Jegyek

Futamelőzetes, Curitiba - Irány a brazil tél!

WTCC
Futamelőzetes, Curitiba - Irány a brazil tél!
2012.07.17. 22:07
Hosszú szünet után, de egy még hosszabb szünet előtt a hétvégén Brazíliában rendezik a túraautó-világbajnokság 2012-es kiírásának idei nyolcadik versenyhétvégéjét. Curitibában a tavaszias tél még erősebbé teheti a Chevrolet-t.
 
Különös fázisában tart az idei szezon a WTCC-ben. A mezőny közel 50 napos nyári szünetről tér vissza a hétvégén, hogy aztán egy kilenchetes pihenőre vonuljon az amerikai futam előtt. Igencsak szokatlan, hogy egy bajnokságot ilyen hosszú, verseny nélküli időszakok szakítsanak meg.
 
Már csak emiatt is érdemes megbecsülni a hétvégi futamokat, az pedig szinte garantált, hogy a pilóták által kedvelt Curitibában izgalmas versenyek enyhíthetik az autósport-rajongók akcióéhségét.
 
Az 1967-ben épített Autódromo Internacional de Curitiba nevű versenypálya idén már hetedik alkalommal látja vendégül a túraautó-világbajnokság mezőnyét. A brazil forduló a sorozat első szezonjában még nem kapott helyet, de 2006 óta kirobbanthatatlan a versenynaptárból. Curitiba a debütálása évét leszámítva mindig az idénynyitó helyszíne volt a WTCC-ben, míg 2006-ban az idei évhez hasonlóan a szezon közepén kapott helyet a programban.
 
Mindez azt jelenti, hogy a mezőny a brazíliai télbe csöppen a hétvégén. Ezt persze ne úgy képzeljük, hogy a kicsúszó versenyzőket a kavicságy helyett hókupacok fogják majd meg, de lényegesen hűvösebb és csapadékosabb az időjárás ilyenkor, mint a verőfényes napsütéses nyárban, amire az ember általában asszociál, ha meghallja Brazíliával nevét.
 
A megközelítőleg 1,7 millió lakosával Brazília hatodik legnépesebb városának számító Curitibában a weather.com tájékoztatása szerint jelenleg csapadékos az idő, és a nappali csúcshőmérséklet alig haladja meg a 10 Celsius-fokot. A folytatásban azonban rohamos javulásra lehet számítani, és ha hinni lehet az időjósoknak, akkor péntektől szombatig esőmentes, napsütéses időben körözhetnek a pilóták. A hőmérséklet is fokozatosan emelkedik majd, de így is csak 20-22 Celsius-fok körül várható a csúcs.
 
A kellemes tavaszias - semmiképpen sem télies - idő tehát nem fogja különösebben igénybe venni a pilóták szervezetét, arra úgyis ott lesz a bő 900 méteres tengerszint feletti magasság. Az idei 15. és 16. futamokat a rövidnek számító, 3695 méter hosszú pályán az óramutató járásával megegyező irányban teljesítik majd a versenyzők. A pálya vonalvezetése ránézésre nem tűnik bonyolultnak, mégis kifejezetten technikásnak számít. Hosszú egyeneseiben a szélárnyékra is építhetnek a pilóták, és a 14 kanyar közül több is kifejezetten gyors és hosszú, melyekben nagy oldalsó erő hat a gumikra és a pilótákra egyaránt. Az ideális beállítások megtalálása feladja majd a leckét a csapatoknak, és a hepehupás aszfalt sem lesz éppen segítségükre.
 
A hűvös időben az amúgy is kifejezetten erős Chevrolet-különítménynek állhat a zászló. A mindkét pontversenyben élen álló csapat pilótáit ezúttal is nehéz lesz megfékezni, pláne hogy múlt héten ismét teszteltek egyet.
 
Az mindenesetre az üldözőboly malmára hajtja a vizet, hogy a WTCC kompenzációs szabálya értelmében a BMW és a SEAT is ledobhatott 30 kilogramm pluszsúlyt. Michelisz Norbert BMW-je így éppen 30 kilóval lesz könnyebb, mint Yvan Mullerék Chevrolet-ja.
 
2012, WTCC, Curitiba - súlyadatok
 Chevrolet Cruze 1.6T: + 40 kg
 BMW 320 TC: + 10 kg
 SEAT León WTCC: 0 kg
 Ford Focus S2000, SUNRED León 1.6T: - 20 kg
 
A magyar pilóta ezúttal nem számíthat csapattársa, Wéber Gábor segítségére (az időmérőn érezheti meg leginkább kollégája hiányát), aki anyagi okok miatt kihagyja a brazil túrát, de talán a szezon későbbi futamain még visszatérhet a pályára. További nehézség Norbi számára, hogy tavaly a Zengő Motorsport nem vett részt a brazil idénynyitón, így a BMW-vel most mennek majd először Curitibában, de a múlt heti szlovákiai teszt tapasztalatait felhasználva Michelisz remélhetőleg ismét beleszólhat majd a nagyok csatájába.
 
A hétvégi program magyar idő szerint péntek este egy félórás teszttel kezdődik.
 
 
Curitiba - tények, adatok, rekordok
- A pálya hossza 3695 méter, és miután mindkét futam 14 körös, a versenytáv 51730 méter.
- Curitiba Brazília dél-keleti részén fekszik, Paraná állam fővárosa. 1693-ban portugál gyarmatosítók által alapított, mára Brazília egyik legfejlettebb metropolisza lett. 
- Három-három győzelemmel Yvan Muller és Gabriele Tarquini a legeredményesebb pilóta a brazil pályán. Érdekesség, hogy mindketten 2007. és 2009. közt aratták győzelmeiket, Muller mindig az első, Tarquini mindig a második futamot nyerte meg ebben az időszakban.
- A gyártók közt a SEAT a legeredményesebb hat futamelsőséggel, a maradék hat győzelmen a BMW és a Chevrolet testvériesen osztozik. A Chevrolet az utolsó négy futam közül hármat megnyert.
- Az eddigi győztesek Curitibában:
2006: Jordi Gene (SEAT), Andy Priaulx (BMW)
2007: Jörg Müller (BMW), Augusto Farfus (BMW)
2008: Yvan Muller (SEAT), Gabriele Tarquini (SEAT)
2009: Yvan Muller (SEAT), Gabriele Tarquini (SEAT)
2010: Yvan Muller (Chevrolet), Gabriele Tarquini (SEAT)
2011: Rob Huff (Chevrolet), Alain Menu (Chevrolet)
- Brazília ontja magából a tehetséges pilótákat, a WTCC mezőnyében azonban idén nem szerepel brazil versenyző. Legutóbb Augusto Farfus volt meghatározó szereplője a túraautó-vb-nek, ő 2007-ben nyerni is tudott Curitibában.
- A curitibai versenyhétvége az egyetlen WTCC-futam Dél-Amerikában. Brazíliát követően Észak-Amerikába utazik a mezőny (USA, Sonoma), majd három ázsiai futammal (Japán, Kína, Makaó) zárul a szezon. 
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: