Jegyek

Futamelőzetes – Slovakiaring: A pálya, ahol Michelisz...

WTCC
Futamelőzetes – Slovakiaring: A pálya, ahol Michelisz Norbié a körrekord
2013.04.22. 10:00
Az előttünk álló hétvégén kezdetét veszi a 2013-as túraautó-világbajnokság legzsúfoltabb időszaka, hiszen bő három héten belül három helyszínre látogat el a mezőny. Először északi szomszédunknál, Szlovákiában fognak vendégeskedni a WTCC legjobbjai, méghozzá egy olyan aszfaltcsíkon, amelyen Michelisz Norbert tartja a pályacsúcsot.
 
A túraautó-világbajnokságért rajongó magyarok hónapja következik, hiszen április végétől május közepéig három olyan helyszínen rendeznek versenyt, amely elérhető közelségben van a számukra: először Szlovákiában köröznek majd a pilóták, majd egy héttel később már hazai pályán, a Hungaroringen szurkolhatunk Michelisz Norbertnek és a Zengő Motorsportnak, végül pedig két hét elteltével a valamelyest távolabb fekvő Salzburgringre látogat a mezőny. Az első állomás tehát a Slovakiaring, amely északi szomszédunk első zárt versenypályája, s amely mindössze hároméves múltra tekint vissza, hiszen 2010-ben építették. Az 5922 méter hosszú aszfaltcsík Európa leghosszabb pályái közé tartozik, melyen a hosszú egyenesek és nagy tempójú kanyarok teszik igazán élvezetessé a körözést.
A Slovakiaring pályarajza
 
Nem sokat kellett várni arra, hogy a Slovakiaring vendégül lássa a WTCC szereplőit, tavaly ugyanis megrendezték az ottani első világbajnoki futamot. Amely ráadásul magyar szempontból kifejezetten emlékezetesre sikeredett: Michelisz Norbert ugyanis itt szerezte meg pályafutása első és mindezidáig egyetlen pole pozícióját a túraautó-világbajnokság mezőnyében, s ennek köszönhetően a mai napig az ő nevéhez fűződik a pályán futott leggyorsabb kör is. Igaz, ezt nem sikerült remek versenyeredményre váltania az első futamon, hiszen a későbbi győztes Gabriele Tarquini meglökte az élen haladó magyar pilótát, aki végül hatodikként zárta a viadalt, akárcsak a fordított rajtrácsos második versenyt.
Michelisz Norbert tavaly élete első pole pozícióját szerezte, időmérőn futott köre azóta is rekord
 
Mind az idei szezon eddigi alakulását, mind a tavalyi versenyhétvégén történteket figyelembe véve arra lehet számítani, hogy a Slovakiaringen is a Chevrolet-k és a Hondák – utóbbiak esetében elsősorban Tarquini – fognak harcolni a győzelemért. A 2012-es második futamot ugyanis Rob Huff nyerte az akkor még a Chevy gyári támogatását maga mögött tudó RML istállóval, amely a 2013-as idényt is remek formában kezdte, s a háromszoros világbajnok Yvan Muller révén meggyőző fölénnyel vezeti is az összetett. A francia klasszis mellett csapattársával, Tom Chiltonnal is számolni kell, aki nyers tempó tekintetében nem sokkal marad el eddig jóval tapasztaltabb kollégájától, s nem szabad elfeledkeznünk a Marrakechben első győzelmét szerző Michel Nykjaerről, valamint a Bamboo párosáról sem.
A versenyek már kevésbé alakultak jól a magyar számára, kapott rendesen az ellenfelektől
 
A Hondák már az afrikai versenyen is egyértelműen megmutatták, hogy bőven rejlik potenciál a Civicben, hiszen Tarquini megszerezte a japán gyár első pole pozícióját, az első futamon pedig második helyével újabb dobogót is bezsebelt a JAS Motorsport számára – jóllehet, nem alakult felhőtlenül számukra az a hétvége, hiszen a két gyári pilóta összesen háromszor törte rommá a kocsit. A szintén Hondával futó zengősök és az értük drukkoló összes magyar rajongó elsősorban abban bízik, hogy a „második hazai futamnak” is tekinthető szlovákiai fordulón végre minden probléma nélkül tudnak teljesíteni egy hétvégét, hiszen azon a rendkívül kevés tréningen, amikor semmi nem hátráltatta Micheliszt és csapatát, ők is bebizonyították, hogy erős tempóra képesek.
2012-ben Yvan Muller és Gabriele Tarquini nagyot csatáztak Szlovákiában, s a 2013-as szezon alakulását nézve idén is főként ők vívhatnak a győzelemért
 
Tavaly kifejezetten jól ment a SEAT is Szlovákiában, hiszen Tarquini révén egy győzelmet és egy harmadik helyet, az idén a Ladától kiakolbólított Aleksei Dudukalo révén pedig egy második pozíciót is fel tudnak mutatni, azaz a pódiumos helyezések felét ők vitték el – tulajdonképpen a Chevrolet mellett az egyetlen márka, amely dobogóra állhatott már ezen a pályán. Ráadásul a legutóbbi, marokkói viadalon Pepe Oriola személyében már idén is ünnepelhettek futamgyőztest, azaz ezt az évadot tekintve is igaz egyelőre, hogy csak Chevrolet és SEAT tudott diadalmaskodni. A BMW az itt először bevetésre kerülő karbonajtóiban bízhat, amely súlycsökkenést eredményez a német márkánál, ám minden bizonnyal ez is kevés lesz ahhoz, hogy felvegyék a versenyt az élmezőnnyel. A Lada Marrakechben első pontját szerezte, ám James Thompsonnak Monzához hasonlóan peches hétvégéje volt Monje miatt, míg az újonc Mikhail Kozlovszkij valószínűleg elsősorban továbbra is a kategóriával való ismerkedésre koncentrál majd.
Monza után második alkalommal kíséri az ETCC mezőnye a világbajnokságot, így a Zengő Junior Team versenyzőinek is lehet drukkolni a hétvégén
 
Magyar szempontból fontos még, hogy az egy héttel későbbi hungaroringi fordulóval ellentétben a Slovakiaringen a Túraautó Európa-kupa, azaz ETCC mezőnye is tiszteletét teszi majd, így a kilátogató szurkolók nem csak Michelisz Norbiért, hanem a Zengő Junior Team két versenyzőjéért, Ifj. Ficza Ferencért és Nagy Norbertét is szoríthatnak. A két magyar remekül teljesített a monzai nyitóviadalokon, s hat és öt gyűjtött pontjukkal az összetett hatodik és hetedik helyén állnak, így joggal lehet reménykedni abban, hogy a Slovakiaringen is jó teljesítményt nyújtanak majd.
 
A szlovákiai versenyhétvége menetrendjét kedden egy külön cikkben osztjuk meg olvasóinkkal.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: