F1

Hamiltoné a pole, de Norris a hős

Amint arra a szabadedzések alapján számítani lehetett, a Mercedesé lett az első sor, a pole pozícióból végül Lewis Hamilton indulhat Valtteri Bottas előtt. Az idei szezon első időmérőjének legnagyobb meglepetését Lando Norris (McLaren) okozta, aki a nyolcadik rajthelyről vághat neki a vasárnapi futamnak.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

Amikor Lando Norris (McLaren) kigurult a pályára, hivatalosan is megkezdődött a 2019-es világbajnokság. Amíg a 19 éves újonc körbeért a pályán, mindenki azt találgatta, a Formula-1 idei első időmérőjén vajon melyik három pilóta fog kiesni a Q1-ben. Nem, nem tévedés a szám, mi is tudjuk, hogy a kvalifikáció ezen szakaszában öten nem folytathatják tovább, ám a Williams két autója olyan gyenge, hogy vélhetően az évszázad meglepetése lenne, ha a nagy visszatérő Robert Kubica és újonc csapattársa, George Russell nem az utolsó két helyen végezne.

Nos, ez ügyben nem is kellett „csalódnunk”, a korábbi sokszoros világbajnok csapat maximum annak örülhetett, hogy Russell négy másodpercen belülre került a Q1-t meglepetésre megnyerő Charles Leclerctől (Ferrari), míg Kubica a hétvégén már másodszor tesztelte az Albert Park betonfalát. Az első szakasz utolsó percében szinte úgy változott a kiesők neve, ahogy egy autó beérkezett, és a hatalmas tűzijáték végén kissé leesett állal konstatálhattuk, hogy a Williams duója mellett kiesett Carlos Sainz (McLaren), Lance Stroll (Racing Point) és Pierre Gasly (Red Bull), így Christian Hornerék szomorúan állapíthatták meg, hogy az energiaitaluk nem mindig ad szárnyakat. Ugyanakkor arra sem sokan számíthattak, hogy a Q1-et megnyerő Leclerc mellett Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) a negyedik, a másik nagy visszatérő Danyiil Kvjat (Toro Rosso) az ötödik, de a legjobb tízben végzett a már említett Norris, vagy éppen a harmadik újonc, Alexander Albon (Toro Rosso).

A Q2-ben aztán mindenki ledobta az álarcot, és nyílt sisakos küzdelem vette kezdetét: valamennyien lágy abroncsokra váltottak. Ennek köszönhetően a köridők hirtelen egy másodpercet javultak, és az utolsó nagy roham előtt már helyre állni látszott a világ rendje, hiszen a három élcsapat – Mercedes, Ferrari és Red Bull – állt az élre, ráadásul Verstappen végre megmutatta, mire lehet képes a Honda-motor, hiszen ekkor berobbant a második pozícióba. Könnyen lehet, hogy ez bosszantotta fel Lewis Hamiltont (Mercedes) annyira, hogy elképesztő körrekordot repesztve – 1:21.014 – megnyerte a Q2-t, mégpedig csapattársa Valtteri Bottas előtt. Természetesen ez a szakasz sem maradhatott meglepetés nélkül, hiszen Lando Norris szinte Chuck Norris szintjére emelkedve a kilencedik idővel bekerült a Q3-ba, amit csak a bokszból nézhetett végig a gyári Renault két versenyzője – Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo –, valamint a két Toro Rosso – Kvjat és Albon – és Giovinazzi. A Q2 nagy nyertese Norrison kívül a két Haas – Romain Grosjean és Kevin Magnussen – és Sergio Perez (Racing Point) volt, ami egyben azt is jelentette, hogy a Q1-ben búcsúzó csapattársaiknak azért lesz min elgondolkodniuk, akárcsak a betliző Gaslynak.
Aztán elérkezett az igazság 10 perce, azaz az állva maradt tíz pilóta megkezdte a harcát a 2019-es esztendő első pole pozíciójáért. Mindenesetre Bottas megirigyelhette csapattársát a Q2-ben futott körrekordjáért, mert az első mért körében majd fél másodperccel túlszárnyalta (1:20.598) azt, megadva a Q3 alaphangulatát. Kimi Raikkönen (Alfa Romeo), aki szép csendben csak odaért a tízbe, valamint Perez egy körre tett fel mindent, míg a többiek legalább „bemértek”, ami után kialakult a Mercedes, Ferrari, Red Bull, Haas sorrend, akiket a meglepetésember, Norris követett. Három perc volt hátra a szezon első időmérőjéből, amikor elkezdték utolsó, mindent eldöntő köreiket a pilóták. Hamilton alaposan felhúzta magát, és újra visszavette a körrekordot (1:20.498), és nem engedte ki a kezéből az első rajtkockát. Mellőle csapattársa indulhat majd, míg utánuk Vettel, Verstappen, Leclerc lett a sorrend, azaz az élcsapatok máris kiváltak a mezőnyből. A B-ligát a két Haas nyerte Grosjean és Magnussen sorrendben, míg mögöttük a kvalifikáció hőse, Lando Norris végzett, aki Raikkönent és Perezt is megelőzte élete első F1-es időmérőjén.

Folytatás  vasárnap, európai idő szerint reggel 6 óra 10 perckor a versennyel.

Az Ausztrál Nagydíj időmérőjének végeredménye:
 
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:20.486  
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:20.598 0.112 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:21.190 0.704
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:21.320 0.834
5. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:21.442 0.956
6. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:21.826 1.340
7. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:22.099 1.613
8. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:22.304 1.818
9. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:22.314 1.828
10. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:22.781 2.295
11. Nico Hülkenberg német Renault 1:22.562 1.548
12. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:22.570 1.556
13. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1:22.636 1.622
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:22.714 1.700
15. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:22.774 1.760
16. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:23.017 1.000
17. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1:23.020 1.003
18. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:23.084 1.067
19. George Russell brit Williams-Mercedes 1:24.360 2.343
20. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:26.067 4.050
 
 
 


Hozzászólások