Jegyek

Futamelőzetes – Marrakech: Afrikai utcákon folytatódik a...

WTCC
Futamelőzetes – Marrakech: Afrikai utcákon folytatódik a száguldás
2013.04.01. 09:17
Még alig ocsúdtunk fel a monzai eseményekből, máris itt a folytatás: 2009, 2010 és 2012 után újra Marrakechbe látogat a túraautó-világbajnokság mezőnye. A Chevrolet ellenfelei számára nem túl jó hír, hogy az afrikai utcai pályán az eddigi hat futamból négyet az amerikai gyártó autói nyertek meg, ráadásul tavaly az RML istálló mindkétszer kisajátította a dobogót.
 
Bő egy hete két esős viadallal kezdetét vette a 2013-as WTCC-szezon: akkor még a legendás olaszországi Monzában szaggatták az aszfaltot a négykerekűek, most pedig már Afrikában bőgnek fel a motorok. Éppen ezért, még ha a helyszínt nem is lengi körbe olyan atmoszféra, mint az évadnyitó viadalt, az mindenképp kuriózumnak számít, hogy a fekete kontinensen száguldanak a világbajnokság legjobbjai: jelen pillanatban a WTCC az egyetlen olyan világszintű technikai sportos versenysorozat, amely tiszteletét teszi a földrészen – sem a Forma-1, sem a MotoGP, sem a Superbike világbajnokság, sem a rali-vb kalendáriumában nincs afrikai helyszín.
A marrakechi nyomvonal
 
Bár egyértelműen utcai kialakítású versenypályáról van szó, lassúnak semmiképp sem nevezhető, hiszen az aszfaltcsík nagy részét néhány hosszú egyenes alkotja, amelyeket egy-egy sikán szakít meg és egy-egy visszafordító köt össze. A végsebesség tehát Monzához hasonlóan itt is fontos, a pálya azonban szűk, így nem ritka, hogy biztonsági autós fázisokkal teletűzdelt versenyeket látunk itt. Marrakech egyik fő veszélyforrása az elmúlt években a közeli falak mellett az igen magas rázókövek voltak, amelyek rendre megtréfálták a pilótákat.
Gyakori kép Marokkóban: a safety car vezeti a mezőnyt
 
Olaszországban Yvan Muller és a Chevrolet hengerelt, s a múltat tekintve jó esélyük van arra, hogy ezt a formát Marokkóban is megtartsák, hiszen az eddigi hat versenyből négyet Chevy-vel nyertek meg. 2010 volt a kivétel, amikor Gabriele Tarquini és Andy Priaulx tudott diadalmaskodni a SEAT, illetve a BMW volánjánál. Tavaly viszont totális volt az RML fölénye: az első futamot Alain Menu, a másodikat Muller nyerte, de ami még ijesztőbb: mindkét alkalommal a Rob Huffal kiegészülő trió foglalta el a pódiumot. 2012-ben tehát a Chevrolet-t még az sem hátráltatta, hogy a második futamon a mezőny közepéből kellett előreverekedniük magukat a szűk utcai pályán, azaz Muller ellenfelei idén is retteghetnek.
Tavaly totális volt a Chevrolet-dominancia
 
Ugyanakkor némi esély – vagy inkább remény – mutatkozik arra, hogy ne ismétlődjön meg a tavalyi dominancia, illetve hogy ne csak a többi chevrolet-s csapat szóljon bele az RML mellett a legjobb helyek sorsába. Makaóban, amely szintén városi pálya, a JAS Motorsport már az előző szezonzáró során dobogóra állhatott még a tavalyi autóval, így talán a 2013-as Honda Civic is képes lehet arra, hogy Tarquinivel és Monteiróval, valamint Michelisz Norberttel a volánnál felvegye a harcot a Chevy-kkel – persze csak akkor, ha a súlyos monzai problémákat, különös tekintettel a végsebességet érintő gondokra, valamint a Zengő Motorsportot sújtó műszaki hibákra, sikerült orvosolni a szűk két hét alatt.
Ha a Hondának sikerül megoldást találni a Monzában jelentkező hibákra, akkor mind a gyári pilóták, mind Michelisz Norbert jó eredményt érhet el Marrakechben
 
Nem csak a hondásoktól várhatjuk, hogy megszorongassák Mulleréket: a SEAT-tal kifejezetten jól ment az idénynyitón Oriola, valamint René Münnich csapatfőnöket leszámítva az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport pilótái, Marc Basseng és Rob Huff. Előbbi talán a monzai viadalok legnagyobb pozitív meglepetése volt azzal, hogy a második futamon kis híján lenyomta Tarquinit a harmadik helyért folyó csatában, míg Huff – aki 2009-ben a legelső marrakechi futamot is megnyerte – az elrontott kvalifikáció után szintén jó tempót diktált vasárnap.
Ha nem látunk ilyen eseményeket a Lada háza táján, talán az oroszok valódi erejére is fény derülhet
 
A BMW nem volt igazán erős, de ez részben annak is volt köszönhető, hogy az esőben köztudottan nem muzsikálnak jól a hátsókerék-meghajtású kocsik. Marokkóban szinte kizárt, hogy megérkezzen a csapadék, így talán a BMW-k is valamivel erősebb produkciót mutathatnak, de akikre igazán kíváncsiak lehetünk, az a Lada. Az oroszok Dudukalo időmérős hibája után rajthoz sem álltak végül vasárnap, ráadásul a két forduló közötti szünetben le is váltották a pilótát, akinek a helyét a fiatal Mihail Kozlovszkij veszi át Marrakechben. A csapatra mindenképp érdemes lesz odafigyelni, különösen James Thompsonra, aki a monzai kvalifikáción a törött autóval is a kilencedik legjobb időt futotta. Ha ezt a teljesítményt egy problémamentes hétvégére is át tudja menteni, láthatunk még meglepetést a Ladától.
Mehdi Bennani (jobbról) a hazaiak kedvence, legelső alkalommal rögtön nyert a Yokohama Trophy-ban
 
Végezetül érdemes még szót ejteni a hazaiak kedvencéről, Mehdi Bennaniról. A marokkói a Proteam Racing BMW-jét terelgeti, s egyértelműen szeretne jó eredményeket elérni vele hazai pályáján, amelyen már rögtön első alkalommal győzedelmeskedni tudott a Yokohama Trophy-ban. A versenyzőt valóságos nemzeti hősnek tekintik odahaza, így vélhetően garantált lesz a magas nézőszám és a remek hangulat a hétvége során – még ha a bő egy hónap múlva esedékes hungaroringi fordulót és Michelisz Norbi rajongótáborát nem is tudják felülmúlni.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: