Jegyek

Futamelőzetes és menetrend – Catalunya

MotoGP
Futamelőzetes és menetrend – Catalunya
2015.06.10. 08:00
A gyorsasági motoros világbajnokság 2015-ös szezonjának második harmada kezdődik meg a hétvégén: a 18 fordulóból álló évad hetedik állomása lesz a Circuit de Catalunya elnevezésű pályán rendezendő verseny. A hétvége előtt a legnagyobb kérdés, hogy meg tudja-e állítani bárki is a zsinórban három futamot nyerő Jorge Lorenzót.
 
Hat futam ment le eddig a gyorsasági motoros világbajnok idei szezonjából, vagyis a mezőny túl van a 2015-ös évad első, tavaszi harmadán. A szintén hat fordulót tartalmazó nyári szakasz első állomása a Katalán Nagydíj, amelyet a Barcelonától nem messze fekvő Circuit de Catalunya versenypályán kerül megrendezésre, s amely az idény második spanyolországi versenyét jelenti. A 4727 méter hosszú aszfaltcsíkról gyakran azt tartják a Formula-1-ben is, hogy ez a helyszín mutatja meg az egyik legjobban a valódi erőviszonyokat, s ha csak a statisztikákra támaszkodunk, valóban rendkívül gyakran tud itt az adott év világbajnoka diadalmaskodni: a 2002 óta tartó MotoGP-érában csupán négyszer fordult elő, hogy nem az a pilóta nyert, akit aztán az év végén is megkoronáztak.
Lorenzo pályafutása során először nyerhet zsinórban négy versenyt
 
A motorosok által használt vonalvezetés egyébként két fontos pontban eltér attól, amit néhány éve a Forma-1-es futamokon láthatunk: egyrészt a 10-es kanyarnak még a régi verzióján száguldanak a MotoGP szereplői, amely sokkal lendületesebb a száguldó cirkusz számára kialakított változatnál, míg a pálya utolsó szakaszán kihagyják a szintén a főként az F1-es versenyeken használt sikánt. A pálya azonban így is komoly kihívást jelent mind a versenyzőknek, mind az abroncsoknak: a Bridgestone a hivatalos előzetes sajtóközleményében is kiemelte, hogy a versenynaptár egyik legnehezebb helyszíne a barcelonai. Nem véletlen az sem, hogy a japán gumigyártó aszimmetrikus abroncsokat is biztosít a csapatok számára (egyébként mind elöl, mind hátul a lágy, a közepes és a kemény keverékek állnak majd a pilóták rendelkezésére), hiszen a nyolc jobb fordulóval szemben csupán öt balkanyar található a vonalvezetésben.
Rossinak főként az időmérős teljesítményén kell javítania, ha meg akarja tartani összetettbeli vezetését
 
Az esélyeket illetően egyértelműen az a legnagyobb kérdés a hétvége előtt, hogy meg tudja-e állítani valaki a májusban elképesztő formába kerülő Jorge Lorenzót. A spanyol pilóta az eddigi mindhárom európai viadalt megnyerte, ráadásul úgy, hogy a versenyeken többnyire esélyt sem hagyott az ellenfeleinek. A 28 éves versenyző az összetettben így már csak hat ponttal áll listavezető csapattársa, Valentino Rossi mögött, így vasárnap akár az első helyet is átveheti az olasztól. A „Doktornak” egyébként sürgősen javítania kell szombati teljesítményén, hiszen a futamok első körei rendre azzal telnek számára, hogy a rajthelyéből fakadó hátrányt igyekszik ledolgozni, s mire felzárkózik a közvetlen élmezőnybe, már bottal ütheti Lorenzo nyomát. Persze Rossi idei produkciója is elismerésre méltó, hiszen eddig minden versenyen dobogóra állhatott, s ez a kiegyensúlyozottság még aranyat érhet számára, másrészt pedig elképzelhető, hogy pont azon a pályán vághat vissza yamahás kollégájának, ahol 2009-ben közös pályafutásuk egyik legnagyobb csatáját megvívva egyszer már legyőzte őt.
Marquez megismételné tavalyi győzelmét
 
Bár a szezont eddig egyértelműen a hangvillások dominálják, nem szabad megfeledkeznünk a másik két nagy gyári istállóról sem. A Repsol Honda párosa hazai versenyére készül, Marc Marqueznek pedig feltett szándéka, hogy az előző hétvégék balszerencséin és problémáin túllépve megkezdje a felzárkózást a pontversenyben is. Szüksége is van a címvédőnek a jó szereplésre, hiszen a hátránya már csaknem két futamgyőzelemnyi, de az elmúlt években már megszokhattuk a fiatal versenyzőtől, hogy bármikor képes bámulatos teljesítményt nyújtani. Segítségére lehet ebben a visszatérése óta egyre jobb formába lendülő Dani Pedrosa, aki egyike azon kevés motorosnak, aki mindhárom géposztályban tudott nyerni a catalunyai pályán. Jól jellemzi azonban a HRC idei formáját, hogy nem csak a Yamahákra, hanem a Ducatikra is kell figyelniük: a bolognaiak immáron rendre ott vannak a legjobbak között, előbb-utóbb a futamgyőzelem is összejön nekik, amelyre egyébként a végsebességükből és a barcelonai aszfaltcsík rendkívül hosszú célegyenese kapcsán akár most is nyílhat lehetőségük.
A Ducatik immár állandó résztvevői az élmezőnybeli harcoknak
 
A középmezőny küzdelmei is egyre izgalmasabban alakulnak a királykategóriában. Cal Crutchlow mugellói bukása után már nem a legjobb szatellit versenyző a tabellán: ezt a pozíciót átvette tőle a Tech3 Yamaha brit pilótája, Bradley Smith. Az LCR Honda motorosa egyébként kificamította a bokáját olaszországi esése során, így a versenyhétvége előtt még át kell esnie egy vizsgálaton, hogy rajthoz tud-e állni Barcelonában. Érdekes kérdés lehet a Suzuki teljesítménye is: a „kékek” már a múlt héten bejelentették, hogy továbbfejlesztett motorral rukkolnak elő a Katalán Nagydíjon, amelytől a motorerőt érintő problémáik megoldását várják. Ami pedig az Open géposztály küzdelmeit illeti: a Forward Racing újonca, Loris Baz hat egységre megközelítette a külön értékelést vezető Hector Barberát, aki a legutóbbi viadal óta alkarműtéten esett át (ahogy egyébként a Moto2-ben induló Alex Rins is), így várhatóan nem lesz százszázalékos állapotban.
Zarco előnye már egy futamgyőzelemnél is több a Moto2-ben
 
Végezetül ejtsünk néhány szót a Moto2 és a Moto3 esélyeiről is! Előbbi kategóriából Johann Zarco vezeti a bajnokságot, s 31 egységnyi előnye megnyugtatónak tűnik, különösen annak fényében, hogy üldözői rendre egymástól is pontokat vesznek el. A címvédő Tito Rabat legutóbb megszerezte idei első sikerét, amely lökést adhat a spanyolnak, ám kapaszkodnia kell, ha be akarja fogni a franciát, de ugyanez igaz az őket követő Thomas Lüthi, Alex Lowes kettősre is, nem is beszélve a Franciaországban és Olaszországban is nullázó Jonas Folgerről. A legkisebbeknél még inkább össze kell szedniük magukat Danny Kent kihívóinak, hiszen a brit elképesztően erős és kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt (legrosszabb eredménye a Le Mans-i negyedik hely!), amelynek köszönhetően összetettbeli fórja már 46 pontra hízott. Persze a Moto3-as darálóban bármikor történhet bármi a hondással is, ám az őrült mugellói viadal során, amikor egy ízben a tizedik hely környékén is motorozott, is higgadt tudott maradni, s végül fel is jött a második helyre.
Kent (52-es rajtszámmal) Mugellóban is bizonyította hidegvérűségét
 
A hétvége menetrendjét illetően nem érhet minket meglepetés: miután európai helyszínről van szó, s időeltolódással sem kell számolnunk, mindent a megszokott időpontban követhetünk majd figyelemmel. Szokás szerint pénteken két szabadedzés lesz terítéken, szombat délután következnek az időmérők, míg a vasárnapi versenyek közül a Moto3-asoké 11 órakor, a Moto2-eseké 12:20-kor, a MotoGP-é pedig 14 órakor rajtol majd. A DigiSport a legutóbbi, mugellói fordulóhoz hasonlóan, s a pénteken kezdődő Európa Játékok ellenére ismét az átlagosnál több közvetítéssel jelentkezik: a Moto2-es harmadik tréningjét és a vasárnap reggeli bemelegítéseket leszámítva minden esemény élőben képernyőre kerül.
 
MotoGP, Catalunya, 2015 – a hétvége programja:
 
Péntek (június 12.)    
09:00 – 09:40 Moto3, 1. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
09:55 – 10:40 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
10:55 – 11:40 Moto2, 1. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
13:10 – 13:50 Moto3, 2. szabadedzés (tv: DigiSport 2, élő)
14:05 – 14:50 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: DigiSport 2, élő)
15:05 – 15:50 Moto2, 2. szabadedzés (tv: DigiSport 2, élő)
     
Szombat (június 13.)    
09:00 – 09:40 Moto3, 3. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
09:55 – 10:40 MotoGP, 3. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
10:55 – 11:40 Moto2, 3. szabadedzés  
12:35 – 13:15 Moto3, Időmérő (tv: DigiSport 1, élő)
13:30 – 14:00 MotoGP, 4. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
14:10 – 14:50 MotoGP, Időmérő (Q1 + Q2) (tv: DigiSport 1, élő)
15:05 – 15:50 Moto2, Időmérő (tv: DigiSport 1, élő)
     
Vasárnap (június 14.)    
08:40 – 09:00 Moto3, Warm up  
09:10 – 09:30 Moto2, Warm up  
09:40 – 10:00 MotoGP, Warm up  
11:00 Moto3, Futam (tv: DigiSport 1, élő)
12:20 Moto2, Futam (tv: DigiSport 1, élő)
14:00 MotoGP, Futam (tv: DigiSport 1, élő)

Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: