Jegyek

Futamelőzetes – Brno

MotoGP
Futamelőzetes – Brno
2012.08.20. 14:29
Alig ért véget az indianapolisi viadal, máris itt a MotoGP következő, immáron idei tizenkettedik nagydíja, a brnói versenyhétvége. Bár sajnálatos módon magyar versenyző nincsen a Gyorsasági Motoros Világbajnokság egyik kategóriájában sem, mégis talán nem túlzás, ha azt mondjuk, hogy a cseh pálya közelségből adódóan egy a magyarok körében közkedvelt helyszínről beszélünk.
 
A brnói a versenyzők körében is nagy népszerűségnek örvendő és egyben viszonylag nagy történelemre visszatekintő pálya, ahol már 1987 óta rendeznek világbajnoki futamokat. A pilóták az úgymond „old school” ringek között tartják számon a cseh aszfaltcsíkot, mivel bár nincsenek olyan különleges kanyarkombinációk rajta, mint például Laguna Secában a dugóhúzó kanyar, hagyományosságánál fogva igen közkedvelt. A közel öt és fél kilométer hosszú pályát alapjaiban véve a technikás ringek közé sorolhatjuk, pláne, hogy a leghosszabb egyenese alig több hatszáz méternél. A cseh aszfaltcsíkot tizennégy kanyar alkotja, amelyből hat balos és nyolc jobbos, egyszóval a versenyzőknek nemigen kell az egyenlőtlen gumikopás miatt aggódniuk, hiszen abroncsok mindkét oldala nagyjából ugyanakkor terhelésnek van kitéve. A brnói ring talán legtechnikásabb részének az ötös és a kilences kanyar közti szakaszt mondanánk, ahol számos izgalmas akciót láthattunk már az elmúlt években. Ez a rész egyébként azért trükkös kissé, mivel ha valaki az ötös fordulónál megpróbálkozik egy előzéssel, akkor koránt sem biztos, hogy ezt követően képes ellenfele előtt maradni. Igaz ugyan, hogy bár a pálya viszonylag széles (15 méter) azonban az egymást követő jobb-balos kanyarok miatt, aki az egyik fordulónál a belső íven előz, az a következőnél könnyen kerülhet kiszorított helyzetbe a külső íve. A pálya karakterisztikájából adódóan tehát remélhetőleg csatákban ezúttal sem lesz hiány, hiszen számos olyan pont van a ringen, amely támadási lehetőséget biztosíthat az üldözőnek.
Hossz: 5.403 m
Leghosszabb egyenes 636 m
Szélesség: 15 m
Balkanyarok: 6
Jobbkanyarok: 8
Építve: 1987
 
Moto3
 
A legkisebb géposztály indianapolisi versenyének utolsó köre a világbajnoki cím szempontjából talán döntő jelentőségű történéseket hozott, hiszen az egyik fő esélyes Maverick Vinales bukott, aki idén már a harmadik nullázását produkálta. Korábban már többször beszéltünk róla, hogy a Blusens Avtinia versenyzőjének Sandro Cortese ellenében a kiegyensúlyozatlan teljesítményben rejlik a gyengesége, amin sürgősen javítani kellene, ha valóban azt szeretné, ha az év végi díjátadó ceremónián az ő nyakába akasszák az aranyérmet. Egyelőre azonban igencsak Cortesének áll a zászló, aki köszönhetően a legutóbb megszerzett második helyének és az azzal járó húsz pontnak, immáron huszonkilenc egységgel vezet az összetettben Vinales előtt.
 
Cortesenek egyre többet hoz a konyhára  a kiegyensúlyozott teljesítmény

A német motoros spanyol ellenfelével szemben ugyan csak kétszer tudott idén nyerni, viszont az összes többi futamon (kivétel Le Mans, ahol hatodik lett) a felállhatott a dobogóra. Ez a folyamatos jó teljesítmény pedig nagyon úgy fest, hogy kifizetődik az Ajo Motorsport pilótájának, aki vb esélyeshez méltóan szerepel idén. (Emlékezzünk csak vissza, hogy például a 2007-es szezonban Hector Faubel is több futamot nyert, mint Talmácsi, mégis a magyar motoros lett a világbajnok. Ezen felül éppenséggel említhetnénk Emilio Alzamora esetét is még 1999-ből, aki egyszer sem tudott nyerni abban az évben, mégis ő lett a világbajnok.) A hétvégi brnói nagydíjon tehát Vinales-nek mindenképpen Cortese előtt kellene végeznie, ha életben akarja tartani világbajnoki esélyeit, azonban ahhoz kétség sem fér, hogy igen nehéz dolga lesz a tizenhét éves motorosnak, hiszen német riválisa egy évvel ezelőtt pont Brnóban szerezte meg MotoGP karrierje első győzelmét, még a 125-ösök között.
 
Moto2
 
Egyelőre még korai lenne a szezon ezen időszakában kijelenteni, de az az igazság, hogy eldőlni látszik a világbajnoki cím sorsa a Moto2-ben. Marc Marquez ugyanis az indianapolisi magabiztos diadalának köszönhetően harminckilenc pontosra növelte előnyét a pontverseny második helyén álló Pol Espargaroval szemben, vagyis a Pons Racing motorosának csak akkor lenne esélye Brnóban jelentősebb mértékben faragnia hátrányát, ha mondjuk honfitársa nullázna. Ebben azonban az eddig látottak alapján aligha bízhat Espargaro vagy éppen a Marquez többi (Iannone, Lüthi) riválisa, így meg kell próbálniuk megverni a 2010-es 125-ös világbajnokot, abban reménykedve, hogy a hátralévő hét viadal lehetőséget ad majd nekik arra, hogy csökkentsék lemaradásukat. Első ránézésre elég lehetetlen küldetésnek tűnik a dolog, pláne, hogy például Indianapolisban az edzések alapján igencsak Espargaronak állt a zászló, ehhez képest azonban Marquez közel hat másodperccel győzött előtte.
 
Marc Marquez - Megfoghatatlan?

Ha visszaemlékszünk egy évvel ezelőtt bár Andrea Iannone nyerte a cseh nagydíjat, nála sosem lehet tudni, hogy mit hoz a következő verseny, így az idei brnói viadal legfőbb esélyesének mindenképpen Marquezt kell megjelölni. Az idén eddig látottak alapján Pol Espargaro szállhat vele harcba a legnagyobb eséllyel, miközben persze megvan a lehetőség arra, hogy egy nagyszerű feltámadást láthatunk akár Iannone, akár Lüthi részéről. És akkor még nem beszéltünk az olyan esetleges meglepetés emberekről, mint Simon, Redding vagy éppen Kallio, aki idén már villantottak egy-egy dobogós hely formájában.
 
MotoGP
 
Vajon Pedrosa tényleg lehet világbajnok a MotoGP-ben? Akarva vagy akaratlanul talán sokak fejében megfogalmazódott ez a kérdés az indianapolisi futamot elnézve, hiszen a spanyol motoros az elmúlt három futamon a korábbiakhoz képest lényegesen jobb teljesítményt nyújtott. Igaz, hogy Laguna Secában csak harmadik lett, de Sachsenringen, és a legutóbbi hétvégén is megverte Lorenzót (német nagydíjon Stonert is) amivel a hondás motoros tizennyolc pontra megközelítette yamahás ellenfelét. Nyilván Lorenzo ilyen előnnyel a tarsolyában még nem kezd izgulni, azonban össze kell kapnia magát a 2010-es világbajnoknak, hiszen ahogyan azt már jó ideje tudja bizonyára ő is, hogy ha egy futamon Pedrosának sikerül ellépnie, akkor rettentő nehéz megfogni a háromszoros világbajnokot. Ennél fogva inkább test-test elleni küzdelemre kellene kényszeríteni a repsol hondást, akit korábban többször ért az a kritika, hogy nem elég harcos és nem bírja az olyan oda-vissza előzéseket, amiben mondjuk Lorenzo, Dovizioso, Stoner, vagy éppen Rossi nagy mester.
 
Pedrosának valóban lehet esélye elkapni Lorenzot?

Casey Stoner a sérüléséből (bokatörés és szalagszakadás) nem kizárt, hogy az ausztrál kigolyózta magát a vb-esélyesek közül, vagy legalábbis igen nehéz dolga lesz, ha tartani akarja a lépést Pedrosával és Lorenzoval. Bizonyára a legtöbben nem is gondoltak arra, hogy a 26 éves motoros egyáltalán rajthoz áll Indianapolisban, azonban ehhez képest a harmadik helyért volt harcban Andrea Dovizioso ellenében. Nem kizárt tehát, hogy egy kis pihenőidőt követően Stoner visszatér majd a mezőny elejébe, azonban az biztos, hogy nem jön neki valami jól, hogy a következő hétvégén ismét értékes vb-pontokért kell harcba szállnia, méghozzá koránt sem egészségesen.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:
 
Péntek (2012. augusztus 24.)
 
09:15 – 09:55 Első szabadedzés (Moto3)
10:10 – 10:55 Első szabadedzés (MotoGP)
11:10 – 11:55 Első szabadedzés (Moto2)
 
13:15 – 13:55 Második szabadedzés (Moto3)
14:10 – 14:55 Második szabadedzés (MotoGP)
15:10 – 15:55 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2012. augusztus 25.)
 
09:15 – 09:55 Harmadik szabadedzés (Moto3)
10:10 – 10:55 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
11:10 – 11:55 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
13:00 – 13:40 Időmérő (Moto3)
13:55 – 14:55 Időmérő (MotoGP)
15:10 – 15:55 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2012. augusztus 26.)
 
08:40 – 09:00 Warm Up (Moto3)
09:10 – 09:30 Warm Up (Moto2)
09:40 – 10:00 Warm Up (MotoGP)
 
11:00 Futam (Moto3)
12:20 Futam (Moto2)
14:00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: