Jegyek

Futamelőzetes – Phillip Island

MotoGP
Futamelőzetes – Phillip Island
2013.10.16. 13:35
Az Ausztrál nagydíj azon három egymást követő, távol-keleti futamból álló sorozat utolsó előtti állomása, amelyet követően már csak két futamot rendeznek idén a MotoGP-ben.
 
A Phillip Island-i pálya tulajdonképpen a MotoGP versenynaptárának egyik hagyományos versenyhelyszíne, ahová nagyon szívesen járnak a versenyzők. Már maga a ring földrajzi fekvése is különlegesnek mondható, hiszen lényegében közvetlenül a tenger mellett, mondhatni tengerparton került kialakításra az aszfaltcsík. A közel négy és fél kilométeres versenyhelyszín egyik fő jellegzetessége a lendületesség, amely ugyan néhány helyen megtörik egy-két visszafordító jellegű kanyarnak, azonban mondhatni ezek a kanyarok adnak csak igazán ritmust a pályának. Az ausztrál pálya további jellegzetessége a nagy szintkülönbségek és a pár helyen beláthatatlan kanyarok, amik csak tovább nehezítik a versenyzők dolgát. A közel egy kilométer hosszú célegyenesben bizony elkél a motorerő, pláne, hogy egy elég nagy ívű kanyar fordítja rá a pilótákat a hosszú egyenes szakaszra, ami azért jobban elősegíti a nagy végsebesség elérését, mint mondjuk egy derékszögű kanyar, vagy visszafordító. Az aszfaltcsík tulajdonságain kívül még az időjárás az, ami igazán megnehezítheti a versenyzők dolgát, hiszen a tenger közelsége miatt a szél lényegében állandó a pályán, amit adott esetben még egy kiadós esővel is megspékelhetnek az égiek.
Hossz: 4.448 m
Leghosszabb egyenes 900 m
Szélesség: 13 m
Balkanyarok: 7
Jobbkanyarok: 5
Építve: 1956
 
Moto3
 
Talán nem túlzás azt mondani, hogy vélhetőleg a legkisebb géposztályban derül majd ki utoljára, hogy ki lesz a 2013-as világbajnok, habár a Moto2-ben sem túl nagy a különbség Redding és Espargaro között. A Moto3-ban most úgy tűnik, hogy Salom és Rins között dőlhet el a végső győzelem, igaz még nem szabad Vinales-t sem leírni teljesen, akinek sürgősen faragnia kellene hátrányán. A Team Calvo versenyzőjének 26 pontos a lemaradása Salom ellenében, amennyiben pedig ez lesz a különbség a japán nagydíj után is kettejük között, akkor Vinales matematikailag is végleg lemondhat a bajnoki elsőségről. A legnagyobb bravúrt kétségkívül Rins bajnoki címe jelentené, hiszen a fiatal spanyolnak még csak az idei a második éve a MotoGP-ben, azonban azt egyelőre még nem tudni, hogy hol szerepel majd jövőre.
 
Vinalesnek össze kell kapnia magát, ha továbbra is az esélyesek közt akarja magát tudni

Ez bizonyára többek közt annak is betudható, hogy állítólag az Estrelle Galicia 0’0 versenyzőjének a szerződésében van egy olyan opció, amely garantálja neki a Moto2-be való fellépést, amennyiben megnyeri a vb-címet idén a Moto3-ban. Ha pedig már szóba került a spanyol alakulat, akkor meg kell jegyezni, hogy Alex Marquez sem szégyenkezhet az első teljes szezonját illetően, hiszen az összetettbeli negyedik hely már-már garantált számára. Mivel jövőre Salom és Vinales már biztosan nem lesz a Moto3-ban, Rins pedig szintén jó eséllyel távozik, ezért elméletileg Marquez lehetne a 2014-es évad legfőbb esélyese a legkisebb kategóriában.
 
 
 
Moto2
 
A Moto2-ben biztosan nem születik a hétvégén új világbajnok, ugyanis mindössze kilenc pont a különbség Scott Redding és Pol Espargaro között, ami azt jelenti, hogy akár még szorosabb is lehet az állás, ha előbbinek sikerült a Marc VDS színeiben versenyző rivális előtt zárnia. Redding Malajziában borzalmas versenyt futott, mivel egyszerűen képtelen volt feljebb zárkózni, miközben Espargaro biztosan szerezte meg a második helyet és további értékes pontokat szerzett.
 
Redding már nemigen taktikázhat, már ha eddig egyáltalán azt tette az angol

Mivel a bajnoki éllovasnak már nincs túlzottan nagy előnye, ezért a taktikázás aligha lehetséges, vagyis Reddingnek mindenképp meg kellene vernie Espargarót. Ahogyan azt már az előző versenyeken megszokhattuk, annak ellenére, hogy a bajnoki cím kettejükről szól, koránt sem biztos, hogy a futamon is ők lesznek a középpontban, hiszen Malajziában Rabat, Aragónban pedig Terol nyert. Az ausztrál pálya karakterisztikája egyébként talán kedvezhet Reddingnek, legalábbis, ha abból indulunk ki, hogy a hasonlóan tempós kanyarokkal és „folyékony” vonalvezetésű mugellói ringen idén már tudott győzni az angol.
 
 
 
MotoGP
 
A királykategóriában lehet idén először bajnokavatás, hiszen már az is elég, ha Marc Marquez hét ponttal többet szerez Jorge Lorenzónál vasárnap, és nem szerez több mint néggyel kevesebbet, mint Pedrosa. A Repsol Honda újonc versenyzője tehát akkor lehet világbajnok a hétvégén, HA
 
- győz (25 pont), és Lorenzo nem ér célba a harmadiknál (16 pont) előkelőbb helyen.
- második (20 pont), Lorenzo nem jobb ötödiknél (11 pont), és Pedrosa nem nyer.
- harmadik (16 pont), és Lorenzo nem ér célba hetediknél (9 pont) előrébb, míg Pedrosa második vagy rosszabb. 
- negyedik (13 pont), és Lorenzo 10. vagy rosszabb, Pedrosa pedig 3. vagy rosszabb.
- hatodik (10 pont), és Lorenzo tizenkettedik vagy rosszabb (4 pont), Pedrosa negyedik vagy rosszabb. 
- hetedik (9 pont), és Lorenzo tizennegyedik  vagy rosszabb, míg Pedrosa negyedik vagy rosszabb.
- nyolcadik (8 pont), és Lorenzo 15. vagy rosszabb, Pedrosa pedig 5. vagy rosszabb.
- kilencedik (7 ponz), és Lorenzo nem szerez pontot, Pedrosa pedig 5. vagy rosszabb. 
 
Marquez jó eséllyel világbajnok lehet a hétvégén

Marquez tehát a bajnoki cím szempontjából igen jó esélyekkel tekint az ausztrál nagydíj elébe, azonban koránt sem biztos, hogy már most a 20 éves versenyzőé lehet a vb-arany, hiszen Lorenzo eltökélt szándéka, hogy ez megakadályozza. Amennyiben a yamahás képes honfitársa előtt maradni, már akkor elodázhatja Marquez végső diadalát, amire azonban annál nagyobb eséllyel Motegiben már ténylegesen sor kerülhet. Kettejük küzdelmében természetesen kulcsszerepe lesz Dani Pedrosának, aki a futamon adott esetben akár be is ékelődhet Marquez és Lorenzo közé. A fekete ló ezúttal is Valentino Rossi, hiszen a „Doktor” már futamok óta próbálja tartani a lépést a vezető hármassal, de eddig nemigen sikerült neki.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:
 
 Péntek (2013. október 18.)
 
01:00 – 01:40 Első szabadedzés (Moto3)
01:55 – 02:40 Első szabadedzés (MotoGP)
02:55 – 03:40 Első szabadedzés (Moto2)
05:10 – 05:50 Második szabadedzés (Moto3)
06:05 – 06:50 Második szabadedzés (MotoGP)
07:05 – 07:50 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2012. október 19.)
 
01:00 – 01:40 Harmadik szabadedzés (Moto3)
01:55 – 02:40 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
02:55 – 03:40 Harmadik szabadedzés (Moto2)
04:35 – 05:15 Időmérő (Moto3)
05:30 – 06:00 Negyedik szabadedzés (MotoGP)
06:10 – 06:25 Első időmérő(MotoGP)
06:35 – 06:50 Második időmérő (MotoGP

07:05 – 07:50 Időmérő (Moto2)
 
Vasárnap (2012. október 20.)
 
01:40 – 02:00 Warm up (Moto3)
02:10 – 02:30 Warm up (Moto2)
02:40 – 03:00 Warm up (MotoGP)
04:00: Futam (Moto3)
05:20: Futam (Moto2)
07:00: Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: