Jegyek

Futamelőzetes – Sachsenring

MotoGP
Futamelőzetes – Sachsenring
2014.07.08. 14:08
Ezen a hétvégén Bradl, Cortese és Folger hazájába látogat a MotoGP. Németország több nívós versenypályája közül Sachsenring lesz az, amelyik idén is helyt ad majd a Német Nagydíjnak. Assen után a lebonyolítás visszatér a normál kerékvágásba, az edzések pénteken veszik majd kezdetüket.
 
Chemnitz-ben már az 1920-as évektől rendeztek utcai autó- és motorversenyeket, egészen az 1990-es évekig. Ekkor született meg az ötlet, hogy helyénvalóbb lenne egy zárt versenypályát kialakítani a közelben, így épült meg Chemnitz-től körülbelül nyolc kilométerre nyugatra a sachsenringi pálya 1996-ban. Az elsősorban vezetéstechnikai centerként üzemelő pálya először két évvel később adott otthont a MotoGP-nek. A rendezvény pozitív visszajelzéseket adott, így folytatódott ez a sorozat. A pálya jelenlegi vonalvezetését 2003-ben alakították ki, de előtte 2001-ben is jelentős változásokon ment keresztül.

A pálya igen rövid, mindössze 3671 méter hosszú. Átlag szélessége 12 méter. Különlegessége, hogy szinte folyamatosan balra kanyarodik, 10 balkanyar mellett összesen 3 jobbkanyar található. Ennyi kanyart belezsúfolni ilyen rövid távra nem egyszerű, a motorok szinte folyamatosan döntve vannak, legtovább a célegyenesben vannak felegyenesítve, 700 méter erejéig. Ebből adódik, hogy ez a pálya a versenynaptár eddig leglassabbja, ámde egyik legizgalmasabbja.
 
Ami a technikai szempontokat illeti, nincsenek könnyű helyzetben a csapatok. A pálya karakterisztikája miatt a motorok áttételezése igen rövid. Emiatt jelentősen emelkedik a motorok egykerekezési hajlama. A gyors balosokban pedig óriási hátsó tapadásra van szükség. Ebből a kettőből adódik, hogy az elektronikának ezen a pályán különösen fontos szerepe van. Ami a gumit illeti, az egyik legsarkalatosabb pont a sokat emlegetett 11. kanyar. A gyors, lefelé menő jobbost csupa balkanyar előzi meg, amikor a gumi jobbszéle lehűl, így veszélyesebbé téve az amúgy sem egyszerű kanyart. Ez az a hely az aszfaltcsíkon, ahol meg lehet mutatni, „ki a legény a gáton.” A futómű és váz szempontjából pedig arra érdemes figyelni, hogy a motort könnyen be lehessen dönteni a lassú kanyarokba, valamint gyorsan át lehessen dobni egyik oldaláról a másikra. A pálya tehát igen komplex beállítási szempontból.
Legutóbb Lorenzo nem a megszokott versenyzőkkel volt csatában
 
Térjünk rá magára a versenyre. Az eddigi szezon annak ellenére is igen izgalmasan alakult, hogy a győztes személye eddig mindig ugyanaz volt, nevezetesen Marc Marquez. Marquezt többen is csatára kényszerítették már, eddig nagyszerűen állta a sarat. De vajon hogyan teljesít majd azon a pályán, amelyik rendre hozza az átlagosnál szorosabb futamokat? Ki, vagy kik lehetnek azok, akik vele tartanak – ha egyáltalán ő lesz a leggyorsabb? Nehéz ezt megmondani előre. Assen papíron nem igazán a Ducati pályája, mégis láthattuk Dovizioso nagyszerű teljesítményét. Pedrosa legutóbb a tőle várható minimumot hozta, a Yamaha párosa pedig igen érdekes szombatot produkált. Rossi elhibázott taktikájának a levét itta, Lorenzo mélyen tudása alatt teljesített félelmei miatt. Meglátjuk, mi sül ki ebből a hétvégéből, de hogy unatkozni nem fogunk, az szinte biztos.
Így örült West
 
A Moto2 háza táján legutóbb kissé felkavarodott az állóvíz. Az eső meghozta azt, amit általában várhatunk, borult a papírforma. Ismét az élre került Anthony West, akiről köztudott, hogy esőben tud igazán maradandót alkotni. Vinales bebizonyította, hogy egyre jobban beletanul a kategóriába, első esős futamán második tudott lenni. Ami a tabella két élmenőjét illeti, Kallio dobogóra állhatott, Rabat viszont visszafogottabb produkcióval lett nyolcadik. Előnyük így is biztosnak mondható, ha valahol, akkor a Sachsenringen igazán megszorongathatják a versenytársak őket.
Alex Marqueznek sem volt oka a szomorkodásra
 
Ami a Moto2-ben könnyen előfordulhat ezen a hétvégén, az a Moto3-ban már megtörtént két héttel ezelőtt. Miller már a második körben bukott, így Fenati előtt adódott hatalmas lehetőség, hogy átvegye a világbajnoki vezetést. Ő azonban nem tudott ezzel élni, kétszer is hibázott, így mindössze csak a 18. helyen ért célba. Eközben a két legnagyobb rivális, Marquez és Rins első, illetve második helyen értek célba, a jelenleg ötödik helyen álló Vazquez a hatodik lett. Így a jelenleg vezető Millert és Vazquezt mindössze tizenöt pont választja el egymástól, Fenati és Marquez pedig egyenlő ponttal állnak a második és harmadik helyen. Úgy gondolom, jó lesz figyelni arra, hogy a legkisebbek befutójánál megfelelően működjön a célvonal melletti fényképező. Szurkoljunk együtt egész hétvégén!
 
Kedves olvasóink!
A P1race.hu szerkesztősége folyamatosan szeretné minél jobban kiszolgálni közönségét, igazodni olvasói igényeihez, emiatt a közeljövőben változások várhatók az oldal tematikáját illetően.
Ezért arra kérünk mindenkit, hogy ossza meg velünk e-mailben az oldallal – akár annak tematikájával, akár megjelenésével – kapcsolatos észrevételeit, javaslatait, hogyan tudnánk még jobbá tenni oldalunkat. A véleményeket az info@p1race.hu címre várjuk. Igyekszünk minden ésszerű ötletet figyelembe venni, s egyúttal köszönjük az építő jellegű kritikákat! További jó böngészést kívánunk oldalunkon!
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: