Jegyek

Futamelőzetes – Misano

MotoGP
Futamelőzetes – Misano
2012.09.10. 11:01
A hétvégén a MotoGP 2012-es szezonjának tizenharmadik futama, a misanói nagydíj, kerül megrendezésre, amely pálya 2007 óta tagja ismét a világbajnokság kalendáriumának.
 
A misanói aszfaltcsík 1969 épült, azóta pedig számtalan alkalommal rendeztek rajta motoros világbajnoki futamokat. Az 1980-as és ’90-es évek elején állandó versenyhelyszíne volt a MotoGP-nek, azonban 1993-ban a legendás Wayne Rainey baleste (az amerikai motoros mellkastól lefelé lebénult) jó időre véget vetett a pálya MotoGP-s pályafutásának. Azok után aztán, hogy a biztonsági előírásoknak megfelelően átalakították a ringet, 2007-ben újfent ellátogatott a mezőny a pályára, azóta pedig minden évben visszatér a világbajnokság az aszfaltcsíkra. Sajnos azonban az igazán szigorú biztonsági követelmények ellenére is egy tragikus pálya maradt a misanoi, gondolunk itt Shoya Tomizawa 2010-es halálos balesetére. Ezen felül meg kell még említeni, hogy a pálya egy ideje hivatalosan is Marco Simoncelli nevét viseli, aki még 2011. október 23-án hunyt el a malajziai versenyhétvége során. Sajnos tehát elég sok olyan sebet hordoz magán ez az aszfaltcsík, amely igencsak fájó a motorsport rajongók és a MotoGP világa számára, azonban ettől eltekintve egy valóban legendás és nagyszerű pályáról beszélünk.
 
 Ami pedig a ring vonalvezetését illeti: Alapjaiban véve egy technikás versenyhelyszínről beszélünk, pláne ami az aszfaltcsík első szektorát illeti. A második rész már valamivel tempósabb, azonban ott is inkább a jó kigyorsításokon, mintsem elsősorban a motorerőn van a hangsúly. (Persze ebből a szempontból az erőátvitel és királykategóriás gépeknél az elektronika kulcsfontosságú.) A versenyzők körében legkedveltebb előzési pontok a célegyenes, illetve a nyolcas kanyar előtti féktávok, azonban számtalanszor bebizonyosodott, hogy a ring többi részén is lehet előzni, úgy mint például a tizennégyes kanyarnál.
Hossz: 4.226 m
Leghosszabb egyenes 565 m
Szélesség: 14 m
Balkanyarok: 6
Jobbkanyarok: 10
Építve: 1969
 
Moto3
 
A legkisebb géposztályban egyáltalán nem meglepő módon továbbra is a Cortese – Vinales pároson van a hangsúly, hiszen ők ketten vannak közvetlen harcban a világbajnoki címért. Hozzá kell azonban tenni, hogy Luis Salom az indianapolisi győzelmének és a brnói második helyének köszönhetően tizenkilenc pontra megközelítette a bajnoki összetett második pozíciójában álló Maverick Vinalest, akinek nem igazán sikerülnek jól a versenyei az utóbbi időben. A Blusens spanyol versenyzője ugyanis mint tudjuk Indianapolisban nullázott, Csehországban pedig csak a negyedik lett, ami alapjaiban véve nem is lett volna akkor gond, ha nem végez előtte Sandro Cortese. A német motoros ugyanis így tovább tudta növelni előnyét legfőbb ellenfelével szemben, ami mostanra harminckét pontos fórt jelent a világbajnoki éllovasnak.
 
Vinales-nek (25-össel) valamit sürgősen tennie kell, ha nem akarja, hogy a pontversenyben Cortese behozhatatlan előnyre tegyen szert vele szemben

Vinales-nek tehát most mindenképpen meg kellene vernie Cortesét, ha nem az utolsó futamokon szeretne kapkodni, hiszen a versenyek száma vészesen fogy, így egyre inkább csökken annak az esélye, hogy képes lesz behozni német ellenfele folyamatosan növekvő előnyét. Egy évvel ezelőtt egyébként Cortese negyedik, Vinales pedig hetedik lett Misanóban, így ez alapján az előbbinek áll a zászló, persze az előző szezonban produkált eredményeket és erőviszonyokat nem kell készpénznek venni.
 
Moto2
 

A Moto2-ben most már igazából csak az lenne a meglepő, ha nem Marc Marquez nyerné idén a világbajnoki címet, illetve nem ő lenne a soron következő nagydíj favoritja is. Brnóban láthattuk, hogy például hiába tette meg mindent Lüthi annak érdekében, hogy legyőzze a spanyol, a svájci törekvései kudarcba fulladtak, így a 2010-es 125-ös világbajnok további értékes pontokkal gyarapította előnyét a mezőnnyel szemben. Marqueznek így már 48 (!) ponttal vezet a bajnoki tabella második helyezettje, Pol Espargaro előtt, és akkor a többiekről nem is beszéltünk még. Amennyiben Marquez ezúttal képes ötven pont fölé tornázni előnyét, úgy már annak az esélye is fennáll, hogy két futammal a szezon vége előtt világbajnok legyen, ami adott esetben azt jelentené, hogy a spanyol motoros pont Malajziában, ahol tavaly egy igen súlyos szemsérülést szenvedett, szerezné meg a Moto2-es bajnoki címet
 
Marquez (jobbra) továbbra is megállíthatatlannak tűnik

Addig azonban, ahogyan a jó magyar mondás tartja: sok víz lefolyik még a Dunán, egyszóval bármi megtörténhet, pláne, hogy technikai sportról beszélünk. Tény és való azonban, hogy Marquez ellenfeleinek vagy nagyon össze kell kapniuk magukat, vagy a 2010-es 125-ös világbajnoknak kellene néhány szerencsétlen futamot produkálnia ahhoz, hogy a többieknek is legyen esélye. Pár versennyel ezelőtt még úgy tűnt, hogy Espargaro okozhat még fejtörést honfitársának, azonban a Pons Racing motorosa nem tudott olyan kiegyensúlyozott formát produkálni, mint Marquez, így lassacskán lemaradt tőle a pontversenyben. Meglátjuk, hogy mit hoz a folytatás…
 
MotoGP
 
A királykategóriában Casey Stoner kiesésével most már biztosan Pedrosa és Lorenzo között dől majd el a világbajnoki cím sorsa. A korábbiakkal ellentétben azonban jelenleg nem annyira egyértelmű a Yamaha és a 2010-es világbajnok dominanciája (sőt...), hiszen az utóbbi két viadalon Lorenzo kikapott honfitársától. Pedrosa Indianapolisban nagy fölénnyel győzött a bajnoki éllovas előtt, míg Csehországban egy tőle igen szokatlan módon, szoros csatában verte meg Lorenzót, akinek így tizenhárom pontra olvadt az előnye. Egy éve Misanoban nagyszerűen muzsikált a Yamaha, ami talán visszavágási reményt adhat a hangvillásoknak, arról már nem is beszélve, hogy a 2011-es san-marinói viadalt követően a Yamaha egy privát teszt keretin belül tesztelte az idei motorját, amelynek szintén feküdt a misanói aszfaltcsík.
 
Pedrosa (26-ossal) az utóbbi két futamon ugyan felül tudott kerekedni Lorenzón, azonban nem kizárt, hogy a Hondának nehézségei lesznek Misanóban

Mindezek alapján remélhetőleg ismét egy izgalmas csatát látunk majd, bár a Hondának könnyen előfordulhat, hogy lehetnek gondjai a hétvégén. Korábban ugyanis többször is elhangozz, hogy az RC213V-n leginkább a jobbos kanyarokban jelentkezik a „chattering”-ként emlegetett pattogási és vibrációs probléma, Misanoban pedig bőven akad jobbos fordulókból. Egészen pontosan tíz is van a pályán, amivel szemben mindössze hat balos, így nem kizárt, hogy a Hondának fel kell majd kötnie a nadrágját. A dobogós helyek sorsába Stoner hiánya végett még a Tech3 Yamaha duója, Ben Spies, valamint a szatellit hondások szólhatnak még bele. Az, hogy a Ducati hogyan muzsikál majd jó kérdés, hiszen az utóbbi két évben nemigen jöttek be nekik a fejlesztések, amelyek közül néhányat ismét kipróbálnak egy új váz és hátsó felfüggesztés formájában.

(Megjegyzés: A hétvége menetrendjét a hét második felében tesszük közzé egy külön cikk formájában!)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 0
2. V. Rossi Yamaha 0
3. J. Lorenzo Yamaha 0
4. M. Vinales Suzuki 0
5. A. Dovizioso Ducati 0
6. D. Pedrosa Honda 0
7. C. Crutchlow Honda 0
8. P. Espargaro Yamaha 0
9. A. Iannone Ducati 0
10. H. Barbera Ducati 0
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: