DoviziosoDucati20
3.V. RossiYamaha16
4.M. MarquezHonda13
5.D. PedrosaHonda11
6.A. EspargaroAprilia10
7.S. ReddingDucati9
8.J. MillerHonda8
9.A. RinsSuzuki7
10.J. FolgerYamaha6
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika:

Runtime: 49,38ms