Jegyek

Futamelőzetes – Paul Ricard: Túl a kötelezőn, indulhat a...

WTCC
Futamelőzetes – Paul Ricard: Túl a kötelezőn, indulhat a szezon!
2014.04.16. 11:17
Vasárnap délután egyértelműen hallatszódott a megkönnyebbülés sóhaja Marrakech felett: a csapatok túl voltak mindkét futamon, elkezdhettek pakolni és elindulhattak vissza Európába, hogy ezen a hétvégén már a franciaországi Circuit Paul Ricardon csapjanak össze. Persze csak azon szerencséseknek, akiknek nem lett totálkáros az autójuk Marokkóban…
 
Az 1969-ben épült aszfaltcsík Le Castellet mellett található, Marseille-től alig több mint 40 km-re. Van mellette ipari park és repülőtér is, mindez a kedvező téli időjárással párosítva kedvelt teszthelyszínné teszi, persze ebben szerepet játszik a kétezres évek elején történt felújítás, ami kifejezetten erre a szerepre erősített rá. Szinte az összes jelentős széria tiszteletét tette már a pályán, legyen szó kettő vagy négy kerékről, a túraautó világbajnokság történetében viszont ez lesz az első szereplése. Nem úgy a francia versenynek, amit öt éven át rendeztek meg Magny-Cours-ban és Pau-ban, utoljára 2009-ben – ez volt az az emlékezetes verseny, amikor az élen álló Franz Engstler nagy sebességgel ütközött a pálya közepére bekanyarodó biztonsági autóval. Visszatérve Paul Ricardra, mindenképp fontos lesz a motorerő, köszönhetően a hátsó Mistral egyenesnek, emellett pedig főként gyors kanyarok találhatóak a pályán. Említést érdemel még a bukóterek már-már szemet bántó kék és piros csíkozása. Ez nem csak a francia trikolór büszke hirdetéseként funkcionál: a kék és piros zónákban eltérő az aszfalt és wolfram keverékéből álló bukótér felülete (a piros az érdesebb), hogy így próbálja meg minél jobban lelassítani az autókat, még mielőtt az energiaelnyelő Tecpro korlátokba csapódnának. Egy szó mint száz, a biztonságra nem lehet panasz, a bukóterek látványa pedig minden bizonnyal könnyet fog csalni a mezőny szemébe a marokkói betonkatlan után.
 
Persze csak azokéba, akiknek autói sikeresen túlélték a szezonnyitó hétvégét. Egy nagy hiányzónk már biztos van: Tom Coronel Chevy-je annyira összetört, hogy ezen a hétvégén biztos nem ülhet autóba. Yvan Muller szintén nem lehet nyugodt, az ő autója is csúnyán megsérült, de a Citroën keményen dolgozik azért, hogy a négyszeres világbajnok pályára gördülhessen hazai futamán. A francia pilóta amúgy nemes egyszerűséggel hülyeségnek nevezte, hogy pont Marrakech után egy héttel máris futamot rendeznek, és valljuk be, ebben van is némi igazság. Ég a munka a kezek alatt a JAS Motorsportnál is, ahol Gabriele Tarquininek próbálnak meg egy Hondát elővarázsolni.
Hazai pályán a Citroën
 
De ne csak visszafele tekintgessünk, nézzük meg, mire számíthatunk a hétvégén. Afrikai hőségre biztosan nem, 20 fok körül lesz a maximális hőmérséklet, vasárnapra ráadásul záporokat is jósolnak a meteorológusok. Noha a pálya új, nem mindenkinek lesz teljesen ismeretlen: a Honda és a Citroën télen tartott itt egy közös tesztet, így rendelkeznek már felhasználható adatokkal. A francia márka olyan volt Marrakech-ben, mint a jó tanuló az iskolában, aki szabadkozik, hogy ő valójában nem is tudja annyira az anyagot, aztán csillagos ötösre felel. Meglepetés lenne, ha nem ott folytatnák, ahol abbahagyták vasárnap, a kérdés már csak a házon belüli sorrend. Muller egyáltalán nem volt olyan domináns, mint azt a csapattársaival szembeni tapasztalata prognosztizálná, és Loeb is hibátlan bemutatkozást produkált. A nevető harmadik egyelőre López lehet: az argentin az első futamon mintha macska-egér játékot játszott volna a többiekkel, és a rossz nyelvek szerint a második futamon is csak azért nem előzte meg Loeböt, mert a rali bajnok győzelme nagyobb PR-értékkel bírt.
 
Aggódhatnak viszont a Hondánál. A japán-olasz duónak kijózanító pofon volt a marokkói hétvége, hiszen nemhogy a Citroëntől kikaptak csúnyán, de a lóhalálában, gyári támogatás nélkül készült, lényegi teszt nélkül bevetett Chevrolet-k is előttük jártak. Egyetlen reményük az a változtatás lehet a beállítások terén, ami nagyon ígéretesnek mutatkozott, de Tarquini szombati balesete miatt nem volt lehetőség alaposabban megvizsgálni. Azért aggodalomra lehet ok a már említett Mistral egyenes képében, ahol a jelek szerint már megint a Honda lesz hátrányban a riválisaihoz képest. Emiatt bizakodhat egy kicsit a Lada a nem túl sima kezdés után: az ORECA által épített blokk teljesítményével idén sincs baj, viszont a köré épített autó már korántsem lett tökéletes. Van min dolgozniuk az oroszoknak is, már ha ezt az évet nem temették már most el…
Nem csak Michelisz Norbinak szurkolhatunk a hétvégén
 
Térjünk ki egy kicsit a magyar érdeletségekre is, merthogy lesz belőlük bőven! Michelisz Norbi és a Zengő Motorsport felemás hétvégét zárt, az autó hibátlan működését pont élesben, az első futam végén zavarták meg fék- és szervógondok, így a második futamot már csak a boxból nézhették végig. Öröm az ürömben, hogy Tom Coronel becsapódó Chevy-je jó eséllyel Norbi autóját torpedózta volna meg, így még az is lehet, hogy ezzel jártak jobban. Hasonlóan felemás hétvégéje volt Kiss Pál Tamásnak, akit az első futamon Kevin Giovesi buta manővere fosztott meg egy jó eredménytől. A második futam már jobban sikerült Tominak, a 13. helyről indulva végül a harmadik helyen zárt. Reméljük a francia verseny már simábban fog alakulni számára, és mindkét futamon jó eredménnyel örvendeztet meg minket. Kezdetét veszi az ETCC idei szezonja is, ahol a 30 autót számláló mezőnyben két magyarnak is drukkolhatunk: az MGS Racing színeiben Nagy Norbi egy szívó kétliteres Chevrolet-vel indul, míg a Team Unicorse Alfa Romeo 156-osát Kiss Norbi fogja vezetni. A hétvége menetrendjét itt érhetitek el.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: