Jegyek

Futamelőzetes – Jerez

MotoGP
Futamelőzetes – Jerez
2013.04.30. 16:10
A hétvégén rendezik meg a MotoGP idei harmadik futamát, a jerezi nagydíjat, ahol a Moto3-ban és a Moto2-ben szinte garantáltan izgalmas küzdelmek várhatóak, míg a királykategóriát illetően Yamaha dominancia várható.
 
A jerezi pálya mára már tulajdonképpen a MotoGP egyik tradicionális versenyhelyszínévé vált, hiszen 1987 óta rendeznek világbajnoki futamokat a közel négy és fél kilométer hosszú aszfaltcsíkon. A spanyol ring 1986-ban épült és azóta számos fejlesztésen esett át, aminek köszönhetően több mint 250.000 néző befogadására képes a létesítmény. Ha bárkiben felmerülne a kérdés, hogy erre egyáltalán szükség van-e, akkor a válasz kapásból igen, hiszen Spanyolországban óriási hagyománya van a motorozásnak, ennél fogva pedig rettentő nagy népszerűségnek örvendenek a világbajnoki futamok, így évről évre több ezren látogatnak ki a versenyhelyszínekre, azon belül is Jerezbe.
 
A jerezi ring pontosan 4423 méter hosszú, 11 méter széles, 5 bal és 8 jobb kanyar található rajta, míg a leghosszabb egyenes 607 méter. A pályát alapjaiban véve a technikás és egyben lendületes kategóriába sorolhatnánk, hiszen többségében viszonylag gyors kanyarok találhatóak az aszfaltcsíkon. A versenypálya legérdekesebb és egyben legizgalmasabb pontja talán az utolsó kanyar, amely a célegyenesre fordítja rá a pilótákat, hiszen trükkösségéből adódóan nem kizárt, hogy aki mondjuk másodikként megy be a kanyarba, az kigyorsítást követően elsőként halad majd át a célvonalon. Gyakori előzési pont még a hatos kanyar, amely az ötös fordulót követő hosszú egyenes végét jelenti, egyszóval adott esetben féktávon be lehet bújni az ember előtt haladó elé. A jerezi ring egyszersmind egy általában elég izgalmas futamokat hozó aszfaltcsík, amely technikásságából adódóan talán jól jöhet a valamivel gyengébb motoron ülő versenyzőknek.
Hossz: 4.423 m
Szélesség: 11m
Balkanyarok: 5
Jobbkanyarok: 8
Leghosszabb egyenes: 607 m
Építették: 1986
 
Moto3
 
A legkisebb kategória mezőnyében egyelőre nem úgy tűnik, hogy idén annyira egyértelmű lesz a befutó, mint azt sokan a szezon előtt jósolták. A nagy favoritnak kikiáltott Maverick Vinales eddig két második helyet szerzett, amivel harmadik az összetettben, hiszen az első két helyet azonos pontszámmal Alex Rins és Luis Salom foglalja el. A Rins, Salom, Vinales trió közül tulajdonképpen Rins teljesítménye mondható a legmeglepőbbnek, ugyanis nem sokan számoltak azzal, hogy az Estrelle Galicia 0,0 versenyzője harcban lehet a vb-címért. Az eddigiek alapján elég nehéz lenne tippelni, hogy vajon ki lesz a jerezi forduló legjobbja, hiszen a pontverseny első három helyén álló versenyzők spanyolok, vagyis hazai pályán gurulhatnak pályára hétvégén.
 
Rins-szel valószínűleg Jerezben is számolni kell majd

A minél izgalmasabb szezon érdekében talán az lenne a legjobb, ha ezúttal az összetett negyedik helyén álló Folger állhatta fel a dobogó legfelső fokára, azonban a német motoros idén még egyszer sem tudott az eddigi két futam utolsó köreiben érdemben beleszólni a győzelem sorsába. Az Aspar csapat motorosának ezúttal kiemelten nehéz dolga lesz, hiszen számos spanyol pilóta van a mezőnyben a fent említett hármason kívül, így akár Akex Marquez, vagy éppen a portugál Miguel Oliveira is odaérhet az elejébe, aki viszont korábban a spanyol bajnokságban szerepelt. Minden bizonnyal ezúttal is rettentő eseménydús, és előzésekben gazdag futam elébe nézünk, ami nagy valószínűséggel spanyol győzelemmel zárul majd.
 
Moto2
 
Úgy tűnik, hogy az előszezon során a Marc VDS csapat nem a levegő beszélt, amikor Scott Redding világbajnoki esélyeit firtatták, hiszen két futam elteltével az angol motoros áll a középső kategória pontversenyének az élén. A legkisebb géposztályhoz hasonlóan itt is egyelőre borulni látszik a biztosra félt papírforma, vagyis, hogy Pol Espargaro magabiztos fölénnyel kezdi majd begyűjteni a futamgyőzelmeket. A Pons Racing motorosa ugyan megnyerte a szezonnyitót, azonban az austini nagydíj borzalmasan sikerült számára, aminek eredményeképpen egyetlen világbajnoki pontot szerzett. Természetesen a spanyol versenyzőnek még bőven van lehetőségre a javításra és kár is lenne leírni őt, azonban jelenleg úgy tűnik, hogy mégsem lesz annyira sima dolga, mint az elsőre gondoltuk.
 
Redding nem viccel, tényleg a vb-címre hajt

Az austini győzelmével mellesleg Nicolas Terol is feliratkozott a vb-aspriánsok közé, habár nagy kérdés, hogy a folytatásban is képes lesz-e hasonlóan jól teljesíteni, hiszen ne felejtsük el, az Egyesült Államokban az ismeretlen pálya némiképp felborította a korábban tapasztalat erőviszonyokat. A három kategória közel egyébként most pont a Moto2 mezőnye tűnik a legszorosabbnak, hiszen a bajnoki tabellán a legjobb hat pilóta mindössze hat ponton belül van, egyszóval a hétvégi forduló akár jelentősen is megkavarhatja a sorrendet.
 
MotoGP
 
A királykategóriában eddig kiegyensúlyozottnak mondható a harc a Honda és a Yamaha között, mivel az első versenyen az utóbbi, a másodikon pedig előbbi gyári pilótái arattak kettős győzelmet. A bajnoki ponttáblázatot Lorenzo és Marquez vezeti holtversenyben Pedrosa és Rossi előtt, akik közül talán a „Doktornak” lenne a legnagyobb szüksége egy futamgyőzelemre ahhoz, hogy ne szakadjon le túlzottan az élmezőnytől. A Yamaha téli teszteken nyújtott formája jó előjel lehet a jerezi nagydíj szempontjából mivel nem csak Lorenzo és Rossi, de a Tech3 színeiben versenyző Cal Crutchlow is nagyszerűen ment a spanyol ringen. A hangvillásoknak akár arra is esélyük lehet, hogy a dobogó mindhárom fokát elfoglalják, azonban ennyire előre azért ne szaladjunk. A jerezi ring mindenesetre egyértelműen a Yamahának kedvezhet, viszont ettől függetlenül nem szabad a Repsol Honda párosát sem leírni, pláne, hogy Pedrosa és Marquez is hazai pályán versenyez majd.
 
Crutchlow nagy versenye lehet a jerezi

A Ducati pilótái részéről most se számítsunk csodákra, amit Andrea Dovizioso Austin után le is szögezett, mondván, hogy leghamarabb csak a szezon felét követően várhatóak új fejlesztések és ezzel együtt eredménybeli változások az olasz csapat háza táján. Alvaro Bautista és Stefan Bradl jelen állás szerint egy lépéssel Crutchlow mögött áll, vagyis ha nem sikerült a hétvégi edzéseken esetleg előrébb lépniük, akkor a top6-ot tűzheti ki magának célul a német a spanyol motoros is. Kíváncsian várjuk, hogy a hondások képesek-e boldogulni a Yamaha versenyzői ellenében.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:

Péntek (2013. május 3.)
 
09:00 – 09:40 Első szabadedzés (Moto3)
09:55 – 10:40 Első szabadedzés (MotoGP)
10:55 – 11:40 Első szabadedzés (Moto2)
 
13:10 – 13:50 Második szabadedzés (Moto3)
14:05 – 14:50 Második szabadedzés (MotoGP)
15:05 – 16:50 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2012. május 4.)
 
09:00 – 09:40 Harmadik szabadedzés (Moto3)
09:55 – 10:40 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
10:55 – 11:40 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
12:35 – 13:15 Időmérő (Moto3)
13:30 – 14:00 Negyedik szabadedzés (MotoGP
14:10 – 14:25 Első időmérő (MotoGP)
14:35 – 14:50 Második időmérő (MotoGP)
15:05 – 15:50 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2012. május 5.)
 
08:40 – 09:00 Warm Up (Moto3)
09:10 – 09:30 Warm Up (Moto2)
09:40 – 10:00 Warm Up (MotoGP)
 
11:00 Futam (Moto3)
12:20 Futam (Moto2)
14:00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: