Jegyek

Futamelőzetes – Hungaroring

WTCC
Futamelőzetes – Hungaroring
2014.04.30. 20:00
Harmadik állomásához érkezik a túraautó-világbajnokság 2014-es idénye, s ezúttal a helyszín nem más, mint a Hungaroring. Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport nyilvánvalóan megkettőzött erővel küzdenek majd, hogy kiszolgálják a mindig pazar hangulatot varázsoló közönséget, s ne felejtsük el, hogy a hétvégén Kiss Pál Tamásnak is drukkolhatunk az AutoGP mezőnyében.
 
Magyarország legszínvonalasabb és legismertebb versenypályáját 1986-ban rekordidő alatt építették meg és adták át, és azóta is megszakítás nélkül minden esztendőben vendégül látja a Formula-1 mezőnyét – ennél hosszabb szériát csak Monaco és Monza tud felmutatni a száguldó cirkuszban. A mogyoródi pálya az évtizedek során az európai autósport egyik központja lett: ezt mi sem mutatja jobban, hogy idén olyan szériák is ellátogatnak hozzánk az F1 és a túraautó-vb mellett, mint a DTM (Német Túraautó-Bajnokság) vagy éppen a Renault-világsorozat.
 
A Hungaroring jelenlegi formájában 4381 méter hosszú, 14 kanyart, s a rendkívül technikás pályák közé tartozik. A szűk aszfaltcsíkon nehéz előzni, így itt kiemelt jelentősége van a jó rajtpozíció megszerzésének, az időmérőn mutatott forma tehát alapvetően meghatározhatja a versenyzők vasárnapi szereplését. Fontos kiemelni, hogy kanyargós jellege miatt nem a végsebesség dominál (bár a célegyenes azért elég hosszúnak mondható, így ott van lehetőség tiszta manőverek kivitelezésére is), ezért a kanyarokban való tapadás még hangsúlyosabb szerepet kap a magyar hétvégén.
Michelisz Norbi eddig minden évben dobogóra állhatott a Hungaroringen: tavaly például egy második hely volt a termése
 
A WTCC 2011-ben látogatott először hazánkba: akkor a marrakechi futamot helyettesítette a Hungaroring, s rögtön hatalmas sikert aratott a versenyzők és a szurkolók körében. Ebben nagy szerepe volt az akkor már a világbajnoki mezőnyben szereplő Zengő Motorsportnak és Michelisz Norbertnek, akik miatt évről évre tízezrek látogatnak ki az eseményre, s idén már negyedszerre varázsolhatják el a világot azzal a fergeteges hangulattal, amelyet az egész hétvége során teremtenek, s amelyről a külföldi médiumok is csak szuperlatívuszokban tudnak beszámolni.
 
Azt, hogy eredmények tekintetében is lesz-e oka örömre a magyar szurkolóknak, nehéz megmondani – a statisztikák szerint igen, hiszen Norbi mindhárom előző alkalommal dobogóra tudott állni a Hungaroringen (2012-ben megnyerte a második futamot, 2011-ben és 2013-ban pedig egy-egy második helyet gyűjtött be az első versenyen). Az idei két versenyhétvége tapasztalatai azonban azt mutatják, hogy a mezőnybe újoncként megérkező Citroën óriási fölényben van: mind a négy futamot megnyerték (José María López kétszer, Yvan Muller és Sebastian Loeb pedig egyszer-egyszer látta meg elsőként a kockás zászlót), s óriási előnyüket vélhetően még a hatvan kilós pluszsúly sem tudja kompenzálni, legfeljebb csak közelebb kerülhetnek hozzájuk az üldözők.
Mennyivel csökken a Citroënek előnye a kompenzációs súlynak köszönhetően?
 
Így a mezőny többi részének tulajdonképpen egy dolog adhat reményt arra, hogy megverjék a C-Elysée-ket: a második versenyen minden bizonnyal a nyolcadik és tizedik helyek környékéről kell majd rajtolnia a francia gyártó pilótáinak, s a Hungaroringen a korábban említett módon rendkívül nehéz az előrejutás – igaz, a Citroënek eddigi dominanciáját látva a célegyenesben így is megehetik a mezőnyt. Bízzunk azonban benne, hogy a többi márka, és főleg a Honda és Michelisz Norbi legalábbis meg tudja nehezíteni Mullerék dolgát.
 
Nem a Zengő Motorsport pilótája lesz azonban az egyetlen honfitársunk, akinek drukkolhatunk ezen a hétvégén, hiszen az AutoGP ezúttal is elkíséri a WTCC-t, így Kiss Pál Tamás a mogyoródi aszfaltcsíkon versenyez a következő napokban. A Zele Racing pilótája eddig háromszor ért célba, s mindhárom alkalommal dobogóra állhatott, sőt a Paul Ricard-i első viadalt meg is nyerte, aminek köszönhetően a pontverseny harmadik helyét elfoglalva érkezik a magyar fordulóra. Reméljük, Tomi hazai pályán is tudja folytatni 2014-es remeklését!
 
Aki teheti, az tehát látogasson ki a hétvégén a Hungaroringre, és szurkoljon Michelisz Norbi és Kiss Pál Tomi sikeres szerepléséért! A három nap WTCC-s és AutoGP-s programja itt található.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: