Jegyek

Futamelőzetes – Suzuka

WTCC
Futamelőzetes – Suzuka
2013.09.16. 12:09
Megkezdődik a túraautó-világbajnok utolsó, ázsiai futamokból álló szakasza, amelynek első állomása a japán Suzuka lesz. A mezőny az elmúlt két évhez hasonlóan nem a teljes nyomvonalat, hanem a Suzuka East névre hallgató verziót fogja majd használni, ahol a Honda és a JAS Motorsport debütálásának egyéves évfordulóját fogja ünnepelni.
 
A WTCC 2008 óta teszi tiszteletét a felkelő nap országában, azonban nem mindig a legendás suzukai aszfaltcsík látta vendégül a világ legjobb túraautósait. Az első három évben ugyanis Okayama volt a házigazda, s csak 2011-től váltott helyszínt a sorozat, de akkor sem a Formula-1-ből jól ismert, 8-asra emlékeztető kereszteződést tartalmazó nyomvonalat használták, hanem egy jóval rövidebb változatot, amely a Suzuka East elnevezést kapta.
 
Ez idén is így lesz, noha a pilóták többsége meglehetősen unalmasnak találja a mindössze 2243 méter hosszú, hét kanyart magába foglaló vonalvezetést, amely a klasszikus ringből mindössze a célegyenest, illetve az azt követő S-kanyarokat tartalmazza, de utána már fordulnak is vissza a bokszok felé, s kezdődik az egész pálya elölről. Emiatt egy kör még csak egy percbe sem telik (a pályacsúcs 52.885, amelyet Alain Menu állított fel még tavaly), a versenyek pedig mindössze 26 körből állnak!
A Suzuka East elnevezésű nyomvonal
 
A pálya egyébként a fent említett két szakaszra osztható: a célegyenesre, ahol a végsebesség számít, míg a rendkívül technikás kanyarokra. Nehéz ebből előre megmondani, hogy vajon melyik márkának kedvezhet összességében a távol-keleti aszfaltcsík, a tavalyi itteni és a most futó szezon eredményei alapján azonban nem lövünk nagyon mellé, ha azt állítjuk, hogy a Chevrolet erős lesz, amelynek elsőszámú pilótája, Yvan Muller alighanem már most hétvégén bebiztosítja negyedik világbajnoki címét.
 
A Chevy tavaly az első futamon kisajátította magának a pódiumot, de nem szabad elfeledkezni, hogy a Honda Civic például akkor futotta fennállása első versenyét – a japán gyár és a JAS Motorsport tehát évfordulót ünnepel előbbi hazai pályáján. Ráadásul azóta sokat erősödött a kocsi is, s bár a számukra győzelmet hozó sonomai viadal óta újabb tíz kilóval nehezültek autóik, a Suzuka East karakterisztikája ismét kedvezhet nekik.
Tavaly Suzukában debütált a Honda, idén már konstruktőri bajnokként érkezik – a hétvégén az egyéni cím is eldőlhet Muller és a Chevrolet javára
 
Ha pedig a Civicnek feküdni fog a pálya, az jó Michelisz Norbertnek és a Zengő Motorsportnak is, akik legutóbb az Egyesült Államokban megszerezték ötödik dobogós helyezésüket a 2013-as szezonban. Suzukában eddig nem sikerült túlságosan kiemelkedő eredményeket elérniük (tavaly például egy 13. helyet és egy kiesést tudott felmutatni a néhány hétvégével később privát bajnoki címet nyerő magyar), de a korábbi években nem is Hondával mentek, hanem BMW-vel.
 
S ha már BMW: 2012-ben Stefano D’Aste meglepetésre meg tudta nyerni a bajor márkával a második viadalt, s idén is lehet számítani hasonló csodára. A pályán ugyanis nagyon nehéz előzni (az S-ek gyakorlatilag alkalmatlanok erre, s a célegyenes vége sem klasszikus kifékezős kanyarba torkollik, hanem egy viszonylag gyors jobbosba), így könnyen lehet, hogy hasonló taktikázást láthatunk majd a Q2-ben, mint Sonomában Tarquinitől, aki bevallottan a tizedik helyre, s ezzel a második futam pole pozíciójára hajtott.
2012-ben D’Aste a pole-ból indulva megnyerte a második viadalt – vajon idén sikerül valakinek ugyanez?
 
Ez tehát esély lehet azoknak a pilótáknak és csapatoknak, akik erőből nem képesek felvenni a versenyt a legjobbakkal, így például nem lenne meglepő, ha esetleg a SEAT, a BMW vagy az idén egyedüliként győzelem nélkül álló Lada húzná be a fordított rajtrácsos futamot. A Chevy-k ugyanis feltartóztathatók Suzukában, amit jól mutat, hogy tavaly az állórajtos versenyen egyikük sem tudott dobogóra állni.
 
Ami pedig a szurkolókat illeti: mivel Japán és Magyarország között hétórás eltérés van az időzónák tekintetében, a legutóbbi későn fekvéses hétvége helyett ezúttal a koránkeléssel kell megküzdeniük azoknak, akik végig akarják kísérni Michelisz Norbiék teljesítményét – igaz, a legfontosabb események már emberi időpontban kerülnek megrendezésre európai szempontból is. A suzukai hétvége teljes programját kedden külön cikkben közöljük olvasóinkkal.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: