Jegyek

Futamelőzetes – Mugello

MotoGP
Futamelőzetes – Mugello
2012.07.09. 12:52
Nincs megállás a MotoGP-ben, ahol a hétvégén a 2012-es szezon kilencedik nagydíja kerül megrendezésre, amely futam egyébként egy egymást követő három versenyből álló sorozat utolsó állomása
 
Folytatódik tehát a MotoGP „ámokfutása” amelynek következő állomása az olaszországi Toszkán hegyek között fekvő mugelloi aszfaltcsík. Ezzel egyébként pont a feléhez érkezik az Gyorsasági Motoros Világbajnokság 2012-es, tizennyolc viadalból álló szezonja. Mugello lényegében kedvelt pályának mondható a versenyzők körében, mivel egy igen izgalmas, tempós kanyarokkal tűzdelt ringről beszélünk. Az olasz pályát 1974-ben építették és már évek óta rendeznek rajta MotoGP futamokat, így tulajdonképpen a kalendárium egy hagyományosnak mondható helyszínéről beszélünk. A mugelloi pálya több mint öt kilométer hosszú amiből kicsivel több mint egy kilométert a célegyenes tesz ki. (Itt meg kell jegyezni, hogy az olasz nagydíj helyszínén található a MotoGP pályái közül a leghosszabb egyenes szakasz.) Ebből adódóan a versenyzők igen tekintélyesnek mondható végsebességet érnek el, pláne a királykategóriában, ahol Dani Pedrosa tartja a rekordot még 2009-ből 349,228 km/h-val. Nem is kérdés tehát, hogy Mugelloban azért a motorok végsebessége is jelentős szerepet kap, hiszen a célegyenes az egyik potenciális előzési szektor a ringen. Természetesen azért a beállításokat illetően ezúttal is a kompromisszumokra kell törekedni, azonban egy gyengébb technikai háttérrel rendelkező pilóta kétségkívül hátrányba kerülhet a pálya egyenes részén. (Hozzá kell azért tenni, hogy a verseny során pont a célegyenes szokta összébb rázni a mezőnyt, mivel a pilóták előszeretettel használják az előttük lévő szélárnyékát.) A mugelloi pálya összességében véve egy lendületes, folyamatos ring, amely igen messze áll az olyan „stop and go jellegű” pályáktól mint mondjuk a le mans-i vagy a motegi-i. Ettől függetlenül persze a motorok stabilitása és megfelelő súlyelosztása legalább olyan fontos tényező ezen az aszfaltcsíkon is.
 
Hossz: 5.245 m
Leghosszabb egyenes 1.141 m
Szélesség: 14 m
Balkanyarok: 6
Jobbkanyarok: 9
Építve: 1974
 
Moto3
 
A legkisebb géposztályban újfent bebizonyosodott az az örök igazság, miszerint a kiegyensúlyozott teljesítménynek köszönhetően nagyobb eséllyel száll harcba a végső győzelemért egy adott versenyző. Sandro Cortese pont ezt demonstrálta a Sachsenringen, aki idei második győzelmét szerezte hazai pályán. Habár a német pilóta legnagyobb riválisa, Maverick Vinales már négy győzelemmel rendelkezik, még a bajnoki összetettet Cortese vezeti tizennyolc egységgel a spanyol előtt. Ez leginkább annak köszönhető, hogy a Red Bull KTM Ajo pilótája idén eddig az összes futamon célba ért és azok közül is mindössze egyetlen alkalommal (Le Mans) nem volt dobogós, hanem be kellett érnie egy hatodik hellyel. Ezzel szemben Vinales a német nagydíjon már a második nullás versenyét produkálta, hiszen Franciaországban bukott, a Sachsenringen pedig minden igyekezete ellenére sem tudott pontot szerezni. Hiába tehát a négy diadal a spanyol részéről, mégis neki kell futnia az első hely után, amelyet jelenleg Cortese birtokol.
 
Cortese a kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően ismét vezeti a bajnoki pontversenyt

Kíváncsian várjuk tehát, hogy a pontverseny szempontjából milyen fejleményeket hoz majd a hétvégi mugelloi viadal, hiszen Vinales csak abban az esetben kerülhetne vissza az összetett élére, ha kiválóan szerepel, miközben Corteset nagyobb pontveszteség éri. A pálya karakterisztikájából adódóan (gondolunk itt elsősorban a hosszú egyenesre) a KTM-ek talán valamelyest hátrányban lesznek az FTR-Hondákkal szemben, mivel utóbbi végsebessége az eddigi futamokon jobbnak bizonyult, persze ez azóta bőven változhatott. Maga a versenyhétvége kétségkívül újfent Cortese és Vinales párharcáról szól majd, azonban bőven megvan az esély arra is, hogy egy „nevető harmadik” személyében valaki meglepetést okoz. Gondolunk itt például Luis Salomra, aki az elmúlt három futamon negyediknél rosszabb nem volt, vagy éppen az újonc Romano Fenatira, aki hazai pályán bizonyíthatja majd év elején már megmutatott tehetségét.
 
Moto2
 
Ha lehet ilyen módon fogalmazni, akkor a középső kategóriában Marc Marquez ellenfél hiányában magabiztosan vezeti az összetettet. A spanyolnak immáron negyvenhárom (!) pont az előnye a második helyen álló Espargaroval szemben, aki bár a Sachsenringen mindent megtett annak érdekében, hogy a tizenhetedik helyről rajtolva minél előrébb jusson, a negyedik pozíciója végett Marquez így is tizenkét pontot vert rá. Persze Espargaroval még koránt sem zárhatjuk le a történetet, hiszen Marqueznek további két riválisa van Lüthi és Iannone személyében, akik azonban az utóbbi időben pláne nem boldogulnak a 2010-es világbajnokkal. Lüthinél Silverstone óta „rövidzárlat” van, mivel egy nyolcadik hellyel, egy nullás futammal és egy ötödik pozícióval „büszkélkedhet”, ami érdes kevés Marquez két győzelme és harmadik helye ellenében.
 
Egyre inkább kezd úgy tűnni, hogy Marqueznek nem lesz ellenfele idén

Hasonló a helyzet Iannone-nál is, mivel az utóbbi három futamon az olasz motoros sem tudott a Catalunya Caixa Repsol pilóta fölé kerekedni. A 22 éves pilótánál az ingadozó teljesítmény továbbra is óriási probléma, ami miatt egyszerűen képtelen nagyobb rivalizálásokba belemenni. A hazai pálya előnyei végett a mugelloi nagydíj favoritjának Iannone-t mondanánk, azonban egyáltalán nem lenne meglepő, ha Marquez az olasz nagydíjat is simán nyerné. A pontverseny, illetve a Sachsenringen nyújtott teljesítményük alapján a Redding, Kallio és Smith triót egyfajta „fekete lovakként” említhetjük, akárcsak Alex De Angelist, vagy Simone Corsit, akik Iannone-hoz hasonlóan hazai közönség előtt próbálhatnak kiemelkedően jól szerepelni.
 
MotoGP
 
A Sachsenringen kétségkívül visszaadta a sors azt Lorenzonak, amit Assenben Bautista által elvett, bár meg kell hagyni, hogy Stoner így is hozott a spanyolon öt pontot a Holland nagydíj előtti álláshoz képest. Összességében azonban nagyjából visszaálltak ugyanazok az állapotok – a pontverseny szempontjából – , mint Assen előtt, azonban az erőviszonyokat tekintve történtek azért változások. Nyilván Lorenzót azért hátráltatja a bokasérülése, így többek között ennek is betudható a Honda utóbbi két viadalon mutatott uralma. A 2010-es világbajnoknak Mugelloban is rettenetesen nehéz dolga lesz, ha az a célja (márpedig miért ne lenne), hogy megverje a repsolosokat, hiszen például Stoner már csak a németországi nullázásából kifolyólag is szeretne mindent beleadni. Az ausztrál ugye visszaszorult az összetett harmadik helyére csapattársa, Pedrosa mögé, aki a Sachsenringen idei első győzelmét szerezte.
 
Lorenzo a Sachsenringen visszakapta a sorstól az Assenben elvesztett pontokat, azonban a hondások erejét elnézve ki tudja mit hoz a folytatás

Ha pedig már szóba került a háromszoros világbajnok: Pedrosa még 2010-ben már egyszer győzött Mugelloban, sőt pont Jorge Lorenzo ellenében, így a hondás pilótát bátran említhetjük a favoritok között. Nagy kérdés viszont, hogy mit várjon az ember Ben Spies-től, illetve a Tech3 Yamahásoktól, akinél egyre inkább benne van a pakliban, hogy egy az eddigieknél kicsivel jobb beállításnak köszönhetően akár a Stoner, Pedrosa, Lorenzo duóval is képesek lehetnek felvenni a harcot. A Ducati részéről dobogós helyekben természetesen ezúttal sem érdemes gondolkozni (hacsak nem esik az eső), azonban ettől függetlenül vízválasztó lehet a mugelloi hétvége, pontosabban az azt követő teszt a bolognai alakulatnak, hiszen Rossi és Hayden a jövő hétfői teszten próbálja ki először a Ducati új motorblokkját.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:
 
Péntek (2012. július 13.)
 
09:15 – 09:55 Első szabadedzés (Moto3)
10:10 – 10:55 Első szabadedzés (MotoGP)
11:10 – 11:55 Első szabadedzés (Moto2)
 
13:15 – 13:55 Második szabadedzés (Moto3)
14:10 – 14:55 Második szabadedzés (MotoGP)
15:10 – 15:55 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2012. július 14.)
 
09:15 – 09:55 Harmadik szabadedzés (Moto3)
10:10 – 10:55 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
11:10 – 11:55 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
13:00 – 13:40 Időmérő (Moto3)
13:55 – 14:55 Időmérő (MotoGP)
15:10 – 15:55 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2012. július 15.)
 
08:40 – 09:00 Warm Up (Moto3)
09:10 – 09:30 Warm Up (Moto2)
09:40 – 10:00 Warm Up (MotoGP)
 
11:00 Futam (Moto3)
12:20 Futam (Moto2)
14:00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss
Hozzászólások
Utolsó: 2017.03.24. 18:00
1 db
Utolsó: 2017.03.24. 17:52
35 db
Utolsó: 2017.03.24. 17:19
4 db
Utolsó: 2017.03.24. 16:04
26 db

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 0
2. V. Rossi Yamaha 0
3. J. Lorenzo Yamaha 0
4. M. Vinales Suzuki 0
5. A. Dovizioso Ducati 0
6. D. Pedrosa Honda 0
7. C. Crutchlow Honda 0
8. P. Espargaro Yamaha 0
9. A. Iannone Ducati 0
10. H. Barbera Ducati 0
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: