Jegyek

Futamelőzetes – Austin

MotoGP
Futamelőzetes – Austin
2013.04.16. 16:01
Már csak néhány nap és kezdetét veszi a MotoGP idei második versenyhétvégéje, az austini nagydíj. A Texas államban fekvő teljesen új aszfaltcsíkon, ahol tavaly már Forma1-es viadalt is rendeztek, most gurul majd pályára először a világbajnokság mezőnye.
 
Az austini pálya egy teljesen új és egyben mondhatni ismeretlen pálya a MotoGP számára, hiszen a tavaly elkészült ringen idén versenyeznek majd először a Gyorsasági Motoros Világbajnokság pilótái. Március közepén összesen hét versenyző gurult pályára a texasi ringen Dani Pedrosa, Marc Marquez, Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Stefan Bradl, Blake Young és Michael Barnes személyében, akik mindannyian igen elismerően nyilatkoztak az új aszfaltcsíkról, habár megjegyezték, hogy egy elég nehéz pályáról van szó. A versenyzők elmondása szerint az aszfalt jó állapotú, azonban a pálya helyeként túlontúl is technikás. Itt elsősorban a hajtűkanyarokra kell gondolni, amelyekkel az autóversenyzők könnyebben boldogulnak, mint a motorosok. Nem mellékesen érdemes megjegyezni azt is, hogy egyes szakaszokat követően elég gyorsan változik a ring jellege, vagyis egy-egy lassabb, technikásabb részt szinte egyből egy gyorsabb, tempósabb szekció követ. Szintén igén figyelemre méltó, hogy egy öt és fél kilométeres pályáról beszélünk, amelyen összesen húsz kanyar található, vagyis a vonalvezetés elsajátítása és a ring kiismerése hosszabb folyamatot igényel majd azon versenyzőktől, akik eddig még nem mentek a texasi aszfaltcsíkon.
A pálya hossza: 5513 m
Leghosszabb egyenes: 1200 m
Szélessége: 15 m
Balkanyarok: 11
Jobbkanyarok: 9
 
Moto3
 
A legkisebb géposztály katari fordulóján óriási harc dúlt az első helyért, amit végül az idei év egyik nagy esélyese, Luis Salom szerzett meg. A spanyol versenyző négy tizeddel végzett az utolsó előszezoni teszten egy elég komoly ujjsérülést összeszedő Maverick Vinales előtt, aki Austinban akár vissza is vághat honfitársának. Pontos jóslatokba elég nagy merészség lenne belemenni a hétvégi győztest illetően, hiszen legutóbb is öten voltak harcban a győzelemért, azonban az ismeretlen pálya adta esetleges előnyöket könnyen kihasználhatja például Alex Marquez. Az újonc pilóta teljesítménye már Katarban is kellemes meglepetés volt, főleg, hogy pár kör erejéig vezette a futamot, így egy olyan ismeretlen ringen, mint az austini, akár az ő irányába is eldőlhet a mérleg nyelve.
 
A Moto3-ban ismét óriási küzdelemre lehet számítani

Persze ne feledkezzünk még a nála jóval tapasztaltabb motorosokról, akik mindennek ellenére az eddig összegyűjtött versenykilométereknek köszönhetően még mindig felülkerekedhetnek a tejfelesszájú Marquezen. Arról már nem is beszélve, hogy az élmezőny akár még bővülhet is olyan pilótákkal, mint Zulfahmi Khairuddin, vagy éppen Miguel Oliveira, akik közül utóbbi a nagyszerűnek számító hetedik helyet szerezte meg Katarban a Mahindrával. (A Mahindra idén már a Suter Technologyval együttműködve versenyez a Moto3-ban.)
 
Moto2
 
Mint arról nemrég már beszámoltunk Thomas Lüthi a hétvégén megpróbálkozik a visszatéréssel, vagyis azt még nem lehet tudni, hogy a svájci motoros képes lesz a vasárnapi futamon is rajthoz állni. A 2005-ös 125-ös világbajnok az előszezoni valenciai teszt során sérült meg és bár eredetileg a jerezi nagydíjon szeretett volna ismét motorra ülni, úgy tűnik, hogy már most képes lesz erre. Lüthit Katarban a spanyol Sergio Gadea próbálta helyettesíteni, azonban a korábban az Aspar Team színeiben versenyző pilóta csak egy szerény huszadik helyet tudott felmutatni az Interwetten Racingnek, amely aligha mondható értékelhető eredménynek.
 
Ezúttal képes lesz valaki Espargaro útját állni?

Ezt figyelembe véve nem kizárt, hogy a svájci motoros még úgy is jobb eredményre lesz képes, hogy nincsen 100%-os állapotban, ráadásul ahogyan azt feljebb a Moto3-nál is említettük, a tény, hogy nem ismeri senki az austini ringet, nemkülönben segíthet Lüthinek. A futamgyőzelem persze minden bizonnyal egyelőre elérhetetlen lesz számára, így újfent az Espargaro, Redding, Nakagami, tiróval számolhatunk az első hellyel kapcsolatban. Hármuk közelmébe Kallio, Simon, Terol, vagy akár Elias is beleszólhat, habár nekik a szezonnyitó alapján van mit ledolgozniuk a legjobbakkal szemben.
 
MotoGP
 
Igaz ugyan, hogy a Yamaha kettős győzelmet aratott a katari szezonnyitón, azonban ettől függetlenül a gyári hondások számítanak az austini nagydíj esélyeseinek. A március közepi texasi teszten ugyanis Pedrosa és Marquez is jobbnak bizonyult a Lorenzo – Rossi duónál, amelyet követően a hangvillások elismerték, hogy bizony van behozni valójuk a HRC motorjai ellenében. Nemrég, a Yamaha előzetesében, hasonló nyilatkozatot tett a spanyol – olasz versenyzőpáros, miszerint tisztában vannak vele, hogy ezúttal jóval nehezebb dolguk lesz. Előfordulhat tehát, hogy a Repsol Honda akár már most revansot vehet a katari fiaskóért, ami már most alaposan összeráznál a pontverseny első négy helyezettjét.
 
Austinban a Repsol Honda duójának áll a zászló

A márciusi teszten egyébként a gyári yamahásokon és hondásokon kívül csak Stefan Bradl vett még részt a prototípus motorral versenyző pilóták közül a texasi gyakorláson, így a többiek alighanem hátrányból indulnak ezzel az öt versenyzővel szemben. A legrosszabbul a Ducati párosa, illetve a Tech3 színeiben versenyző Cal Crutchlow járhat. Az olasz márka, mint tudjuk nagy felzárkózási projektben van, míg Crutchlow Katarban képes volt tartani a lépést a legjobbakkal, viszont ezúttal kisebb az esélye annak, hogy erre képes lesz. Tulajdonképpen az okozna igazán nagy meglepetést, ha hasonló erőviszonyokat tapasztalnánk Austinban, mint legutóbb Katarban.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:
 
Péntek (2013. április 19.)
 
16:00 – 16:40 Első szabadedzés (Moto3)
16:55 – 17:40 Első szabadedzés (MotoGP)
17:55 – 18:40 Első szabadedzés (Moto2)
 
20:10 – 20:50 Második szabadedzés (Moto3)
21:05 – 21:50 Második szabadedzés (MotoGP)
22:05 – 22:50 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2012. április 20.)
 
16:00 – 16:40 Harmadik szabadedzés (Moto3)
16:55 – 17:40 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
17:55 – 18:40 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
19:35 – 20:15 Időmérő (Moto3)
20:30 – 21:00 Negyedik szabadedzés (MotoGP
21:10 – 21:25 Első időmérő (MotoGP)
21:35 – 21:50 Második időmérő (MotoGP)
22:05 – 22:50 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2012. április 21.)
 
15:40 – 16:00 Warm Up (Moto3)
16:10 – 16:30 Warm Up (Moto2)
16:40 – 17:00 Warm Up (MotoGP)
 
18:00 Futam (Moto3)
19:20 Futam (Moto2)
21:00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: