Jegyek

Futamelőzetes – Sonoma

WTCC
Futamelőzetes – Sonoma
2013.09.02. 14:02
Az előttünk álló hétvégén újra feléled nyári álmából a túraautó-világbajnokság mezőnye: a második öthetes szünetet követően a sorozatban 2012-ben bemutatkozó amerikai aszfaltcsíkra, Sonomába látogatnak a pilóták, ahol tavaly Michelisz Norbert az év legjobb hétvégéjét zárta, miután mindkét futamot dobogós pozícióban zárta.
 
Az argentin hétvége előtt és után is öthétnyi pihenőre mentek a WTCC-s versenyzők, ám lassan újra fel kell pörögniük, hiszen néhány nap múlva már ismét egymásnak feszülnek. A helyszín az a Sonoma lesz, ahol tavaly vendégeskedett először a világbajnokság, s amely nagyrészt elnyerte a pilóták tetszését. A Sonoma-völgyben húzódó 4050 méter hosszúságú aszfaltcsík ugyanis rendkívül kanyargós, ráadásul a legnagyobb szintkülönbség ötven méter, azaz meglehetősen élvezetes rajta a vezetés: Tiago Monteiro szavait idézve a legjobb amerikai pályák közül való.
A sonomai aszfaltcsík vonalvezetése
 
Ennek megfelelően az 1968-ban épült, 2002 óta Infenion Raceway névre hallgató létesítmény számos amerikai autó- és versenysorozatnak otthont adott már: a NASCAR-tól elkezdve az IndyCar-on keresztül rengeteg patinás bajnokságot vendégül látott már, s például itt futottak az Amerikai Le Mans-széria legeslegelső viadalát is. A WTCC 2012-ben fedezte fel magának a versenypályát, amely minden bizonnyal azonnal belopta magát a túraautózásért rajongó magyarok szívébe, hiszen ki nem emlékezne rá, hogy Michelisz Norbert egy harmadik és egy második helyet begyűjtve mindkét futam végén a dobogón pezsgőzhetett, tavalyi szezonjának legjobb hétvégéjét produkálva, s egyben tulajdonképpen bebiztosítva később megszerzett privát bajnoki címét.
Michelisz Norbi tavaly legjobb hétvégéjét futotta az Egyesült Államokban: mindkétszer a dobogón ünnepelhetett
 
A Zengő Motorsport akkor még BMW-vel futott, ám idén a Honda alapvetően erősebb konstrukció a bajorokénál, így joggal reménykedhetünk benne, hogy hasonlóan jó teljesítményt látunk majd a csapattól. Már csak azért is, mert papíron a vonalvezetés is kedvezhet a japán márkának, hiszen nem található rajta kifejezetten hosszú egyenes, amelyben még mindig hátrányt szenvednének a végsebességük hiánya miatt. Ami viszont hátrányosan érintheti a hondásokat, az a kompenzációs súly: a plusz tíz kilónak ezúttal azért lehet nagyobb szerepe, mert a tömeg megnövekedése nyilvánvalóan nagyobb hátrányt jelenthet a rengeteg emelkedő és lejtő miatt.
2012-ben látványos versenyeket hozott az akkor debütáló pálya: a kép Muller áthajtásos büntetést érő megmozdulása előtt készült, amely során Engstler pörgette ki az élről a második futamon
 
Ugyanakkor hiába a szezon eleje óta tartó maximális súly, vélhetően a sonomai forduló legnagyobb esélyesei is a Chevrolet-k lesznek. Közülük is ki kell emelni természetesen Yvan Mullert, aki matematikailag akár már most hétvégén is bebiztosíthatja negyedik világbajnoki címét – igaz, ehhez kis túlzással mind az időmérőt, mind a két futamot meg kellene nyernie. Az ő idei és az amerikai márka tavaly itt mutatott formáját (hat dobogós helyből három volt az övék, és mindkétszer az ő pilótáik nyertek – az első viadalon épp Muller) tekintve még akár ez sem elképzelhetetlen, ugyanakkor érdekesség és intő jel lehet a francia klasszis számára, hogy 2012-ben ez volt az egyik olyan helyszín, ahol ütközésért áthajtásos büntetést kapott, s legutóbb a Termas de Río Hondóban rendezett második versenyen is így járt.
A francia legutóbb Argentínában is ütközésbe keveredett, de olyannyira javíthat a renoméján, hogy akár már most hétvégén bebiztosíthatja negyedik vb-címét
 
Azóta azonban Muller minden bizonnyal újfent összeszedte magát fejben, hiszen immáron az is bizonyos, hogy jövőre ismét gyári csapatnál fog versenyezni a Citroën színeiben, Sebastian Loeb csapattársaként. Kérdés, hogy a biztosított jövő, valamint a gyakorlatilag már készpénznek vehető újabb trófea mennyire puhítja el a pilótát, ám a mentalitását ismerve ebben egyáltalán nem reménykedhetnek ellenfelei. Abban azonban talán igen, hogy ezúttal közelebb kerülhetnek hozzá, s talán néhányan meg is szorongathatják – mi pedig bízzunk benne, hogy közöttük lesz Michelisz Norbi is.
 
A sonomai WTCC-hétvége menetrendjét kedden külön cikkben közöljük!
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 0
2. V. Rossi Yamaha 0
3. J. Lorenzo Yamaha 0
4. M. Vinales Suzuki 0
5. A. Dovizioso Ducati 0
6. D. Pedrosa Honda 0
7. C. Crutchlow Honda 0
8. P. Espargaro Yamaha 0
9. A. Iannone Ducati 0
10. H. Barbera Ducati 0
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: