Jegyek

Futamelőzetes – Misano

MotoGP
Futamelőzetes – Misano
2013.09.12. 13:43
A hétvégén a MotoGP 2013-as szezonjának tizenharmadik futama, a misanói nagydíj, kerül megrendezésre, amely pálya 2007 óta tagja ismét a világbajnokság kalendáriumának.
 
A misanói aszfaltcsík 1969 épült, azóta pedig számtalan alkalommal rendeztek rajta motoros világbajnoki futamokat. Az 1980-as és ’90-es évek elején állandó versenyhelyszíne volt a MotoGP-nek, azonban 1993-ban a legendás Wayne Rainey baleste (az amerikai motoros mellkastól lefelé lebénult) jó időre véget vetett a pálya MotoGP-s pályafutásának. Azok után aztán, hogy a biztonsági előírásoknak megfelelően átalakították a ringet, 2007-ben újfent ellátogatott a mezőny a pályára, azóta pedig minden évben visszatér a világbajnokság az aszfaltcsíkra. Sajnos azonban az igazán szigorú biztonsági követelmények ellenére is egy tragikus pálya maradt a misanoi, gondolunk itt Shoya Tomizawa 2010-es halálos balesetére. Ezen felül meg kell még említeni, hogy a pálya egy ideje hivatalosan is Marco Simoncelli nevét viseli, aki még 2011. október 23-án hunyt el a malajziai versenyhétvége során. Sajnos tehát elég sok olyan sebet hordoz magán ez az aszfaltcsík, amely igencsak fájó a motorsport rajongók és a MotoGP világa számára, azonban ettől eltekintve egy valóban legendás és nagyszerű pályáról beszélünk.
 
Ami pedig a ring vonalvezetését illeti: Alapjaiban véve egy technikás versenyhelyszínről beszélünk, pláne ami az aszfaltcsík első szektorát illeti. A második rész már valamivel tempósabb, azonban ott is inkább a jó kigyorsításokon, mintsem elsősorban a motorerőn van a hangsúly. (Persze ebből a szempontból az erőátvitel és királykategóriás gépeknél az elektronika kulcsfontosságú.) A versenyzők körében legkedveltebb előzési pontok a célegyenes, illetve a nyolcas kanyar előtti féktávok, azonban számtalanszor bebizonyosodott, hogy a ring többi részén is lehet előzni, úgy mint például a tizennégyes kanyarnál.
Hossz: 4.226 m
Leghosszabb egyenes 565 m
Szélesség: 14 m
Balkanyarok: 6
Jobbkanyarok: 10
Építve: 1969
 
Moto3
 
A Moto3-ban az utóbbi viadal alkalmával tovább nőtt az előnye Luis Salomnak, hiszen a spanyol versenyző a brnói után az angol nagydíjat is megnyerte, így pedig már 26 egység az előnye Maverick Vinales-szel szemben. Persze a világbajnoki cím sorsa még így is nyitottnak mondható, ugyanis a hátralévő hat viadalon összesen 150 pont gyűjthető, azonban Salom riválisai egyértelműen nem engedhetik meg maguknak, hogy hibázzanak. Vinalesnek például így is sokba került, hogy Silverstone-ban lecsúszott a dobogóról, vagyis a Team Calvo versenyzőjének most mindenképpen le kellene győznie Red Bull KTM-es riválisát. És akkor még nem is említettük Alex Rins, aki továbbra is a bajnoki tabella harmadik helyén áll, azonban mindössze hét pont választja el Vinalestől.
 
Rins, Salom és Vinales ismét egymásnak feszül

Az első három helyezett között tehát még bőven lehetnek változások, akárcsak a bajnokság negyedik helyét illetően, hiszen Jonas Folger és Alex Marquez között mindössze három pont különbség van. Utóbbi ráadásul egyre inkább felveszi a világbajnokság tempóját és újonc létére már most tulajdonképpen mindig a dobogóra esélyesek között szerepel. Ezzel szemben Folger nem feltétlenül képes tartani a legjobbakkal a tempót, ami vélhetőleg nem annak tudható be, hogy a német versenyző ne tudna motorozni, hanem, hogy az Aspar csapat által használt Kalex-KTM „csomag” nem annyira versenyképes mint a gyári KTM motorok.
 
Moto2
 
Ahogyan a legkisebbek között Salom, Vinales és Rins között dől majd el a vb-cím sorsa, addig a Moto2-ben szinte borítékolható, hogy Redding, vagy Espargaro lesz a 2013-as szezon legjobbja. Igaz, a mérleg nyelve jelen pillanatban erősen Redding felé hajlik, mivel az angol versenyző harmincnyolc ponttal jár legfőbb riválisa előtt. Az év közepén a Pons Racing motorosa megkezdte ugyan a felzárkózást és már-már úgy tűnt, hogy akár képes lehet felülkerekedni, azonban a nyári szüntetet követően Redding új lendületet vett és az utóbbi versenyeken rendre jobbnak bizonyult Espargarónál. A Marc VDS pilótájának például bizonyára rengeteg önbizalmat adott, hogy képes volt hazai futamát megnyerni, így kétség sem fér hozzá, hogy minden korábbinál elszántabban érkezik a hétvégi nagydíj helyszínére.
 
Jelenleg igencsak Reddingnek áll a zászló, aki legutóbbi nyilatkozatában elmondta, hogy ha lehet még Valencia előtt megnyerné a világbajnoki címet

Nem csak azonban a vb-címért, de a bajnoki harmadik helyért folyó küzdelem is izgalmas lehet, sőt a jelenleg harmadik Rabat könnyen meglepheti csapattársát, mivel idén már nem egyszer bizonyult jobbnak Espargarotól és csak tizenkilenc pont választja el őket egymástól. Az élmezőny állandó résztvevő között egyébként egy-egy jó szerepléssel megkeverhetik a lapokat olyan pilóták, mint Kallio, Aegerter, Nakagami, Zarco, vagy éppen Lüthi, akik tulajdonképpen bármikor képesek lehetnek akár győzelem szintű teljesítményt is nyújtani.
 
MotoGP
 
A legnagyobbak között a hondások és Jorge Lorenzo, valamint vele együtt a Yamaha küzdelmének újabb állomása, vagy ha úgy tetszik epizódja következik. Silverstone-ban a regnáló világbajnok egy rettentő emlékezetes és egyben látványos küzdelem során kerekedett felül Marc Marquezen, akihez így öt ponttal közelebb került ugyan az összetettben, de a spanyol még így is magabiztosa, harminc ponttal vezeti a tabellát csapattársa, Dani Pedrosa előtt. Lorenzo még rosszabb helyzetben van, mivel ő harminckilenc egységes hátrányban foglalja el az összetettbeli harmadik pozíciót, úgyhogy a bajnoki címért való harc szempontjából ezúttal is neki kellene győznie, már ha azt szeretnénk, hogy az utolsó futamok minél izgalmasabbak legyenek.
 
Képes lesz Rossi hazai pályán a Marquez, Pedrosa, Lorenzo trióval tartani?

Természetesen mivel Misanoról van szó, így meg kell említenünk Valentino Rossit is, aki hazai pályán próbálja felvenni a harcot a legjobb hármassal. A „Doktor” természetesen nagyon szeretné az élen haladókkal tartani a tempót és legalább egy dobogós helyet megcsípni, hát még ha Lorenzóval együttműködve a Yamaha netán egy kettős győzelmet tudna aratni. Elméletileg a san-marinói aszfaltcsík jobban fekszik a Yamahának, mint a Hondának, azonban mint azt már idén megszokhattuk, kizárólag erre nemigen lehet alapozni.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:

Péntek (2013. szeptember 13.)
 
09:00 – 09:40 Első szabadedzés (Moto3)
09:55 – 10:40 Első szabadedzés (MotoGP)
10:55 – 11:40 Első szabadedzés (Moto2)
 
13:10 – 13:50 Második szabadedzés (Moto3)
14:05 – 14:50 Második szabadedzés (MotoGP)
15:05 – 16:50 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2012. szeptember 14.)
 
09:00 – 09:40 Harmadik szabadedzés (Moto3)
09:55 – 10:40 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
10:55 – 11:40 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
12:35 – 13:15 Időmérő (Moto3)
13:30 – 14:00 Negyedik szabadedzés (MotoGP
14:10 – 14:25 Első időmérő (MotoGP)
14:35 – 14:50 Második időmérő (MotoGP)
15:05 – 15:50 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2012. szeptember 15.)
 
08:40 – 09:00 Warm Up (Moto3)
09:10 – 09:30 Warm Up (Moto2)
09:40 – 10:00 Warm Up (MotoGP)
 
11:00 Futam (Moto3)
12:20 Futam (Moto2)
14:00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: