Superbike

Hivatalos: David Salom EVO motorral indul a gyári Kawasaki színeiben

Hétfőn a Kawasaki gyári alakulata bejelentette, hogy idén egy harmadik motort is felsorakoztat a rajtrácsra: a gyártó Tom Sykes és Loris Baz Superbike-gépe mellett egy EVO motort is csatába küld, méghozzá David Salommal a nyeregben, hogy a lehető legjobban fel tudjanak készülni 2015-re, amikor már mindenkire az új alkategória szabályai lesznek érvényesek.
A sajtóban már korábban is gyakorlatilag tényként kezelték azt, amit tegnap egy hivatalos bejelentés formájában meg is erősített a Kawasaki Racing Team: a csapat 2014-ben egy harmadik motort is elindít a Superbike világbajnokságban, méghozzá az idén létrehozott EVO kategóriában, a versenyzők pedig a Loris Bazt az elmúlt szezon során már néhányszor helyettesítő David Salom lesz. A projekt a gyár teljes támogatását élvezni fogja, hiszen 2015-től már minden motornak meg kell felelnie az EVO-s szabályrendszernek, így a Kawasaki elsősorban ezt a lehetőséget fogja felhasználni arra, hogy a lehető legjobban felkészüljenek a következő évadra. Salom ugyanakkor, aki korábban már több tesztet is teljesített a Ninja ZX-10R EVO nyergében, nem csak távlati célokkal rendelkezik, idén ugyanis szeretne harcba szállni az új géposztály legjobb helyéért:
 
„Nagyon örülök ennek a lehetőségnek, mert ez egy nagyon jó projekt és egy nagyon jó csapat” – idézi a spanyol motoros szavait a crash.net oldal. „Rendkívül fontos számomra, hogy segítsek a motor fejlesztésénél, s a munkám leglényegesebb része, hogy felkészüljünk 2015-re, amikor már mindenki EVO motorral megy majd. Nem tudom, milyen eredményeket érhetünk el idén a versenyeken, de teszteltük a gépet Aragónban, Jerezben és Almeriában, a köridők pedig nagyon jók voltak. Úgy gondolom, hogy az EVO géposztály elejében harcolhatunk, de ami még ennél is fontosabb, az a motor fejlesztése. A Kawasaki egy nagyon jó motor az EVO kategóriára váltáshoz, mivel minden szempontból jól működik. Még nem sok elemet cseréltünk ki rajta, de máris sikerült gyors köröket teljesítenünk.”
Salom már korábban is tesztelte az EVO Kawasakit, s állítása szerint biztatóak voltak a köridők
 
Steve Gutteridge versenyzési menedzser így nyilatkozott a bejelentéssel kapcsolatban: „Nagyon jó hír, hogy idén egy hivatalos EVO motort is indítunk a Kawasaki Racingen belül. A Superbike világbajnokság változásokon megy keresztül az új promóternek, a Dornának köszönhetően, és muszáj követnünk a szabályokat, ha szeretnénk megtartani a jelenlegi sikerességünket a kategóriában. A csapat rendelkezik a kellő tudással, és ami még fontosabb, a teljes gyár támogatásával ahhoz, hogy pluszban még egy EVO motoros projekten is dolgozzon a KRT-n belül. David Salom személyében egy abszolút kawasakis beállítottságú versenyzőnk van, aki nem csak a szükséges fejlesztésekben segít 2015-re, de egyúttal idén is harcolni fog a legjobb EVO kategóriás motoros címéért.”
 
Salom részvételének hivatalossá válásával újabb versenyző indulása lett biztos az EVO géposztályban, amelyben egyre élesebbnek tűnik a versengés. A kategóriát a Kawasaki uralja, hiszen a spanyol mellett a Grillini színeiben induló Michel Fabrizio és Sheridan Morais, az MRS csapatot képviselő Jeremy Guarnoni, valamint a Mahi Kawasaki kötelékeibe tartozó Fabien Foret is ezzel a márkával áll majd rajthoz, emellett a Pedercini hasonló projektje is gyakorlatilag biztos, csak még a pilóták kiléte nem hivatalos. Rajtuk kívül lesz még egy Althea Racing által indított Ducati Niccolo Canepával a nyeregben, illetve két BMW is: a kétszeres Superstock 1000-es bajnok Sylvain Barrier a BMW Italiánál fog versenyezni, a bajorok másik EVO gépe pedig a Team Toth tulajdonában lesz, s a szezonnyitón már biztosan Sebestyén Péter vezetheti majd. S ha a homologizációja rendben fog menni, egy negyedik gyártó, a Bimota is képviseltetetni fogja magát Ayrton Badovini és Christian Iddon révén az EVO-sok között.


Hozzászólások