Jegyek

Futamelőzetes – Moszkva

Superbike
Futamelőzetes – Moszkva
2012.08.21. 12:15
A hétvégén kerül megrendezésre a Superbike világbajnokság idei tizenegyedik fordulója, a moszkvai nagydíj, amely egy teljesen új helyszínnel és egyben pályával kecsegtet a sorozat részvevői számára.
 
Bátran állíthatjuk, hogy ennyire keleten még egyik motoros világbajnoki sorozat sem járt, legalábbis ami Európát illeti, így már csak ebből a szempontból is igen különlegesnek ígérkezik a Superbike történetének első orosz nagydíja, amely nem messze Moszkvától kerül majd megrendezésre. A nemrégiben épült pálya közel négy kilométer hosszú (legalábbis az a vonalvezetés, amit a Superbike fog használni, hiszen egyébként 4070 méter a ring maximális hosszúsága.) és tizenhét kanyar található rajta, amelyből tíz balos, hét pedig jobbos. Magára az aszfaltcsík szélességére bizonyára nemigen lesz panaszuk a pilótáknak, hiszen 12 és 21 méter között mozog a pálya egyes részeitől függően. (A 873 méteres célegyenesben például 15 méter széles a ring.) A moszkvai aszfaltcsík első ránézésére technikásnak és motorerőt igénylőnek egyaránt mondható, hiszen a hosszú egyenese mellett számos egymást követő, illetve egymásba vezető kanyarok sorakoznak. Ahogyan egyébként azt feljebb is említettük, a pálya teljesen új lesz a Superbike versenyzői számára, ami talán a szokásosnál egy kicsivel több esélyt adhat a gyengébb technikai háttérrel rendelkező pilótáknak, habár meg kell jegyezni, hogy szerdán egy teszt keretein belül már elkezdik a motorosak elsajátítani a ring vonalvezetését. (Moszkvában mellesleg csak a Superbike és a Supersport mezőnye gurul majd pályára, vagyis a Superstock1000-es géposztályt, ahol Győrfi Alen is szerepel, ezúttal nem láthatjuk majd.)
Hossz: 3.931 m
Leghosszabb egyenes 873 m
Szélesség: 12 - 21 m
Balkanyarok: 10
Jobbkanyarok: 7
Építve: 2011
 
Superbike
 
Köszönhetően a hihetetlenül izgalmas silverstone-i futamoknak a világbajnokság szempontjából igen fontos verseny lehet a moszkvai, hiszen az összetettben Marco Melandri olyannyira megközelítette az élen álló Max Biaggit, hogy az orosz nagydíj után már a BMW olasz motorosa lehet az élen. Kettejük közt mindössze 10,5 pont a különbség, miközben csak a hétvégi viadalokon 50 egységet lehet gyűjteni az azt követő három nagydíjról már nem is beszélve, amelyeken összesen további 150 pontot szerezhet az, aki mondjuk mindent megnyeri. Elnézve azonban a szezon eddigi alakulását, ilyesmire aligha lehet esély, hiszen minden futamon legalább öt pilóta (Biaggi, Melandri, Sykes, Rea, és Checa) száll harcba a győzelemért. A legtöbb elsőséget egyébként eddig Melandri szerezte idén, szám szerint ötöt, mégsem ő vezeti a tabellát, hanem a négy győzelemmel rendelkező Biaggi, aki leszámítva a silverstone-i versenyeket, eddig egész évben igen kiegyensúlyozottan versenyzett.
 
A képen ugyan Melandri van előrébb, de a bajnokságot egyelőre Biaggi vezeti

Ezt az is jól bizonyítja, hogy a regnáló világbajnok Carclos Checának is négy diadala van idén – akárcsak Biagginak – mégis jócskán, 49,5 ponttal van lemaradva olasz riválisától. Habár a spanyol hátránya nem behozhatatlan, az biztos több nullás futamot nemigen engedhet meg magának, pláne ha komolyan gondolja a címvédést. És akkor még nem beszéltünk Sykes-ról, aki akár már most is megkaphatná a „Superpole király” címet, hiszen már annyi rajtelsőséget (hetet) szerzett idén. Végül, de nem utolsó sorban szót kell ejteni Jonathan Rea-ról is, hiszen bár az angol nyert már két versenyt ebben az évadban, mégis úgy tűnik, hogy neki már nemigen lehet beleszólása a vb-cím sorsába. A hondás motoros pár futamon még okozhat meglepetéseket a többieknek. azonban hosszú távon aligha lesz képes eséllyel harcba szállni a pontverseny első három helyezettjével.
 
Supersport
 
A hatszázasok világbajnoki mezőnyében a hazai motorsport szurkolókat bizonyára sokkal inkább a magyar versenyzők sorsa és eredményei érdeklik, mint az összetett élén harcoló versenyzőké, azonban ettől függetlenül is szót kell ejteni arról, hogy minden valószínűség szerint a Sofuoglu, Cluzel, Löwes és Foret négyes között dől majd el a bajnoki cím sorsa. Eddig mindannyian képesek voltak két-két futamot nyerni, vagyis jelen pillanatban nem a győzelmek száma a meghatározó abból a szempontból, hogy melyikük áll előkelőbb helyen az összetettben. A legelőnyösebb helyzetben kétségkívül Kenan Sofugolu van, aki Moszkvában bizonyára növelni szeretné majd előnyét az őt üldöző Löwes-szel szemben, aki egy évvel ezelőtt, akkor még újoncként hívta fel magára a figyelmet azzal, hogy kapásból tartani tudta a lépést a mezőny elejével. Mivel akkor még nem lehetett tudni, hogy Sofuoglu a Moto2-ből visszatér a Supersportba, ezért Löwest mondták a 2012-es vb cím egyik nagy esélyesének, amire nem is nagyon akar rácáfolni az angol.
 
Amennyiben Sofuoglu (54-es rajtszámmal) lesz idén a végső győztes, ő lehet a Supersport történetének első olyan versenyzője, akinek háromszor sikerül megszerznie a bajnoki címet a sorozatban

Egyébként a szezon első felében még úgy tűnt, hogy a Supersport veterán, Fabien Foret is ott lehet a tűzközelben, azonban ahogy teltek a futamok, úgy maradt le egyre inkább a francia. Ami pedig a magyar versenyzőket illeti: Ahogyan azt feljebb is említettük már, a top csapatokéhoz képest gyengébb technikai háttérrel versenyző pilóták számára talán jól jöhet az újdonság ereje, amivel a moszkvai aszfaltcsík hat, hiszen egyik csapatnak sincsenek az előző évekre visszamenően adatai a pályával kapcsolatban, így a szerdai teszten mindenki nulláról kezdi majd meg a munkát. Ez talán Tóth Iminek, Németh Balázsnak és Talmácsi Gábornak is egy kis előnyt jelenthet, illetve lehetőséget arra, hogy megpróbáljanak közelebb csúszni az élmezőnyhöz. A magyar versenyzők korábban már bizonyították, hogy ha a motorjuk jó, valamint a szerencse (ez sajnos nem sokszor fordult elő) és a körülmények is nekik kedveznek, akkor akár a legjobbak között is lehetnek. Lásd Németh Balázs imolai hetedik helye, Tóth Imi monzai negyedik pozíciója, vagy Talmácsi kilencedik helyezése Aragónban.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: