Jegyek

Futamelőzetes – Misano

MotoGP
Futamelőzetes – Misano
2013.09.12. 13:43
A hétvégén a MotoGP 2013-as szezonjának tizenharmadik futama, a misanói nagydíj, kerül megrendezésre, amely pálya 2007 óta tagja ismét a világbajnokság kalendáriumának.
 
A misanói aszfaltcsík 1969 épült, azóta pedig számtalan alkalommal rendeztek rajta motoros világbajnoki futamokat. Az 1980-as és ’90-es évek elején állandó versenyhelyszíne volt a MotoGP-nek, azonban 1993-ban a legendás Wayne Rainey baleste (az amerikai motoros mellkastól lefelé lebénult) jó időre véget vetett a pálya MotoGP-s pályafutásának. Azok után aztán, hogy a biztonsági előírásoknak megfelelően átalakították a ringet, 2007-ben újfent ellátogatott a mezőny a pályára, azóta pedig minden évben visszatér a világbajnokság az aszfaltcsíkra. Sajnos azonban az igazán szigorú biztonsági követelmények ellenére is egy tragikus pálya maradt a misanoi, gondolunk itt Shoya Tomizawa 2010-es halálos balesetére. Ezen felül meg kell még említeni, hogy a pálya egy ideje hivatalosan is Marco Simoncelli nevét viseli, aki még 2011. október 23-án hunyt el a malajziai versenyhétvége során. Sajnos tehát elég sok olyan sebet hordoz magán ez az aszfaltcsík, amely igencsak fájó a motorsport rajongók és a MotoGP világa számára, azonban ettől eltekintve egy valóban legendás és nagyszerű pályáról beszélünk.
 
Ami pedig a ring vonalvezetését illeti: Alapjaiban véve egy technikás versenyhelyszínről beszélünk, pláne ami az aszfaltcsík első szektorát illeti. A második rész már valamivel tempósabb, azonban ott is inkább a jó kigyorsításokon, mintsem elsősorban a motorerőn van a hangsúly. (Persze ebből a szempontból az erőátvitel és királykategóriás gépeknél az elektronika kulcsfontosságú.) A versenyzők körében legkedveltebb előzési pontok a célegyenes, illetve a nyolcas kanyar előtti féktávok, azonban számtalanszor bebizonyosodott, hogy a ring többi részén is lehet előzni, úgy mint például a tizennégyes kanyarnál.
Hossz: 4.226 m
Leghosszabb egyenes 565 m
Szélesség: 14 m
Balkanyarok: 6
Jobbkanyarok: 10
Építve: 1969
 
Moto3
 
A Moto3-ban az utóbbi viadal alkalmával tovább nőtt az előnye Luis Salomnak, hiszen a spanyol versenyző a brnói után az angol nagydíjat is megnyerte, így pedig már 26 egység az előnye Maverick Vinales-szel szemben. Persze a világbajnoki cím sorsa még így is nyitottnak mondható, ugyanis a hátralévő hat viadalon összesen 150 pont gyűjthető, azonban Salom riválisai egyértelműen nem engedhetik meg maguknak, hogy hibázzanak. Vinalesnek például így is sokba került, hogy Silverstone-ban lecsúszott a dobogóról, vagyis a Team Calvo versenyzőjének most mindenképpen le kellene győznie Red Bull KTM-es riválisát. És akkor még nem is említettük Alex Rins, aki továbbra is a bajnoki tabella harmadik helyén áll, azonban mindössze hét pont választja el Vinalestől.
 
Rins, Salom és Vinales ismét egymásnak feszül

Az első három helyezett között tehát még bőven lehetnek változások, akárcsak a bajnokság negyedik helyét illetően, hiszen Jonas Folger és Alex Marquez között mindössze három pont különbség van. Utóbbi ráadásul egyre inkább felveszi a világbajnokság tempóját és újonc létére már most tulajdonképpen mindig a dobogóra esélyesek között szerepel. Ezzel szemben Folger nem feltétlenül képes tartani a legjobbakkal a tempót, ami vélhetőleg nem annak tudható be, hogy a német versenyző ne tudna motorozni, hanem, hogy az Aspar csapat által használt Kalex-KTM „csomag” nem annyira versenyképes mint a gyári KTM motorok.
 
Moto2
 
Ahogyan a legkisebbek között Salom, Vinales és Rins között dől majd el a vb-cím sorsa, addig a Moto2-ben szinte borítékolható, hogy Redding, vagy Espargaro lesz a 2013-as szezon legjobbja. Igaz, a mérleg nyelve jelen pillanatban erősen Redding felé hajlik, mivel az angol versenyző harmincnyolc ponttal jár legfőbb riválisa előtt. Az év közepén a Pons Racing motorosa megkezdte ugyan a felzárkózást és már-már úgy tűnt, hogy akár képes lehet felülkerekedni, azonban a nyári szüntetet követően Redding új lendületet vett és az utóbbi versenyeken rendre jobbnak bizonyult Espargarónál. A Marc VDS pilótájának például bizonyára rengeteg önbizalmat adott, hogy képes volt hazai futamát megnyerni, így kétség sem fér hozzá, hogy minden korábbinál elszántabban érkezik a hétvégi nagydíj helyszínére.
 
Jelenleg igencsak Reddingnek áll a zászló, aki legutóbbi nyilatkozatában elmondta, hogy ha lehet még Valencia előtt megnyerné a világbajnoki címet

Nem csak azonban a vb-címért, de a bajnoki harmadik helyért folyó küzdelem is izgalmas lehet, sőt a jelenleg harmadik Rabat könnyen meglepheti csapattársát, mivel idén már nem egyszer bizonyult jobbnak Espargarotól és csak tizenkilenc pont választja el őket egymástól. Az élmezőny állandó résztvevő között egyébként egy-egy jó szerepléssel megkeverhetik a lapokat olyan pilóták, mint Kallio, Aegerter, Nakagami, Zarco, vagy éppen Lüthi, akik tulajdonképpen bármikor képesek lehetnek akár győzelem szintű teljesítményt is nyújtani.
 
MotoGP
 
A legnagyobbak között a hondások és Jorge Lorenzo, valamint vele együtt a Yamaha küzdelmének újabb állomása, vagy ha úgy tetszik epizódja következik. Silverstone-ban a regnáló világbajnok egy rettentő emlékezetes és egyben látványos küzdelem során kerekedett felül Marc Marquezen, akihez így öt ponttal közelebb került ugyan az összetettben, de a spanyol még így is magabiztosa, harminc ponttal vezeti a tabellát csapattársa, Dani Pedrosa előtt. Lorenzo még rosszabb helyzetben van, mivel ő harminckilenc egységes hátrányban foglalja el az összetettbeli harmadik pozíciót, úgyhogy a bajnoki címért való harc szempontjából ezúttal is neki kellene győznie, már ha azt szeretnénk, hogy az utolsó futamok minél izgalmasabbak legyenek.
 
Képes lesz Rossi hazai pályán a Marquez, Pedrosa, Lorenzo trióval tartani?

Természetesen mivel Misanoról van szó, így meg kell említenünk Valentino Rossit is, aki hazai pályán próbálja felvenni a harcot a legjobb hármassal. A „Doktor” természetesen nagyon szeretné az élen haladókkal tartani a tempót és legalább egy dobogós helyet megcsípni, hát még ha Lorenzóval együttműködve a Yamaha netán egy kettős győzelmet tudna aratni. Elméletileg a san-marinói aszfaltcsík jobban fekszik a Yamahának, mint a Hondának, azonban mint azt már idén megszokhattuk, kizárólag erre nemigen lehet alapozni.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:

Péntek (2013. szeptember 13.)
 
09:00 – 09:40 Első szabadedzés (Moto3)
09:55 – 10:40 Első szabadedzés (MotoGP)
10:55 – 11:40 Első szabadedzés (Moto2)
 
13:10 – 13:50 Második szabadedzés (Moto3)
14:05 – 14:50 Második szabadedzés (MotoGP)
15:05 – 16:50 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2012. szeptember 14.)
 
09:00 – 09:40 Harmadik szabadedzés (Moto3)
09:55 – 10:40 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
10:55 – 11:40 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
12:35 – 13:15 Időmérő (Moto3)
13:30 – 14:00 Negyedik szabadedzés (MotoGP
14:10 – 14:25 Első időmérő (MotoGP)
14:35 – 14:50 Második időmérő (MotoGP)
15:05 – 15:50 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2012. szeptember 15.)
 
08:40 – 09:00 Warm Up (Moto3)
09:10 – 09:30 Warm Up (Moto2)
09:40 – 10:00 Warm Up (MotoGP)
 
11:00 Futam (Moto3)
12:20 Futam (Moto2)
14:00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: