Jegyek

Futamelőzetes – Makaó: Ismét a „távol-keleti Monacóban”...

WTCC
Futamelőzetes – Makaó: Ismét a „távol-keleti Monacóban” zárul a szezon
2014.11.11. 16:40
Már csak egyetlen hétvége van hátra a túraautó-világbajnokság 2014-es idényéből, s az utolsó fordulót a hagyományoknak megfelelően a rendkívül nehéz utcai pályával rendelkező Makaón tartják. A világbajnoki cím már eldőlt, a számunkra legfontosabb kérdés azonban még nyitott: meg tudja-e szerezni Michelisz Norbert az összetettben a bravúros 4. helyezést?
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

A WTCC 2005 óta íródó történetében eddig minden alkalommal Makaón rendezték az évad utolsó állomását, s ez idén sem lesz másképp, így a távol-keleti helyszín immár tizedik alkalommal látja vendégül a mezőnyt az aktuális szezon legvégén. A korábbi portugál gyarmat (1999 óta tartozik hivatalos ismét Kínához) a Föld második legsűrűbben lakott területe Monaco után, s a két helyszín között további hasonlóság, hogy mindkettő rendelkezik egy patinás utcai versenypályával. A Circuito de Guia névre hallgató aszfaltcsíkot évente egyszer zárják el a forgalom elől, ám akkor egy nagyszabású versenyhétvégének ad otthont, amely során a legkülönbözőbb szériák szereplői mérik össze erejüket, beleértve például a legendás Formula-3-as viadalt is.
 
Abban azonban mindenképp különbözik ez a pálya Monte-Carlótól, hogy nem csak jóval hosszabb a vonalvezetése (összesen 6200 métert tesznek meg a versenyzők egy kör alatt), de a kanyargós szektorok mellett két rendkívül hosszú egyenes is található rajta, amelyben kifejezetten nagy sebességet érnek el a pilóták. Ettől talán még közelibbnek is tűnik az aszfaltcsíkot övező szalagkorlátok, mint a Formula-1 ékkövének tartott hercegségben, és az előző években számtalan alkalommal váltott ki piros zászlós megszakítást a versenyzők egy-egy hibája, amely a fentiek eredményeképp nem marad megtorlatlanul. Idén talán valamelyest kisebb az esély hogy megismétlődjön a tavalyi második versenyen látott káosz, amikor több autó is egymásba rohant a figyelmeztető jelzés ellenére, hiszen jóval kevesebb helyi menő fog rajthoz állni, ám az ilyen nehézségű pályán nem egyszer láthattuk, hogy a legjobbak is képesek hibázni.
Michelisz Norbi négy éve ezen a pályán szerezte meg saját pályafutása és a teljes magyar autósport első világbajnoki futamgyőzelmét
 
Természetesen itt, ahogy az egész idény során, az ismét négy autóval kiálló Citroën (Ma Qing Hua idén már nem először vezetheti a negyedik C-Elysée-t) számítanak fő favoritnak. A világbajnoki címet José María López már Japánban bezsebelte, Yvan Muller számára azonban még nem biztosított a második helyezés, Sebastien Loeb ugyanis az előző hétvégék során harminc pontra megközelítette honfitársát. Minket, magyar szurkolókat azonban nyilvánvalóan az érdekel legjobban, hogy vajon hol végez Michelisz Norbert, s bizony összességében is az számít a legnagyobb kérdésnek a hétvége előtt, hogy melyik hondás fogja megszerezni az összetett negyedik helyét, vagyis végez közvetlenül a három Citroën mögött – lássuk be, az idei erőviszonyokat szemlélve az a negyedik pozíció egyfajta „kisvilágbajnoki címmel” is felér.
 
Matematikailag erre Tiago Monteirónak van a legnagyobb esélye, hiszen öt ponttal megelőzi a Zengő Motorsport versenyzőjét, akit további két egységnyi lemaradással követ a másik gyári kocsit terelgető Gabriele Tarquini. Makaó azonban mindig hozhat váratlan fordulatokat, és azt se feledjük el, hogy Michelisz Norbi rendszerint jól szokott szerepelni ezen a pályán: 2010-ben itt szerezte meg saját és a magyar autósport első világbajnoki futamgyőzelmét, két évvel később pedig itt nyerte meg a privát versenyzőknek kiírt Yokohama Trophy-t – igaz, a tavalyi évről nem őriz jó emlékeket, hiszen a második futam rajtjánál belekeveredett egy óriási rajtbalesetbe, amelyben tulajdonképpen rommá törte a Civicet.
Coronel ezzel a dizájnnal ünnepli, hogy 25 éve van jelen az autósportban
 
A hondások végletekig kiélezett küzdelmébe, amely nyilván a márkán belüli elsőségről is szól, akár még a ROAL Motorsport két pilótája, Tom Chilton és Tom Coronel is beleszólhat, bár nekik azért jelentősebb a ponthátrányuk Monteiróékkal szemben. A holland pilótával kapcsolatban egyébként érdekesség, hogy Makaón fogja ünnepelni a 25. évfordulóját annak, hogy részt vesz az autósportokban – elmondása szerint külön öröm számára, hogy erre épp Makaón kerülhet sor –, s erre egy speciális autófestéssel emlékezik meg majd a hétvégén. Az élmezőny csatáját egyébként még az erre az egy fordulóra visszatérő Pepe Oriola is befolyásolhatja: a fiatal spanyol kapta meg a kézsérülés miatt távolmaradó Dusan Borkovic TC1-es Chevy-jét, és 2013-ban például egy őrült versenyen tört előre a középmezőnyből a második helyig, bizonyítva azt, hogy nagyon érzi a pálya ritmusát. Rajta kívül pedig szót kell ejteni Rob Huffról is, aki Makaó specialistájának számít, hiszen nem kevesebb, mint hat futamgyőzelmet szerzett már itt – igaz, akkor még nem a Lada versenyzője volt.
 
Végezetül említsük meg, hogy az előttünk álló napokban nem csak Michelisz Norbiért szurkolhatunk a távol-keleti helyszínen, hiszen a szokásoknak megfelelően most rendezik a világ egyik legnehezebb utcai motorversenyének tartott Makaói Nagydíjat (az idei lesz a 61. kiadása ennek a viadalnak), amelyen egyedüli magyarként ismét rajthoz áll Bitter Sándor. Bitti tavaly egy súlyos lábsérüléssel állt rajthoz, ám így is tisztesen helytállt, s végül a 19. helyen intette le őt a kockás zászló. Idén szinte az utolsó pillanatban érkezett a meghívás, és egy ideig kérdéses volt, hogy összegyűlik-e a szükséges szponzorpénz, ám végül a pilóta el tud indulni a versenyen, s ha legyőzi az előző napokban összeszedett tüdőgyulladását, akkor újabb remek szerepléssel ajándékozhatja meg a szurkolókat. Bitter Sanyi és a túraautó-világbajnokság hétvégi programja itt érhető el – szorítsunk együtt a két magyar versenyző sikeréért!
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: