Jegyek

Futamelőzetes – Catalunya

MotoGP
Futamelőzetes – Catalunya
2012.05.29. 15:17
A hétvégén (június 1-3) kerül megrendezésre a MotoGP idei ötödik nagydíja, a catalunyai versenyhétvége, ahol 1992 óta rendeznek világbajnoki futamokat.
 
Két hét szünetet követően tehát ismét felbőgnek majd a MotoGP versenygépeinek a motorjai, hiszen a Gyorsasági Motoros Világbajnokság mezőnye ezúttal a spanyolországi Catalunyában gurul majd pályára. A Barcelona mellett fekvő aszfaltcsík mára a sorozat egyik tradicionális helyszínévé vált, hiszen ahogyan azt feljebb is említettük, 1992 óta látogat el a MotoGP Catalunyába. Kezdetben Európa nagydíj néven futott a viadal, így csak 1995-től él a „Gran Premio de Catalunya” elnevezés. Mint általában a legtöbb spanyolországi helyszín, úgy Catalunya is igen népszerű a MotoGP szurkolók körében, amit az évről évre telített lelátók is bizonyítanak. A barcelonai aszfaltcsík 2001-ben például a „legjobb nagydíj” kitüntetést nyerte el, amelyre a viadal szervezői a mai napig igen büszkék. A katalán pályát a legtöbb versenyző szereti, már csak az igen lelkes spanyol nézőközönség miatt is, az aszfaltcsík karakterisztikájáról nem is beszélve.
 
A catalunyai ring egy alapjaiban véve technikás pályának mondható, azonban nem szabad megfeledkeznünk róla, hogy a célegyenes kicsivel több mint egy kilométer hosszú, így bizony a motorerő, pontosabban a végsebesség sem utolsó szempont a motorok beállításainál. A legtöbb előzés általában a célegyenes végén, illetve négyes és a tízes kanyart megelőző féktávokon történik, habár 2009-ben Valentino Rossi a királykategória futamán bebizonyította, hogy még a pálya legnehezebb részén sem lehetetlen az előzés. A legtechnikásabb szekciónak az utolsó, vagyis a negyedik szektor (10-es kanyartól a célvonalig) mondható, pláne, hogy egy szoros befutónál nem mindegy, hogy az üldöző és az üldözött milyen íven veszi az utolsó fordulót. Zárásként a pályával kapcsolatban meg kell jegyezni, hogy bár a 125-ös kategória megszűnt tavaly év végén, azonban ettől függetlenül ne feledjük, hogy a legkisebbek között Talmácsi Gábor két rekordot is tart Catalunyában: A magyar motoros nevéhez fűződik ugyanis a 125-ös abszolút körrekord 1’50.012-vel, akárcsak a legnagyobb végsebesség 241,7 km/h-val.

Hossz: 4.727 m
Leghosszabb egyenes 1.047 m
Szélesség: 12 m
Balkanyarok: 5
Jobbkanyarok: 8
Építve: 1991
 
Moto3
 
A szokásokhoz híven a hétvége során a legkisebb géposztály futama kerül majd elsőként megrendezésre, ahonnan bizonyára a legtöbb pilóta inkább száraz időjárási körülményekben reménykedik, figyelembe véve, hogy Le Mans-ban mennyire megnehezítette a dolgukat az eső. Persze a haza pályán diadalmaskodó Louis Rossi nyilván nem szomorkodna egy vizes futam esetén, azonban kétségkívül ő maga is tudja, hogy az igazi mégiscsak az lenne, ha normál körülmények között is olyan bravúros teljesítményt tudna nyújtani, mint Franciaországban. Mivel a legutóbbi nagydíjon a bajnoki pontverseny élmezőnyéből többen is buktak, ezért az összetettben nem történtek lényeges változások, egyedül Sandro Cortese tudta néhány értékes ponttal növelni előnyét Maverick Vinales-szel szemben.
  Vinales a Moto3-asok között a legnagyobb esélyes Catalunyában

Az biztos, hogy Catalunyában a spanyol versenyzők, köztük Vinales, igen erősek és egyben elszántak lesznek, így Cortesének, aki bár világbajnoki rutinjából kifolyólag hasonlóan jól ismeri pályát, cseppet sem lesz könnyű dolga a hispánokkal szemben. Igen jó eredményt tartogathat a katalán nagydíj az újonc olasz motorosnak, Romano Fenatinak is, aki végre egy számára ismerős aszfaltcsíkon veheti majd fel a küzdelmet a többiekkel. Mint tudjuk Fenati az utóbbi két versenyt (Estoril és Le Mans), nem tudta befejezni, így az eddig gyűjtött negyvenöt pontja a Katarban és Jerezben szerzett második, valamint első helyének köszönhető. Ha esélyest kellene kikiáltani, akkor a mi részünkről Vinales kapná a legtöbb voksot, azonban ki tudja, hogy Cortese, Fenati vagy éppen Salom mivel rukkol majd elő a Blusens pilótája ellenében.
 
Moto2
 
A köztes kategóriában egyre inkább úgy tűnik, hogy egy háromesélyes küzdelem van kibontakozóban, már ami a világbajnoki címet illeti, hiszen Marquez, Pol Espargaro és Lüthi mindössze három ponton belül áll a bajnoki pontverseny első három helyén. Habár év elején még az esélyesek között tartottuk számon Andrea Iannone-t is, az olasz versenyző futamról futamra egyre távolabb kerül az előbb említett triótól. Korábban már elmondtuk, hogy a Speed Master versenyzőjének az ingadozó teljesítményben rejlik a gyengesége, amely formáját sajnos ezúttal is hozza, hiszen lényegében a szezonnyitó óta nem volt egy épkézláb versenye. Igaz persze, hogy Estorilban ötödik, Le Mans-ban pedig negyedik lett, azonban a pontverseny állásából is látható, hogy ilyen eredményekkel aligha szállhat harcba érdemben a legjobb pilótákkal. Iannone-tól tehát mindenképpen javulást várnánk, akárcsak Bradley Smith-től, hiszen az angollal kapcsolatban nem szabad elfelejteni, hogy aláírt szerződése van a Tech3-mal, amelynek értelmében Smith jövőre már a királykategóriában versenyez.
  Jelenleg úgy néz ki, hogy a fenti hármasból kerül majd ki a 2012-es Moto2-es világbajnok

A 21 éves pilóta eddigi huszonnégy pontja ebből a szempontból nem mondható valami meggyőzőnek, habár nem kizárt, hogy ebben azért benne van az is, hogy a Tech3 versenygépe nem éppen a legjobb a mezőnyben. Ettől függetlenül persze a szerződés még szerződés, hiszen eddig nem hallani róla, hogy a Tech3 csapatfőnöke, Herve Poncharal szerződésbontásról beszélne az angollal kapcsolatban. Vajon a francia csapatvezető részéről valóban jó döntés lesz jövőre Smith-t a királykategóriában próbára tenni? A kérdést persze úgy is fel lehetne tenni, hogy Smith tényleg megérett-e már a MotoGP-s szereplésre. Meglátjuk, hiszen az angol jelenlegi eredményei egyelőre nem erre engednek következtetni.
 
MotoGP
 
Bár Le Mans-ban Jorge Lorenzo diadalmaskodott, mégis a Francia nagydíj vasárnapi napja lényegében Valentino Rossiról és az olasz versenyző második helyéről szólt. A „Doktor” és Stoner csatáját követően ismét Rossi őrületben égett a MotoGP világa, hiszen felcsillant a remény, hogy mégiscsak vannak olyan körülmények, amelyek között a kilencszeres világbajnok képes megmutatni, hogy még mindig legalább olyan gyors, mint 2-3 évvel ezelőtt. A Ducatinál tisztában vannak vele, hogy Rossi nagyszerű eredménye után sokan most arra számítanak, hogy a 33 éves motoros ott folytatja majd Catalunyában, ahol Le Mans-ban abbahagyta, azonban az az igazság, hogy ez nem ilyen egyszerű, hiszen nem szabad elfelejteni, hogy a „Doktor” vízen szerezte meg a szóba forgó második helyet. Persze nem kizárt, hogy a Ducati azóta tartott kétnapos mugelloi tesztjén sikerült a bolognaiaknak javítaniuk a motorjuk szárazon nyújtott teljesítményén, azonban az szinte biztos, hogy a dobogóért továbbra sem lesznek képesek harcba szállni, legalábbis egy normál versenyen keretein belül.
A hazai pálya előnye ugyan Lorenzonál (a képen), azonban Stoner mindig is jól ment Catalunyában

A győzelem sorsa minden bizonnyal Lorenzo és Stoner között fog eldőlni, miközben Dani Pedrosa lehet a verseny „fekete lova”, Crtuchlow-val és Doviziosoval együtt. Ben Spies részéről a nagy feltámadás még mindig várat magára, így az amerikaival kapcsolatban nem is nagyon érdemes jóslatokba belemenni, bár az előző két évben a 2009-es Superbike világbajnok rendre jó versenyeket futott Catalunyában. (Tavaly harmadik volt.) A katalán aszfaltcsík egyértelműen Lorenzo territóriuma, azonban ne feledjük el, hogy Stoner már kétszer is győzött a Barcelona melletti pályán, illetve amikor célba ért, azt a harmadik helynél rosszabb pozícióban sosem tette. (Még 2009-ben sem, amikor laktóz érzékenysége miatt szinte teljesen kimerült a verseny végére.)
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:
 
Péntek (2012. június 1.)
 
09:15 – 09:55 Első szabadedzés (Moto3)
10:10 – 10:55 Első szabadedzés (MotoGP)
11:10 – 11:55 Első szabadedzés (Moto2)
 
13:15 – 13:55 Második szabadedzés (Moto3)
14:10 – 14:55 Második szabadedzés (MotoGP)
15:10 – 15:55 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2012. június 2.)
 
09:15 – 09:55 Harmadik szabadedzés (Moto3)
10:10 – 10:55 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
11:10 – 11:55 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
13:00 – 13:40 Időmérő (Moto3)
13:55 – 14:55 Időmérő (MotoGP)
15:10 – 15:55 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2012. június 3.)
 
08:40 – 09:00 Warm Up (Moto3)
09:10 – 09:30 Warm Up (Moto2)
09:40 – 10:00 Warm Up (MotoGP)
 
11:00 Futam (Moto3)
12:20 Futam (Moto2)
14:00 Futam (MotoGP)
 
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: