Jegyek

Futamelőzetes – Moszkva

WTCC
Futamelőzetes – Moszkva
2014.06.04. 10:57
Bár Oroszország mostanság nem feltétlen pozitív kontextusban szerepel a hírekben, most mégis kellemesebb okból láthatjuk majd a tévében: a túraautó-világbajnokság mezőnye a hétvégén a Moscow Racewayen mérkőzik meg egymással. A nagy kérdés továbbra is az: sikerül-e valakinek közel férkőzni a Citroënekhez, illetve a döcögős kezdés után magára talál-e Yvan Muller?
 
Ahogy a verseny, úgy maga a pálya sem tekinthet vissza nagy múltra: az építkezést 2008 szeptemberében kezdték meg Hermann Tilke tervei alapján, és némi leállás után végül 2012-ben rendezték meg az első rendezvényt a pályán. Mint minden modern aszfaltcsíkon, ezen is többféle vonalvezetés alakítható ki, a WTCC egy 15 kanyarból álló, 3995 méter hosszú verziót használ. A pálya karakterisztikája szöges ellentétben áll a Salzburgringgel: itt inkább a kanyarok dominálnak, a leghosszabb egyenes (ami nem egyezik meg a célegyenessel) 875 méter hosszú. Tavaly meglehetősen eseménydús futamokat láthattunk, reméljük, ez idén sem lesz másként.
 
Az ember hajlamos ilyenkor elkezdeni számolni, hogy itt vajon meg lehet-e fogni a Citroëneket, de az igazság az, hogy a francia márka pilótái ott és úgy gázolnak át a mezőnyön, ahogy akarnak. Egyetlen aprócska ok azért lehet a bizakodásra: Gianni Morbidellinek már sikerült egyszer legyőznie őket, méghozzá itt nálunk a Hungaroringen, ami szintén nem a hosszú egyeneseiről híres. Az olasz pilóta ráadásul a Salzburgringen is előttük (vagy legalábbis hozzájuk közel) lehetett volna, ha egy időmérős szabálytalanság miatt nem sorolják hátra a rajtrácson. Persze a sikernek ára van: ezúttal a Chevrolet és a Honda is kapott 20-20 kiló pluszsúlyt a Citroën szokásos 60 kilója mellé.

Lópeznek eddig kijött a lépés – ez így marad a továbbiakban is, vagy fordul a kocka és Muller örülhet majd?
 
Yvan Muller az osztrákoknál ismét nullázott a második futamon, ráadásul önhibáján kívül, amiért kissé morcos volt Lópezre, aki szerinte elindította a kieséséért felelős balesetet. A négyszeres világbajnok továbbra is arra panaszkodik, hogy nem igazán szokta meg ezeket az autókat, és idén tényleg mintha kizökkent volna a szokásos ritmusából. Persze még fordulhat a kocka, de egyelőre az argentin van jobb helyzetben, Loeb pedig szorosan Mullerre tapadva vár a lepattanóra, így ha a győztes márka nem is kérdés, a győztes személyéért még lehet izgulni. Ezen a hétvégén bemutatkozik a negyedik Citroën is a kínai Ma Qing Huával a volán mögött, és noha az elmúlt hetekben járt már a csapat központjában, a pálya ismeretlen lesz számára, így kíváncsian várjuk, mire lehet képes nagynevű csapattársai ellen. Ugyanilyen érdeklődéssel tekintünk a Chevykre, azon belül is legfőképp Morbidellire, aki az utóbbi időben egyre inkább ráncigálta a franciák bajszát. Bizakodhatnak a Hondánál is, a finoman szólva sem nekik kedvező Salzburgringről dupla dobogóval távozhattak, és Michelisz Norbi negyedik helye is igen szép eredmény. A Moscow Raceway valamivel jobban fekszik az autónak, joggal reménykedhetnek egy újabb jó eredményben. A Lada egyetlen öröme csupán a hazai közönség lehet, továbbra is problémák vannak az autókkal, fejlesztés pedig csak az argentin fordulóra érkezik előreláthatóan. A magyar színeket ezúttal csupán a Zengő Motorsport és Michelisz Norbi fogja képviselni, a hétvégén ugyanis az egyetlen betétprogram az orosz túraautó bajnokság lesz. A hétvége menetrendje itt érhető el.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: