Jegyek

Futamelőzetes, Curitiba - Irány a brazil tél!

WTCC
Futamelőzetes, Curitiba - Irány a brazil tél!
2012.07.17. 22:07
Hosszú szünet után, de egy még hosszabb szünet előtt a hétvégén Brazíliában rendezik a túraautó-világbajnokság 2012-es kiírásának idei nyolcadik versenyhétvégéjét. Curitibában a tavaszias tél még erősebbé teheti a Chevrolet-t.
 
Különös fázisában tart az idei szezon a WTCC-ben. A mezőny közel 50 napos nyári szünetről tér vissza a hétvégén, hogy aztán egy kilenchetes pihenőre vonuljon az amerikai futam előtt. Igencsak szokatlan, hogy egy bajnokságot ilyen hosszú, verseny nélküli időszakok szakítsanak meg.
 
Már csak emiatt is érdemes megbecsülni a hétvégi futamokat, az pedig szinte garantált, hogy a pilóták által kedvelt Curitibában izgalmas versenyek enyhíthetik az autósport-rajongók akcióéhségét.
 
Az 1967-ben épített Autódromo Internacional de Curitiba nevű versenypálya idén már hetedik alkalommal látja vendégül a túraautó-világbajnokság mezőnyét. A brazil forduló a sorozat első szezonjában még nem kapott helyet, de 2006 óta kirobbanthatatlan a versenynaptárból. Curitiba a debütálása évét leszámítva mindig az idénynyitó helyszíne volt a WTCC-ben, míg 2006-ban az idei évhez hasonlóan a szezon közepén kapott helyet a programban.
 
Mindez azt jelenti, hogy a mezőny a brazíliai télbe csöppen a hétvégén. Ezt persze ne úgy képzeljük, hogy a kicsúszó versenyzőket a kavicságy helyett hókupacok fogják majd meg, de lényegesen hűvösebb és csapadékosabb az időjárás ilyenkor, mint a verőfényes napsütéses nyárban, amire az ember általában asszociál, ha meghallja Brazíliával nevét.
 
A megközelítőleg 1,7 millió lakosával Brazília hatodik legnépesebb városának számító Curitibában a weather.com tájékoztatása szerint jelenleg csapadékos az idő, és a nappali csúcshőmérséklet alig haladja meg a 10 Celsius-fokot. A folytatásban azonban rohamos javulásra lehet számítani, és ha hinni lehet az időjósoknak, akkor péntektől szombatig esőmentes, napsütéses időben körözhetnek a pilóták. A hőmérséklet is fokozatosan emelkedik majd, de így is csak 20-22 Celsius-fok körül várható a csúcs.
 
A kellemes tavaszias - semmiképpen sem télies - idő tehát nem fogja különösebben igénybe venni a pilóták szervezetét, arra úgyis ott lesz a bő 900 méteres tengerszint feletti magasság. Az idei 15. és 16. futamokat a rövidnek számító, 3695 méter hosszú pályán az óramutató járásával megegyező irányban teljesítik majd a versenyzők. A pálya vonalvezetése ránézésre nem tűnik bonyolultnak, mégis kifejezetten technikásnak számít. Hosszú egyeneseiben a szélárnyékra is építhetnek a pilóták, és a 14 kanyar közül több is kifejezetten gyors és hosszú, melyekben nagy oldalsó erő hat a gumikra és a pilótákra egyaránt. Az ideális beállítások megtalálása feladja majd a leckét a csapatoknak, és a hepehupás aszfalt sem lesz éppen segítségükre.
 
A hűvös időben az amúgy is kifejezetten erős Chevrolet-különítménynek állhat a zászló. A mindkét pontversenyben élen álló csapat pilótáit ezúttal is nehéz lesz megfékezni, pláne hogy múlt héten ismét teszteltek egyet.
 
Az mindenesetre az üldözőboly malmára hajtja a vizet, hogy a WTCC kompenzációs szabálya értelmében a BMW és a SEAT is ledobhatott 30 kilogramm pluszsúlyt. Michelisz Norbert BMW-je így éppen 30 kilóval lesz könnyebb, mint Yvan Mullerék Chevrolet-ja.
 
2012, WTCC, Curitiba - súlyadatok
 Chevrolet Cruze 1.6T: + 40 kg
 BMW 320 TC: + 10 kg
 SEAT León WTCC: 0 kg
 Ford Focus S2000, SUNRED León 1.6T: - 20 kg
 
A magyar pilóta ezúttal nem számíthat csapattársa, Wéber Gábor segítségére (az időmérőn érezheti meg leginkább kollégája hiányát), aki anyagi okok miatt kihagyja a brazil túrát, de talán a szezon későbbi futamain még visszatérhet a pályára. További nehézség Norbi számára, hogy tavaly a Zengő Motorsport nem vett részt a brazil idénynyitón, így a BMW-vel most mennek majd először Curitibában, de a múlt heti szlovákiai teszt tapasztalatait felhasználva Michelisz remélhetőleg ismét beleszólhat majd a nagyok csatájába.
 
A hétvégi program magyar idő szerint péntek este egy félórás teszttel kezdődik.
 
 
Curitiba - tények, adatok, rekordok
- A pálya hossza 3695 méter, és miután mindkét futam 14 körös, a versenytáv 51730 méter.
- Curitiba Brazília dél-keleti részén fekszik, Paraná állam fővárosa. 1693-ban portugál gyarmatosítók által alapított, mára Brazília egyik legfejlettebb metropolisza lett. 
- Három-három győzelemmel Yvan Muller és Gabriele Tarquini a legeredményesebb pilóta a brazil pályán. Érdekesség, hogy mindketten 2007. és 2009. közt aratták győzelmeiket, Muller mindig az első, Tarquini mindig a második futamot nyerte meg ebben az időszakban.
- A gyártók közt a SEAT a legeredményesebb hat futamelsőséggel, a maradék hat győzelmen a BMW és a Chevrolet testvériesen osztozik. A Chevrolet az utolsó négy futam közül hármat megnyert.
- Az eddigi győztesek Curitibában:
2006: Jordi Gene (SEAT), Andy Priaulx (BMW)
2007: Jörg Müller (BMW), Augusto Farfus (BMW)
2008: Yvan Muller (SEAT), Gabriele Tarquini (SEAT)
2009: Yvan Muller (SEAT), Gabriele Tarquini (SEAT)
2010: Yvan Muller (Chevrolet), Gabriele Tarquini (SEAT)
2011: Rob Huff (Chevrolet), Alain Menu (Chevrolet)
- Brazília ontja magából a tehetséges pilótákat, a WTCC mezőnyében azonban idén nem szerepel brazil versenyző. Legutóbb Augusto Farfus volt meghatározó szereplője a túraautó-vb-nek, ő 2007-ben nyerni is tudott Curitibában.
- A curitibai versenyhétvége az egyetlen WTCC-futam Dél-Amerikában. Brazíliát követően Észak-Amerikába utazik a mezőny (USA, Sonoma), majd három ázsiai futammal (Japán, Kína, Makaó) zárul a szezon. 
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: