Jegyek

Futamelőzetes – Phillip Island

MotoGP
Futamelőzetes – Phillip Island
2014.10.14. 16:16
Épp a közepén vagyunk a „távol-keleti hadjáratnak”, aminek következő állomása a jól ismert Phillip Island lesz. Az ausztrál aszfaltcsík népszerű mind a versenyzők, mind a nézők szempontjából. A lendületes pályán tavaly igen kaotikusra sikerült a futam, minden bizonnyal idén sem maradunk izgalmak nélkül.
 
Phillip Island méltán híres versenyhelyszín, már földrajzi adottságaival is különlegesnek számít, hiszen gyakorlatilag az óceán partjára épült. A csodás fekvésnek viszont vannak hátrányai is. Egyrészt a pályán szinte soha sincs szélcsend, másrészt pedig rengeteg a sirály, amik már nem egy pilótának okoztak gondot. Az aszfaltcsík 1956-ban épült, 1988-ban esett át egy nagyobb átalakításon. Maga a MotoGP 1989-ben és 1990-ben látogatott ide először, 1997-től napjainkig pedig folyamatosan a versenynaptár része.

A lendületes pálya 4448 méter hosszú, átlagos szélessége 13 méter. A nyomvonal 12 kanyarból áll, ebből 7 balkanyar, 5 pedig jobbkanyar. A motorerő nem árt a célegyenesben, ami 900 méter hosszú, és mivel a versenyzők igen nagy gázzal jönnek ki az utolsó kanyarból, a királykategóriában végsebességük meghaladja a 330 km/h-t, sőt a Moto2-esek is csak kevéssel maradnak el a 300-tól.
 
Technikai szempontból kicsit talán Mugellóra hasonlít a pálya, hiszen néhány éles kanyartól eltekintve nem igazán törik meg a versenyzők lendülete rajta. Ebből következik, hogy a fékek nincsenek túl nagy igénybevételnek kitéve, nem úgy, mint az abroncsok, Éppen utóbbi miatt lett annyira kaotikus a tavalyi futam: a Bridgestone nem tudott 10 körnél többet garantálni biztonságosan a frissen aszfaltozott pályán, így kötelezően motort kellett cserélnie mindenkinek a 9-10. körben. Emlékezhetünk, Marquez egy körrel később jött ki, amiért végül diszkvalifikálták.

Ami az idei esélyeket illeti, ismét izgalmas futam elé nézhetünk még akkor is, ha legutóbb Marc Marquez személyében bajnokot avattunk. Marc válláról minden bizonnyal nagy teher esett le, a sikerre pedig ugyanolyan éhes, mint eddig, tehát biztosak lehetünk benne, mindent belead majd. A Yamaha viszont az elmúlt versenyeken egyre javult, ezt bizonyítja, hogy Jorge Lorenzo képes volt az utóbbi két futamot megnyerni. A vonalvezetés pedig kifejezetten fekszik a stílusának, így könnyen zavarba hozhatja a Hondákat, de ugyanerre képes lehet Valentino Rossi is, aki jelenleg holtversenyben van Pedrosával az összetett második helyén. A 26-os rajtszámú spanyol az elmúlt időszakban nem igazán volt meggyőző, bár tavaly második lett, hátránya igen nagy volt, így az ő szereplése kérdéses lehet.

Örömteli, hogy immár számolnunk kell a Ducatival is, bár a versenyen van még mit csiszolniuk, legutóbb bebizonyították, a pole-ra igenis van reális esélyük, hiszen Dovi egy majd’ négyéves sorozatot tört meg Motegiben szerzett rajtelsőségével. Javulásukat jól mutatja, hogy a gyáriak másik motorosa, Crutchlow is egyre stabilabbnak néz ki az edzéseken. A szatelliteknél ismét nagy harc alakulhat ki a Tech3 versenyzői, Bradl és Iannone között, kérdés, hogy Bautista ezúttal fel tud-e zárkózni rájuk, de mivel szinte egész szezonban a tapadással küzdenek, erre elég kicsi az esély Phillip Islanden.

A középső géposztályban akár bajnokavatásra is sor kerülhet, Mika Kallio viszont minden bizonnyal azon lesz, hogy ez ne történhessen meg. Csapattársa, Tito Rabat jelenleg 38 ponttal van előtte, ha ezt az előnyt 12 ponttal tudja növelni, már ő a bajnok, hiszen futamgyőzelmek tekintetében már nem hozhatja be a finn. Több lehetséges forgatókönyv is van erre, de ha Mika dobogóra tud állni, akkor egészen biztos, hogy még partiban marad. Hozzá egyre közelebb került Maverick Vinales, aki igen jó formát mutatott az elmúlt versenyeken, de hátránya így is 32 egység Kallióhoz képest, így csak matematikai esélye maradt a címre. Mögöttük elég nagy már a szakadék, a két svájci, Aegerter és Lüthi viszont 2 pontra vannak egymástól, így ők minden bizonnyal nagy erőfeszítéseket tesznek majd a hétvégén.

A Moto3-ban a legizgalmasabb a hajrában a küzdelem, ebben a kategóriában Alex Marquez áll az élen, huszonöt pontos előnnyel rendelkezik a hétvégén hazai pályán versenyző Jack Millerrel szemben. Valószínűsíthető, hogy Miller még nagyobb elánnal áll majd rajthoz, de jobban kell koncentrálnia fejben, mint legutóbb Motegiben, ahol az utolsó kör végén volt túl agresszív Kenttel szemben, majd a hátsó egyenes féktávját is elmérte, ezzel átadva a győzelmet legfőbb riválisának. Miller mögött csupán 12 ponttal van Rins, akivel egyértelműen számolni kell, ha nem éri valami balszerencse, és a köröket is jól számolja. Matematikai esélye van még Fenatinak és Vazqueznek is, de ők már tényleg csak a szerencsében bízhatnak, hullámzó teljesítményük (főleg Fenatié) nem sok sanszot hagyott nekik év végére.  Szurkoljuk át együtt a hétvégét!
 
A hétvége menetrendjéről egy holnapi cikkben számolunk be kedves Olvasóinknak!
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 0
2. V. Rossi Yamaha 0
3. J. Lorenzo Yamaha 0
4. M. Vinales Suzuki 0
5. A. Dovizioso Ducati 0
6. D. Pedrosa Honda 0
7. C. Crutchlow Honda 0
8. P. Espargaro Yamaha 0
9. A. Iannone Ducati 0
10. H. Barbera Ducati 0
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: