Jegyek

Futamelőzetes – Salzburgring: A féktelen száguldás pályája

WTCC
Futamelőzetes – Salzburgring: A féktelen száguldás pályája
2013.05.13. 10:00
Tovább folytatódik az erőltetett menet a túraautó-világbajnokság 2013-as szezonjában: a mezőny alig pihenhette ki a szlovákiai és magyarországi fordulók okozta fáradalmakat, a pilóták máris Ausztria felé veszik az irányt, ahol a WTCC-ben tavaly bemutatkozó Salzburgringen küzdenek majd a győzelemért és a világbajnoki pontokért.
 
A három felvonásból álló előadás utolsó epizódja következik: a túraautó-világbajnokság szereplői bő három héten belül háromszor feszülnek egymásnak, s a gyors egymásutánban megrendezett slovakiaringi és hungaroringi fordulók után, egy hét lazítást követően most hétvégén már a Salzburgringen köröz majd a mezőny. A pályát 1968-ban építették, ám a WTCC csak tavaly látogatott el az ausztriai helyszínre, így ez lesz a második alkalom, hogy a versenyzők tiszteletüket teszik az értelemszerűen Salzburg mellett fekvő aszfaltcsíkon.
Az ausztriai versenypálya nyomvonala – az egyenesek miatt ismét a végsebesség számít majd igazán
 
A pálya karakterisztikája nagyban eltér az elmúlt két hétvégén tapasztaltaktól: míg Szlovákiában a gyors és közepesen gyors kanyarok domináltak, a Hungaroring pedig a szűk fordulóiról híres, addig a Salzburgring vonalvezetése leginkább Marrakechre hasonlít a maga hosszú egyeneseivel, s ezúttal betonfalak sem korlátozzák a féktelen száguldást, mivel a marokkói helyszínnel ellentétben épített versenypályáról van szó. A tavalyi bemutatkozás alkalmával az is kiderült, hogy kifejezetten gumigyilkos az aszfaltcsík: a második verseny utolsó körében számos defektet láthatott a nagyérdemű, amely Stefano D’Aste drámai körülmények között megszerzett első világbajnoki győzelméhez vezetett.
Stefano D’Aste első futamgyőzelmét szerezte a tavalyi második verseny végén látott defektözönnek köszönhetően
 
Az olasz pilótán kívül még a címvédő Rob Huffnak lehetnek különösen kellemes emlékei a 2012-es hétvégéről, miután a brit tartja a Salzburgring pályacsúcsát 1:26.791-es idővel, a pole-ból indulva behúzta az első futamot, s a másodikon is végül dobogóra állhatott, miután másodikként ért célba az abroncsok okozta keveredés közepette. Akkori csapata, a Chevrolet gyári támogatását még maga mögött tudó RML amúgy is dominált a gyors pályán, hiszen az időmérőn és az első viadalon is Huff csapattársai, Yvan Muller és Alain Menu zártak a későbbi világbajnok mögött, így nyugodtan kijelenthető, hogy idén is a Chevy-k és különösen a háromszoros világbajnok francia a favorit.
Tavalyi dominanciájukból kiindulva idén is a Chevrolet a hétvége fő esélyese
 
Már csak azért is, mert ahogy azt a JAS Motorsport csapatfőnöke, a Honda Civic felkészítéséért felelős Alessandro Mariani többek között az oldalunknak Szlovákiában adott interjújában is hangsúlyozta: az osztrák pálya nem fog feküdni a japán gyártó autóinak. Való igaz: a Hondák eddigi gyenge pontjának a végsebesség hiánya mutatkozott, amely egy ilyen sok egyenesből álló aszfaltcsíkon valóban hátrányt jelenthet, ráadásul a helyzetüket tovább nehezíti, hogy idén először a Chevrolet-hez hasonlóan ők is megkapták a maximumsúlyt, így valóban kemény hétvége elé néz a két gyári pilóta, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro, valamint a Zengő Motorsport és magyar versenyzője, Michelisz Norbert.
Az RML pilótái közül is kiemelkedett 2012-ben Rob Huff: pályacsúcs, pole pozíció, első futamon aratott győzelem
 
Tavalyi remek szerepelése miatt érdemes figyelni még Huffra, aki idén már a Münnich Motorsport SEAT-jával versenyez, s a mogyoródi második viadalon meg is szerezte az alakulat első diadalát. A regnáló világbajnok a többi SEAT-tal és BMW-vel együtt elsősorban a fordított rajtrácsos második versenyen bízhat jó szereplésben, míg az elmúlt két fordulót végigszenvedő Lada abban reménykedhet, hogy immáron egyedüliként ők vannak minimumsúlyon, azaz övék a legkönnyebb autó, s így talán az orosz gárdánál is visszatalálnak az idény elején mutatott biztató formájukhoz.
A természet látványa sem utolsó: gyönyörű erdős területen fekszik a Salzburgring
 
Magyar szempontból örömteli tény, hogy ezúttal sem csak a Zengő Motorsportért és Michelisz Norbiért szurkolhatunk a hétvégén, hanem a slovakiaringi állomáshoz hasonlóan ezúttal is jelen lesz a Túraautó Európa-Kupa mezőnye is, köztük a Zengő Junior Team két fiatal tehetségével, a ma 17. születésnapját ünneplő Ifj. Ficza Ferenccel, valamint Nagy Norberttel. Vagyis a WTCC ötödik fordulója mellett az ETCC harmadik versenyhétvégéjét is most rendezik a Salzburgringen, így ezen a hétvégén is jócskán lesz kiért szorítanunk az autóversenyzés nemzetközi porondján.
 
A salzburgringi hétvége programját kedden egy külön cikkben osztjuk meg kedves olvasóinkkal.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: