Jegyek

Futamelőzetes és menetrend – Katar

WTCC
Futamelőzetes és menetrend – Katar
2016.11.21. 09:00
Az előttünk álló héten rendezik a szezon utolsó állomását a túraautó-világbajnokság szereplői számára, amelyre tavalyhoz hasonlóan a villanyfényes sivatagi pályán kerül sor. Miközben két gyártótól és két világbajnoktól is elbúcsúzunk, számunkra a legfőbb kérdés, hogy összejön-e Michelisz Norbinak az összetett dobogó.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

A WTCC első tíz évében rendre Makaó adott otthont az idényzárónak, s miután a TCR nem hosszabbította meg a szerződését a távol-keleti helyszínnel, elképzelhető, hogy jövőre ismét visszatér a legendás helyszínre a világbajnokság. Idén viszont még 2015-höz hasonlóan Katarban rendezik a szezon utolsó felvonását: a kivilágított Losail International Series versenypálya ugyan kihívásában nem érhet fel Ázsia Monacójával, ám a villanyfényben pompázó versenyautók látványa mindenképp méltó zárást az esztendőnek.
 
Ahogy az lenni szokott, az év utolsó állomása mindig a búcsúról szól, ám ez idén hatványozottan igaz. A Citroën és a Lada ugyanis egyaránt utolsó versenyét teljesíti a WTCC-ben: az oroszok nemrég jelentették be, hogy távoznak a világbajnokság mezőnyéből, a franciákról azonban már hosszú ideje tudni lehet ezt, ráadásul az autóikat privát csapatok képviseletében 2017-ben is láthatjuk majd. A világbajnok gyártó egyébként egy szép gesztussal köszöni meg a Sebastien Loeb Racingnek az együttműködést: a katari csapatidőfutamon az ő három autójuk vehet részt a színeikben.
López és Muller révén hét vb-cím tulajdonosa távozik a sorozatból

A Citroënnél azonban nem csak a márka kivonulása miatt, hanem pilótáik távozása miatt is lesz ok a búcsúzkodásra. José María López három szezon és három világbajnoki cím után fordít hátat a sorozatnak, amely egyértelműen fellendítette karrierjét, s a jövőben már a Formula-E-re és vélhetően a hosszútávú-világbajnokságra is koncentrál majd (előbbiben egyébként már teljesített két viadalt). Yvan Muller pedig a WTCC legsikeresebb versenyzőjeként, négyszeres világbajnokként akasztja szögre a bukósisakját: úgy távozik a mezőnyből, hogy bár López mellett nem sok babér termett számára, szinte az összes létező rekordot ő tartja.
 
Ráadásul az is előfordulhat, hogy más pilótáknak is ez lesz az utolsó versenye a WTCC-ben, csak egyelőre ezt még nem tudjuk biztosan. A Lada kiszállásával többek között annak is komoly esélye van, hogy a 2009-es világbajnok veterán, Gabriele Tarquini is kénytelen lesz távozni – igaz, akár a TCR-ben még folytathatja majd. Mindenesetre ha az olasz is elhagyná a világbajnokságot, akkor Rob Huff maradna az egyedüli világbajnok a mezőnyben – ráadásul a pletykák szerint a Hondánál a brit helye a legkevésbé biztos a jövő évi felállást illetően, ugyanis sajtóértesülések alapján egy japánt ültethetnek a helyére.
A Lada kiszállása akár Tarquini visszavonulását is magával hozhatja

Bár López és a Citroën is már rég bebiztosította az újabb világbajnoki győzelmet, s Mullertől is már csak matematikailag lehet elvenni az ezüstérmes pozíciót, mögöttük még érdekes csata zajlik a harmadik helyért. Jelenleg Tiago Monteiro foglalja el az összetett dobogó alsó fokát, ám Michelisz Norbert csak 14 pontos lemaradással rendelkezik a portugállal szemben, ami egy remekül sikerülő hétvégével nem ledolgozhatatlan. Maga a magyar pilóta is lát erre esélyt, s a célja az, hogy legjobb hondásként harmadik legyen, ugyanakkor nem árt hátrafelé figyelnie sem, hiszen Huff, de még Mehdi Bennani és Nicky Catsburg is utolérheti.
 
A hondások esélyeit javíthatja egy jó szereplésre, hogy Katarban mindössze 30 kilós pluszsúlyt kell magukkal cipelniük, azaz 50 kilóval könnyebbek lesznek, mint a Citroënek – akik elmondhatják magukról, hogy idén az összes futamot a maximális kompenzációs súllyal teljesítették. Másrészt viszont a Ladák, a Volvók és a privát Chevrolet-k egyaránt a gyári alapértéken mennek majd, így nem árt azzal is számolni, hogy néhányan közülük is beleszólhatnak a jobb helyezések sorsába.
Vajon melyik hondás ér fel az összetettbeli dobogóra?

Az idényzáró előtt fontos szólni a WTCC magyar csapatáról, a Zengő Motorsportról is, akik a szokottnál „nehezebb szívvel” készülhetnek a megmérettetésre: néhány napja a facebook-oldalukon közzétett hivatalos sajtóközleményben erősítették meg, hogy egyik pilótájuk, ifj. Ficza Ferenc édesapja is érintett a múlt héten kirobbant autósportos adócsalási botrányban. „Csapatunk bízik benne, hogy versenyzőnk édesapja mielőbb tisztázódik a vádak alól. Számunkra az út eddig is szabályokkal és törvényekkel volt övezve, más utat pedig nem tartunk elfogadhatónak. A kialakult sajnálatos helyzetben csapatunk továbbra is minden támogatást megad mindkét versenyzőjének, és teljes erőbedobással készül a világbajnokság utolsó fordulójára” – írja az alakulat. „A vádak nem Fecót illetik, mégis ő fogja a legnagyobb terhet cipelni a hátán a záró futamon. Apa is csak egy van. De az ártatlanság vélelme őt is megilleti.”
 
Végezetül nézzük a „hétvége” menetrendjét: az idézőjel nem véletlen, ugyanis a Formula-1-es évadzáró Abu Dhabi Nagydíjjal való ütközés elkerülése végett nem vasárnap, hanem rendhagyó módon pénteken kerül sor a futamokra. A két szabadedzést csütörtökön, míg az időmérőt néhány órával a verseny előtt rendezik, azaz ezúttal ezen a két napon szurkolhatunk Michelisz Norbinak, Ficza Ferinek és Nagy Daninak – a kvalifikációt és a versenyeket az Eurosport csatornái és az M4 Sport is élőben közvetítik.
 
WTCC, Katar, 2016 – a „hétvége” programja:
 
Csütörtök (november 24.)  
14:00 - 14:30 1. szabadedzés  
19:00 - 19:30 2. szabadedzés  
     
Péntek (november 25.)  
12:30 - 13:30 Időmérő edzés (Q1 + Q2 + Q3) (tv: Eurosport 2 és M4 Sport, élő)
13:30 - 14:00 MAC3 csapatidőfutam (tv: Eurosport 2, élő)
19:20 Nyitóverseny (tv: Eurosport 1 és M4 Sport, élő)
20:35 Főverseny (tv: Eurosport 1 és M4 Sport, élő)

Fotók: WTCC Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: