Jegyek

Futamelőzetes – Moszkva

Superbike
Futamelőzetes – Moszkva
2012.08.21. 12:15
A hétvégén kerül megrendezésre a Superbike világbajnokság idei tizenegyedik fordulója, a moszkvai nagydíj, amely egy teljesen új helyszínnel és egyben pályával kecsegtet a sorozat részvevői számára.
 
Bátran állíthatjuk, hogy ennyire keleten még egyik motoros világbajnoki sorozat sem járt, legalábbis ami Európát illeti, így már csak ebből a szempontból is igen különlegesnek ígérkezik a Superbike történetének első orosz nagydíja, amely nem messze Moszkvától kerül majd megrendezésre. A nemrégiben épült pálya közel négy kilométer hosszú (legalábbis az a vonalvezetés, amit a Superbike fog használni, hiszen egyébként 4070 méter a ring maximális hosszúsága.) és tizenhét kanyar található rajta, amelyből tíz balos, hét pedig jobbos. Magára az aszfaltcsík szélességére bizonyára nemigen lesz panaszuk a pilótáknak, hiszen 12 és 21 méter között mozog a pálya egyes részeitől függően. (A 873 méteres célegyenesben például 15 méter széles a ring.) A moszkvai aszfaltcsík első ránézésére technikásnak és motorerőt igénylőnek egyaránt mondható, hiszen a hosszú egyenese mellett számos egymást követő, illetve egymásba vezető kanyarok sorakoznak. Ahogyan egyébként azt feljebb is említettük, a pálya teljesen új lesz a Superbike versenyzői számára, ami talán a szokásosnál egy kicsivel több esélyt adhat a gyengébb technikai háttérrel rendelkező pilótáknak, habár meg kell jegyezni, hogy szerdán egy teszt keretein belül már elkezdik a motorosak elsajátítani a ring vonalvezetését. (Moszkvában mellesleg csak a Superbike és a Supersport mezőnye gurul majd pályára, vagyis a Superstock1000-es géposztályt, ahol Győrfi Alen is szerepel, ezúttal nem láthatjuk majd.)
Hossz: 3.931 m
Leghosszabb egyenes 873 m
Szélesség: 12 - 21 m
Balkanyarok: 10
Jobbkanyarok: 7
Építve: 2011
 
Superbike
 
Köszönhetően a hihetetlenül izgalmas silverstone-i futamoknak a világbajnokság szempontjából igen fontos verseny lehet a moszkvai, hiszen az összetettben Marco Melandri olyannyira megközelítette az élen álló Max Biaggit, hogy az orosz nagydíj után már a BMW olasz motorosa lehet az élen. Kettejük közt mindössze 10,5 pont a különbség, miközben csak a hétvégi viadalokon 50 egységet lehet gyűjteni az azt követő három nagydíjról már nem is beszélve, amelyeken összesen további 150 pontot szerezhet az, aki mondjuk mindent megnyeri. Elnézve azonban a szezon eddigi alakulását, ilyesmire aligha lehet esély, hiszen minden futamon legalább öt pilóta (Biaggi, Melandri, Sykes, Rea, és Checa) száll harcba a győzelemért. A legtöbb elsőséget egyébként eddig Melandri szerezte idén, szám szerint ötöt, mégsem ő vezeti a tabellát, hanem a négy győzelemmel rendelkező Biaggi, aki leszámítva a silverstone-i versenyeket, eddig egész évben igen kiegyensúlyozottan versenyzett.
 
A képen ugyan Melandri van előrébb, de a bajnokságot egyelőre Biaggi vezeti

Ezt az is jól bizonyítja, hogy a regnáló világbajnok Carclos Checának is négy diadala van idén – akárcsak Biagginak – mégis jócskán, 49,5 ponttal van lemaradva olasz riválisától. Habár a spanyol hátránya nem behozhatatlan, az biztos több nullás futamot nemigen engedhet meg magának, pláne ha komolyan gondolja a címvédést. És akkor még nem beszéltünk Sykes-ról, aki akár már most is megkaphatná a „Superpole király” címet, hiszen már annyi rajtelsőséget (hetet) szerzett idén. Végül, de nem utolsó sorban szót kell ejteni Jonathan Rea-ról is, hiszen bár az angol nyert már két versenyt ebben az évadban, mégis úgy tűnik, hogy neki már nemigen lehet beleszólása a vb-cím sorsába. A hondás motoros pár futamon még okozhat meglepetéseket a többieknek. azonban hosszú távon aligha lesz képes eséllyel harcba szállni a pontverseny első három helyezettjével.
 
Supersport
 
A hatszázasok világbajnoki mezőnyében a hazai motorsport szurkolókat bizonyára sokkal inkább a magyar versenyzők sorsa és eredményei érdeklik, mint az összetett élén harcoló versenyzőké, azonban ettől függetlenül is szót kell ejteni arról, hogy minden valószínűség szerint a Sofuoglu, Cluzel, Löwes és Foret négyes között dől majd el a bajnoki cím sorsa. Eddig mindannyian képesek voltak két-két futamot nyerni, vagyis jelen pillanatban nem a győzelmek száma a meghatározó abból a szempontból, hogy melyikük áll előkelőbb helyen az összetettben. A legelőnyösebb helyzetben kétségkívül Kenan Sofugolu van, aki Moszkvában bizonyára növelni szeretné majd előnyét az őt üldöző Löwes-szel szemben, aki egy évvel ezelőtt, akkor még újoncként hívta fel magára a figyelmet azzal, hogy kapásból tartani tudta a lépést a mezőny elejével. Mivel akkor még nem lehetett tudni, hogy Sofuoglu a Moto2-ből visszatér a Supersportba, ezért Löwest mondták a 2012-es vb cím egyik nagy esélyesének, amire nem is nagyon akar rácáfolni az angol.
 
Amennyiben Sofuoglu (54-es rajtszámmal) lesz idén a végső győztes, ő lehet a Supersport történetének első olyan versenyzője, akinek háromszor sikerül megszerznie a bajnoki címet a sorozatban

Egyébként a szezon első felében még úgy tűnt, hogy a Supersport veterán, Fabien Foret is ott lehet a tűzközelben, azonban ahogy teltek a futamok, úgy maradt le egyre inkább a francia. Ami pedig a magyar versenyzőket illeti: Ahogyan azt feljebb is említettük már, a top csapatokéhoz képest gyengébb technikai háttérrel versenyző pilóták számára talán jól jöhet az újdonság ereje, amivel a moszkvai aszfaltcsík hat, hiszen egyik csapatnak sincsenek az előző évekre visszamenően adatai a pályával kapcsolatban, így a szerdai teszten mindenki nulláról kezdi majd meg a munkát. Ez talán Tóth Iminek, Németh Balázsnak és Talmácsi Gábornak is egy kis előnyt jelenthet, illetve lehetőséget arra, hogy megpróbáljanak közelebb csúszni az élmezőnyhöz. A magyar versenyzők korábban már bizonyították, hogy ha a motorjuk jó, valamint a szerencse (ez sajnos nem sokszor fordult elő) és a körülmények is nekik kedveznek, akkor akár a legjobbak között is lehetnek. Lásd Németh Balázs imolai hetedik helye, Tóth Imi monzai negyedik pozíciója, vagy Talmácsi kilencedik helyezése Aragónban.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: