Jegyek

Futamelőzetes – Indianapolis

MotoGP
Futamelőzetes – Indianapolis
2012.08.14. 17:55
A hétvégén az idei tizenegyedik nagydíjjal folytatódik a MotoGP 2012-es szezonja, hiszen a Gyorsasági Motoros Világbajnokság mezőnye ezúttal az egyesült államokbeli Indianapolisban gurul majd pályára.
 
Az olasz nagydíj óta kereken egy hónap, míg a laguna secai viadal óta két és fél hét telt el, amit azért fontos megjegyezni, mivel utóbbi versenyhelyszínen csak a királykategória versenyzői gurultak pályára, egyszóval a két kisebb géposztály már harminc napja kényszerpihenőn van, és csak most gurulnak újfent pályára. Az indianapolisi aszfaltcsík egy igen legendás és óriási történelemmel bíró ring, azonban ettől függetlenül a versenyzők nem feltétlenül zárták a szívükbe az elmúlt évek tapasztalatai alapján a vitatott minőségű aszfalttal ellátott pályát. A ring főépülete után Brickyard-ként is emlegetett pályán 1909-ben rendeztek elősz9r versenyt, az azóta eltelt száz év alatt pedig temérdek nívós két- vagy éppen négykerekű sorozat megfordult Indianapolisban. A MotoGP mezőnye 2008 óta látogat el a helyszínre, azonban ahogyan azt feljebb is említettük a versenyzők nemigen rajonganak a pályáért a rossz minőségéből adódóan.
 
Az indianapolisi nagydíjra a laguna secai viadallal szemben a két kisebb géposztály mezőnye is meghívást kap évről évre, ami igen imponáló a Moto3-ra és a Moto2-re való tekintettel, habár meg kell jegyezni, hogy az elmúlt években sokkal inkább az elég foghíjasnak mondható lelátók, mintsem az emberekkel dugig töltött tribünök jellemeztek a legkisebb, vagy éppen a köztes kategória edzéseit és futamait. Ami pedig a pálya vonalvezetését illeti: Nem nevezhető a szó szoros értelmében vett hagyományos ringnek az indianapolisi, pláne ha a pálya első felét nézzük, ahol a kanyarok jóformán egymásba érnek, vagyis alighogy kijön a versenyző az egyikből, máris kezdheti meg a másikat. Technikásság szempontjából nem lehet panasz az amerikai aszfaltcsíkra, akárcsak a majd kilencszáz méter hosszú célegyenesre sem, amely adott esetben kiváló előzési hely lehet. A legtöbb akció azonban általában az első kanyarba, illetve az azt megelőző féktávon van, vagy a tizedik forduló előtt van.
Hossz: 4.216 m
Leghosszabb egyenes 872 m
Szélesség: 16 m
Balkanyarok: 10
Jobbkanyarok: 6
Építve: 1909
 
Moto3
 
Korábban már a „Vinales elismeri Cortese kiegyensúlyozottságát” c. cikkünknél szót ejtettünk róla, miszerint Indianapolisban újfent egymásnak feszül majd a Moto3-asok két világbajnoki esélyese, Sandro Cortese és Maverick Vinales. A német és a spanyol motoros már tavaly is nagyszerűen ment az egyesült államokbeli viadalon, hiszen előbbi a harmadik, utóbbi pedig a második helyen ért célba, így minden jel arra mutat, hogy idén ezen a versenyhelyszínen is a mezőny elejében harcolnak majd. A bajnoki pontversenyt jelenleg Cortese vezeti kilenc ponttal Vinales előtt, ami koránt sem nevezhető jelentős differenciának, hiszen egy esetleges Vinales diadal és Cortese harmadik hely esetén az Avintia Blusens versenyzője egyből beérné német riválisát. Igaz, hogy ekkor pontegyenlőség állna fenn, azonban a több győzelméből adódóan Vinales állna a tabella élén.
 
Cortese és Vinales összecsapásának újabb fordulója következik

Az 2012-es indianapolisi nagydíj megnyerésére tehát Vinales és Cortese a legesélyesebb, azonban ne feledkezzünk meg róla, hogy rajtuk kívül számos olyan pilóta van még, aki a hétvége nagy meglepetése lehet. kapásból ott van például Jonas Folger, aki az Aspar csapat színeiben folytatja a szezont, miután a spanyol gárda megvált Alberto Moncayotól és a német motorost szerződtette a helyére. Meg kell azonban jegyezni, hogy Jorge „Aspar” Martinez gárdájánál talán a technikai hátteret illetően sem a legjobban döntöttek év elején, hiszen a Kalex-KTM versenycsomagja eddig úgy tűnik, hogy bőven elmarad az FTR-Honda vagy éppen a KTM gépétől. Bizakodásra adhat azonban okot Luis Salom teljesítménye, aki a Kalex-KTM-mel idén már négy alkalommal állhatott fel a dobogóra, egyszóval mégiscsak meg kell lennie annak a potenciálnak a motorban, ami a top3-ban való küzdelemhez elég.
 
Moto2
 
Bár az olasz nagydíjon Marc Marquez csupán az ötödik lett, mégsem kell a spanyolnak remegő lábakkal az összetettre, illetve az indianapolisi nagydíjra tekintenie, hiszen a pontversenyben továbbra is igen tetemes az előnye a 2010-es 125-ös világbajnoknak. A 19 éves motoros harmincnégy ponttal áll a holtversenyben lévő Espargaro és Iannone előtt, míg Thomas Lüthi lemaradása, akit szintén a vb-cím egyik esélyeseként tartanak számon, kereken negyven egységgel áll Marquez mögött. Egyelőre tehát úgy tűnik, hogy a jövőre már Repsol Honda színekben versenyző pilóta biztosan hozza majd karrierje második világbajnoki címét is, hacsak nem követ el egy nullás versenyt érő hibát, amelyből a többiek profitálhatnak. Természetesen sportszerűtlenség lenne Iannone, Espargaro és Lüthi szempontjából is, ha ilyenre apellálna, így azért szorítsunk, hogy minél szorosabb és egyben tiszta küzdelemben dőljön el a bajnoki cím sorsa.
 
Marquez mugelloi ötödik helye reményt adhat a riválisoknak

Mugelloban bebizonyosodott, hogy még Marqueznek is lehet rossz napja/rossz futama, ami talán reményt adhat ellenfeleinek, hiszen a spanyol pilóta az olasz viadalt megelőző két versenyt megnyerte. Indianapolisban Lüthi, Espargaro és Iannone is tovább faraghatja lemaradását, sőt talán a tabella ötödik helyén álló Redding is beleszólhat az előkelőbb helyek sorsába Az angol motoros, akit legújabban a Ducati „junior csapatával” hoztak szóba, pont a legendás indianapolisi nagydíjon szerezte első dobogós helyét a Moto2-ben még 2010-ben, amikor is a harmadik pozícióból rajtolva harmadikként is ért célba.
 
MotoGP
 
A királykategóriával kapcsolatos hírek az elmúlt néhány napban, pontosabban másfél hétben inkább Valentino Rossival váltak eggyé, hiszen mindenki arra szeretett volna választ kapni, hogy vajon a kilencszeres világbajnok távozik-e a Ducatitól vagy sem. Most, hogy erre fény derült, (az olasz visszatér a Yamahához) újfent a versenyzésé lehet a főszerep, amelyben azonban a „Doktor” bizonyára továbbra sem kerül reflektorfénybe, hiszen a Desmosedici nem alkalmas arra, hogy a bolognaiak bármely pilótája a győzelemért szálljon harcba. Elég valószínű, hogy a történt ezúttal is a Lorenzo, Pedrosa, Stoner hármasról szól majd, akiken kívül némi szerencsével Ben Spies is csatlakozhat az élbolyhoz. Az amerikai motoros hihetetlenül peches szezon produkál idén és továbbra sem képes kijönni a jó ideje tartó hullámvölgyből, hiszen például Laguna Secában is bukott a 2009-es Superbike világbajnok.
 
Spies új lendületet vehet Indianapolisban

Spies számára Indianapolis új reményt adhat, hiszen eddig mindig nagyszerűen ment ott a „Könyök Kölyök”. Még 2008-ban mindössze élete harmadik MotoGP futamán a Suzuki színeiben a hatodik helyen ért célba, 2010-ben a Tech3 Yamahával megszerezte a pole-t, majd a futamon második lett, tavaly pedig a harmadik helyen intették le. Nem kizárt tehát, hogy most már az amerikai pechszériája valóban a végéhez érkezett, hiszen Indianapolisnál alkalmasabb helyszíne talán nem is lenne számára ahhoz, hogy egy nagyszerű eredményt érjen el és ezzel együtt egy adag önbizalmat is kapjon. A hétvége esélyesét ezúttal elég nehéz lenne megjósolni, pláne azok után, hogy az elmúlt három viadalt három különböző versenyző nyerte. A Sachsenringen Pedrosa volt a legjobb, Mugelloban Lorenzo győzött, míg Laguna Secában Stoner állhatott fel a dobogó legfelső fokára.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:
 
Péntek (2012. augusztus 17.)
 
15:15 – 15:55 Első szabadedzés (Moto3)
16:10 – 16:55 Első szabadedzés (MotoGP)
17:10 – 17:55 Első szabadedzés (Moto2)
 
19:15 – 19:55 Második szabadedzés (Moto3)
20:10 – 20:55 Második szabadedzés (MotoGP)
21:10 – 21:55 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2012. augusztus 18.)
 
15:15 – 15:55 Harmadik szabadedzés (Moto3)
16:10 – 16:55 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
17:10 – 17:55 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
19:00 – 19:40 Időmérő (Moto3)
19:55 – 20:55 Időmérő (MotoGP)
21:10 – 21:55 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2012. augusztus 19.)
 
14:40 – 15:00 Warm Up (Moto3)
15:10 – 15:30 Warm Up (Moto2)
15:40 – 16:00 Warm Up (MotoGP)
 
17:00 Futam (Moto3)
18:20 Futam (Moto2)
20:00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: