Jegyek

Futamelőzetes – Makaó: Ismét a „távol-keleti Monacóban”...

WTCC
Futamelőzetes – Makaó: Ismét a „távol-keleti Monacóban” zárul a szezon
2014.11.11. 16:40
Már csak egyetlen hétvége van hátra a túraautó-világbajnokság 2014-es idényéből, s az utolsó fordulót a hagyományoknak megfelelően a rendkívül nehéz utcai pályával rendelkező Makaón tartják. A világbajnoki cím már eldőlt, a számunkra legfontosabb kérdés azonban még nyitott: meg tudja-e szerezni Michelisz Norbert az összetettben a bravúros 4. helyezést?
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

A WTCC 2005 óta íródó történetében eddig minden alkalommal Makaón rendezték az évad utolsó állomását, s ez idén sem lesz másképp, így a távol-keleti helyszín immár tizedik alkalommal látja vendégül a mezőnyt az aktuális szezon legvégén. A korábbi portugál gyarmat (1999 óta tartozik hivatalos ismét Kínához) a Föld második legsűrűbben lakott területe Monaco után, s a két helyszín között további hasonlóság, hogy mindkettő rendelkezik egy patinás utcai versenypályával. A Circuito de Guia névre hallgató aszfaltcsíkot évente egyszer zárják el a forgalom elől, ám akkor egy nagyszabású versenyhétvégének ad otthont, amely során a legkülönbözőbb szériák szereplői mérik össze erejüket, beleértve például a legendás Formula-3-as viadalt is.
 
Abban azonban mindenképp különbözik ez a pálya Monte-Carlótól, hogy nem csak jóval hosszabb a vonalvezetése (összesen 6200 métert tesznek meg a versenyzők egy kör alatt), de a kanyargós szektorok mellett két rendkívül hosszú egyenes is található rajta, amelyben kifejezetten nagy sebességet érnek el a pilóták. Ettől talán még közelibbnek is tűnik az aszfaltcsíkot övező szalagkorlátok, mint a Formula-1 ékkövének tartott hercegségben, és az előző években számtalan alkalommal váltott ki piros zászlós megszakítást a versenyzők egy-egy hibája, amely a fentiek eredményeképp nem marad megtorlatlanul. Idén talán valamelyest kisebb az esély hogy megismétlődjön a tavalyi második versenyen látott káosz, amikor több autó is egymásba rohant a figyelmeztető jelzés ellenére, hiszen jóval kevesebb helyi menő fog rajthoz állni, ám az ilyen nehézségű pályán nem egyszer láthattuk, hogy a legjobbak is képesek hibázni.
Michelisz Norbi négy éve ezen a pályán szerezte meg saját pályafutása és a teljes magyar autósport első világbajnoki futamgyőzelmét
 
Természetesen itt, ahogy az egész idény során, az ismét négy autóval kiálló Citroën (Ma Qing Hua idén már nem először vezetheti a negyedik C-Elysée-t) számítanak fő favoritnak. A világbajnoki címet José María López már Japánban bezsebelte, Yvan Muller számára azonban még nem biztosított a második helyezés, Sebastien Loeb ugyanis az előző hétvégék során harminc pontra megközelítette honfitársát. Minket, magyar szurkolókat azonban nyilvánvalóan az érdekel legjobban, hogy vajon hol végez Michelisz Norbert, s bizony összességében is az számít a legnagyobb kérdésnek a hétvége előtt, hogy melyik hondás fogja megszerezni az összetett negyedik helyét, vagyis végez közvetlenül a három Citroën mögött – lássuk be, az idei erőviszonyokat szemlélve az a negyedik pozíció egyfajta „kisvilágbajnoki címmel” is felér.
 
Matematikailag erre Tiago Monteirónak van a legnagyobb esélye, hiszen öt ponttal megelőzi a Zengő Motorsport versenyzőjét, akit további két egységnyi lemaradással követ a másik gyári kocsit terelgető Gabriele Tarquini. Makaó azonban mindig hozhat váratlan fordulatokat, és azt se feledjük el, hogy Michelisz Norbi rendszerint jól szokott szerepelni ezen a pályán: 2010-ben itt szerezte meg saját és a magyar autósport első világbajnoki futamgyőzelmét, két évvel később pedig itt nyerte meg a privát versenyzőknek kiírt Yokohama Trophy-t – igaz, a tavalyi évről nem őriz jó emlékeket, hiszen a második futam rajtjánál belekeveredett egy óriási rajtbalesetbe, amelyben tulajdonképpen rommá törte a Civicet.
Coronel ezzel a dizájnnal ünnepli, hogy 25 éve van jelen az autósportban
 
A hondások végletekig kiélezett küzdelmébe, amely nyilván a márkán belüli elsőségről is szól, akár még a ROAL Motorsport két pilótája, Tom Chilton és Tom Coronel is beleszólhat, bár nekik azért jelentősebb a ponthátrányuk Monteiróékkal szemben. A holland pilótával kapcsolatban egyébként érdekesség, hogy Makaón fogja ünnepelni a 25. évfordulóját annak, hogy részt vesz az autósportokban – elmondása szerint külön öröm számára, hogy erre épp Makaón kerülhet sor –, s erre egy speciális autófestéssel emlékezik meg majd a hétvégén. Az élmezőny csatáját egyébként még az erre az egy fordulóra visszatérő Pepe Oriola is befolyásolhatja: a fiatal spanyol kapta meg a kézsérülés miatt távolmaradó Dusan Borkovic TC1-es Chevy-jét, és 2013-ban például egy őrült versenyen tört előre a középmezőnyből a második helyig, bizonyítva azt, hogy nagyon érzi a pálya ritmusát. Rajta kívül pedig szót kell ejteni Rob Huffról is, aki Makaó specialistájának számít, hiszen nem kevesebb, mint hat futamgyőzelmet szerzett már itt – igaz, akkor még nem a Lada versenyzője volt.
 
Végezetül említsük meg, hogy az előttünk álló napokban nem csak Michelisz Norbiért szurkolhatunk a távol-keleti helyszínen, hiszen a szokásoknak megfelelően most rendezik a világ egyik legnehezebb utcai motorversenyének tartott Makaói Nagydíjat (az idei lesz a 61. kiadása ennek a viadalnak), amelyen egyedüli magyarként ismét rajthoz áll Bitter Sándor. Bitti tavaly egy súlyos lábsérüléssel állt rajthoz, ám így is tisztesen helytállt, s végül a 19. helyen intette le őt a kockás zászló. Idén szinte az utolsó pillanatban érkezett a meghívás, és egy ideig kérdéses volt, hogy összegyűlik-e a szükséges szponzorpénz, ám végül a pilóta el tud indulni a versenyen, s ha legyőzi az előző napokban összeszedett tüdőgyulladását, akkor újabb remek szerepléssel ajándékozhatja meg a szurkolókat. Bitter Sanyi és a túraautó-világbajnokság hétvégi programja itt érhető el – szorítsunk együtt a két magyar versenyző sikeréért!
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtubefacebooktwitterrss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGPSuperbikeWTCC
2017. Április 09. 21:00
Argentin Nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Épült: 2008
Teljes hossza: 4805m
Szavazás
Hányadik helyen végez a WTCC 2017-es szezonjában Michelisz Norbert?
Világbajnok lesz!
Épp csak lemarad a vb-címről, második lesz.
Harmadik lesz, megszerezve hazánk első vb-dobogóját.
Megismétli tavalyi negyedik helyét.
Csak az ötödik helyen végez.
Hatodik vagy annál rosszabb pozícióban zár.
VB Ranglista
MotoGPSuperbikeSupersportWTCC
Poz.PilótaMárkaPont
1.M. VinalesYamaha25
2.A. DoviziosoDucati20
3.V. RossiYamaha16
4.M. MarquezHonda13
5.D. PedrosaHonda11
6.A. EspargaroAprilia10
7.S. ReddingDucati9
8.J. MillerHonda8
9.A. RinsSuzuki7
10.J. FolgerYamaha6
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika:

Runtime: 58,15ms