Jegyek

Futamelőzetes – Motegi

MotoGP
Futamelőzetes – Motegi
2012.10.08. 11:19
A hétvégén kezdetét veszi a MotoGP azon három versenyből álló sorozata, amely a távol keleten kerül megrendezésre. A sorozat első állomása a Japánban lévő Motegi lesz, amelyet a malajziai Sepang, majd az ausztráliai Phillip Island követ.
 
Október 12-i kezdettél kerül tehát megrendezésre a Japán nagydíj, amely a MotoGP versenynaptárának egy hagyományosnak mondható helyszíne. A 2000-es évek elején illetve azt megelőzően még Suzukában tartották ezt a neves eseményt, azonban Daijiro Kato tragikus halálát követően átértékelték a biztonsági követelményekre vonatkozó előírásokat, így Suzuki kikerült a kalendáriumból, a helyét pedig teljes egészében Motegi vette át, ahol egyébként már abban az időben is voltak vb-futamok. A pályán, amely 1997-ben épült, 2000 óta rendeznek MotoGP viadalokat, egyszóval ebből a szempontból most már viszonylag nagy múltja van ennek a távoli versenyhelyszínnek. A japán aszfaltcsík egy tipikus „stop and go” pályát testesít meg, amely egyúttal technikás mivoltot is kölcsönös a ringnek. Van ugyan egy-két gyorsabb kanyar a pályán, úgy mint például a hetes, nyolcas, vagy éppen a tizenkettedik forduló, azonban alapjaiban véve a kemény féktáv, majd jó kigyorsítás (illeti arra való ösztönzés) jellemzi ezt az egyébként majd öt kilométeres versenyhelyszínt. A több egyenes szakaszból és az azokat összekötő visszafordítókból adódóan a féktávokon több előzési pont is kínálkozik, így remélhetőleg a hétvégén sem maradunk izgalmak nélkül.
Hossz: 4.801 m
Leghosszabb egyenes 762 m
Szélesség: 15 m
Balkanyarok: 6
Jobbkanyarok: 8
Építve: 1997
 
Moto3
 
A legkisebb géposztályban Sandro Cortese immáron ötvenegy pontos előnnyel rendelkezik az összetett második helyére felkapaszkodó Luis Salom előtt, ami azt jelenti, hogy ha a német motoros ezt a differenciát képes tartani az elkövetkezendő két futamon, akkor Cortese Malajziában világbajnok lehet. Nem lesz azonban egyszerű dolga a tizenegy rajtszámmal versenyző pilótának, hiszen most már csak Vinales, de Salom is vehet elő tőle pontokat, pláne, hogy utóbbi az elmúlt négy versenyen másodiknál rosszabb sosem volt. Igaz ugyan, hogy még az idei évnek sincsen vége, azonban egyre inkább úgy tűnik, hogy a bajnoki cím Cortesehez kerül, így sokan talán már az elkövetkezendő szezonról fantáziálhatnak az erőviszonyokat illetően. Mivel Cortese feljebb lép a Moto2-be, így 2013-ban elviekben Maverick Vinales lenne a vb-cím legfőbb esélyese, azonban elnézve Salom utóbbi időben nyújtott teljesítményét, nem kizárt, hogy az RW Racing pilótája rengeteg borsot tör majd honfitársa orra alá.
 
Cortese szép lassan elkezdhet egyre magabiztosabban örülni

Erről beszélni azonban még valóban korai, egyszóval érdemes egyelőre csak az idei szezonra koncentrálni. Egy évvel ezelőtt, még a 125-ösök között Zarco, Terol és Faubel végzett a legjobb háromban, aki közül már senki sem versenyez a Moto3-ban, így elviekben az őket követő pilóták valamelyike lehetne idén a favorit. Ebből a szempontból talán nem is állunk messze az igazságtól, hiszen 2011-ben, Japánban a negyedik helyet Vinales, az ötödiket Cortese, a hatodikat pedig Folger szerezte meg. Ők hárman szinte biztosan ott lesznek ezúttal is az élmezőnyben, azonban az igazi meglepetést mégiscsak Folger okozhatja, hiszen amióta a német pilóta az Aspar Team-hez került egy győzelmet, két dobogós helyet és egy hatodik pozíciót szerzett négy verseny során. Folger Aragónban is csupán alig három tizeddel maradt el a győztes Salomtól, így egyáltalán nem kizárt, hogy ezúttal ismét rajta lesz a sor egy újabb diadal kapcsán.
 
Moto2
 
Hiába mondhatjuk azt, hogy talán a középső géposztályban láthatjuk versenyről versenyre a legizgalmasabb csatákat, mégis talán ebben a kategóriában a legnyilvánvalóbb, hogy kié lesz a végső győzelem. Bár Aragónban megtört Marquez három verseny óta tartó nyerő szériája, a 2010-es 125-ös világbajnokot másodikként intette le a kockás zászló, vagyis fő üldözője, Pol Espargaro, mindössze öt pontot tudott hozni rajta. Így Marquez-nek továbbra is maradt egy kényelmesnek mondható negyvennyolc pontot fórja, egyszóval akárcsak a Moto3-ban Cortese, úgy akár ő is világbajnok lehet két futammal a szezon vége előtt. Ehhez azonban az szükséges, hogy a differenciát ötven pont fölé tornássza a malajziai futam leintéséig, ami koránt sem tűnik lehetetlen feladatnak a spanyol részéről.
 
Marquez (elöl) idén ugyan a mezőny fölé emelkedik, azonban ettől függetlenül akad azért ellenfele bőven a spanyolnak

Persze ahogyan mondani szokás, a technikai sportokban bármi megtörténhet, pláne, ha a Moto2-ről van szó, ahol Marquez esélyességétől függetlenül bármi megtörténhet. Elég egy figyelmetlen ellenfél, vagy egy túlzottan akaró versenytárs és máris „kész a nullázás”, ha egyszerűen akarunk fogalmazni. Arról már nem is beszélve, hogy a bajnoki éllovas talán még a két kezén sem tudná megszámlálni azon ellenfelei számát akik nem csupán szívesen tudnák őt maguk mögött, de képesek is arra, hogy legyőzzék a spanyolt. Kapásból ott az Espargaro, Iannone, Lüthi hármas, és akkor még nem beszéltünk az olyan pilótákról, mint Redding, Smith, Zarco, Corsi. Ezen kívül kis szerencsével, vagy egy éppen jól eltalált beállítással Kallio és Simon is odaérhet az elejébe, ami már csak hab lenne a tortán.
 
MotoGP
 
A királykategóriában Motegiben talán nem is feltétlenül Lorenzo és Pedrosa vb-címért folyó küzdelmén, hanem sokkal inkább Casey Stonerv visszatérésén lesz a reflektorfény. Mindenki arra kíváncsi ugyanis, hogy az ausztrál motoros egy ilyen sérülést és ennyi kihagyást követően milyen teljesítményre képes, illetve, hogy ezzel együtt lehet-e valamiféle befolyása arra, hogy ki nyerje a 2012-es bajnokságot. Pedrosa ugyan korábban elmondta, hogy ő maga nem vár segítséget a regnáló világbajnoktól és sosem kérne csapattársától ilyesmit, azonban valljuk be őszintén, hogy kissé meglepő lenne, ha adott esetben egy szoros küzdelem során Stoner pontokat venne el Pedrosától. A nyilatkozatok alapján egyébként a 26-os rajtszámmal versenyző spanyol pont erre számít, pontosabban arra, hogy ahogyan Lorenozótól és partnerétől sem várhat könyörületet. Hamarosan kiderül tehát, hogy ez valóban így lesz-e, feltéve persze ha Stoner képes lesz tartani a tempót az élmezőnnyel. (Ami azt illeti meglepő lenne ha nem így történne, pláne ha azt nézzük, hogy Indianapolisban egy nappal a bokatörését és szalagszakadását követően negyedik lett az ausztrál.)
 
Stoner itt már lehet azon a töri a fejét, hogy hogyan nehezi majd meg Motegiben Lorenzo és Pedrosa versenyét

Casey Stoner visszatérése mellett azért nyilván nagy felhajtás övezi majd Lorenzo és Pedrosa párharcát is, habár nem tudni, hogy ezúttal is sor kerül-e egyáltalán ilyesmire (gondolunk itt a közvetlen küzdelemre), hiszen akárcsak az aragóni, úgy a japán ring is inkább a Honda pályája. Az elmúlt évekhez képest sokat javult ugyan a Yamaha a kigyorsításokon, ami egy „stop and go” jellegű aszfaltcsíkon fontos tényező, azonban a motorerő tekintetében a Honda még mindig a hangvillások előtt jár, ha pedig ezt képesek a kanyarkijáratoknál kamatoztatni egy jó elektronikai beállításnak köszönhetően akkor akár döntő előnybe is kerülhetnek a rivális japán márkával szemben. Végül, de nem utolsó sorban tegyünk említést a ducatisokról is, akik elég szerencsétlen hétvégét zártak legutóbb a nagyszerűen sikerült misanói nagydíjat követően. Tavaly elviekben feküdt a bolognaiak motorjának Motegi, valamint az azt megelőző esztendőkben is, így kíváncsian várjuk, hogy az új vázzal együtt mire lesz képes Rossi és Hayden ezen a pályán.
 
(Megjegyzés: A hétvége eseményeinek pontos időpontjairól csütörtökön számolunk majd be egy külön cikk keretein belül.)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: