Jegyek

Futamelőzetes és menetrend – Paul Ricard

WTCC
Futamelőzetes és menetrend – Paul Ricard
2016.03.30. 15:27
A hétvégén Franciaországban elrajtol a túraautó-világbajnokság 2016-os szezonja, amely számos újdonságot tartalmaz majd: felcserélték a versenyek sorrendjét, bemutatkozik a MAC3, ám ami magyar szempontból a legfontosabb, hogy immáron három honfitársunknak szurkolhatunk majd – ha az ETCC-ben induló Nagy Norbertet is beleszámítjuk, akkor pedig négynek.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

Rendkívül hosszú téli szünetet tudhat maga mögött a túraautó-vb mezőnye, hiszen bár eredetileg már két héttel ezelőtt, Szocsiban megkezdődött volna az évad, az ottani fordulót végül törölni kellett (helyette júniusban ismét Moszkvába látogatnak a versenyzők). Így viszont április első napjaiban, a franciaországi Paul Ricard versenypályán mérhetik össze először az erejüket a pilóták és a csapatok. Az aszfaltcsík 2014 óta része a kalendáriumnak (korábban más pályák adtak otthont a WTCC franciaországi versenyének), s eddig a Citroënek egyeduralkodónak számítanak rajta, hiszen mind a négy futamot megnyerték.
 
Előfordulhat, hogy ez idén sem lesz másképp: bár a címvédő gárda kétfősre fogyatkozott, a tesztek alapján továbbra is a José María López, Yvan Muller páros várhatja favoritként a szezont. Kettejük párharca határozhatja meg a 2016-os világbajnokságot, így kulcsfontosságú lehet, melyikük zárja eredményesebben az előttünk álló hétvégét. Az argentin némileg meglepő módon eddig mindkét alkalommal a fordított rajtrácsos viadalt nyerte meg a Paul Ricardon, amely azonban az idei esztendőtől kezdve időben korábban kerül megrendezésre, mint az immár „főverseny” névre hallgató, hagyományos rajtsorrendű második futam.

A Citroën ellenfelei abban bízhatnak, hogy a 80 kilogrammra emelt maximális pluszsúly révén közelebb kerülhetnek hozzájuk. A riválisok közül a Honda és a Volvo tűnik a legesélyesebbnek arra, hogy ezt kihasználja, ám az egyelőre kérdés, hogy a mezőnyhöz idén csatlakozó svéd gyártó pontosan hol is áll a rangsorban. A teszteredmények alapján mindenesetre jó szereplést várhatunk tőlük, úgy tűnik, kellő mértékben felkészültek a WTCC-re, így nem zárható ki, hogy már Franciaországban meglepetést okoznak. A Lada várhatóan a másik három márka mögött lesz, ám Gabriele Tarquini tapasztalata aranyat érhet a fejlesztésben és bizonyos szituációkban.
 
Magyar szempontból természetesen a Hondára irányul majd a legnagyobb figyelem, hiszen Michelisz Norbert ezen a hétvégén debütál a japánok gyári versenyzőjeként. Érdekes kérdés, hogy mi lesz csapaton belül az erősorrend, hiszen Rob Huff képében egy roppant erős világbajnok lesz az egyik társa, míg Tiago Monteiro remekül ismerheti a Civicet. És persze nem szabad megfeledkeznünk a Zengő Motorsportról sem, akik valószínűleg ezekben a percekben is azon fáradoznak, hogy mindkét autójuk elkészüljön a pénteki kezdésre: bár saját bevallásuk szerint is idő szűkében vannak, az elmúlt években láthattunk már néhány csodát az alakulattól.

Ficza Ferenc és Nagy Dániel révén egyébként három fős különítmény képviseli majd a magyar színeket idén a világbajnokságon: ezzel a franciák után a miénk lett a legnépesebb tábor a rajtrácson. Ráadásul a mostani hétvégén lesz egy negyedik honfitársunk is, akiért szoríthatunk: Nagy Norbert, aki ugyancsak a Zengő Motorsportot erősítő, a szintén a napokban rajtoló Túraautó Európa-kupa mezőnyében fog vitézkedni. Norbi számára nem ismeretlen a terep, néhány éve több ETCC-futamon is megfordult (sőt, egy ízben a WTCC-ben is bemutatkozhatott), legutóbbi szereplése alkalmával ráadásul két kategóriagyőzelmet is bezsebelhetett.
 
Végezetül nézzük a hétvége menetrendjét, hiszen abban is történt némi változás tavalyhoz képest. A legfontosabb – ahogy azt már fentebb is említettük –, hogy ezentúl a nyitóverseny lesz a fordított rajtrácsos, míg a másodiknak vágnak neki az időmérőn elért helyezéseik sorrendjében. Emellett lesz még egy újítás, a MAC3, amely egyfajta csapatidőfutam lesz, s amelyre a szombati kvalifikáció után kerül sor. Ami pedig a közvetítéseket illeti: az Eurosport két csatornája szokás szerint mindkét futamot, az időmérőt és az új MAC3-at is élőben képernyőre tűzi.
 
WTCC, Paul Ricard, 2016 – a hétvége programja:

Péntek (április 1.)    
10:45 - 11:15 WTCC, Teszt  
11:30 - 12:15 WTCC, Teszt  
14:45 - 15:30 ETCC, 2. teszt  
     
Szombat (április 2.)    
08:45 - 09:15 WTCC, 1. szabadedzés  
09:30 - 10:15 ETCC, Szabadedzés  
11:45 - 12:15 WTCC, 2. szabadedzés  
14:00 - 15:00 WTCC, Időmérő (Q1 + Q2 + Q3) (tv: Eurosport 2, élő)
15:00 - 15:30 WTCC, MAC3 (tv: Eurosport 2, élő)
15:45 - 16:15 ETCC, Időmérő  
     
Vasárnap (április 3.)    
12:15 WTCC, Nyitóverseny (tv: Eurosport 1, élő)
13:35 ETCC, 1. futam  
14:50 ETCC, 2. futam  
17:15 WTCC, Főverseny (tv: Eurosport 1, élő)

Fotók: WTCC Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: