Jegyek

Hivatalos: Világkupa lesz a TCR-rel egyesülő WTCC

WTCC
Hivatalos: Világkupa lesz a TCR-rel egyesülő WTCC
2017.12.06. 21:22
A Motorsport Világtanács rábólintott a hetek óta valószínűsített tervekre, így 2018-ban valóban WTCR-ré olvad össze a két legnagyobb nemzetközi túraautós széria. Az is kiderült, hogy a versenyhétvégék az eddigi kettő helyett három futamból fognak állni.
 
Imádod a motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha ez a kettő igaz rád, és szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, akkor jelentkezz hozzánk gyakornoknak! Részletek ide kattintva. (x)

A TC1-es autókat 2014-ben vezették a Túraautó-világbajnokságon, ám az elmúlt időszakban kiderült, hogy korántsem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hiszen nemhogy nem érkezett több gyártó a sorozatba, inkább csökkent a mezőny létszáma. Emiatt a döntéshozók új szabályrendszer után voltak kénytelenek nézni, s néhány hete már nyilvánvalóvá vált, hogy a leglogikusabb irányba mozdulva a WTCC korábbi főnöke, Marcello Lotti által megálmodott TCR-rel készülnek megállapodni.
 
A Motorsport Világtanács december 6-i ülésén pedig erre végül rá is bólintottak, azaz most már végleg hivatalos, hogy egyezség született az FIA, a promóteri szerepkört továbbra is betöltő Eurosport Events és a TCR-ért felelős WSC Ltd. között. Ennek értelmében legalább két évig, azaz 2019-ig a TCR-szabályrendszernek megfelelő autók indulhatnak csak a bajnokságban, amely elveszíti világbajnoki státuszát: mostantól világkupa besorolást kap a széria, amely egész pontosan WTCR Túraautó Világkupa névre fog hallgatni.
 
Arra is fény derült, hogy összesen 26 állandó indulót lehet nevezni a teljes szezonra, emellett minden hétvégén plusz két szabadkártyás versenyző állhat rajthoz. Ám ennél is fontosabb, hogy a teljesen gyári csapatok tiltva lesznek – emiatt is veszítette el a világbajnoki státuszt a széria –, viszont azt engedélyezik, hogy a gyártók technikailag támogassanak egyes alakulatokat. Az istállóknak legalább két autót kell indítaniuk, a nevezési lista összeállításakor pedig előnyben részesítik a WTCC-ben és a TCR-ben eddig is szereplő csapatok kérelmét.
 
Természetesen a mostani döntés egyúttal azt is jelenti, hogy a TCR International Series megszűnik, s ugyanez a sors vár az ETCC-re, azaz a Túraautó Európa-kupára is, amelynek a helyét gyakorlatilag a nemrég bejelentett TCR Európa-kupa veszi majd át – hiszen az ETCC-ben eleve TCR-autók indulhattak idén, vagyis ugyanúgy nem lenne értelme egymás mellett futtatni a két sorozatot. A teljesítménykiegyenlítő rendszer kialakításán az FIA és a TCR technikai illetékesei együtt dolgoznak majd.
 
Egyúttal az is kiderült, hogy a legfrissebb híreszteléseknek megfelelően valóban kettő helyett három versenyt rendeznek majd 2018-tól az egyes hétvégéken. Szombaton két szabadedzés és egy időmérőt követ majd egy futam, míg vasárnap a WTCC-ben idén megszokott rendszer szerint egy újabb kvalifikáció jön, majd a nyitó- és főverseny. A versenynaptárat ugyan az előzetes hírekkel ellentétben még nem adták ki – ahogy például a hivatalos gumiszállítót sem nevezték meg –, ám Ribeiro szerint jelentős részben a jelenlegi WTCC-s helyszínekből fog állni.

Fotó: WTCC Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: