Jegyek

Futamelőzetes – Slovakiaring: A pálya, ahol Michelisz...

WTCC
Futamelőzetes – Slovakiaring: A pálya, ahol Michelisz Norbié a körrekord
2013.04.22. 10:00
Az előttünk álló hétvégén kezdetét veszi a 2013-as túraautó-világbajnokság legzsúfoltabb időszaka, hiszen bő három héten belül három helyszínre látogat el a mezőny. Először északi szomszédunknál, Szlovákiában fognak vendégeskedni a WTCC legjobbjai, méghozzá egy olyan aszfaltcsíkon, amelyen Michelisz Norbert tartja a pályacsúcsot.
 
A túraautó-világbajnokságért rajongó magyarok hónapja következik, hiszen április végétől május közepéig három olyan helyszínen rendeznek versenyt, amely elérhető közelségben van a számukra: először Szlovákiában köröznek majd a pilóták, majd egy héttel később már hazai pályán, a Hungaroringen szurkolhatunk Michelisz Norbertnek és a Zengő Motorsportnak, végül pedig két hét elteltével a valamelyest távolabb fekvő Salzburgringre látogat a mezőny. Az első állomás tehát a Slovakiaring, amely északi szomszédunk első zárt versenypályája, s amely mindössze hároméves múltra tekint vissza, hiszen 2010-ben építették. Az 5922 méter hosszú aszfaltcsík Európa leghosszabb pályái közé tartozik, melyen a hosszú egyenesek és nagy tempójú kanyarok teszik igazán élvezetessé a körözést.
A Slovakiaring pályarajza
 
Nem sokat kellett várni arra, hogy a Slovakiaring vendégül lássa a WTCC szereplőit, tavaly ugyanis megrendezték az ottani első világbajnoki futamot. Amely ráadásul magyar szempontból kifejezetten emlékezetesre sikeredett: Michelisz Norbert ugyanis itt szerezte meg pályafutása első és mindezidáig egyetlen pole pozícióját a túraautó-világbajnokság mezőnyében, s ennek köszönhetően a mai napig az ő nevéhez fűződik a pályán futott leggyorsabb kör is. Igaz, ezt nem sikerült remek versenyeredményre váltania az első futamon, hiszen a későbbi győztes Gabriele Tarquini meglökte az élen haladó magyar pilótát, aki végül hatodikként zárta a viadalt, akárcsak a fordított rajtrácsos második versenyt.
Michelisz Norbert tavaly élete első pole pozícióját szerezte, időmérőn futott köre azóta is rekord
 
Mind az idei szezon eddigi alakulását, mind a tavalyi versenyhétvégén történteket figyelembe véve arra lehet számítani, hogy a Slovakiaringen is a Chevrolet-k és a Hondák – utóbbiak esetében elsősorban Tarquini – fognak harcolni a győzelemért. A 2012-es második futamot ugyanis Rob Huff nyerte az akkor még a Chevy gyári támogatását maga mögött tudó RML istállóval, amely a 2013-as idényt is remek formában kezdte, s a háromszoros világbajnok Yvan Muller révén meggyőző fölénnyel vezeti is az összetett. A francia klasszis mellett csapattársával, Tom Chiltonnal is számolni kell, aki nyers tempó tekintetében nem sokkal marad el eddig jóval tapasztaltabb kollégájától, s nem szabad elfeledkeznünk a Marrakechben első győzelmét szerző Michel Nykjaerről, valamint a Bamboo párosáról sem.
A versenyek már kevésbé alakultak jól a magyar számára, kapott rendesen az ellenfelektől
 
A Hondák már az afrikai versenyen is egyértelműen megmutatták, hogy bőven rejlik potenciál a Civicben, hiszen Tarquini megszerezte a japán gyár első pole pozícióját, az első futamon pedig második helyével újabb dobogót is bezsebelt a JAS Motorsport számára – jóllehet, nem alakult felhőtlenül számukra az a hétvége, hiszen a két gyári pilóta összesen háromszor törte rommá a kocsit. A szintén Hondával futó zengősök és az értük drukkoló összes magyar rajongó elsősorban abban bízik, hogy a „második hazai futamnak” is tekinthető szlovákiai fordulón végre minden probléma nélkül tudnak teljesíteni egy hétvégét, hiszen azon a rendkívül kevés tréningen, amikor semmi nem hátráltatta Micheliszt és csapatát, ők is bebizonyították, hogy erős tempóra képesek.
2012-ben Yvan Muller és Gabriele Tarquini nagyot csatáztak Szlovákiában, s a 2013-as szezon alakulását nézve idén is főként ők vívhatnak a győzelemért
 
Tavaly kifejezetten jól ment a SEAT is Szlovákiában, hiszen Tarquini révén egy győzelmet és egy harmadik helyet, az idén a Ladától kiakolbólított Aleksei Dudukalo révén pedig egy második pozíciót is fel tudnak mutatni, azaz a pódiumos helyezések felét ők vitték el – tulajdonképpen a Chevrolet mellett az egyetlen márka, amely dobogóra állhatott már ezen a pályán. Ráadásul a legutóbbi, marokkói viadalon Pepe Oriola személyében már idén is ünnepelhettek futamgyőztest, azaz ezt az évadot tekintve is igaz egyelőre, hogy csak Chevrolet és SEAT tudott diadalmaskodni. A BMW az itt először bevetésre kerülő karbonajtóiban bízhat, amely súlycsökkenést eredményez a német márkánál, ám minden bizonnyal ez is kevés lesz ahhoz, hogy felvegyék a versenyt az élmezőnnyel. A Lada Marrakechben első pontját szerezte, ám James Thompsonnak Monzához hasonlóan peches hétvégéje volt Monje miatt, míg az újonc Mikhail Kozlovszkij valószínűleg elsősorban továbbra is a kategóriával való ismerkedésre koncentrál majd.
Monza után második alkalommal kíséri az ETCC mezőnye a világbajnokságot, így a Zengő Junior Team versenyzőinek is lehet drukkolni a hétvégén
 
Magyar szempontból fontos még, hogy az egy héttel későbbi hungaroringi fordulóval ellentétben a Slovakiaringen a Túraautó Európa-kupa, azaz ETCC mezőnye is tiszteletét teszi majd, így a kilátogató szurkolók nem csak Michelisz Norbiért, hanem a Zengő Junior Team két versenyzőjéért, Ifj. Ficza Ferencért és Nagy Norbertét is szoríthatnak. A két magyar remekül teljesített a monzai nyitóviadalokon, s hat és öt gyűjtött pontjukkal az összetett hatodik és hetedik helyén állnak, így joggal lehet reménykedni abban, hogy a Slovakiaringen is jó teljesítményt nyújtanak majd.
 
A szlovákiai versenyhétvége menetrendjét kedden egy külön cikkben osztjuk meg olvasóinkkal.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss
Hozzászólások
Utolsó: 2017.02.20. 22:51
16 db
Utolsó: 2017.02.20. 22:42
11 db
Utolsó: 2017.02.20. 22:36
3 db
Utolsó: 2017.02.19. 21:28
12 db
Utolsó: 2017.02.19. 13:58
2 db

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: