Jegyek

Futamelőzetes és menetrend – Marrakech

WTCC
Futamelőzetes és menetrend – Marrakech
2016.05.05. 12:20
Két héttel a hungaroringi fordulót követően a szezon egyetlen afrikai állomásával folytatódnak a túraautó-világbajnokság küzdelmei. Bár a versenyzők évek óta ellátogatnak Marokkóba, idén egy teljesen új vonalvezetés fogadja majd őket, amely ugyan nem nyerte el mindenkinek az előzetes tetszését, ám Michelisz Norbiéknak jobb esélyt kínálhat egy esetleges győzelemre.
 
Szeretnél élőben szurkolni a kedvenc motorversenyződnek az augusztus közepén megrendezésre kerülő Cseh Nagydíjon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatod a belépőjegyedet a jegyshopunkon keresztül a MotoGP brnói futamára!

Az áprilisi három forduló után negyedik állomásához érkezik a túraautó-vb 2016-os szezonja: a helyszín ezúttal lesz Marrakech lesz, amely több éve része ugyan a versenynaptárnak, ám most mégis mindenki számára ismeretlen lesz a terep, mivel a pályát jelentősen átalakítottak a tavalyi év óta. A vonalvezetés sokkal rövidebb és egyúttal lassabb is lesz: egyes vélekedések szerint épp csak elérik majd a 210 km/h-s sebességet az autók, ráadásul az aszfaltcsík csupán az 53%-án lehet teljes gázzal menni. Bár a korábbi verzió sem tartozott a pilóták kedvencei közé, a mostani sem nyerte el mindenkinek a tetszését: a Citroën versenyzői szerint egész egyszerűen túl lassú lesz a pálya, ráadásul előzni továbbra is roppant nehéz lesz a kanyargós kialakítás miatt, így a kvalifikációnak döntő jelentősége lehet a hétvégén.
 
Ahogy a Hungaroringen Michelisz Norbertre és a Zengő Motorsportra (a magyar alakulat továbbra is egy autóval képviselteti magát, benne a hazai pályán pontot szerző Ficza Ferenccel), úgy Marokkóban Mehdi Bennanira irányul majd kiemelt figyelem. Az előző években a buta hibáiról is hírhedté vált pilóta eddig rendkívül jól teljesít idén, hiszen Mogyoródon nyerni tudott, az összetettben pedig harmadik helyen áll, így a hazai közönség joggal bízhat egy újabb erős szereplésben tőle. Persze nem könnyíti meg a dolgát, hogy a Citroënek továbbra is a maximális, 80 kilós pluszsúlyt kénytelenek magukkal cipelni, miközben a Hondák könnyültek a magyarországi fordulóhoz képest. Ebből kiindulva pedig igaza lehet Michelisz Norbinak, aki szerint most lehet az egyik legjobb esélyük egy főversenyes győzelemre: a Hungaroringen 70 kilóval sem tűntek sokkal lassabbnak a címvédő gyártónál, ráadásul az új vonalvezetés kifejezetten kedvezhet a Civiceknek.
Bennani futamgyőzelemmel hangolt hazai versenyére
 
A Hondák és a Citroënek küzdelme azért is érdekes, mivel José María López előnye mindössze 12 pont Tiago Monteiróval szemben, azaz a vb-címért folyó csata még meglehetősen nyílt – annak ellenére, hogy az argentin eddig mindhárom főfutamot megnyerte. Házon belül egyébként nem nagyon van ellenfele a kétszeres világbajnoknak: Yvan Mullerben egyelőre nem látni azt az átütő erőt, amellyel hosszabb távon is megszorongathatná Lópezt. A Hondák különmeccse ellenben izgalmas lehet: Monteiro szemmel láthatóan nagyon összeszedte magát erre az évre, de Rob Huffot sem szabad leírni, Michelisz Norbinak pedig mindenképp szüksége lenne egy erős hétvégére a hungaroringi – és részben a szlovákiai – balszerencséknek köszönhetően, hiszen a pontversenyben kezd lemaradni csapattársaitól, pedig tempót tekintve ugyanez nem mondható el róla.
 
Persze elsősorban a francia és a japán gyártó csatáira van kilátás Marokkóban is, nem szabad elfeledkeznünk a mezőny többi tagjáról sem. A Ladák egyértelműen sokat léptek előre 2015-höz képest, és előbb-utóbb akár egy győzelem is összejöhet nekik, míg a Volvókat segítheti, hogy még mindig a gyári alapsúlyon versenyezhetnek, s egy-egy jobban sikerült versenyen akár a dobogóra is odaérhetnek a svédek. És akkor még nem beszéltünk a Chevykről: James Thompson ismét beülhet René Münnich autójába, ám igazából Tom Coronelre lesz érdemes figyelni, a holland ugyanis megdöbbentően jól szerepel eddig idén. Ami pedig a hétvége menetrendjét illeti: az egyórás időeltolódást leszámítva szinte minden a megszokott időpontban kerül majd megrendezésre – leszámítva, hogy az utcai pályákra vonatkozó szabályok értelmében az időmérő egyes szakaszai tíz perccel hosszabbak lesznek.
 
WTCC, 2016, Marrakech – a hétvége programja:

Péntek (május 6.)    
13:30 - 14:00 Teszt  
     
Szombat (május 7.)  
10:00 - 10:30 1. szabadedzés  
12:30 - 13:00 2. szabadedzés  
16:00 - 17:30 Időmérő edzés (Q1 + Q2 + Q3) (tv: M4 Sport, élő)
17:30 - 18:00 MAC3  
     
Vasárnap (május 8.)  
13:15 Nyitóverseny (tv: Eurosport 1 és M4 Sport, élő)
18:15 Főverseny (tv: Eurosport 1 és M4 Sport, élő)

Fotók: WTCC Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: