Jegyek

Futamelőzetes és menetrend – Le Mans

MotoGP
Futamelőzetes és menetrend – Le Mans
2016.05.04. 20:09
Máris ötödik állomásához érkezik a gyorsasági motoros vb 2016-os szezonja. A helyszín ezúttal a franciaországi Le Mans lesz, ahol a jerezinél jóval hűvösebb időjárás fogadhatja a versenyzőket. Vajon ez milyen hatással lesz a gumikra és az egyre érdekesebbé váló világbajnoki küzdelemre?
 
Szeretnél élőben szurkolni a kedvenc motorversenyződnek az augusztus közepén megrendezésre kerülő Cseh Nagydíjon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatod a belépőjegyedet a jegyshopunkon keresztül a MotoGP brnói futamára!

Két héttel a Spanyol Nagydíjat követően folytatódik a MotoGP idényének európai szakasza, amelynek második állomása hagyományosan a Le Mans-i pálya lesz. Egész pontosan a Bugatti Circuit névre hallgató vonalvezetés: ez csak néhány részén egyezik meg azzal az aszfaltcsíkkal, amelyen például a legendás Le Mans-i 24 órás autóversenyt is rendezik. Az összesen 13 kanyart tartalmazó helyszínen rendre fontos tényező az időjárás, s elképzelhető, hogy ez most sem lesz másként: a legfrissebb előrejelzések szerint megúszhatja a mezőny az esőt, de az elmúlt években láthattuk, hogy Le Mans-ban bármikor megnyithatják az égi csapokat.
 
Ami viszont biztos, hogy a jerezinél jóval hűvösebb időben lesz részük a csapatoknak, ami a gumik szempontjából lehet nagyon érdekes tényező. A legutóbbi nagydíjon rengetegen küzdöttek az abroncsokkal, amelyet a Michelin részben a szokatlanul magas hőmérséklettel magyarázott. Le Mans-ban ezzel aligha lesz problémájuk, a pálya azonban általában nem szokott a legjobb tapadásúak közé tartozni – ezt Dani Pedrosa fogalmazta meg a Repsol előzetesében. A francia gumigyártó éppen ezért egy lágyabb keverékű első abroncsot is visz a Francia Nagydíj helyszínére, amelytől azt várják, hogy a hideg ellenére is kellő tapadást biztosítson a motorosok számára.
Vajon visszavág a két spanyol Rossinak a jerezi győzelemért?
 
Mindenesetre a gumikezelés fontos lehet az erőviszonyok alakulásában – ezt már Jorge Lorenzo jelentette ki a hétvégére készülve. A jerezi körülményekhez Valentino Rossi alkalmazkodott a legjobban, aki tőle rég nem látott magabiztossággal zsebelte be a győzelmet, a mostani versenyen pedig az is kiderülhet, hogy egyszeri kiugró eredményről volt-e szó vagy valóban számolni kell az olasszal is a végső sikerért folyó küzdelemben. A szezon korábbi fordulói során Marc Marquez és Jorge Lorenzo meggyőzőbbnek tűnt nála, ám előbbi pilóta esetén is kérdés, hogy pontosan milyen potenciál is rejlik a Hondában: Argentínában és Austinban ugyan nyert a spanyol, ám előbbinél a motorcserék tették speciálissá a körülményeket, utóbbi pályán pedig gyakorlatilag verhetetlennek számít.
 
A két nagy japán gyártó mögött is izgalmas csatákra lehet kilátás. Főként a Ducatik és a Suzukik egymáshoz képesti teljesítménye lehet érdekes: hiába kezdte jól tavalyhoz hasonlóan a szezont a bolognai gyártó, Spanyolországban összességében még a „kékek” is erősebbnek bizonyultak – igaz, a Yamahákkal és a Hondákkal egyikük sem tudja egyelőre hosszútávon tartani a lépést. Lesz egy visszatérő is Le Mans-ban Danilo Petrucci személyében, aki a tesztidény egyik legkellemesebb meglepetésének számított, s ha valóban felépült kézsérüléséből, akár még vele is számolnunk kellhet majd a középmezőny csatározásai során.
A Ducatik és a Suzukik csatája is tartogathat izgalmakat
 
Ami a két kisebb kategóriát illeti: a Moto2-ben kezd egyértelművé válni, hogy a Sam Lowes, Alex Rins, Johann Zarco trió lehet a legesélyesebb a 2016-os világbajnoki elsőségre. Hármójuk közül jerezi sikerének köszönhetően a brit vezeti a pontversenyt, ám nála mindig fennáll a bukás veszélye, a dolgát pedig tovább nehezítheti, hogy spanyol és francia ellenfele mellett akár Thomas Lüthi, akár Jonas Folger is beleszólhat a győzelmekért folyó csatába – igaz, ez Rins és Zarco dolgát sem könnyíti. A Moto3-ban Brad Binder legutóbb kisebb csodát hajtott végre, amikor a mezőny végéről indulva végre megszerezte első futamgyőzelmét, ezzel stabilabbá vált az első helye az összetettben, ám a legkisebb kategória kiegyenlítettségét jól mutatja, hogy az eddigi négy viadalt négy különböző pilóta nyerte meg – és a tabella második helyén álló Jorge Navarro még nem is tartozik közéjük.
 
Végezetül nézzük a hétvége menetrendjét: miután európai helyszínről van szó, minden esemény a megszokott időpontban kerül majd megrendezésre. Ami pedig a közvetítéseket illeti: a DigiSport csatornái a vasárnapi bemelegítéseket leszámítva minden edzést, időmérőt és futamot is élőben a műsorukra tűznek.
 
MotoGP, 2016, Le Mans – a hétvége programja:

Péntek (május 6.)    
09:00 - 09:40 Moto3, 1. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
09:55 - 10:40 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
10:55 - 11:40 Moto2, 1. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
13:10 - 13:50 Moto3, 2. szabadedzés (tv: DigiSport 3, élő)
14:05 - 14:50 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: DigiSport 3, élő)
15:05 - 15:50 Moto2, 2. szabadedzés (tv: DigiSport 3, élő)
     
Szombat (május 7.)    
09:00 - 09:40 Moto3, 3. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
09:55 - 10:40 MotoGP, 3. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
10:55 - 11:40 Moto2, 3. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
12:35 - 13:15 Moto3, Időmérő (tv: DigiSport 3, élő)
13:30 - 14:00 MotoGP, 4. szabadedzés (tv: DigiSport 3, élő)
14:10 - 14:50 MotoGP, Időmérő (Q1 + Q2) (tv: DigiSport 3, élő)
15:05 - 15:50 Moto2, Időmérő (tv: DigiSport 3, élő)
     
Vasárnap (május 8.)    
08:40 - 09:00 Moto3, Warm up  
09:10 - 09:30 Moto2, Warm up  
09:40 - 10:00 MotoGP, Warm up  
11:00 Moto3, Futam (tv: DigiSport 2, élő)
12:20 Moto2, Futam (tv: DigiSport 2, élő)
14:00 MotoGP, Futam (tv: DigiSport 2, élő)

Fotók: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: