Jegyek

Futamelőzetes – Sepang

MotoGP
Futamelőzetes – Sepang
2012.10.15. 08:25
Nincs megállás a MotoGP számára, hiszen alig ért véget a Japán nagydíj a hétvégén már ismét pályára gurul majd a Gyorsasági Motoros Világbajnokság mezőnye, mégpedig ezúttal Malajziában.
 
A malajziai aszfaltcsík sajnos 2011. október 23. óta egy igen fájó pont, illetve versenyhelyszín a MotoGP kalendáriumában, hiszen egy éve ezen a ringen hunyt el tragikus körülmények között Marco Simoncelli. A történetek végett az egy évvel ezelőtti futamot el is törölték, így talán mondani sem kell, hogy a pilótákat nagy valószínűséggel lelkileg megterheli majd a Sepangba való visszatérés ténye. A malajziai aszfaltcsík egyébként a világbajnokság versenynaptárának második leghosszabb (Silverstone az első) pályája, így már csak ebből adódóan is elég nagy kihívás vár a versenyzőkre, az óriási melegről és páratartalomról már nem is beszélve. A Malajziában általában uralkodó időjárási körülmények nem csak az embert, de a gépet is alaposan próbára teszi, az abroncsokról pedig már nem is beszélve. Már az a tény is elég sokat elmond, mely szerint kétszer annyi jobb kanyar van a ringen, mint bal, vagyis ennél fogva a gumik jobb oldala is nagyobb terhelésnek van kitéve. A fordulók szempontjából tulajdonképpen az összes fajta kanyarból található legalább egy a pályán, az egészen lassútól kezdve a közepesen gyorson át a tempósig. A malajziai aszfaltcsík tehát le sem tagadhatná a rá ragasztott technikás jelzőt, azonban ezen felül még a motorerő is jócskán elkél a két igen hosszú, egyenként majd egy-egy kilométeres egyenesek miatt. Mindezeken felül még mindenképpen említésre méltó a pálya igen impozáns 25 méteres (!) szélessége is, amely az előzések szempontjából adott esetben nagy segítséget jelent, hiszen több ideális ív is van a ringen.
 
Hossz: 5.548 m
Leghosszabb egyenes 920 m
Szélesség: 25 m
Balkanyarok: 5
Jobbkanyarok: 10
Építve: 1998
 
Moto3
 
A hétvégén alighanem sikerülni fog Cortesének az, ami legutóbb Motegiben nem, vagyis világbajnok lesz a német pilóta a Moto3-ban. Ezzel a tettével az Ajo Motorsport versenyzője végleg beírhatja magát a MotoGP történelemkönyveibe, hiszen ő lehet a világbajnokság történetének első Moto3-as világbajnoka. Cortese mögött az összetettben még Maverick Vinales-nek és Luis Salomnak lehet matematikailag esélye a világbajnoki címre, hiszen a hátralévő három viadalon összesen hetvenöt pont gyűjthető, előbbi 56 utóbbi pedig 61 ponttal van elmaradva a bajnoki éllovastól. Nézzük tehát, hogy a vasárnapi futam során milyen befutási variációk érhetnek világbajnoki címet Cortesének:
 
Ha Vinales…
 
- győz, akkor Cortesenek másodiknak kell lennie.
- második, akkor Cortesenek harmadiknak kell lennie.
- harmadik, akkor Cortesenek legalább ötödiknek kell lennie.
- negyedik, akkor Cortesenek legalább nyolcadiknak kell lennie.
- ötödik, akkor Cortesenek legalább tizediknek kell lennie.
- hatodik, akkor Cortesenek legalább tizenegyediknek kell lennie.
- hetedik, akkor Cortesenek legalább tizenkettediknek kell lennie
- nyolcadik, akkor Cortesenek legalább tizenharmadiknak kell lennie
- kilencedik, akkor Cortesenek legalább tizennegyediknek kell lennie
- tizedik, akkor Cortesenek legalább tizenötödiknek kell lennie
- tizenegyedik vagy annál rosszabb helyen ér célba, akkor Cortese már pontszerzés nélkül is világbajnok.
Cortese a hétvégén jó eséllyel világbajnok lehet

(Vinales-szel kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy a spanyol számára már egy képzeletbeli pontegyenlőség is elég lenne arra, hogy meghiúsítsa Cortese hétvégi ünneplését. Ahogyan azt feljebb is írtuk, a 25-ös rajtszámmal versenyző pilóta hátránya 55 pont az összetettben, vagyis, ha csak 50 egységre csökken a lemaradása a német ellenében, már az is elég lenne neki arra, hogy megakadályozza abban fő riválisát, hogy világbajnok legyen. Mondjuk ezt azért, mivel a malajziai futamot követő két viadalon összesen ötven egység gyűjthető, pontegyenlőség esetén pedig a több első helyből kifolyólag Vinales lenne a világbajnok.)
 
Ha Salom…
 
- győz, akkor Cortesenek legalább harmadiknak kell lennie.
- második, akkor Cortesenek legalább hetediknek kell lennie.
- harmadik, akkor Cortesenek legalább tizenegyediknek kell lennie.
- negyedik, akkor Cortesenek legalább tizennegyediknek kell lennie.
- ötödik vagy annál rosszabb helyen ér célba, akkor Cortese már pontszerzés nélkül is világbajnok.
 
Moto2
 
Akárcsak a legkisebb géposztályban, úgy a Moto2-ben megvan az esély rá, hogy a hétvégén világbajnokot ünnepelhetünk, mégpedig Marc Marquez személyében. A fiatal spanyol pilóta útjába már csak honfitársa, Pol Espargaro állhat az összetettben, aki 53 ponttal van elmaradva Marqueztől. Nézzük tehát, hogy Marquez-nek mi kell ahhoz a hétvégén, hogy a 2010-es 125-ös bajnoki cím után a középső géposztályban is szerezzen egy vb-aranyat (Marquez három pontnál többet nem veszíthet Espargaro ellenében):
 
Marquez bajnoki győzelme sem kizárt

Ha Espargaro…
 
- győz, akkor Marquez már biztosan nem lesz világbajnok a hétvégén.
- második, akkor Marquez csak abban az esetben világbajnok ha ellenfele előtt végez, vagyis nyer.
- harmadik, akkor Marqueznek legalább negyediknek kell lennie.
- negyedik, akkor Marqueznek legalább hatodiknak kell lennie.
- ötödik, akkor Marqueznek legalább nyolcadiknak kell lennie.
- hatodik, akkor Marqueznek legalább kilencediknek kell lennie.
- hetedik, akkor Marqueznek legalább tizediknek kell lennie.
- nyolcadik, akkor Marqueznek legalább tizenegyediknek kell lennie.
- kilencedik, akkor Marqueznek legalább tizenkettediknek kell lennie.
- tizedik, akkor Marqueznek legalább tizenharmadiknak kell lennie.
- tizenegyedik, akkor Marqueznek legalább tizenegyediknek kell lennie.
- tizenkettedik, akkor Marqueznek legalább tizenötödiknek kell lennie.
- tizenharmadik, vagy annál rosszabb helyen ér célba, akkor Marquez már pontszerzés nélkül is világbajnok.
 
MotoGP
 
A királykategóriában aligha valószínű, hogy a hétvégén világbajnokot avathatunk, ugyanis Jorge Lorenzo mögött mindössze huszonnyolc ponttal van lemaradva Dani Pedrosa, vagyis előbbi csak abban az esetben biztosíthatná be magának végleg az idei vb-aranyat, nyerne, eközben pedig Pedrosa csak a tizenharmadik, vagy annál rosszabb helyen érne célba. Azért valljuk be, hogy erre elég kicsit az esély az elmúlt futamokat elnézve, ugyanis a Repsol Honda spanyolja idén eddig csupán egyszer nullázott, akkor is azért, mert egy másik versenyző (Hector Barbera) kilökte őt Misanóban. A jóval reálisabb kérdés a malajziai nagydíjjal kapcsolatban sokkal inkább az, hogy képes lesz-e Pedrosa ismét győzni, mégpedig úgy, hogy közben Jorge Lorenzót a másodiknál rosszabb pozícióban inti le a kockás zászló.
 
Pedrosa vb esélyeit illetően a képen látható Casey Stoner kaphat kulcsszerepet, amennyiben képes tartani a tempót Lorenzóval

Ez utóbbi viszont már aligha a 26-os rajtszámmal versenyző pilótán múlik, sokkal inkább a mezőny többi tagján, azon belül is Casey Stoneren. Jelen pillanatban ugyanis nagyon úgy néz ki, hogy egyedül az ausztrál lehet olyan gyors, hogy Pedrosán kívül megverje a 2010-es világbajnokot. Nem tudni azonban, hogy Stoner fizikailag mennyire bírja majd a sepangi versenyhétvégét, hiszen már Motegiben is gondjai voltak a sérülése és amiatt, hogy az utóbbi heteket sokkal inkább pihenéssel, mintsem edzéssel töltötte. Mint tudjuk Malajziában általában óriási a hőség és magas a páratartalom, amely tényezőkkel a távol keleti ring igencsak próbára teszi a pilóták állóképességét. Ezt tehát szem előtt tartva igencsak kérdéses Stoner beleszólása a dobogós helyek sorsába, habár nála igazából sosem lehet tudni.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:
 
Péntek (2012. október 19.)
 
03:15 – 03:55 Első szabadedzés (Moto3)
04:10 – 04:55 Első szabadedzés (MotoGP)
05:10 – 05:55 Első szabadedzés (Moto2)
 
07:15 – 07:55 Második szabadedzés (Moto3)
08:10 – 08:55 Második szabadedzés (MotoGP)
09:10 – 09:55 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2012. október 20.)
 
03:15 – 03:55 Harmadik szabadedzés (Moto3)
04:10 – 04:55 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
05:10 – 05:55 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
07:00 – 07:40 Időmérő (Moto3)
07:55 – 08:55 Időmérő (MotoGP)
09:10 – 09:55 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2012. október 21.)
 
04:40 – 05:00 Warm Up (Moto3)
05:10 – 05:30 Warm Up (Moto2)
05:40 – 06.00 Warm Up (MotoGP)
 
07.00 Futam (Moto3)
08.20 Futam (Moto2)
10.00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: