Jegyek

Futamelőzetes – Marrakech: „Intézzük el az utcán!”

WTCC
Futamelőzetes – Marrakech: „Intézzük el az utcán!”
2014.04.10. 11:21
A hétvégén végre kezdetét veszi a 2014-es WTCC szezon. Az első helyszín a marokkói Marrakech lesz, ahol a versenyzők mindent megkaphatnak, amire csak vágynak – a bukótereken kívül.
 
2014-re teljesen megújult és átalakult sorozatként vág neki világkörüli útjának a WTCC mezőnye. Az új szabályok mind a technika, mind a hétvége lebonyolítását illetően alaposan felkavarják az egyébként sem nyugodt vizeket, így akik a bajnokság szlogenjét kölcsön véve valódi autókat és valódi versenyzést szeretnének látni, minden bizonnyal alig várják a szezonnyitó versenyeket.
 
A hétvége nagy kérdése, hogy valós-e az újonc Citroen és a többi versenygép közötti különbség, amit a tesztek mutattak. Egy körön alighanem a francia gyár autói verhetetlenek lehetnek, de a verseny egészen más képet is mutathat. Az új autók megbízhatósága a tesztek ellenére mindig kérdőjeles a szezon elején, és akkor még nem is beszéltünk a marokkói utcák pilótacsalogató betonfalairól.

Többen fel is vetették, hogy talán nem a legszerencsésebb a Moulay El Hassan pályán indítani a szezont, főleg úgy, hogy egy hét múlva Franciaországban újra jelenése lesz a mezőnynek. Vigyázni kell tehát a pilótáknak egymásra és a vadonatúj technikára is, mert egy komolyabb baleset könnyen többfutamos kihagyást is eredményezhet.
 
Vessünk hát egy pillantást a pályára, amelyet bevallottan nem annyira kedvelnek a pilóták. A 4545 méter hosszú aszfaltcsíkot 15 kanyar nehezíti, melyek többsége csupán a hosszú egyeneseket megtörő sikán, magas rázókövekkel. Ebből következően sok előzésre nem lehet számítani a versenyek során, a kevés hely miatt viszont a Safety Car szinte biztosan pályára fog majd lépni. A versenyzők a futamokon 14-14 kört fognak majd megtenni a pályán az óramutató járásával ellenkező irányban.

A WTCC 2009-ben látogatott el először Marrakechbe, és azóta minden évben a naptár részét képezte a marokkói városi futam, bár 2011-ben a több arab országon végigsöprő forradalmi hullám miatt elmaradt a megmérettetés. Duplázni még senkinek sem sikerült, vagyis a korábbi nyolc versenyen nyolc különböző pilóta szelte át elsőként a célvonalat. A Chevrolet dominancia azonban egyértelmű, ötször az amerikai márka versenygépét kormányzó pilóta győzedelmeskedett.
 
A pályára kilátogató nézők Mehdi Bennani sikeréért szoríthatnak majd, a marokkói pilóta idén már Hondával próbálhatja meg túlszárnyalni hazai legjobbját, ami egy kilencedik hely, még 2010-ből.
A Zengő Motorsport már a helyszínen
 
A tavalyi hétvége Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport emberfeletti küzdelméről szólt, melyet a technikával és Fortuna istenasszonnyal vívtak, és melyben sajnos a magyar csapat maradt alul. Csak ízelítőül, a szabadedzésen kigyulladt a narancs-fekete Honda, az időmérőn a jobb első felfüggesztés adta meg magát, az első versenyen pedig Monteiro törött féktárcsája vágódott be a Civic motorterébe. Remélhetőleg 2013-ban az összes Marokkóra vonatkozó balszerencséjét letudta a magyar csapat.
 
Az időjárásra várhatóan nem lesz majd panasz, egész hétvégére felhős, ugyanakkor nagyon meleg időre, 30°C feletti hőmérsékletre készülhetnek a résztvevők. A szezon első kvalifikációját szombaton, magyar idő szerint 15:00-tól rendezik, míg a versenyek vasárnap 17:15-kor és 18:15-kor rajtolnak majd el. 
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: