Egyéb autósport

Kettős Toyota-siker, Button a dobogón

Szakadó esőben rendezték meg Sanghajban a WEC 2018/19-es szezonjának utolsó idei futamát, ahol természetesen ismételten kettős Toyota-siker született, míg az F1 2009-es világbajnoka, Jenson Button hosszútávú versenyzésben pályafutása első dobogós helyét szerezte meg.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Úgy tűnik, az időjárás ezúttal nemcsak Valenciában nem fogadta kegyeibe a MotoGP mezőnyét a 2018-as szezonzárón, hanem a WEC idei utolsó futamán, Sanghajban is az eső játszotta a főszerepet. Ha nagyon szigorúan vesszük, akkor az eredetileg 6 órás hosszútávú futamból jó, ha kétórás komolynak mondható verseny lett. Magát a futamot többször szakították meg piros zászlóval, a safety car is kis híján nevezhetett volna a versenybe, annyit volt a pályán, ám ez sem tudta megakadályozni azt, hogy a Toyota újra kettős győzelmet arasson. Igaz, ezúttal nem az évet két diadallal kezdő 8-as autó – Fernando Alonso, Kazuki Nakajima és Sebastien Buemi – végzett az élen, hanem zsinórban másodszor lett első a 7-es számú autóval a Mike Conway, Kamui Kobayasi és Jose Maria Lopez trió.

A tavalyi 195 kör helyett az időjárási viszonyok miatt 113 kört tett meg a győztes Toyota, amely 1,4 másodpercet adott Alonsóéknak, akik az utolsó hat körben szinte bekísérték a célba Conwayékat, egyszer sem támadva meg őket, kizárólag a biztonságos célba érkezést szem előtt tartva. A történethez persze az is hozzátartozik, hogy Alonso és két társa állt az élen a verseny első felében, ám a kerékcserét a 7-es akkor abszolválta, amikor éppen a bokszutcában haladt a karaván a biztonsági autó mögött, míg a kétszeres F1-es világbajnok spanyol éppen akkor hajtott a bokszba, amikor piros lámpát kapott a pályán történtek miatt, így tovább kellett várakoznia. Ugyan sikerült a végére a felzárkózás, de a sorrend nem változott az élen. Akárcsak az összetettben, ám az Alonso, Nakajima, Buemi hármas csak azért őrzi az első helyét, mert a 24 órás Le Mans megnyeréséért több pont jár, mint egy sima hatórás győzelemért.

A harmadik helyre ezúttal – hosszútávú pályafutása során először – Jenson Button ért oda, két orosz társával, Mikhail Aleshinnel és Vitalij Petrovval, azaz 2009 F1-es világbajnokának is megvan az első dobogós helye a WEC-ben. Button idei szezonja igencsak eredményes, hiszen nemrég megnyerte a japán Super GT bajnokságot, míg most a hosszútávú versenysorozatban is van már dobogós helye. A sanghaji futam negyedik helyére az 1-es autóval a Rebellion ért be a Lotterer, Bruno Senna, Neel Jani hármassal. A sorozat 2019-ben folytatódik, méghozzá a március 16-án, Sebringben rendezendő 1500 mérföldes versennyel.
 

A verseny végeredménye:

  rajtszám Versenyzők Autó Kategória Körök Hátrány
1 7  Kamui Kobayashi 
 Mike Conway 
 Jose Maria Lopez 
Toyota TS050 Hybrid LMP1 113  
2 8  Fernando Alonso 
 Kazuki Nakajima 
 Sébastien Buemi 
Toyota TS050 Hybrid LMP1 113 1.419
3 11  Jenson Button 
 Vitaly Petrov 
 Mikhail Aleshin 
BR Engineering BR1 LMP1 112 1 kör
4 1  Andre Lotterer 
 Bruno Senna 
 Neel Jani 
Rebellion R13 LMP1 112 1 kör
5 3  Mathias Beche 
 Thomas Laurent 
 Gustavo Menezes 
Rebellion R13 LMP1 110 3 kör
6 10  Renger van der Zande 
 Ben Hanley 
 James Allen 
BR Engineering BR1 LMP1 110 3 kör
7 95  Marco Sorensen 
 Nicki Thiim 
Aston Martin Vantage AMR LMGTE PRO 109 4 kör
8 38  Ho-Pin Tung 
 Stéphane Richelmi 
 Gabriel Aubry 
Oreca 07 LMP2 109 4 kör
9 91  Gianmaria Bruni 
 Richard Lietz 
Porsche 911 RSR LMGTE PRO 109 4 kör
10 92  Michael Christensen 
 Kevin Estre 
Porsche 911 RSR LMGTE PRO 109 4 kör
11 97  Maxime Martin 
 Alex Lynn 
Aston Martin Vantage AMR LMGTE PRO 109 4 kör
12 31  Anthony Davidson 
 Pastor Maldonado 
 Roberto Gonzalez 
Oreca 07 LMP2 109 4 kör
13 51  James Calado 
 Alessandro Pier Guidi 
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE PRO 109 4 kör
14 36  Nicolas Lapierre 
 Pierre Thiriet 
 Andre Negrao 
Alpine A470 LMP2 109 4 kör
15 71  Sam Bird 
 Davide Rigon 
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE PRO 109 4 kör
16 66  Stefan Mücke 
 Olivier Pla 
Ford GT LMGTE PRO 109 4 kör
17 64  Oliver Gavin 
 Tommy Milner 
Chevrolet Corvette C7R LMGTE PRO 109 4 kör
18 81  Nick Catsburg 
 Martin Tomczyk 
BMW M8 GTE LMGTE PRO 109 4 kör
19 67  Harry Tincknell 
 Andy Priaulx 
Ford GT LMGTE PRO 109 4 kör
20 82  Antonio Felix da Costa 
 Tom Blomqvist 
BMW M8 GTE LMGTE PRO 108 5 kör
21 77  Christian Ried 
 Matt Campbell 
Julien Andlauer 
Porsche 911 RSR LMGTE AM 108 5 kör
22 56  Jörg Bergmeister 
 Patrick Lindsey 
 Egidio Perfetti 
Porsche 911 RSR LMGTE AM 108 5 kör
23 88  Matteo Cairoli 
Riccardo Pera 
Khaled Al Qubaisi 
Porsche 911 RSR LMGTE AM 108 5 kör
24 37  Nabil Jeffri 
 Weiron Tan 
 Jazeman Jaafar 
Oreca 07 LMP2 108 5 kör
25 54  Giancarlo Fisichella 
 Francesco Castellacci 
 Thomas Flohr 
Ferrari 488 GTE LMGTE AM 108 5 kör
26 98  Pedro Lamy 
 Paul Dalla Lana 
 Mathias Lauda 
Aston Martin Vantage LMGTE AM 108 5 kör
27 70  Olivier Beretta 
 Eddie Cheever III 
 Motoaki Ishikawa 
Ferrari 488 GTE LMGTE AM 107 6 kör
28 61  Matthew Griffin 
 Mok Weng Sun 
 Keita Sawa 
Ferrari 488 GTE LMGTE AM 107 6 kör
29 90  Jonathan Adam 
 Salih Yoluc 
 Charles Eastwood 
Aston Martin Vantage LMGTE AM 105 8 kör
30 86  Michael Wainwright 
 Benjamin Barker 
Thomas Preining 
Porsche 911 RSR LMGTE AM 100 13 kör
31 29  Giedo van der Garde 
 Nyck de Vries 
 Frits van Eerd 
Dallara P217 LMP2 99 14 kör
32 50  Enzo Guibbert 
 Romano Ricci 
 Erwin Creed 
Ligier JSP 217 LMP2 88 25 kör
33 28  Loic Duval 
 François Perrodo 
 Matthieu Vaxiviere 
Oreca 07 LMP2 - -
34 17  Stéphane Sarrazin 
 Matevos Isaakyan 
 Egor Orudzhev 
BR Engineering BR1 LMP1 - -
35 4 Oliver Webb
 Tom Dillmann 
 James Rossiter 
ENSO CLM P1/01 LMP1 - -

Fotó: Toyota Motorsport


Hozzászólások