Jegyek

Futamelőzetes – Monza

Superbike
Futamelőzetes – Monza
2013.05.09. 12:15
A Supersport világbajnokság idei negyedik fordulóját rendezik a hétvégén, amelyre az olaszországi Monzában kerül majd sor.
 
A monzai aszfaltcsík 1990 óta szerepel a Superbike világbajnokság versenynaptárában, így már csak a sorozat szempontjából is nagy múltra tekint vissza az egyébként nemkülönben legendás pálya. A közel hat kilométeres ring legfőbb jellegzetessége a sebesség, vagyis a hosszú egyenesek, illetve az azokat összekötő sikánok, valamint a híres parabolica kanyar, amely gyakorlatilag az utolsó forduló a célegyenes előtt. A végsebesség tehát minden szempontból meghatározó jellegű Monzában, azonban nem szabad megfeledkezni a sikánokról, valamint az egyes kanyarok előtti kemény féktávokról sem, amely stabil motort és jól működű futóművet követel meg. A rajtot követően az egyes kanyar, illetve egyben az első sikán kritikus pont szokott lenni a versenyek kezdetén, hiszen szinte bezuhannak a motorosok a pályán ezen részére, miközben javában zajlanak a pozícióharcok, hiszen mindenki a lehető legjobb íven, több helyet nyerve szeretne elfordulni. Hasonlóképpen – szoros befutó esetén – meghatározó a már említett utolsó kanyar, a parabolica, illetve az azt megelőző féktáv, hiszen ha azt valaki elrontja, akkor nagy valószínűséggel a parabolicát sem tudja az ideális íven venni, ez pedig jelentős időveszteséggel járhat.
Hossz: 5.777 m
Leghosszabb egyenes 1.195 m
Szélesség: 13 m
Balkanyarok: 5
Jobbkanyarok: 8
Építve: 1922
 
Superbike
 
A legutóbbi, asseni forduló inkább a semleges szurkolóknak kedvezett, ha lehet ilyet mondani, hiszen a világbajnoki pontversenyben jelenleg hárman is holtversenyben állnak a második pozícióban, miközben Guintoli 28 pontos előnnyel vezeti az összetettet. Ha pedig már itt tartunk, akkor el kell mondani, hogy megszakadt az Aprilia francia versenyzőjének nagyszerű sorozata, vagyis, hogy rendre a legjobb háromban, a dobogón zár, ugyanis a második asseni futamon csak a hatodik tudott lenni. Ettől függetlenül is azonban igen kiegyensúlyozott teljesítményről tett eddig tanúbizonyságot az 50-es rajtszámmal versenyző pilóta, pláne, ha azt nézzük, hogy a Laverty, Sykes, Melandri hármast ítélték meg a szezon kezdte előtt a vb-cím fő aspiránsainkat.
 
Guintoli magabiztosan vezeti a bajnoki pontversenyt

A BMW olasz pilótája ehhez képest lényegében már az első verseny óta csak szenved, vállsérülése pedig jócskán rányomja bélyegét a szereplésére, így Melandri neve nem is látható a pontverseny legjobb öt helyezettje között. Annáé nagyobb meglepetés viszont Chaz Davies, aki talán ismét mutathat valamit Monzában, ugyanis a kiválóan sikerült aragóni viadalt követően Assenben még csak a dobogós helyek sorsába sem tudott beleszólni az angol. A BMW-nek viszont kimondottan feküdhet a monzai aszfaltcsík, akárcsak az Apriliáknak és mintegy fekete lóként ott van még a Kawasaki és Tom Sykes. A tavaly világbajnoki második helyezett pilóta Assenben ugyan megkezdte a felzárkózást, azonban ezt folytatni is kellene és mivel a monzai egy a holland ringtől jelentősen különböző pálya, így érdekes lesz figyelni, hogy ezúttal is képes lesz-e hasonlóan jól menni az angol.
 
Supersport
 
A Supersport világbajnokság alakulása eddig a vártakhoz képest kissé talán meglepően, azonban annál inkább változatosan és egyben izgalmasan alakul, hiszen a háromszoros világbajnok, Kenan Sofuoglu aragóni nullázásából kifolyólag többen is vérszemet kaptak a mezőnyből. Jelenleg a 2002-es Supersport világbajnok, Fabien Foret vezeti a pontversenyt, aki a maga negyven évével idén még negyediknél rosszabb helyen nem ért célba, így egyelőre megtérülni látszik a francia kiegyensúlyozott teljesítménye. Szintén kellemes meglepetés az újonc, Michael van der Mark kiváló szereplése, mivel a fiatal holland motoros mindössze öt ponttal van lemaradva Foret-től és négy egységgel előzi meg a legutóbb diadalmaskodó Löwest, illetve szezonnyitó győztesét Kenan Sofuoglut. A monzai aszfaltcsík a hosszú egyenesek miatt elviekben jobban kedvez a motorerejéről híres Kawasakinak, vagyis a Yamaha és a Honda kisebb fajta lépéshátrányban lehet a zöldekhez képest, azonban Löwes és csapata talán valamilyen módon képes lehet kompenzálni ezt a fajta lemaradást.
 
Egyelőre úgy néz ki, hogy a jelenleg 40 éves Fabien Foret-val komolyan számolni kell majd a világbajnoki címet illetően

A magyar versenyzők részéről ismét teljes lesz a létszám, hiszen Talmácsi Gábor és Németh Balázs mellett az Aragónban kulcscsonttörést szenvedő Tóth Imre is rajthoz áll majd Monzában. A Racing team Tóth motorosa a Barcelonában végrehajtott operációja óta dolgozik azon, hogy minél jobb kondiban legyen az olaszországi fordulóra, így remélhetőleg tisztességgel helyt tud majd állni folyamatosan gyógyuló sérülése ellenére is. Tóth Imihez hasonlóan Németh és Talma is idei első világbajnoki pontjaira hajt, akárcsak a Superstock100-ben induló Győrfi Alen, aki tovább folytatja a BMW-vel való ismerkedést. A hétvégén egyébként Sebestyén Petinek és Bódis Richárdnak is szoríthatunk majd, akik a European Junior Cup-ban állnak rajthoz.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:

Péntek (2013. május 10.)
 
10:00 – 10:45 Első szabadedzés (Supersport)
11:00 – 11:30 Első szabadedzés (Superstock 1000)
11:45 – 12:30 Első szabadedzés (Superbike)
 
13:45 – 14:30 Első időmérő (Supersport)
14:45 – 15:15 Első időmérő (Superstock 1000)
15:30 – 16:15 Első Időmérő (Superbike)

 
Szombat (2013. május 11.)
 
09:00 – 09:30 Második szabadedzés (Superstock 1000)
09:45 – 10:30 Második Időmérő (Superbike)
10:45 – 11:30 Második szabadedzés (Supersport)
12:30 – 13:15 Második szabadedzés (Superbike)
 
15:00 – 15:50 Superpole (Superbike)
16:05 – 16:50 Második Időmérő (Supesport)
17:05 – 17:35 Második Időmérő (Superstock 1000)

 
Vasárnap (2013. május 12.)
 
09:00 – 09:10 Warm Up (Superstock 1000)
09:20 – 09:35 Warm Up (Superbike)
09:45 – 10:00 Warm Up (Supersport)
 
10:30 Futam (Superstock 1000)
12:00 Első Futam (Superbike)
13:30 Futam (Supersport)
14:35 Futam (European Junior Cup)
15:30 Második Futam (Superbike)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: