Jegyek

Futamelőzetes – Marrakech: Afrikai utcákon folytatódik a...

WTCC
Futamelőzetes – Marrakech: Afrikai utcákon folytatódik a száguldás
2013.04.01. 09:17
Még alig ocsúdtunk fel a monzai eseményekből, máris itt a folytatás: 2009, 2010 és 2012 után újra Marrakechbe látogat a túraautó-világbajnokság mezőnye. A Chevrolet ellenfelei számára nem túl jó hír, hogy az afrikai utcai pályán az eddigi hat futamból négyet az amerikai gyártó autói nyertek meg, ráadásul tavaly az RML istálló mindkétszer kisajátította a dobogót.
 
Bő egy hete két esős viadallal kezdetét vette a 2013-as WTCC-szezon: akkor még a legendás olaszországi Monzában szaggatták az aszfaltot a négykerekűek, most pedig már Afrikában bőgnek fel a motorok. Éppen ezért, még ha a helyszínt nem is lengi körbe olyan atmoszféra, mint az évadnyitó viadalt, az mindenképp kuriózumnak számít, hogy a fekete kontinensen száguldanak a világbajnokság legjobbjai: jelen pillanatban a WTCC az egyetlen olyan világszintű technikai sportos versenysorozat, amely tiszteletét teszi a földrészen – sem a Forma-1, sem a MotoGP, sem a Superbike világbajnokság, sem a rali-vb kalendáriumában nincs afrikai helyszín.
A marrakechi nyomvonal
 
Bár egyértelműen utcai kialakítású versenypályáról van szó, lassúnak semmiképp sem nevezhető, hiszen az aszfaltcsík nagy részét néhány hosszú egyenes alkotja, amelyeket egy-egy sikán szakít meg és egy-egy visszafordító köt össze. A végsebesség tehát Monzához hasonlóan itt is fontos, a pálya azonban szűk, így nem ritka, hogy biztonsági autós fázisokkal teletűzdelt versenyeket látunk itt. Marrakech egyik fő veszélyforrása az elmúlt években a közeli falak mellett az igen magas rázókövek voltak, amelyek rendre megtréfálták a pilótákat.
Gyakori kép Marokkóban: a safety car vezeti a mezőnyt
 
Olaszországban Yvan Muller és a Chevrolet hengerelt, s a múltat tekintve jó esélyük van arra, hogy ezt a formát Marokkóban is megtartsák, hiszen az eddigi hat versenyből négyet Chevy-vel nyertek meg. 2010 volt a kivétel, amikor Gabriele Tarquini és Andy Priaulx tudott diadalmaskodni a SEAT, illetve a BMW volánjánál. Tavaly viszont totális volt az RML fölénye: az első futamot Alain Menu, a másodikat Muller nyerte, de ami még ijesztőbb: mindkét alkalommal a Rob Huffal kiegészülő trió foglalta el a pódiumot. 2012-ben tehát a Chevrolet-t még az sem hátráltatta, hogy a második futamon a mezőny közepéből kellett előreverekedniük magukat a szűk utcai pályán, azaz Muller ellenfelei idén is retteghetnek.
Tavaly totális volt a Chevrolet-dominancia
 
Ugyanakkor némi esély – vagy inkább remény – mutatkozik arra, hogy ne ismétlődjön meg a tavalyi dominancia, illetve hogy ne csak a többi chevrolet-s csapat szóljon bele az RML mellett a legjobb helyek sorsába. Makaóban, amely szintén városi pálya, a JAS Motorsport már az előző szezonzáró során dobogóra állhatott még a tavalyi autóval, így talán a 2013-as Honda Civic is képes lehet arra, hogy Tarquinivel és Monteiróval, valamint Michelisz Norberttel a volánnál felvegye a harcot a Chevy-kkel – persze csak akkor, ha a súlyos monzai problémákat, különös tekintettel a végsebességet érintő gondokra, valamint a Zengő Motorsportot sújtó műszaki hibákra, sikerült orvosolni a szűk két hét alatt.
Ha a Hondának sikerül megoldást találni a Monzában jelentkező hibákra, akkor mind a gyári pilóták, mind Michelisz Norbert jó eredményt érhet el Marrakechben
 
Nem csak a hondásoktól várhatjuk, hogy megszorongassák Mulleréket: a SEAT-tal kifejezetten jól ment az idénynyitón Oriola, valamint René Münnich csapatfőnöket leszámítva az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport pilótái, Marc Basseng és Rob Huff. Előbbi talán a monzai viadalok legnagyobb pozitív meglepetése volt azzal, hogy a második futamon kis híján lenyomta Tarquinit a harmadik helyért folyó csatában, míg Huff – aki 2009-ben a legelső marrakechi futamot is megnyerte – az elrontott kvalifikáció után szintén jó tempót diktált vasárnap.
Ha nem látunk ilyen eseményeket a Lada háza táján, talán az oroszok valódi erejére is fény derülhet
 
A BMW nem volt igazán erős, de ez részben annak is volt köszönhető, hogy az esőben köztudottan nem muzsikálnak jól a hátsókerék-meghajtású kocsik. Marokkóban szinte kizárt, hogy megérkezzen a csapadék, így talán a BMW-k is valamivel erősebb produkciót mutathatnak, de akikre igazán kíváncsiak lehetünk, az a Lada. Az oroszok Dudukalo időmérős hibája után rajthoz sem álltak végül vasárnap, ráadásul a két forduló közötti szünetben le is váltották a pilótát, akinek a helyét a fiatal Mihail Kozlovszkij veszi át Marrakechben. A csapatra mindenképp érdemes lesz odafigyelni, különösen James Thompsonra, aki a monzai kvalifikáción a törött autóval is a kilencedik legjobb időt futotta. Ha ezt a teljesítményt egy problémamentes hétvégére is át tudja menteni, láthatunk még meglepetést a Ladától.
Mehdi Bennani (jobbról) a hazaiak kedvence, legelső alkalommal rögtön nyert a Yokohama Trophy-ban
 
Végezetül érdemes még szót ejteni a hazaiak kedvencéről, Mehdi Bennaniról. A marokkói a Proteam Racing BMW-jét terelgeti, s egyértelműen szeretne jó eredményeket elérni vele hazai pályáján, amelyen már rögtön első alkalommal győzedelmeskedni tudott a Yokohama Trophy-ban. A versenyzőt valóságos nemzeti hősnek tekintik odahaza, így vélhetően garantált lesz a magas nézőszám és a remek hangulat a hétvége során – még ha a bő egy hónap múlva esedékes hungaroringi fordulót és Michelisz Norbi rajongótáborát nem is tudják felülmúlni.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: