Jegyek

Kallio öt versenyen indul szabadkártyásként 2018-ban

MotoGP
Kallio öt versenyen indul szabadkártyásként 2018-ban
2017.12.05. 13:13
Bár állandó ülést nem kapott a következő szezonra, így is a futamok több mint negyedén rajthoz áll a KTM finn tesztpilótája – többek között ez is szerepel a Grand Prix Commission legutóbbi döntései között.
 
Imádod a motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha ez a kettő igaz rád, és szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, akkor jelentkezz hozzánk gyakornoknak! Részletek ide kattintva. (x)

Mika Kallio gyakorlatilag a kezdetek óta a KTM királykategóriás projektjének része, a legtöbb tesztelési feladatot ő látta az elmúlt évek során. Éppen ezért a 2016-os valenciai idényzárón is ő állhatott rajthoz először versenyen az RC16-ossal, majd idén további négy alkalommal indulhatott nagydíjon szabadkártyásként. Teljesítménye ráadásul olyannyira meggyőző volt – a Red Bull Ringen például tizedik lett –, hogy egy ideig arról cikkezett a sajtó, hogy a finn akár Bradley Smith helyét is átveheti jövőre a csapatnál.
 
Végül azonban az osztrákok bizalmat szavaztak a kétéves szerződéssel rendelkező britnek, így Kallio maradt tesztpilótai státuszban. Most azonban kiderült, hogy 2018-ban is elindítják néhány helyszínen, szám szerint ötön (a KTM a többi, kedvezményekben részesülő gyártóhoz hasonlóan három helyett hat futamon szerepeltethet szabadkártyás versenyzőt): ezek sorrendben a jerezi Spanyol Nagydíj, a barcelonai Katalán Nagydíj, a sachsenringi Német Nagydíj, a spielbergi Osztrák Nagydíjon és az Aragóniai Nagydíj lesznek.
 
Erről a Grand Prix Commission legutóbbi döntései között olvashattunk, ám a KTM kérelmének elfogadása mellett is született néhány érdekes határozat. Például a következő idénytől kezdve már nemcsak a MotoGP-ben, hanem a Moto2-ben és a Moto3-ban is lesz csapatbajnokság (eddig csak a gyártóknak volt külön értékelése), amelybe az adott alakulatok összes versenyzőjének pontjai beleszámítanak. Emellett a királykategóriában ettől kezdve hivatalosan is külön díjazni fogják a legjobb privát motorosokat és csapatokat ’Independent Team Trophy’ és ’Independent Team Rider Trophy’ címszó alatt.
 
Szó esett a legutóbbi ülésen még a műszerfalas üzenetekről is: a Grand Prix Commission megerősítette, hogy 2018-tól kezdődően mindenki használhatja ezt a rendszert – ahogy azt néhányan már az idei szezon végén is megtették –, az egyetlen kitétel az, hogy a versenyzőknek küldött szöveget egyúttal a Dorna hivatalos időmérői és a tévéadás rendezői felé is továbbítsák ugyanabban a formában. Végezetül az is kiderült, hogy a sepangi Malajziai Nagydíj lett a 2017-es esztendő legjobb versenye – már ami vélhetően a szervezést illeti.
 
Fotó: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: