Jegyek

Futamelőzetes – Salzburgring: A féktelen száguldás pályája

WTCC
Futamelőzetes – Salzburgring: A féktelen száguldás pályája
2013.05.13. 10:00
Tovább folytatódik az erőltetett menet a túraautó-világbajnokság 2013-as szezonjában: a mezőny alig pihenhette ki a szlovákiai és magyarországi fordulók okozta fáradalmakat, a pilóták máris Ausztria felé veszik az irányt, ahol a WTCC-ben tavaly bemutatkozó Salzburgringen küzdenek majd a győzelemért és a világbajnoki pontokért.
 
A három felvonásból álló előadás utolsó epizódja következik: a túraautó-világbajnokság szereplői bő három héten belül háromszor feszülnek egymásnak, s a gyors egymásutánban megrendezett slovakiaringi és hungaroringi fordulók után, egy hét lazítást követően most hétvégén már a Salzburgringen köröz majd a mezőny. A pályát 1968-ban építették, ám a WTCC csak tavaly látogatott el az ausztriai helyszínre, így ez lesz a második alkalom, hogy a versenyzők tiszteletüket teszik az értelemszerűen Salzburg mellett fekvő aszfaltcsíkon.
Az ausztriai versenypálya nyomvonala – az egyenesek miatt ismét a végsebesség számít majd igazán
 
A pálya karakterisztikája nagyban eltér az elmúlt két hétvégén tapasztaltaktól: míg Szlovákiában a gyors és közepesen gyors kanyarok domináltak, a Hungaroring pedig a szűk fordulóiról híres, addig a Salzburgring vonalvezetése leginkább Marrakechre hasonlít a maga hosszú egyeneseivel, s ezúttal betonfalak sem korlátozzák a féktelen száguldást, mivel a marokkói helyszínnel ellentétben épített versenypályáról van szó. A tavalyi bemutatkozás alkalmával az is kiderült, hogy kifejezetten gumigyilkos az aszfaltcsík: a második verseny utolsó körében számos defektet láthatott a nagyérdemű, amely Stefano D’Aste drámai körülmények között megszerzett első világbajnoki győzelméhez vezetett.
Stefano D’Aste első futamgyőzelmét szerezte a tavalyi második verseny végén látott defektözönnek köszönhetően
 
Az olasz pilótán kívül még a címvédő Rob Huffnak lehetnek különösen kellemes emlékei a 2012-es hétvégéről, miután a brit tartja a Salzburgring pályacsúcsát 1:26.791-es idővel, a pole-ból indulva behúzta az első futamot, s a másodikon is végül dobogóra állhatott, miután másodikként ért célba az abroncsok okozta keveredés közepette. Akkori csapata, a Chevrolet gyári támogatását még maga mögött tudó RML amúgy is dominált a gyors pályán, hiszen az időmérőn és az első viadalon is Huff csapattársai, Yvan Muller és Alain Menu zártak a későbbi világbajnok mögött, így nyugodtan kijelenthető, hogy idén is a Chevy-k és különösen a háromszoros világbajnok francia a favorit.
Tavalyi dominanciájukból kiindulva idén is a Chevrolet a hétvége fő esélyese
 
Már csak azért is, mert ahogy azt a JAS Motorsport csapatfőnöke, a Honda Civic felkészítéséért felelős Alessandro Mariani többek között az oldalunknak Szlovákiában adott interjújában is hangsúlyozta: az osztrák pálya nem fog feküdni a japán gyártó autóinak. Való igaz: a Hondák eddigi gyenge pontjának a végsebesség hiánya mutatkozott, amely egy ilyen sok egyenesből álló aszfaltcsíkon valóban hátrányt jelenthet, ráadásul a helyzetüket tovább nehezíti, hogy idén először a Chevrolet-hez hasonlóan ők is megkapták a maximumsúlyt, így valóban kemény hétvége elé néz a két gyári pilóta, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro, valamint a Zengő Motorsport és magyar versenyzője, Michelisz Norbert.
Az RML pilótái közül is kiemelkedett 2012-ben Rob Huff: pályacsúcs, pole pozíció, első futamon aratott győzelem
 
Tavalyi remek szerepelése miatt érdemes figyelni még Huffra, aki idén már a Münnich Motorsport SEAT-jával versenyez, s a mogyoródi második viadalon meg is szerezte az alakulat első diadalát. A regnáló világbajnok a többi SEAT-tal és BMW-vel együtt elsősorban a fordított rajtrácsos második versenyen bízhat jó szereplésben, míg az elmúlt két fordulót végigszenvedő Lada abban reménykedhet, hogy immáron egyedüliként ők vannak minimumsúlyon, azaz övék a legkönnyebb autó, s így talán az orosz gárdánál is visszatalálnak az idény elején mutatott biztató formájukhoz.
A természet látványa sem utolsó: gyönyörű erdős területen fekszik a Salzburgring
 
Magyar szempontból örömteli tény, hogy ezúttal sem csak a Zengő Motorsportért és Michelisz Norbiért szurkolhatunk a hétvégén, hanem a slovakiaringi állomáshoz hasonlóan ezúttal is jelen lesz a Túraautó Európa-Kupa mezőnye is, köztük a Zengő Junior Team két fiatal tehetségével, a ma 17. születésnapját ünneplő Ifj. Ficza Ferenccel, valamint Nagy Norberttel. Vagyis a WTCC ötödik fordulója mellett az ETCC harmadik versenyhétvégéjét is most rendezik a Salzburgringen, így ezen a hétvégén is jócskán lesz kiért szorítanunk az autóversenyzés nemzetközi porondján.
 
A salzburgringi hétvége programját kedden egy külön cikkben osztjuk meg kedves olvasóinkkal.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: