Jegyek

Futamelőzetes – Sanghaj

WTCC
Futamelőzetes – Sanghaj
2013.10.28. 16:12
A suzukai állomást követő újabb hosszú szünet után az előttünk álló hétvégén rendezik meg a túraautó-világbajnokság idei utolsó előtti fordulóját. A helyszín Sanghaj, azaz Kína, ahol Suzukához hasonlóan a Forma-1-esek által használt aszfaltcsík egy rövidebb változatán fog körözni Michelisz Norbert és a mezőny többi tagja.
 
A WTCC szereplői legutóbb bő egy hónapja randevúztak, amikor is Suzukában Michelisz Norbert a Honda hazai pályáján aratta le a japán márkával első, összességében pedig harmadik futamgyőzelmét, míg Yvan Muller a sportág legeredményesebb versenyzőjévé vált, miután matematikailag is biztossá tette negyedik világbajnoki címét. Most az újabb hosszabb kihagyást követően Sanghaj felé veszi az irányt a mezőny, hogy a sorozat történetében harmadszor is ott mérkőzzenek meg egymással.
 
Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy 2011-ben még a jóval kevésbé ismert Tianma versenypályán köröztek a pilóták, s csak tavaly látogattak el először a Formula-1-ből is jól ismert szupermodern, Sanghai International Circuit névre hallgató aszfaltcsíkra. Igaz, annak sem a teljes vonalvezetését használták, hanem Suzukához hasonlóan egy rövidített verziót, a kínai pálya esetében azonban ez a levágás kevésbé drasztikus, ugyanis a túraautósok mindössze a 4-es és 8-as kanyar közötti szakaszt nem érintik versenyeik során.
Muller már Japánban bebiztosította negyedik vb-címét, így felszabadultan versenyezhet a francia, aki utolsó előtti hétvégéjét futja a Chevrolet-vel
 
Hiába azonban a 850 méteres rövidítés, ez a 4,6 kilométeres változat is tartalmazza a teljes nyomvonal több jellegzetes elemét, amellyel a WTCC-s versenyzőknek is meg kell birkózniuk a hétvége folyamán. Ezek közé tartozik például a célegyenest követő, csigavonalra emlékeztető kanyarkombináció, vagy éppenséggel a pálya utolsó szakaszán található hátsó egyenes, amely az egész versenynaptárt tekintve is a leghosszabbnak számít.
 
Ami a versengést illeti: Muller bajnoki címének biztossá válásával az összetett második helye vált az üldözők fő céljává. Ezt a pozíciót jelenleg Gabriele Tarquini birtokolja, de Tom Chilton és James Nash is nagyon pályázik arra, hogy letaszítsa onnan az olaszt, akinek extra nehézséget okozhat Sanghajban, hogy ezúttal a Hondák is a maximum kompenzációs súlyt fogják magukkal cipelni, ráadásul a már fentebb említett hosszú egyenesben amúgy is hátrányban lehetnek a végsebesség tekintetében köztudottan erősebb Chevrolet-kkel szemben.
Michelisz Norbi közel győzelmet szerzett Suzukában, s ő és a Zengő Motorsport is hasonló folytatást szeretne, bár tudják, hogy a sanghaji pályán nehezebb dolguk lehet
 
Matematikailag még a Zengő Motorsport pilótájának, Michelisz Norbertnek is van esélye elcsípni a második helyet, ám a magyar pilóta saját bevallása szerint is legfeljebb a harmadik helyezés lehet reális cél, s ahhoz is már két tökéletes hétvégére van szükség a részükről Sanghajban és Makaóban. A mostani forduló során lehet nehezebb dolguk a Hondával, ráadásul a tavalyi futamokról sem rendelkeznek túl jó eredményekkel (hiába lettek harmadikak a kvalifikáción), de ha ismét suzukai formájukat hozzák, bármi elképzelhető számukra.
 
Miután az összetett bajnoki cím már eldőlt, a figyelem egyre inkább a kupákra, főként a Yokohama Trophy-ra összpontosul. Miután Michel Nykjaer kiszállt a harcból (helyén ezúttal egy régi ismerős, Rickard Rydell fog versenyezni a NIKA Racingnél), a csata James Nash és Alex MacDowall, azaz a Bamboo Engineering két pilótájának párharcává szűkült. Előbbi 32 egységgel vezet kollégája előtt, így akár már Kínában bebiztosíthatja privát bajnoki címét, s éppenséggel az is segíthet Michelisznek az összetett dobogó elérésében, ha a brit inkább a Yokohama Trophy értékelésére koncentrál.
Miután az összetett első helye már eltelt, Gabriene második helye vált a többiek fő célpontjává, amiért többek között James Nash-sel kell majd megküzdenie az olasznak – igaz, a britnek a privát bajnoki cím megszerzésére is koncentrálnia kell
 
Suzukában egy másik, teljesen új kezdeményezés is elindult az Ázsia Kupa révén (ennek értékelésében a csak a három távol-keleti fordulón rajthoz álló ázsiai versenyzők vehetnek részt), ám nagyon úgy tűnik, hogy ennek versengése unalomba fullad, ugyanis az amúgy is élen álló Yukinori Taniguchiról kiderült, hogy ezúttal a Campos Racing harmadik SEAT-jába ülhet be. Ez azt jelenti, hogy a kupában indulók közül egyedül alatta lesz turbómotoros autó, amellyel egyértelműen jobb eredményekre lehet képes, mint riválisai a szívómotoros gépekkel, így ha nem keveredik semmilyen kalamajkába, tulajdonképpen be is biztosíthatja elsőségét a japán.
 
Ami pedig az időpontokat illeti: az ottanihoz képest hét óra az eltérés, így a legfontosabb eseményekre (időmérő és a két futam) magyar idő szerint szombat és vasárnap reggel kerül sor. A hétvége teljes menetrendjét kedden egy külön cikkben közöljük olvasóinkkal!
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtubefacebooktwitterrss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGPSuperbikeWTCC
2017. Április 09. 21:00
Argentin Nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Épült: 2008
Teljes hossza: 4805m
Szavazás
Hányadik helyen végez a WTCC 2017-es szezonjában Michelisz Norbert?
Világbajnok lesz!
Épp csak lemarad a vb-címről, második lesz.
Harmadik lesz, megszerezve hazánk első vb-dobogóját.
Megismétli tavalyi negyedik helyét.
Csak az ötödik helyen végez.
Hatodik vagy annál rosszabb pozícióban zár.
VB Ranglista
MotoGPSuperbikeSupersportWTCC
Poz.PilótaMárkaPont
1.M. VinalesYamaha25
2.A. DoviziosoDucati20
3.V. RossiYamaha16
4.M. MarquezHonda13
5.D. PedrosaHonda11
6.A. EspargaroAprilia10
7.S. ReddingDucati9
8.J. MillerHonda8
9.A. RinsSuzuki7
10.J. FolgerYamaha6
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika:

Runtime: 75,05ms