Jegyek

Futamelőzetes – Sachsenring

MotoGP
Futamelőzetes – Sachsenring
2014.07.08. 14:08
Ezen a hétvégén Bradl, Cortese és Folger hazájába látogat a MotoGP. Németország több nívós versenypályája közül Sachsenring lesz az, amelyik idén is helyt ad majd a Német Nagydíjnak. Assen után a lebonyolítás visszatér a normál kerékvágásba, az edzések pénteken veszik majd kezdetüket.
 
Chemnitz-ben már az 1920-as évektől rendeztek utcai autó- és motorversenyeket, egészen az 1990-es évekig. Ekkor született meg az ötlet, hogy helyénvalóbb lenne egy zárt versenypályát kialakítani a közelben, így épült meg Chemnitz-től körülbelül nyolc kilométerre nyugatra a sachsenringi pálya 1996-ban. Az elsősorban vezetéstechnikai centerként üzemelő pálya először két évvel később adott otthont a MotoGP-nek. A rendezvény pozitív visszajelzéseket adott, így folytatódott ez a sorozat. A pálya jelenlegi vonalvezetését 2003-ben alakították ki, de előtte 2001-ben is jelentős változásokon ment keresztül.

A pálya igen rövid, mindössze 3671 méter hosszú. Átlag szélessége 12 méter. Különlegessége, hogy szinte folyamatosan balra kanyarodik, 10 balkanyar mellett összesen 3 jobbkanyar található. Ennyi kanyart belezsúfolni ilyen rövid távra nem egyszerű, a motorok szinte folyamatosan döntve vannak, legtovább a célegyenesben vannak felegyenesítve, 700 méter erejéig. Ebből adódik, hogy ez a pálya a versenynaptár eddig leglassabbja, ámde egyik legizgalmasabbja.
 
Ami a technikai szempontokat illeti, nincsenek könnyű helyzetben a csapatok. A pálya karakterisztikája miatt a motorok áttételezése igen rövid. Emiatt jelentősen emelkedik a motorok egykerekezési hajlama. A gyors balosokban pedig óriási hátsó tapadásra van szükség. Ebből a kettőből adódik, hogy az elektronikának ezen a pályán különösen fontos szerepe van. Ami a gumit illeti, az egyik legsarkalatosabb pont a sokat emlegetett 11. kanyar. A gyors, lefelé menő jobbost csupa balkanyar előzi meg, amikor a gumi jobbszéle lehűl, így veszélyesebbé téve az amúgy sem egyszerű kanyart. Ez az a hely az aszfaltcsíkon, ahol meg lehet mutatni, „ki a legény a gáton.” A futómű és váz szempontjából pedig arra érdemes figyelni, hogy a motort könnyen be lehessen dönteni a lassú kanyarokba, valamint gyorsan át lehessen dobni egyik oldaláról a másikra. A pálya tehát igen komplex beállítási szempontból.
Legutóbb Lorenzo nem a megszokott versenyzőkkel volt csatában
 
Térjünk rá magára a versenyre. Az eddigi szezon annak ellenére is igen izgalmasan alakult, hogy a győztes személye eddig mindig ugyanaz volt, nevezetesen Marc Marquez. Marquezt többen is csatára kényszerítették már, eddig nagyszerűen állta a sarat. De vajon hogyan teljesít majd azon a pályán, amelyik rendre hozza az átlagosnál szorosabb futamokat? Ki, vagy kik lehetnek azok, akik vele tartanak – ha egyáltalán ő lesz a leggyorsabb? Nehéz ezt megmondani előre. Assen papíron nem igazán a Ducati pályája, mégis láthattuk Dovizioso nagyszerű teljesítményét. Pedrosa legutóbb a tőle várható minimumot hozta, a Yamaha párosa pedig igen érdekes szombatot produkált. Rossi elhibázott taktikájának a levét itta, Lorenzo mélyen tudása alatt teljesített félelmei miatt. Meglátjuk, mi sül ki ebből a hétvégéből, de hogy unatkozni nem fogunk, az szinte biztos.
Így örült West
 
A Moto2 háza táján legutóbb kissé felkavarodott az állóvíz. Az eső meghozta azt, amit általában várhatunk, borult a papírforma. Ismét az élre került Anthony West, akiről köztudott, hogy esőben tud igazán maradandót alkotni. Vinales bebizonyította, hogy egyre jobban beletanul a kategóriába, első esős futamán második tudott lenni. Ami a tabella két élmenőjét illeti, Kallio dobogóra állhatott, Rabat viszont visszafogottabb produkcióval lett nyolcadik. Előnyük így is biztosnak mondható, ha valahol, akkor a Sachsenringen igazán megszorongathatják a versenytársak őket.
Alex Marqueznek sem volt oka a szomorkodásra
 
Ami a Moto2-ben könnyen előfordulhat ezen a hétvégén, az a Moto3-ban már megtörtént két héttel ezelőtt. Miller már a második körben bukott, így Fenati előtt adódott hatalmas lehetőség, hogy átvegye a világbajnoki vezetést. Ő azonban nem tudott ezzel élni, kétszer is hibázott, így mindössze csak a 18. helyen ért célba. Eközben a két legnagyobb rivális, Marquez és Rins első, illetve második helyen értek célba, a jelenleg ötödik helyen álló Vazquez a hatodik lett. Így a jelenleg vezető Millert és Vazquezt mindössze tizenöt pont választja el egymástól, Fenati és Marquez pedig egyenlő ponttal állnak a második és harmadik helyen. Úgy gondolom, jó lesz figyelni arra, hogy a legkisebbek befutójánál megfelelően működjön a célvonal melletti fényképező. Szurkoljunk együtt egész hétvégén!
 
Kedves olvasóink!
A P1race.hu szerkesztősége folyamatosan szeretné minél jobban kiszolgálni közönségét, igazodni olvasói igényeihez, emiatt a közeljövőben változások várhatók az oldal tematikáját illetően.
Ezért arra kérünk mindenkit, hogy ossza meg velünk e-mailben az oldallal – akár annak tematikájával, akár megjelenésével – kapcsolatos észrevételeit, javaslatait, hogyan tudnánk még jobbá tenni oldalunkat. A véleményeket az info@p1race.hu címre várjuk. Igyekszünk minden ésszerű ötletet figyelembe venni, s egyúttal köszönjük az építő jellegű kritikákat! További jó böngészést kívánunk oldalunkon!
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtubefacebooktwitterrss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGPSuperbikeWTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Hányadik helyen végez a WTCC 2017-es szezonjában Michelisz Norbert?
Világbajnok lesz!
Épp csak lemarad a vb-címről, második lesz.
Harmadik lesz, megszerezve hazánk első vb-dobogóját.
Megismétli tavalyi negyedik helyét.
Csak az ötödik helyen végez.
Hatodik vagy annál rosszabb pozícióban zár.
VB Ranglista
MotoGPSuperbikeSupersportWTCC
Poz.PilótaMárkaPont
1.M. MarquezHonda0
2.V. RossiYamaha0
3.J. LorenzoYamaha0
4.M. VinalesSuzuki0
5.A. DoviziosoDucati0
6.D. PedrosaHonda0
7.C. CrutchlowHonda0
8.P. EspargaroYamaha0
9.A. IannoneDucati0
10.H. BarberaDucati0
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika:

Runtime: 67,41ms