Jegyek

Futamelőzetes és menetrend – Phillip Island

Superbike
Futamelőzetes és menetrend – Phillip Island
2016.02.24. 12:22
A hét eleji kétnapos kollektív teszt után pár nap múlva elrajtol a Superbike világbajnokság 2016-os szezonja. Az elmúlt évekhez hasonlóan a helyszín ezúttal is Phillip Island, ahol rendre izgalmas versenyeket láthat a nagyérdemű. Az érintett két kategóriában ráadásul egy-egy magyar csapat sikereiért is szoríthatunk.
 
Hosszú hónapok várakozása fog véget érni a hétvégén, hiszen a pénteki első szabadedzéssel hivatalosan is megkezdődik a Superbike világbajnokság 2016-os idénye. A több, főként a versenyhétvégék lebonyolítását érintő változást hozó évad szokás szerint Phillip Islanden indul: az ausztrál helyszín már nyolcadik alkalommal ad otthont a szezonnyitó fordulónak. Az időzítés nem véletlen, hiszen Ausztráliában ilyenkor nyár vége, így az időjárás általában kedvező – igaz, a múlt heti MotoGP-teszten többször is hátráltatta a pilótákat az eső –, ugyanakkor az óceán közelsége miatt mindig kell számolni az erős széllel. A motorosok ennek ellenére imádják a 4448 méter hosszú, 12 kanyart – ebből hétszer balra, ötször pedig jobbra fordulnak – tartalmazó aszfaltcsíkon, ahol a futamok is mindig roppant izgalmasan alakulnak.
Sikerülhet Rea-nek az, ami 17 éve senkinek?
 
A szezon első állomása előtt mindig nehéz jóslatokba bocsátkozni a várható erőviszonyok kapcsán, ám az a téli privát és a hét eleji kollektív tesztek után egyértelműnek tűnik, hogy idén is a Kawasaki jelenti majd az etalont. A „zöldek” egy évvel ezelőtt hihetetlen domináns teljesítményt nyújtva söpörték be a világbajnoki címeket, elsősorban Jonathan Rea parádés eredményeinek köszönhetően, s alighanem idén is a brit számít majd az elsőszámú favoritnak. A címvédés azonban így sem lesz egyszerű számára: egyrészt a statisztikák is ellene szólnak, hiszen legutóbb Carl Fogarty tudott a trónon maradni még 1999-ben, másrészt vélhetően csapaton belül is komolyabb ellenállásba fog ütközni Tom Sykes részéről, aki ég a vágytól, hogy visszavágjon a 2015-ös vereségért.
Vajon mire lehet képes a MotoGP-ből érkező Hayden?
 
Míg a Kawasakik kiemelkedni látszanak a mezőnyből, mögöttük már sokkal árnyaltabb a kép. Valószínűleg idén is a Ducatik lesznek az elsőszámú üldözők, s ha Chaz Davies kiegyensúlyozottsága és Davide Giugliano elképesztő tempója mellé a Panigale is versenyképesnek bizonyul, megszorongathatják Rea-éket. A bolognai gyártónak ugyanakkor nem árthat hátrafelé is nézelődnie, hiszen több márka is közel kerülhet hozzájuk. A tesztek alapján a Honda lehet az idény egyik meglepetéscsapata: a Nicky Haydennel megerősödött japánok váratlanul jól teljesítettek télen, a kérdés csak az, hogy a MotoGP 2006-os világbajnoka, valamint Michael van der Mark a versenyekre is át tudja-e ültetni biztató formáját.
Több esztendő kihagyás után láthatunk ismét Yamahát a mezőnyben
 
A legnagyobb kérdőjelet talán a sorozatba néhány év távollét után visszatérő Yamaha jelenti. Az R1-esről a tavalyi sikerek – többek között a suzukai 8 óráson aratott diadal – után ódákat zengtek, s a téli gyakorlások alkalmával sem vallottak szégyent, bár a Kawasakikkal aligha veszik majd fel a versenyt. Sylvain Guintoli rutinja és Alex Lowes tehetsége azonban garancia arra, hogy kihozzák a motorból a maximumot, s esetenként akár a dobogós helyezésekért is harcba szállhatnak. S ugyanez igaz az Althea Racing BMW-ire is, akik a Hondához hasonlóan meglepően előkelő helyeken szerepeltek a teszteken, így Jordi Torres és Markus Reiterberger is bizakodva várhatja a 2016-os idényt.
Az MV Agusta az egyetlen a hét márka közül, amelyik csak egy motort indít a Superbike-ban
 
Ami az egy évvel korábban még a világbajnoki címre is esélyesnek tartott Apriliát illeti: a IodaRacing révén az utolsó utáni pillanatban partnercsapatot találó noale-i gyártó, amely Alex de Angelist és Lorenzo Savadorit ültette a két RSV4-re, alighanem a gyári támogatás szinte teljes leállításával bele fog szürkülni a középmezőnybe. A továbbra is egyetlen motort indító, ám immár a szintén a MotoGP-ből érkező Forward Racing irányításával készülő MV Agustától sem várhatjuk, hogy megváltják a világot: Leon Camier valószínűleg legfeljebb top10-es eredmények elérésében reménykedhet. Lesz még egy újonc csapat is a mezőnyben a Brit Superbike-ból érkező Milwaukee révén, ám a BMW-vel együttműködő istálló teljesítménye egyelőre elmarad az ugyancsak a bajorok gépeit használó Altheától.
Sofuoglut idén is nehéz lesz megállítani
 
A hétvégén nem csak a Superbike, hanem a Supersport világbajnokság is elrajtol, amely még komolyabb változásokon ment keresztül a tél folyamán, mint az elitkategória. Az erősorrend ennek ellenére nem borult fel: a legnagyobb esélyes ismét az immár ötödik összetett elsőségére hajtó Kenan Sofuoglu lesz. A töröknek azonban a vártnál nagyobb kihívója lehet csapaton belül a Moto2-ből átigazolt Randy Krummenacher, ahogy az MV Agusták sem adják majd könnyen a bőrüket. Közülük a 2015-ben a szezon végét jerezi sérülése miatt kihagyó Jules Cluzelre lesz érdemes odafigyelni, aki a két ezüstérem és a tavalyi negyedik hely után szeretne végre felérni a csúcsra. Persze a Hondát sem szabad leírni: a japánok reményeit elsősorban az előző idényt a második pozícióban záró Patrick Jacobsen táplálhatja.
Sebestyén Peti 2014 után tér vissza a Superbike vb mezőnyébe
 
Ejtsünk szót a magyar érdekeltségekről is, hiszen 2016-ban a Superbike és a Supersport vb-n is több hazai alakulatért és/vagy versenyzőért szoríthatunk. A legnagyobbak között immár harmadik éve láthatjuk szerepelni a Team Toth csapatát: az istálló Yamahákra cserélte a BMW-ket, amelyek nyergében ifj. Tóth Imre mellett Sebestyén Pétert láthatjuk majd – igaz, egyelőre a márkaváltás ellenére sem tűnik úgy, hogy el tudnának mozdulni a mezőny utolsó traktusából. A Supersport vb-n szereplő Schmidt Racing komolyabb esélyekkel szállhat harcba akár már Ausztráliában is: a tavaly alapított csapat MV Agustáján a korábbi 125 köbcentis világbajnok Nicolas Terol igyekezhet minél jobb eredményeket elérni (Chrobák János csak az európai fordulókon áll rajthoz, ahogy az R2 MotorRacing és Angelo Licciardi is).
A Schmidt Racing egy korábbi világbajnokkal száll harcba a Supersport vb-n
 
Végezetül nézzük a hétvége menetrendjét, hiszen jelentős módosításokon esett át a lebonyolítás. Pénteken továbbra is két-két szabadedzést rendeznek majd, amelyek alapján kialakul a Superpole mezőnye mindkét kategóriában – ugyanis az idei évtől immár a Supersportban is ezt a szisztémát alkalmazzák a kvalifikációnál. Szombaton ellenben csak egyetlen, jelentősen lerövidített tréninget rendeznek az időmérő előtt (ami már nem számít bele az értékelésbe), a Superbike mezőnye számára azonban a kétrészes Superpole után sem ér véget a program, hiszen az első versenyt mostantól a versenyhétvége második napján rendezik. Vasárnap egy-egy warm up és futam vár a két széria szereplőire. A tízórás időeltolódás miatt az eseményeket itthoni idő szerint kora hajnalban rendezik, az Eurosport 1 pedig mindhárom futamot élőben fogja közvetíteni.
 
WSBK, Phillip Island, 2016 – a hétvége programja:
 
Péntek (február 26.)  
00:15 - 01:15 Superbike, 1. szabadedzés  
01:30 - 02:30 Supersport, 1. szabadedzés  
03:30 - 04:30 Superbike, 2. szabadedzés  
04:45 - 05:45 Supersport, 2. szabadedzés  
     
Szombat (február 27.)  
00:20 - 00:35 Superbike, 3. szabadedzés  
00:50 - 01:05 Supersport, 3. szabadedzés  
02:30 - 03:10 Superbike, Superpole (SP1 + SP2)  
03:30 - 04:10 Supersport, Superpole (SP1 + SP2)  
05:00 Superbike, 1. futam (tv: Eurosport 1, élő)
     
Vasárnap (február 28.)  
01:00 - 01:15 Supersport, Warm up  
01:25 - 01:40 Superbike, Warm up  
03:30 Supersport, Futam (tv: Eurosport 1, élő)
05:00 Superbike, 2. futam (tv: Eurosport 1, élő)

Fotók: WorldSBK Media; Team Toth; Schmidt Racing
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss
Hozzászólások
Utolsó: 2017.02.20. 22:51
16 db
Utolsó: 2017.02.20. 22:42
11 db
Utolsó: 2017.02.20. 22:36
3 db
Utolsó: 2017.02.19. 21:28
12 db
Utolsó: 2017.02.19. 13:58
2 db

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: