Jegyek

Futamelőzetes – Brno

MotoGP
Futamelőzetes – Brno
2013.08.20. 16:06
Alig ért véget az indianapolisi viadal, máris itt a MotoGP következő, immáron idei tizenkettedik nagydíja, a brnói versenyhétvége. Bár sajnálatos módon magyar versenyző nincsen a Gyorsasági Motoros Világbajnokság egyik kategóriájában sem, mégis talán nem túlzás, ha azt mondjuk, hogy a cseh pálya közelségből adódóan egy a magyarok körében közkedvelt helyszínről beszélünk.
 
A brnói, a versenyzők körében is nagy népszerűségnek örvendő és egyben viszonylag nagy történelemre visszatekintő pálya, ahol már 1987 óta rendeznek világbajnoki futamokat. A pilóták az úgymond „old school” ringek között tartják számon a cseh aszfaltcsíkot, mivel bár nincsenek olyan különleges kanyarkombinációk rajta, mint például Laguna Secában a dugóhúzó kanyar, hagyományosságánál fogva igen közkedvelt. A közel öt és fél kilométer hosszú pályát alapjaiban véve a technikás ringek közé sorolhatjuk, pláne, hogy a leghosszabb egyenese alig több hatszáz méternél. A cseh aszfaltcsíkot tizennégy kanyar alkotja, amelyből hat balos és nyolc jobbos, egyszóval a versenyzőknek nemigen kell az egyenlőtlen gumikopás miatt aggódniuk, hiszen abroncsok mindkét oldala nagyjából ugyanakkor terhelésnek van kitéve. A brnói ring talán legtechnikásabb részének az ötös és a kilences kanyar közti szakaszt mondanánk, ahol számos izgalmas akciót láthattunk már az elmúlt években. Ez a rész egyébként azért trükkös kissé, mivel ha valaki az ötös fordulónál megpróbálkozik egy előzéssel, akkor koránt sem biztos, hogy ezt követően képes ellenfele előtt maradni. Igaz ugyan, hogy bár a pálya viszonylag széles (15 méter) azonban az egymást követő jobb-balos kanyarok miatt, aki az egyik fordulónál a belső íven előz, az a következőnél könnyen kerülhet kiszorított helyzetbe a külső íve. A pálya karakterisztikájából adódóan tehát remélhetőleg csatákban ezúttal sem lesz hiány, hiszen számos olyan pont van a ringen, amely támadási lehetőséget biztosíthat az üldözőnek.
Hossz: 5.403 m
Leghosszabb egyenes 636 m
Szélesség: 15 m
Balkanyarok: 6
Jobbkanyarok: 8
Építve: 1987
 
Moto3
 
A Moto3-as világbajnoki címért folyó küzdelem még szorosabbá vált az indianapolisi fordulót követően, hiszen az éllovashoz képest legnagyobb hátrányban lévő Rins ismét futamot nyert, aminek köszönhetően csökkentette lemaradását. Eközben a tabella első helyén álló Salom mondhatni borzalmas hétvégét zárt, hiszen nem csupán a tempója hiányzott, de a szombati időmérőn bukott is, ami aztán negatív módon befolyásolta a versenyen nyújtott teljesítményét. Természetesen a harmadik helyen záró Vinales is közelebb került a Red Bull KTM spanyoljához, így kíváncsian várjuk, hogy a „nagy hármas” közül ezúttal ki lesz majd a legjobb, hacsak nem okoz valaki meglepetést Brnoban.
 
Rins (balra) az utóbbi két futamgyőzelmével sokat faragott hátrányán, csapattársa Marquez (jobbra) pedig közel került vb-s pályafutása első győzelméhez

Egy évvel ezelőtt Jonas Folger nyerte a Moto3-as cseh nagydíjat, azonban idén versenyről versenyre láthattuk, hogy a német motoros nem képes felvenni a legjobbak tempóját, így ezúttal sem sorolnánk a favoritok közé. Bármelyik pillanatban meglepetést okozhat viszont Alex Marquez, aki már Indianapolisban is karnyújtásnyira volt a győzelemtől, amely végül is csapattársáé lett. Mint tudjuk Marc Marquez öccsének az idei az első teljes szezonja a világbajnokságon, amelyet igen hasznosan, folyamatosan gyorsulva és fejlődve tölt. Most már csak a „győzelem” és ezzel együtt az a bizonyos áttörés hiányzik neki ahhoz, hogy minden futamon vele is számolni kelljen az első helyért folytatott küzdelemben.
 
Moto2
 
A középső géposztályban az edzéseredmények alapján egy szoros Espargaro – Redding csatára számítottunk, ami be is igazolódott, azonban az angol és a spanyol versenyző nem az első helyért, hanem a dobogó legalsó fokáért mérkőzött meg egymással. Ebből a szempontból kissé csalódást keltő volt a harmadik számú amerikai nagydíj, ugyanakkor nagyszerű volt látni, hogy rajtuk kívül más is képes nyerni. Nakagami a japánok közel három éve tartó nyeretlenségi szériáját törhette volna meg a köztes kategóriában, de végül is Rabat meghiúsította ezt. A Pons Racing motorosának ez már az idei második győzelme volt, vagyis egyre inkább komolyan kell venni őt, főleg, ha a jövő évi világbajnoki esélyekre gondolunk a Moto2-t illetően.
 
Redding Indianapolisban bebizonyította, hogy képes test-test elleni csatában legyőzni Espargarot

A szezon elején sérülésekkel bajlódó Thomas Lüthi óriási reményekkel várta Indianapolist, azonban az ő részéről ezúttal elmaradt az áttörést, így a folytatásban leginkább Rabat és Nakagami, illetve talán még Aegerter, Terol, valamint Kallio személyében bízhatunk abban, hogy eseménydús és izgalmas versenyeket láthatunk. A világbajnoki összetettel kapcsolatban Redding előnye 26 pontra duzzadt, ami azt jelenti, hogy ha az angol netán nullázna, miközben Espargaro nyer, akkor is a Marc VDS Racing motorosa maradna a pontverseny élén.
 
MotoGP
 
A királykategóriában továbbra is az a legnagyobb kérdés, hogy a Yamaha tud-e valamit tenni annak érdekében, hogy motorjuk jobb legyen és ha igen, akkor mikor. Az utóbbi három versenyt ugyanis hondás versenyző nyerte, Jorge Lorenzo pedig utoljára Catalunyában állhatott fel a dobogó legfelső fokára, ami azt jelenti, hogy regnáló világbajnok azóta rendre pontveszteséget szenvedett valamely fő riválisával szemben. Ezen felül a négyszeres világbajnok egészségi állapota sem volt az igazi, ami szintén hátráltatta a jó eredmények elérésében, ami persze nagymértékben Marc Marquez kezére játszott.
 
Mindkét repsolos Lorenzo előtt. A Yamahának fejlődnie kell.

A Respol Honda színeiben versenyző újonc jelenleg huszonegy ponttal előzi meg második helyen álló csapattársát a tabellán, Lorenzo lemaradása pedig már harmincöt egység. A szezon hátralévő futamain még összesen 200 pont szerezhető, vagyis egyelőre nem tűnik reménytelennek Pedrosa és Lorenzo helyzete sem, azonban ha Marquez nem hibázik és minden versenyt hasonló módon tud befejezni, mint eddig, akkor rettentő nehéz lesz utolérni a mindössze húsz éves spanyolt. A Yamaha ráadásul Misanótól akár még nehezebb helyzetbe is kerülhet, mivel nem kizárt, hogy a Honda már akkor beveti a 2014-es motorját, amely a fejlesztésekből adódóan versenyképesebb lehet, mint a jelenlegi RC213V.
 
Végezetük tekintsük át a hétvége menetrendjét:

Péntek (2013. augusztus 23.)
 
09:00 – 09:40 Első szabadedzés (Moto3)
09:55 – 10:40 Első szabadedzés (MotoGP)
10:55 – 11:40 Első szabadedzés (Moto2)
 
13:10 – 13:50 Második szabadedzés (Moto3)
14:05 – 14:50 Második szabadedzés (MotoGP)
15:05 – 15:50 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2013. augusztus 24.)
 
09:00 – 09:40 Harmadik szabadedzés (Moto3)
09:55 – 10:40 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
10:55 – 11:40 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
12:35 – 13:15 Időmérő (Moto3)
13:30 – 14:00 Negyedik szabadedzés (MotoGP)
14:10 – 14:25 Első időmérő (MotoGP)
14:35 – 14:50 Második időmérő (MotoGP)
15:05 – 15:50 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2013. augusztus 25.)
 
09:00 – 09:20 Warm Up (Moto2)
09:30 – 09:50 Warm Up (MotoGP)
10:00 – 10:20 Warm Up (Moto3)
 
11:20 Futam (Moto2)
13:00 Futam (MotoGP)
14:30 Futam (Moto3)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: