Jegyek

Futamelőzetes és menetrend – Marrakech

WTCC
Futamelőzetes és menetrend – Marrakech
2015.04.14. 10:27
A hétvégén hathetes szünetet követően folytatódik a túraautó-világbajnokság 2015-ös szezonja, méghozzá a rendkívül gyors, ám mégis szűk utcai pályán, Marrakechben. Michelisz Norbi számára eddig nem tartogatott túl sok szerencsét az afrikai helyszín, de reméljük, idén fordulni fog a kocka, és Argentína után ismét két remek futamot zárhat a magyar pilóta.
 
Még nincs jegyed a WTCC hungaroringi futamára, de élőben szeretnél szurkolni Michelisz Norbinak és a Zengő Motorsportnak? Vásárold meg a P1race.hu jegyshopján keresztül a belépődet a május első hétvégéjén megrendezésre kerülő versenyhétvégére! A jegyárakkal és a rendeléssel kapcsolatos információk oldalunk tetején, a „Jegyek” menüsorban a „WTCC Hungaroring 2015” feliratra kattintva találhatók!

Bár az idénynyitóra már március elején sor került, még csak a második fordulóra készülődik a túraautó-világbajnokság mezőnye. Argentína után most egy másik kontinens, Afrika lesz a cél: a hétvégén a marrakechi utcai pályán mérhetik össze tudásukat a versenyzők. A versenynaptárban 2009-ben debütált aszfaltcsík vonalvezetése nem tartozik a legbonyolultabbak közé, hiszen tulajdonképpen egy nyújtott jobbost és egy visszafordítót leszámítva csak hosszú egyenesek és közbeékelt sikánok alkotják, mégis az egyik legnagyobb kihívást jelenti a pilóták számára.
A marrakechi pályarajz
 
Ez pedig épp annak köszönhető, hogy az egyenesek révén elég nagy tempóval száguldanak a versenyautók, ugyanakkor a városi jellegből adódóan nagyon közel találhatók a betonfalak, így egy kisebb hiba is azonnal megbosszulja magát. Nem véletlen, hogy rendszerint elég sokszor előkerül a piros zászló vagy beküldik a biztonsági autót, emellett a pilótáknak sem tartozik a kedvenceik közé a marokkói pálya. Gabriele Tarquini például egyenesen lutrinak nevezte az ottani versenyeket – nyilván nem ok nélkül, hiszen az előző két évben egyaránt összetörte ott az autóját.
Ritkán ússzák meg a csapatok jelentős anyagi károk nélkül a marokkói hétvégét
 
Az egyetlen kivételt talán a helyi hős, Mehdi Bennani jelenti, aki mindig elmondja, mekkora motivációt jelent számára hazai közönsége előtt versenyezni. Ráadásul idén már mindezt egy Citroënben teheti meg, amely az évadnyitón látottak alapján továbbra is messze a legversenyképesebb technika a mezőnyben. A marokkói pilóta éppen ezért még veszélyesebb ellenfélnek számít, és nem feltétlenül csak pozitív értelemben: Argentínában is többekkel koccant, 2014-ben pedig emlékezetes rajtkarambolt okozott Marrakechben, amely során Tom Coronel autója annyira megsérült, hogy a franciaországi fordulót ki is kellett hagynia.
Bennanit minden bizonnyal feltüzeli majd a hazaiak biztatása
 
Vélhetően azonban nem Bennani, hanem a Citroën három gyári versenyzője jelenti majd az etalont a hétvége folyamán. José María López parádés formában kezdte a szezont hazai hétvégéjén, de Sebastien Loeb sem panaszkodhat, hiszen a második futamon aratott sikerével ott lohol a címvédő nyomában. Yvan Muller már pechesebb volt, ráadásul ezúttal sem látszott benne az erő, amivel visszavághatna Pechitónak a tavalyi vereségért, éppen ezért számára létfontosságú, hogy már a mostani hétvégén is fordítson ezen a tendencián, különben megint idejekorán nagy hátrányba kerülhet.
Mullernek muszáj visszavágnia márkatársainak, különben megint lemarad az összetettben
 
A mezőny magyar tagjára, Michelisz Norbertre is ráférne, hogy összebarátkozzon Fortunával a marokkói pályát illetően, a Zengő Motorsport pilótájának ugyanis eddig nem sok babér termett Circuit International Automobile Moulay el Hassan elnevezésű pályán: több kiesést is elkönyvelt már itt, tavaly pedig rajthoz sem tudott állni a második viadalon (bár lehet, hogy jobban járt ezzel, elkerülve a már említett tömegbalesetet).
Reméljük, megtörik Michelisz Norbi balszerencséje Marokkóban
 
A Honda egyértelműen a második erőnek tűnt Argentínában, és Norbi is jót ment a rajtrács végéről felzárkózva, ám a hosszú egyenesek miatt nehéz elképzelni, hogy erőből harcban tudjon lenni a dobogós helyezéseket. Ráadásul azt sem szabad elfelejteni, hogy honfitársunk számára az is fontos cél lehet, hogy egyben maradjon a Civic, hiszen két héttel később már itthon, a Hungaroringen száguldozik majd a mezőny, a mogyoródi versenyhétvége pedig nyilván fontosabb a pilóta és a csapat számára is, hiszen ki akarják szolgálni a remélhetőleg ismét fantasztikus hangulatot teremtő közönséget.
Közeledni tud-e a Honda az etalonnak számító Citroënekre?
 
Érdemes lehet egyébként a középmezőny további csatáira is figyelnünk Marrakechben, hiszen például a Lada kifejezetten biztató tempót mutatott a nyitányon, s csak a balszerencse akadályozta meg őket abban, hogy pont nélkül kellett távozniuk Dél-Amerikából. A Chevrolet-kre mindenképp veszélyt jelentenek már, ugyanakkor a Cruze-okat sem szabad soha leírni, elvégre az az RML fejleszti a kocsikat, amely a 2010-es évek elején sokáig dominálta tudta a sorozatot.
Vajon a Lada ezúttal eredményekre tudja váltani biztató teljesítményét? 
 
Végezetül nézzük a hétvége menetrendjét! Az egyórás időeltolódás nem igazán számít sokat, így nem kell sem korán kelnünk, sem sokáig fent maradnunk, ha élőben akarjuk követni az eseményeket. Az egyetlen kifogásolható tény, hogy a futamok időpontja teljesen egybeesik a Formula-1-es Bahreini Nagydíjjal, így akit mindkét bajnokság érdekel, kénytelen lesz az egyiket felvételről megnézni. Fontos megjegyezni még, hogy az időmérő a városi pályákra vonatkozó szabályok miatt hosszabb lesz a megszokottnál: a Q1 harminc, a Q2 tizenöt percig tart majd. Ami pedig a televíziós közvetítéseket illeti: az Eurosport csatornái természetesen mind a kvalifikációt, mind a versenyeket élőben mutatják majd.

WTCC, Marrakech, 2015 – a hétvége programja:

Péntek (április 17.)  
13:00 - 13:30 Teszt  
     
Szombat (április 18.)  
09:15 - 09:45 1. szabadedzés  
11:15 - 11:45 2. szabadedzés  
13:30 - 14:45 Időmérő (Q1 + Q2 + Q3) (tv: Eurosport 2, élő, 14:00)
     
Vasárnap (április 19.)  
17:15 1. futam (tv: Eurosport, élő)
18:30 2. futam (tv: Eurosport, élő)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: