Jegyek

Futamelőzetes – Motorland Aragón

MotoGP
Futamelőzetes – Motorland Aragón
2013.09.24. 15:08
A MotoGP idei, utolsó előtti európai nagydíja következik, amelyet követően a mezőny egy három futamból álló távol-keleti sorozatot teljesít majd, mielőtt a valenciai viadallal véget érne a 2013-as szezon.
 
A szezon tizennegyedik viadalára a spanyolországi Aragónban kerül sor, ahol 2010 óta rendeznek MotoGP futamokat. Mivel az aragón aszfaltcsík 2009-ben épült, ezért egy igen fiatal pályáról van szó. Már a pálya földrajzi fekvése (gyakorlatilag a semmi közepén van) is némileg egyedinek mondható, a vonalvezetésről, illetve a szintkülönbségekről már nem is beszélve. Motorland Aragón egyaránt technikás és motorerőt kívánó pálya, ugyanis nem szabad megfeledkeznünk a hátsó, közel egy kilométer hosszú egyenes szakaszról, amely mellesleg kiváló előzési hely is egyben. Szoros befutó esetén tehát inkább tizenhatos fordulót megelőző kanyar féktávja dönthet, hiszen a célegyenesben a célvonal elég közel van a tizennyolcas kanyarhoz, így annyira nincs lehetőség, idő és hely a szélárnyékból való kibújáshoz.
Hossz: 5.078 m
Leghosszabb egyenes 968 m
Szélesség: 15 m
Balkanyarok: 10
Jobbkanyarok: 7
Építve: 2009
 
Moto3
 
A legutóbbi versenyen ismét a bajnokság izgalmasságát elősegítő eredmény született a legkisebb géposztályban, hiszen a misnaói futamot a tabella harmadik helyén álló Alex Rins nyerte Maverick Vinales előtt, míg az éllovas Luis Salomnak be kellett érnie egy negyedik pozícióval. Ettől függetlenül a Red Bull KTM spanyol motorosának továbbra is megnyugtató előnye van, hiszen tizenkilenc ponttal jár Vinales előtt és huszoneggyel előzi meg Rinst. A legfőbb célja bizonyára az Salomnak, hogy ne kövessen el semmiféle ostobaságot, vagyis ne nullázzon, illetve próbálja minél jobban megnehezíteni a felzárkózni kívánó ellenfelei dolgát.
 
Salom körül egyre jobban szorul a hurok

Természetesen nagy taktikázásba most még nem mehet bele a 39-es rajtszámmal versenyző pilóta, hiszen összesen öt verseny van hátra a szezonból, vagyis még 125 pont szerezhető. Amennyiben Salom akar lenni a világbajnok, mindenképpen győznie kellene még, de legalábbis a dobogóra állni úgy, hogy közben maga mögött tudja két legfőbb riválisát. Aragón természetesen pont annyira kedvez számára, mint Rinsnek, vagy éppen Vinalesnek, és akkor még nem beszéltünk Alex Marquezről, aki továbbra is karrierje első MotoGP diadalára hajt.
 
Moto2
 
A Moto3-hoz hasonlóan a középső kategóriában is forróbbá vált a helyzet Misanóban, ami Espargaro remeklésének és Redding gyengélkedésének köszönhető. Előbbi tizenöt pontot hozott ellenfelén, persze még így is huszonhárom egységgel le van maradva, azonban koránt sem lehetetlen ledolgozni ezt a hátrányt. Annyi biztos, hogy a Pons Racing motorosa nemigen engedheti meg magának, hogy Redding előtte végezzen, pláne nem a soron következő aragóni viadalon, amit Espargarónak illeni kérdés nélkül megnyerni. Amennyiben a spanyol nyer, és Redding a legjobb esetben második, máris csak tizennyolc egységre csökken Espargaro lemaradása, ami az azt követő négy versenyen elméletileg ledolgozható lenne.
 
Espargaro nem engedheti, hogy Redding előtte zárjon

Redding célja egyébként az, hogy még a valanciai szezonzáró előtt megpróbálja megnyerni a világbajnokságot, ugyanis az angol pilóta nem túlzottan kedveli a valenciai ringet. Erre most nem túl sok esély van, ez pedig szintén Espargaro malmára hajthatja a vizet, aki így az év utolsó nagydíján hazai pályán, spanyol szurkolók bíztatása mellett harcolna Redding ellen. Redding és Espargaro csatája mellett ne feledkezzünk azonban meg olyan kiváló formában lévő versenyzőkről, mint például Nakagami, aki már Misanóban is kemény ellenfélnek bizonyult Espargaro szempontjából, hát még Motegiben mennyire elszánt lesz akkor a japán. Aztán persze ott van még Rabat, valamint a jövőre újfent bajnoki esélyesnek számító Lüthi, vagy éppen Johann Zarco.
 
MotoGP
 
A legnagyobb kategóriában az utóbbi két versenyt Jorge Lorenzo és a Yamaha nyerte, azonban folytatódhat-e ez a sorozat Aragónban, ahol a hangvillások eddig még sosem tudtak győzni. 2010-ben és 2011-ben is Stoner győzött a spanyol ringen, előbb Ducatival, majd Hondával, tavaly pedig Dani Pedrosa volt az Aragón nagydíj legjobbja. A Yamaha bár idén sokat tesztelt a spanyol ringen, pont azért, mivel maguk is tisztában vannak fele, hogy ott szoktak a leggyengébbek lenni, azonban természetesen a Honda sem tétlenkedett ezen a téren és bizony az aranyszárnyasok és pályára gurultak ott párszor.
 
Vajon Lorenzónak sikerül Aragónban is megvernie a repsol hondásokat?

Emellett az sem elhanyagolható tény, hogy Silverstone-ban csak igen nagy erőfeszítések árán tudta Lorenzo legyűrni az egyébként sérült Marquezt, Misanóban pedig elvileg a Honda gyengélkedése miatt jött össze a győzelem. A hétvége esélyeseinek tehát a hondásokat tennének meg, bízva persze abban, hogy Lorenzo képes tartani a jó formáját, izgalmassá téve ezzel a bajnokságot. Marc Marquez jelenleg 34 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot, vagyis már Japánban világbajnok lehet a spanyol, ami tulajdonképpen egy álomszerű idénnyel érne fel a Honda számára, hiszen a fiatal tehetség a japán márka hazai pályáján lenne világbajnok.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:

Péntek (2013. szeptember 27.)
 
09:00 – 09:40 Első szabadedzés (Moto3)
09:55 – 10:40 Első szabadedzés (MotoGP)
10:55 – 11:40 Első szabadedzés (Moto2)
 
13:10 – 13:50 Második szabadedzés (Moto3)
14:05 – 14:50 Második szabadedzés (MotoGP)
15:05 – 16:50 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2012. szeptember 28.)
 
09:00 – 09:40 Harmadik szabadedzés (Moto3)
09:55 – 10:40 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
10:55 – 11:40 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
12:35 – 13:15 Időmérő (Moto3)
13:30 – 14:00 Negyedik szabadedzés (MotoGP
14:10 – 14:25 Első időmérő (MotoGP)
14:35 – 14:50 Második időmérő (MotoGP)
15:05 – 15:50 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2012. szeptember 29.)
 
08:40 – 09:00 Warm Up (Moto3)
09:10 – 09:30 Warm Up (Moto2)
09:40 – 10:00 Warm Up (MotoGP)
 
11:00 Futam (Moto3)
12:20 Futam (Moto2)
14:00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: