Jegyek

Futamelőzetes – Sachsenring

MotoGP
Futamelőzetes – Sachsenring
2012.07.03. 18:23
A hétvégén kerül megrendezésre a MotoGP idei nyolcadik viadala, a német nagydíj, amely egy egymást követő, három futamból álló sorozat második állomása.
 
Nincs tehát megállás, ugyanis a múlt hétvégi asseni megmérettetést követően egyből Németország felé vette az irányt a Gyorsasági Motoros Világbajnokság mezőnye, ahol a sachsenringi aszfaltcsíkon gurulnak majd pályára pénteken. Habár német nagydíja már „ősidők” óta van a MotoGP-nek, a Sachsenringre csak 1998 óta látogat el a sorozat. A 3671 méter hosszú ring a kalendárium második legrövidebb (Laguna Seca csak 3610 méter) pályája, amelyből adódóan sokan talán azt gondolnák, hogy a pilótáknak mennyire egyszerű dolga lesz egy-egy kör megtételét illetően, azonban ne felejtsük el, hogy ennek az aszfaltcsíknak is megvannak a maga nehézségei és jellegzetességei. Ne felejtsük el például, hogy a tíz balkanyarral szemben mindössze három forduló van a ringen, ami a gumikopás szempontjából koránt sem utolsó szempont, a pálya egyes részein lévő hihetetlen szintkülönbségekről már nem is beszélve. Biztonsági szempontból tehát elengedhetetlen, hogy az abroncsokkal ne legyen probléma (úgy mint Assenben), hiszen némely kanyar nagyobb bukást és veszélyt rejt magában, mint azt az ember elsőre gondolná. A pálya a karakterisztikájából adódóan embert és gépet egyaránt próbára teszi, pláne ha a motorok futóműbeállításairól beszélünk.
Hossz: 3.5671 m
Leghosszabb egyenes 700 m
Szélesség: 12 m
Balkanyarok: 10
Jobbkanyarok: 3
Építve: 1996

Moto3
 
A legkisebb géposztály asseni viadalán tulajdonképpen a papírforma szerint alakultak a dolgok, vagyis Maverick Vinales megnyerte a futamot fő riválisa, Sandro Cortese előtt. Ezzel ugyan növekedett a kettejük közötti különbség az összetettben, azonban így is csak hét egység választja el őket egymástól, ami nem tekinthető jelentős különbségnek. A hétvégi német nagydíj például nagyszerű lehetőség lehetne Cortese szempontjából, hogy faragjon egy kicsit a hátrányán, hiszen a Red Bull KTM Ajo versenyzője hazai pályáján szállhat majd szembe Vinales-szel. Persze ez nem feltétlenül szól a német mellett, hiszen az eddigi legjobb eredménye egy harmadik hely a Sachsenringen, amit még 2010-ben a 125-ösök között szerzett.
 
Cortesenek talán a hazai pálya előnyeiből adódóan nagyobb az esélye arra, hogy ezúttal elkapja Vinalest

Múltbeli eredmények azonban ide vagy oda, Cortesenek hamarosan muszáj lesz győznie, hiszen míg Vinales neve mellett idén már négy diadal áll, addig a németé mellett csupán egy. Ahogyan azonban korábban azt többször is említettük, a KTM-es egyelőre a kiegyensúlyozott teljesítményével képes kompenzálni Vinales elsöprő gyorsaságát, azonban ebből a szempontból a spanyol motoros is kezd magára találni, hiszen le mansi nullázása óta eltelt mindhárom futamon célba ért, ráadásul elsőként. Cortese szempontjából egyértelműen az lenne a legrosszabb hír, ha Vinales ezt a sorozatot folytatni tudná, így nem is kérdés, hogy a legkisebbek között igen rutinosnak mondható 22 versenyzőnek valami módon el kell kapnia a pontverseny éllovasát.
 
Moto2
 
A középső géposztályban Marc Marquez a nagy klasszisokhoz hasonlóan aratott győzelmet Assenben, huszonhárom pontra duzzasztva ezzel előnyét a bajnoki összetettben. A spanyol motoros kezére játszott két fő ellenfele, Pol Espargaro és Thomas Lüthi nullázása is, akik így pozíciót veszítettek a pontversenyben, hiszen Andrea Iannone a második helyének és az azzal járó húsz pontnak köszönhetően feljött az összetettbeli második pozícióba. Ez egyben azt is jelenti, hogy most már az olasz pilóta az, akire Marqueznek a legjobban oda kell figyelnie, bár természetesen Lüthit és Espargarot sem szabad leírnia. A 2010-es 125-ös világbajnok ellenfelei közül talán leginkább Espargaroban van meg az az átütő erő, amely szükséges ahhoz, hogy Marquezzel harcba szálljon – legalább az elmúlt futamok tapasztalatai alapján ezt mondanánk – azonban mint azt Assenben is láthattuk, a Pons Racing versenyzője is hibázhat.
 
Most már Iannoe az, akire Marqueznek leginkább oda kell figyelnie

Érdekes módon egyébként a bajnoki pontverseny első négy helyezettje közül egyedül Iannone-nak nincsen még nullás versenye, mégis ahogyan azt feljebb is említettük, huszonhárom egységgel áll Marquez mögött, amit az Speed Master motorosa leginkább az ingadozó teljesítményének köszönhet. Attól függetlenül ugyanis, hogy Marquez Le Mans-ban kiesett, az összes célba érése során a top3-ban zárt, ami Espargaroról, Lüthiről és Iannone-ról nem mondható el. Az összetettben még egyfajta „fekete ló” lehet Scott Redding, aki köszönhetően annak, hogy az utóbbi négy versenyből háromszor dobogós volt, feljebb zárkózott a tabellán, azonban Marquezhez képes még így is tetemes, negyvenegy pontos a hátránya.
 
MotoGP
 
Amennyiben kicsit gonoszak akarunk lenni, akkor azt mondanánk, hogy Alvaro Bautistának köszönhetően ismét teljesen nyitott a világbajnokság a királykategóriában. Ne felejtsük el azonban, hogy ha Stoner nem tudott volna győzni Assenben, akkor még mindig Lorenzo vezetné a bajnoki tabellát, egyszóval az ausztrál jó teljesítménye is kellett ahhoz, hogy beérje fő riválisát. Minden kezdődik tehát előröl, arról már nem is beszélve, hogy Dani Pedrosa a maga 121 pontjával lőtávolba került a 140 egységgel rendelkező Lorenzo és Stoner ellenében is. Jorge Lorenzonak kétségkívül minden erejére szüksége lesz ahhoz, hogy megpróbáljon ismét olyan előnyt felépíteni magának, mint az elmúlt futamokon, pláne, hogy repsol hondás ellenfele bizonyára rengeteg erőt merített a hollandiai győzelemből és abból, hogy egy verseny alatt le tudta dolgozni a hátrányát.
 
A bajnoki pontverseny szempontjából kétségkívül Lorenzón és Stoneren lesz a fókusz a Sachsenringen is, azonban a német nagydíj Pedrosa hétvégéje lehet

A sachsenringi aszfaltcsík talán inkább a Hondának, azon belül is Dani Pedrosának kedvezhet, aki az elmúlt két évben mind a két német nagydíjat megnyerte. Ha valahol, akkor a spanyol itt van a legnagyobb sansza arra, hogy megszerezze végre idei első diadalát, amivel talán bizonyíthatná a Hondának, hogy valóban érdemes arra, hogy szerződést hosszabbítsanak vele. Természetesen a háromszoros világbajnoknak adott esetben nem lesz könnyű dolga, hiszen Stoner és Lorenzót kell legyűrnie, akik eddig általában előtte zártak, azonban most talán fordulhat a kocka.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét
 
Péntek (2012. július 6.)
 
09:15 – 09:55 Első szabadedzés (Moto3)
10:10 – 10:55 Első szabadedzés (MotoGP)
11:10 – 11:55 Első szabadedzés (Moto2)
 
13:15 – 13:55 Második szabadedzés (Moto3)
14:10 – 14:55 Második szabadedzés (MotoGP)
15:10 – 15:55 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2012. július 7.)
 
09:15 – 09:55 Harmadik szabadedzés (Moto3)
10:10 – 10:55 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
11:10 – 11:55 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
13:00 – 13:40 Időmérő (Moto3)
13:55 – 14:55 Időmérő (MotoGP)
15:10 – 15:55 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2012. július 8.)
 
08:40 – 09:00 Warm Up (Moto3)
09:10 – 09:30 Warm Up (Moto2)
09:40 – 10:00 Warm Up (MotoGP)
 
11:00 Futam (Moto3)
12:20 Futam (Moto2)
14:00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: