Jegyek

Futamelőzetes és menetrend – Paul Ricard

WTCC
Futamelőzetes és menetrend – Paul Ricard
2016.03.30. 15:27
A hétvégén Franciaországban elrajtol a túraautó-világbajnokság 2016-os szezonja, amely számos újdonságot tartalmaz majd: felcserélték a versenyek sorrendjét, bemutatkozik a MAC3, ám ami magyar szempontból a legfontosabb, hogy immáron három honfitársunknak szurkolhatunk majd – ha az ETCC-ben induló Nagy Norbertet is beleszámítjuk, akkor pedig négynek.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron! (x)

Rendkívül hosszú téli szünetet tudhat maga mögött a túraautó-vb mezőnye, hiszen bár eredetileg már két héttel ezelőtt, Szocsiban megkezdődött volna az évad, az ottani fordulót végül törölni kellett (helyette júniusban ismét Moszkvába látogatnak a versenyzők). Így viszont április első napjaiban, a franciaországi Paul Ricard versenypályán mérhetik össze először az erejüket a pilóták és a csapatok. Az aszfaltcsík 2014 óta része a kalendáriumnak (korábban más pályák adtak otthont a WTCC franciaországi versenyének), s eddig a Citroënek egyeduralkodónak számítanak rajta, hiszen mind a négy futamot megnyerték.
 
Előfordulhat, hogy ez idén sem lesz másképp: bár a címvédő gárda kétfősre fogyatkozott, a tesztek alapján továbbra is a José María López, Yvan Muller páros várhatja favoritként a szezont. Kettejük párharca határozhatja meg a 2016-os világbajnokságot, így kulcsfontosságú lehet, melyikük zárja eredményesebben az előttünk álló hétvégét. Az argentin némileg meglepő módon eddig mindkét alkalommal a fordított rajtrácsos viadalt nyerte meg a Paul Ricardon, amely azonban az idei esztendőtől kezdve időben korábban kerül megrendezésre, mint az immár „főverseny” névre hallgató, hagyományos rajtsorrendű második futam.

A Citroën ellenfelei abban bízhatnak, hogy a 80 kilogrammra emelt maximális pluszsúly révén közelebb kerülhetnek hozzájuk. A riválisok közül a Honda és a Volvo tűnik a legesélyesebbnek arra, hogy ezt kihasználja, ám az egyelőre kérdés, hogy a mezőnyhöz idén csatlakozó svéd gyártó pontosan hol is áll a rangsorban. A teszteredmények alapján mindenesetre jó szereplést várhatunk tőlük, úgy tűnik, kellő mértékben felkészültek a WTCC-re, így nem zárható ki, hogy már Franciaországban meglepetést okoznak. A Lada várhatóan a másik három márka mögött lesz, ám Gabriele Tarquini tapasztalata aranyat érhet a fejlesztésben és bizonyos szituációkban.
 
Magyar szempontból természetesen a Hondára irányul majd a legnagyobb figyelem, hiszen Michelisz Norbert ezen a hétvégén debütál a japánok gyári versenyzőjeként. Érdekes kérdés, hogy mi lesz csapaton belül az erősorrend, hiszen Rob Huff képében egy roppant erős világbajnok lesz az egyik társa, míg Tiago Monteiro remekül ismerheti a Civicet. És persze nem szabad megfeledkeznünk a Zengő Motorsportról sem, akik valószínűleg ezekben a percekben is azon fáradoznak, hogy mindkét autójuk elkészüljön a pénteki kezdésre: bár saját bevallásuk szerint is idő szűkében vannak, az elmúlt években láthattunk már néhány csodát az alakulattól.

Ficza Ferenc és Nagy Dániel révén egyébként három fős különítmény képviseli majd a magyar színeket idén a világbajnokságon: ezzel a franciák után a miénk lett a legnépesebb tábor a rajtrácson. Ráadásul a mostani hétvégén lesz egy negyedik honfitársunk is, akiért szoríthatunk: Nagy Norbert, aki ugyancsak a Zengő Motorsportot erősítő, a szintén a napokban rajtoló Túraautó Európa-kupa mezőnyében fog vitézkedni. Norbi számára nem ismeretlen a terep, néhány éve több ETCC-futamon is megfordult (sőt, egy ízben a WTCC-ben is bemutatkozhatott), legutóbbi szereplése alkalmával ráadásul két kategóriagyőzelmet is bezsebelhetett.
 
Végezetül nézzük a hétvége menetrendjét, hiszen abban is történt némi változás tavalyhoz képest. A legfontosabb – ahogy azt már fentebb is említettük –, hogy ezentúl a nyitóverseny lesz a fordított rajtrácsos, míg a másodiknak vágnak neki az időmérőn elért helyezéseik sorrendjében. Emellett lesz még egy újítás, a MAC3, amely egyfajta csapatidőfutam lesz, s amelyre a szombati kvalifikáció után kerül sor. Ami pedig a közvetítéseket illeti: az Eurosport két csatornája szokás szerint mindkét futamot, az időmérőt és az új MAC3-at is élőben képernyőre tűzi.
 
WTCC, Paul Ricard, 2016 – a hétvége programja:

Péntek (április 1.)    
10:45 - 11:15 WTCC, Teszt  
11:30 - 12:15 WTCC, Teszt  
14:45 - 15:30 ETCC, 2. teszt  
     
Szombat (április 2.)    
08:45 - 09:15 WTCC, 1. szabadedzés  
09:30 - 10:15 ETCC, Szabadedzés  
11:45 - 12:15 WTCC, 2. szabadedzés  
14:00 - 15:00 WTCC, Időmérő (Q1 + Q2 + Q3) (tv: Eurosport 2, élő)
15:00 - 15:30 WTCC, MAC3 (tv: Eurosport 2, élő)
15:45 - 16:15 ETCC, Időmérő  
     
Vasárnap (április 3.)    
12:15 WTCC, Nyitóverseny (tv: Eurosport 1, élő)
13:35 ETCC, 1. futam  
14:50 ETCC, 2. futam  
17:15 WTCC, Főverseny (tv: Eurosport 1, élő)

Fotók: WTCC Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: