Jegyek

Futamelőzetes – Indianapolis

MotoGP
Futamelőzetes – Indianapolis
2013.08.11. 20:22
A 2013-as indianapolisi nagydíj egy zsinórban egymást követő három futam első állomása és egyben az idei szezon második felének nyitánya.
 
Az indianapolisi aszfaltcsík egy igen legendás és óriási történelemmel bíró ring, azonban ettől függetlenül a versenyzők nem feltétlenül zárták a szívükbe az elmúlt évek tapasztalatai alapján a vitatott minőségű aszfalttal ellátott pályát. A ring főépülete után Brickyard-ként is emlegetett pályán 1909-ben rendeztek elősz9r versenyt, az azóta eltelt száz év alatt pedig temérdek nívós két- vagy éppen négykerekű sorozat megfordult Indianapolisban. A MotoGP mezőnye 2008 óta látogat el a helyszínre, azonban ahogyan azt feljebb is említettük a versenyzők nemigen rajonganak a pályáért a rossz minőségéből adódóan.
 
Az indianapolisi nagydíjra a laguna secai viadallal szemben a két kisebb géposztály mezőnye is meghívást kap évről évre, ami igen imponáló a Moto3-ra és a Moto2-re való tekintettel, habár meg kell jegyezni, hogy az elmúlt években sokkal inkább az elég foghíjasnak mondható lelátók, mintsem az emberekkel dugig töltött tribünök jellemeztek a legkisebb, vagy éppen a köztes kategória edzéseit és futamait. (Ez egyébként az indianapolisi aszfaltcsík már-már kolosszális méreteit is tükrözi, hiszen az elmúlt évben a top5 leglátogatottabb helyszínek között szerepelt a pálya.) Ami pedig a ringvonalvezetését illeti: Nem nevezhető a szó szoros értelmében vett hagyományos aszfaltcsíknak az indianapolisi, pláne ha a pálya első felét nézzük, ahol a kanyarok jóformán egymásba érnek, vagyis alighogy kijön a versenyző az egyikből, máris kezdheti meg a másikat. Technikásság szempontjából nem lehet panasz az amerikai aszfaltcsíkra, akárcsak a majd kilencszáz méter hosszú célegyenesre sem, amely adott esetben kiváló előzési hely lehet. A legtöbb akció azonban általában az első kanyarba, illetve az azt megelőző féktávon van, vagy a tizedik forduló előtt van.
Hossz: 4.216 m
Leghosszabb egyenes 872 m
Szélesség: 16 m
Balkanyarok: 10
Jobbkanyarok: 6
Építve: 1909
 
Moto3
 
A legkisebb géposztály versenyzői utoljára a német nagydíj alkalmával gurultak pályára, vagyis a Moto3 versenyzői számára igen hosszúra, több mint egy hónaposra nyúlt a nyári szünet. A sachsenringi viadalt Alex Rins nyerte, aki idei második győzelmét aratta, azonban a spanyolnak még így is bőven van ledolgozni valója két fő riválisa, Vinales és Salom ellenében. Rins az eddigi versenyek során kereken harminc pontos hátrányt halmozott fel az éllovas Salom mögött, így nem véletlenül hívtuk fel rá a figyelmet már korábban is, hogy ha az Estrelle Galicia 0’0 pilótája komolyan gondolja a vb-címért való harcot, akkor sürgősen versenyt kell nyernie.
 
Indianapolis Salom vadászterülete lehet

A 42-es rajtszámot használó pilótának azonban most kell csak igazán belehúznia, hiszen Salom az utóbbi néhány viadalon nyerőnek ígérkező taktikát alkalmazott, amely egyedül Németországban hagyta cserben, habár ott is csak hajszálon múlott, hogy a leintés előtt pár körrel nem tudott végleg elszakadni üldözőitől. A zászló egyébként az elmúlt szezon alapján most ismét Salomnak áll, hiszen a Red Bull KTM motorosa egy évvel ezelőtt, akkor még egy Kalex-KTM nyergében egyszer már képes volt megnyerni az indianapolisi viadalt. Akkor a második Cortese a harmadik pedig Folger lett, akik közül utóbbinak jó ómen lehet ez az eredmény a szezon második felének kezdete előtt, azonban reálisan nézve a dolgokat, a német motorosnak csak akkor lehet esélye a dobogóra, ha a Rins, Salom, Vinales trió közül az egyik pilótát nem várt probléma hátráltatja.
 
Moto2
 
A Moto3-hoz hasonló a középső kategória mezőnyét is utoljára Németországban láthattuk pályán, ahol Pol Espargaro újfent értékes pontokat hozott Scott Reddingen. Igaz, hogy a Pon Racing motorosa csak a harmadik lett Torres és Corsi mögött, azonban mivel az előtte záró spanyol és olasz versenyző sem foglal el igazán előkelő helyet a pontversenyben, ezért miattuk nem is nagyon kell aggódnia. Espargaro lemaradás viszont már „csak” 23 egység, ami azt jelenti, hogy ha Redding netán nullázna, miközben az angol motoros spanyol ellenfele győz, akkor máris Pol Espargaro neve kerülne a tabella élére.
 
Redding talán most visszavághat Espargaronak

Indianapolisban azonban talán inkább Reddingnek áll a zászló, mivel a 45-ös rajtszámmal versenyző pilóta még 2010-ben itt szerezte meg első dobogós helyét a Moto2-ben, miután az első sorba kvalifikálta magát. Persze Espargarot sem kell félteni, hiszen ő tavaly Marquez mögött a második lett, így remélhetőleg egy hasonlóan szoros küzdelmet látunk majd a két rivális között, mint amilyet mondjuk Assenben. Az elkövetkezendő versenyek egyébként kiemelten fontosak lehetnek a bajnoki összetett szempontjából, hiszen három futam is egymást követi majd az elkövetkezendő három hétben (Indianapolis, Brno és Silverstone)  
 
MotoGP
 
A királykategória pilótái legutóbb Laugna Secában feszültek egymásnak, ahol Marc Marquez tulajdonképpen magabiztos győzelmet aratott Stefan Bradl és Valentino Rossi előtt. A fiatal spanyol ezzel egyúttal növelte is előnyé a bajnoki pontversenyben a sérülésekkel küszködő Dani Pedrosa és Jorge Lorenzo előtt, akik azonban vélhetőleg most már többé-kevésbé egészségesen gurulnak majd pályára. A Yamaha minden bizonnyal nagy erőkkel készül az év második felére, mivel nemrég egy elég titokzatos tesztet hajtottak végre Brnóban, így mindenképp érdemes lesz odafigyelni arra, hogy a Yamaha és a Honda közti erőviszony változott-e valamennyit a legutóbbi viadal óta.
 
Vajon a Yamaha készül valamiféle meglepetéssel a hétvégére?

Természetesen a hosszú szünet során a Honda sem tétlenkedett, hiszen 2011-es világbajnokukkal, a már visszavonul Casey Stonerrel, végrehajtottak egy tesztet Motegiben, azonban ahogyan a Yamaha esetében, úgy az aranyszárnyasoknál sem tudni pontosan, hogy milyen célt szolgált a teszt. (Stoner visszacsábítása a MotoGP-be, vagy pedig tényleges fejlesztői munkát végzett a HRC) A Ducati részről továbbra is inkább a tisztes helytállás a cél és bár ők is teszteltek (Misanóban) ebből talán csak a san-marinói nagydíjon lehet némi profitjuk, mert a bolognaiak esetében előnyről biztosan nem lehet beszélni. Az indianapolisi nagydíj legfőbb esélyeseinek a repsol hondásokat kiáltanának ki, persze nem tudni, hogy így a brnói teszt urán netán tartogat-e a Yamaha valamiféle meglepetést.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:

Péntek (2013. augusztus 16.)
 
15:00 – 15:40 Első szabadedzés (Moto3)
15:55 – 16:40 Első szabadedzés (MotoGP)
16:55 – 17:40 Első szabadedzés (Moto2)
 
19:10 – 19:50 Második szabadedzés (Moto3)
20:05 – 20:50 Második szabadedzés (MotoGP)
21:05 – 21:50 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2013. augusztus 17.)
 
15:00 – 15:40 Harmadik szabadedzés (Moto3)
15:55 – 16:40 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
16:55 – 17:40 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
18:35 – 19:15 Időmérő (Moto3)
19:30 – 20:00 Negyedik szabadedzés (MotoGP)
20:10 – 20:25 Első időmérő (MotoGP)
20:35 – 20:50 Második időmérő (MotoGP)
21:05 – 21:50 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2013. augusztus 18.)
 
14:40 – 15:00 Warm Up (Moto3)
15:10 – 15:30 Warm Up (Moto2)
15:40 – 16:00 Warm Up (MotoGP)
 
17:00 Futam (Moto3)
18:20 Futam (Moto2)
20:00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: