Jegyek

Futamelőzetes – Brno

MotoGP
Futamelőzetes – Brno
2014.08.12. 16:00
Épp, hogy vége az indianapolisi megmérettetésnek, a gyorsaságimotoros-világbajnokság résztvevői máris átutaznak Európába, hogy felkészüljenek az idei tizenegyedik futamra a magyarok számára jól ismert Brnóba. A jelenlegi pálya már 27. alkalommal rendez MotoGP-t.
 
A nyári szünet után cseppet sem lazsálhat a MotoGP egyik tagja sem, ugyanis épp, hogy véget ért az Indianapolisi Nagydíj, szünet nélkül folytatódik a sorozat, immár Európában. A helyszín a csehországi Brno lesz, amit minden évben igen szépszámú magyar rajongótábor látogat meg. Igaz, talán világbajnokunk, Talmácsi Gábor idejében többen utaztak ki, azonban a pálya relatív közelsége, az egész hétvége hangulata érthetően sokak számára továbbra is igen csábító. Brnóban már az 1930-as évektől rendeznek motorversenyeket, igaz akkor még a környező falvakban és a város nyugati részén jelölték ki a pályát. 1987-ben hozták létre a zárt pályát, azóta 1992 kivételével minden évben ellátogat ide a gyorsaságimotoros-világbajnokság.

Az 1996-ban módosított pálya jelenleg 5403 méter hosszú, átlagos szélessége 15 méter. 14 kanyarjából hat balkanyar, nyolc pedig jobbkanyar. A leghosszabb egyenes 636  méter hosszú. Ezen a versenyzők körében is igen közkedvelt pályán a csapatoknak nagyon meg kell gondolni, hogyan állítják be a motorjaikat, hiszen szélessége és a vonalvezetés sok lehetőséget ad az előzésre. Ha valaki picivel is gyorsabb, nagyon nehéz Brnóban feltartóztatni. A motorok viszonylag sok időt töltenek beborítva, ezért a gumik kulcsfontosságú szerepet fognak játszani. A futómű beállításánál figyelembe kell venni, hogy ezen a helyszínen nagyon fontos a kigyorsítás, ugyanakkor elég sokszor kell egyik oldalról a másikra dobni a motort, így kulcsfontosságú ezeknek a balansza. Ugyanezekből az okokból az elektronika finomhangolása is igen lényeges, e téren talán némi előnyben lehet majd a Repsol Honda, akik nem túl régen teszteltek itt.
10/10… Meddig mehet így?
 
A nyári vakáció után Marc Marquez remek formában tért vissza, továbbra is ellentmondást nem tűrően csinálta végig a hétvégét. Bár mint már említettem, nem régen itt tesztelt csapatával, a verseny még koránt sem lefutott. Tavaly nagyszerű csatát láthattunk közte, Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa között. Akkor a Hondáé lett a siker, idén azonban már Valentino Rossival sokkal jobban kell számolni, aki a királykategóriában eddig hétszer állt itt dobogón, ebből öt győzelem volt, igaz, az utolsó 2009-ben. Érdekes lesz a Ducatik szereplése is. A fejlesztések jól muzsikáltak az előző héten az időmérőn, a verseny végével viszont még mindig hadilábon állnak. Ha ezt valahogy sikerül megoldaniuk, könnyen beleszólhatnak a Honda és a Yamaha küzdelmébe. Ami az Open kategóriát illeti, Redding nagyszerű produkciót mutatott Indy-ben, ha képes még tovább javulni, akár Aleix Espargaróval is csatázhat.
 
Vajon kettőjük közül ki lesz boldogabb Brno után?
 
A középső géposztályban az elmúlt héten ismét visszaszerezte magához a győzelmet a Marc VDS, Mika Kallio már az időmérőt is simán nyerte, aztán nagyon szép versenyzéssel meg is nyerte a futamot. Ezzel már hét pontra megközelítette csapattársát, Tito Rabatot, aki mintha kissé elvesztette volna a fonalat Assen óta. Ezzel ellentétben Dominique Aegerter viszont nagyon meggyőző formát mutatott az előző két viadalon. Tavaly Kallio nyert itt Nakagami és Lüthi előtt. Kalliónak idén is minden esélye megvan erre, nem úgy, a többieknek. Nakagami Katarban jól ment, ám később szabálytalan légszűrője miatt elvették dobogóját, azóta nem zavart túl sok vizet. Az előző futamon a hetedik helyről rajtolhatott, a végén viszont kiszorult a top 10-ből. 2005 125-ös világbajnoka. Thomas Lüthi pedig idén mintha csak keresné önmagát, beleszürkül a mezőnybe, katari harmadik helyén kívül nincs igazán jó eredménye eddig idén.
 
Ennyire lehet örülni az első győzelemnek
 
Ami a legkisebbeket illeti, Jack Miller továbbra is magabiztosan vezeti a tabellát az Indy-ben szerzett harmadik helye után. Mögötte viszont alaposan összerázódtak az ellenfelek. Az élete első győzelmét arató Vazquez immáron a második a tabellán, hátránya 21 pont. Mögötte Alex Marquez áll négy pont lemaradással, mindössze három ponttal Fenati előtt. Marqueznek tehát nem tett jót hatodik helye, Fenati pedig bánhatja az utolsó métereken elvesztett győzelmet, hiszen azzal a plusz öt ponttal Marquez elé férkőzhetett volna. A motorsportban viszont nincsen feltételes mód, ezen a hétvégén újra itt a bizonyítás lehetősége, a Moto3 versenyzői pedig biztosan mindent beleadnak majd a sikerért, és egy újabb izgalmas versenyt láthatunk. Szurkoljuk át együtt a hétvégét!  
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: