Jegyek

Futamelőzetes és menetrend – Catalunya

MotoGP
Futamelőzetes és menetrend – Catalunya
2015.06.10. 08:00
A gyorsasági motoros világbajnokság 2015-ös szezonjának második harmada kezdődik meg a hétvégén: a 18 fordulóból álló évad hetedik állomása lesz a Circuit de Catalunya elnevezésű pályán rendezendő verseny. A hétvége előtt a legnagyobb kérdés, hogy meg tudja-e állítani bárki is a zsinórban három futamot nyerő Jorge Lorenzót.
 
Hat futam ment le eddig a gyorsasági motoros világbajnok idei szezonjából, vagyis a mezőny túl van a 2015-ös évad első, tavaszi harmadán. A szintén hat fordulót tartalmazó nyári szakasz első állomása a Katalán Nagydíj, amelyet a Barcelonától nem messze fekvő Circuit de Catalunya versenypályán kerül megrendezésre, s amely az idény második spanyolországi versenyét jelenti. A 4727 méter hosszú aszfaltcsíkról gyakran azt tartják a Formula-1-ben is, hogy ez a helyszín mutatja meg az egyik legjobban a valódi erőviszonyokat, s ha csak a statisztikákra támaszkodunk, valóban rendkívül gyakran tud itt az adott év világbajnoka diadalmaskodni: a 2002 óta tartó MotoGP-érában csupán négyszer fordult elő, hogy nem az a pilóta nyert, akit aztán az év végén is megkoronáztak.
Lorenzo pályafutása során először nyerhet zsinórban négy versenyt
 
A motorosok által használt vonalvezetés egyébként két fontos pontban eltér attól, amit néhány éve a Forma-1-es futamokon láthatunk: egyrészt a 10-es kanyarnak még a régi verzióján száguldanak a MotoGP szereplői, amely sokkal lendületesebb a száguldó cirkusz számára kialakított változatnál, míg a pálya utolsó szakaszán kihagyják a szintén a főként az F1-es versenyeken használt sikánt. A pálya azonban így is komoly kihívást jelent mind a versenyzőknek, mind az abroncsoknak: a Bridgestone a hivatalos előzetes sajtóközleményében is kiemelte, hogy a versenynaptár egyik legnehezebb helyszíne a barcelonai. Nem véletlen az sem, hogy a japán gumigyártó aszimmetrikus abroncsokat is biztosít a csapatok számára (egyébként mind elöl, mind hátul a lágy, a közepes és a kemény keverékek állnak majd a pilóták rendelkezésére), hiszen a nyolc jobb fordulóval szemben csupán öt balkanyar található a vonalvezetésben.
Rossinak főként az időmérős teljesítményén kell javítania, ha meg akarja tartani összetettbeli vezetését
 
Az esélyeket illetően egyértelműen az a legnagyobb kérdés a hétvége előtt, hogy meg tudja-e állítani valaki a májusban elképesztő formába kerülő Jorge Lorenzót. A spanyol pilóta az eddigi mindhárom európai viadalt megnyerte, ráadásul úgy, hogy a versenyeken többnyire esélyt sem hagyott az ellenfeleinek. A 28 éves versenyző az összetettben így már csak hat ponttal áll listavezető csapattársa, Valentino Rossi mögött, így vasárnap akár az első helyet is átveheti az olasztól. A „Doktornak” egyébként sürgősen javítania kell szombati teljesítményén, hiszen a futamok első körei rendre azzal telnek számára, hogy a rajthelyéből fakadó hátrányt igyekszik ledolgozni, s mire felzárkózik a közvetlen élmezőnybe, már bottal ütheti Lorenzo nyomát. Persze Rossi idei produkciója is elismerésre méltó, hiszen eddig minden versenyen dobogóra állhatott, s ez a kiegyensúlyozottság még aranyat érhet számára, másrészt pedig elképzelhető, hogy pont azon a pályán vághat vissza yamahás kollégájának, ahol 2009-ben közös pályafutásuk egyik legnagyobb csatáját megvívva egyszer már legyőzte őt.
Marquez megismételné tavalyi győzelmét
 
Bár a szezont eddig egyértelműen a hangvillások dominálják, nem szabad megfeledkeznünk a másik két nagy gyári istállóról sem. A Repsol Honda párosa hazai versenyére készül, Marc Marqueznek pedig feltett szándéka, hogy az előző hétvégék balszerencséin és problémáin túllépve megkezdje a felzárkózást a pontversenyben is. Szüksége is van a címvédőnek a jó szereplésre, hiszen a hátránya már csaknem két futamgyőzelemnyi, de az elmúlt években már megszokhattuk a fiatal versenyzőtől, hogy bármikor képes bámulatos teljesítményt nyújtani. Segítségére lehet ebben a visszatérése óta egyre jobb formába lendülő Dani Pedrosa, aki egyike azon kevés motorosnak, aki mindhárom géposztályban tudott nyerni a catalunyai pályán. Jól jellemzi azonban a HRC idei formáját, hogy nem csak a Yamahákra, hanem a Ducatikra is kell figyelniük: a bolognaiak immáron rendre ott vannak a legjobbak között, előbb-utóbb a futamgyőzelem is összejön nekik, amelyre egyébként a végsebességükből és a barcelonai aszfaltcsík rendkívül hosszú célegyenese kapcsán akár most is nyílhat lehetőségük.
A Ducatik immár állandó résztvevői az élmezőnybeli harcoknak
 
A középmezőny küzdelmei is egyre izgalmasabban alakulnak a királykategóriában. Cal Crutchlow mugellói bukása után már nem a legjobb szatellit versenyző a tabellán: ezt a pozíciót átvette tőle a Tech3 Yamaha brit pilótája, Bradley Smith. Az LCR Honda motorosa egyébként kificamította a bokáját olaszországi esése során, így a versenyhétvége előtt még át kell esnie egy vizsgálaton, hogy rajthoz tud-e állni Barcelonában. Érdekes kérdés lehet a Suzuki teljesítménye is: a „kékek” már a múlt héten bejelentették, hogy továbbfejlesztett motorral rukkolnak elő a Katalán Nagydíjon, amelytől a motorerőt érintő problémáik megoldását várják. Ami pedig az Open géposztály küzdelmeit illeti: a Forward Racing újonca, Loris Baz hat egységre megközelítette a külön értékelést vezető Hector Barberát, aki a legutóbbi viadal óta alkarműtéten esett át (ahogy egyébként a Moto2-ben induló Alex Rins is), így várhatóan nem lesz százszázalékos állapotban.
Zarco előnye már egy futamgyőzelemnél is több a Moto2-ben
 
Végezetül ejtsünk néhány szót a Moto2 és a Moto3 esélyeiről is! Előbbi kategóriából Johann Zarco vezeti a bajnokságot, s 31 egységnyi előnye megnyugtatónak tűnik, különösen annak fényében, hogy üldözői rendre egymástól is pontokat vesznek el. A címvédő Tito Rabat legutóbb megszerezte idei első sikerét, amely lökést adhat a spanyolnak, ám kapaszkodnia kell, ha be akarja fogni a franciát, de ugyanez igaz az őket követő Thomas Lüthi, Alex Lowes kettősre is, nem is beszélve a Franciaországban és Olaszországban is nullázó Jonas Folgerről. A legkisebbeknél még inkább össze kell szedniük magukat Danny Kent kihívóinak, hiszen a brit elképesztően erős és kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt (legrosszabb eredménye a Le Mans-i negyedik hely!), amelynek köszönhetően összetettbeli fórja már 46 pontra hízott. Persze a Moto3-as darálóban bármikor történhet bármi a hondással is, ám az őrült mugellói viadal során, amikor egy ízben a tizedik hely környékén is motorozott, is higgadt tudott maradni, s végül fel is jött a második helyre.
Kent (52-es rajtszámmal) Mugellóban is bizonyította hidegvérűségét
 
A hétvége menetrendjét illetően nem érhet minket meglepetés: miután európai helyszínről van szó, s időeltolódással sem kell számolnunk, mindent a megszokott időpontban követhetünk majd figyelemmel. Szokás szerint pénteken két szabadedzés lesz terítéken, szombat délután következnek az időmérők, míg a vasárnapi versenyek közül a Moto3-asoké 11 órakor, a Moto2-eseké 12:20-kor, a MotoGP-é pedig 14 órakor rajtol majd. A DigiSport a legutóbbi, mugellói fordulóhoz hasonlóan, s a pénteken kezdődő Európa Játékok ellenére ismét az átlagosnál több közvetítéssel jelentkezik: a Moto2-es harmadik tréningjét és a vasárnap reggeli bemelegítéseket leszámítva minden esemény élőben képernyőre kerül.
 
MotoGP, Catalunya, 2015 – a hétvége programja:
 
Péntek (június 12.)    
09:00 – 09:40 Moto3, 1. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
09:55 – 10:40 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
10:55 – 11:40 Moto2, 1. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
13:10 – 13:50 Moto3, 2. szabadedzés (tv: DigiSport 2, élő)
14:05 – 14:50 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: DigiSport 2, élő)
15:05 – 15:50 Moto2, 2. szabadedzés (tv: DigiSport 2, élő)
     
Szombat (június 13.)    
09:00 – 09:40 Moto3, 3. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
09:55 – 10:40 MotoGP, 3. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
10:55 – 11:40 Moto2, 3. szabadedzés  
12:35 – 13:15 Moto3, Időmérő (tv: DigiSport 1, élő)
13:30 – 14:00 MotoGP, 4. szabadedzés (tv: DigiSport 1, élő)
14:10 – 14:50 MotoGP, Időmérő (Q1 + Q2) (tv: DigiSport 1, élő)
15:05 – 15:50 Moto2, Időmérő (tv: DigiSport 1, élő)
     
Vasárnap (június 14.)    
08:40 – 09:00 Moto3, Warm up  
09:10 – 09:30 Moto2, Warm up  
09:40 – 10:00 MotoGP, Warm up  
11:00 Moto3, Futam (tv: DigiSport 1, élő)
12:20 Moto2, Futam (tv: DigiSport 1, élő)
14:00 MotoGP, Futam (tv: DigiSport 1, élő)

Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: